Beaglen hinta

Galluppi...

eli kysely niille, joilla on jo beagle tai jotka ovat ostamassa kyseistä rotua. Paljonko maksaisit pennusta, jos molemmat vanhemmat puhdasrotuisia ja paperit on, jänistä ajavia, mutta vanhempia EI ole käytetty näyttelyissä tai ajokokeissa (vanhemmat hyvästä suvusta)? Entä paljonko maksaisit paperittomasta pennusta? Ja tietenkin kysyn myös jos joku on jo ostanut pennun, jolla paperit tai ei papereita, mutta vanhemmat ei näyttely/ajokokeissa käytettyjä että paljonko maksoit?
Kysyn siksi et tiedän paljonko voisin saada jos veisin meidän uroksen astutukseen (eli siis saisin sen yhden pennun hinnan verran). Ensin ajattelin et 200e ois ihan suht. hinta ja siit' eespai vaan plussaa, mutta näköjään pennuista pyydetään nykyään tosi kovia hintoja ja esim. yhellä nettisivulla oli myynnissä ajokoiran/beaglen sekarotuisia pentuja hintaan 250 euroa.

12

4604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • killer kid

      Hinnat 250 - 600 €. Jos kumpikin vanhemmista käyttö- tai kaksoisvalio, silloin hinnat korkeammat.

      • ...

        itse ostin juuri puhdasrotuisen todella hyvästä suvusta,ajavia ja näyttelyissä pärjänneistä vanhemmista hintaan 800euroa,ja olen todella tyytyväinen.ei sen hinnan pitäisi olla tärkeä jos beaglea rakastaa ja sellaisen todella haluaa,mutta seropista en paljoa maksaisi


      • just..
        ... kirjoitti:

        itse ostin juuri puhdasrotuisen todella hyvästä suvusta,ajavia ja näyttelyissä pärjänneistä vanhemmista hintaan 800euroa,ja olen todella tyytyväinen.ei sen hinnan pitäisi olla tärkeä jos beaglea rakastaa ja sellaisen todella haluaa,mutta seropista en paljoa maksaisi

        "ei sen hinnan pitäisi olla tärkeä jos beaglea rakastaa ja sellaisen todella haluaa"

        :D


    • BniinkuinBeagle

      Tässä linkki Suomen beaglejärjestön sivuille, jossa järjestön suosittelema hinta pennuille: http://www.beaglejarjesto.fi/jalostus/kehys_jalostus.htm
      Klikkaa sivun vasemmassa nurkassa olevaa hintasuosituksia-linkistä (en saanut jostain syystä suoraa linkkiä sivulle). Jos pennuilla ei ole papereita, hinnaksi voisin suositella noin. 400-500€. Astutuksesta kannattaa neuvotella nartun omistajan kanssa, mutta tuo 200€ kuulostaa ihan kohtuulliselta. Ja jos haluat, voit ottaa valitsemasi pennun pentueesta. Silloin voit päättää, haluatko veloittaa itse astuttamisesta mitään. Itse olen suunnitellut myös, että veisin meidän beaglemme astutukseen. Sopiva narttukin olisi jo tiedossa. Jos näin tapahtuu, otan valitsemani pennun pentueesta ja en veloita mitään astutuksesta.

      • i&e

        Itse maksoin näyttelylinjaisesta beaglesta 750 euroa.


      • treenarirenne
        i&e kirjoitti:

        Itse maksoin näyttelylinjaisesta beaglesta 750 euroa.

        Aina on muistettava, että pentueessa on eritasoisia yksilöitä, joten hinnat vaihtelevat samassakin pentueessa huomattavasti. Ns. pahnanpohjimmaiset menevät alta puolen hinnalla.


      • niin kai
        treenarirenne kirjoitti:

        Aina on muistettava, että pentueessa on eritasoisia yksilöitä, joten hinnat vaihtelevat samassakin pentueessa huomattavasti. Ns. pahnanpohjimmaiset menevät alta puolen hinnalla.

        Ja mitenkähän niistä luovutusikäisistä näkee niin suuren tasoeron, että hinnassa on noin suuri ero? Etenkään käyttöominaisuuksien suhteen?

        VIAT on tietysti eri asia (häntämutkat ym.), mutta silloin puhutaankin jo epäkurantista tavarasta.


      • mr.
        niin kai kirjoitti:

        Ja mitenkähän niistä luovutusikäisistä näkee niin suuren tasoeron, että hinnassa on noin suuri ero? Etenkään käyttöominaisuuksien suhteen?

        VIAT on tietysti eri asia (häntämutkat ym.), mutta silloin puhutaankin jo epäkurantista tavarasta.

        Jos on asiantuntija, joitain seikkoja pystyy päättelemään luonteesta ym. Ihan syntymän jälkeen pystyy jotain näkemään mittasuhteista ja sen sellaisista. Mikä siinä, vapaassa maassa voi maksaa huonommastakin tavarasta kovan hinnan. Voi vain kysyä, miksi joillakuilla on aina hyvät näyttely- ja käyttökoirat ja toisilla ei...


      • kyllä..
        mr. kirjoitti:

        Jos on asiantuntija, joitain seikkoja pystyy päättelemään luonteesta ym. Ihan syntymän jälkeen pystyy jotain näkemään mittasuhteista ja sen sellaisista. Mikä siinä, vapaassa maassa voi maksaa huonommastakin tavarasta kovan hinnan. Voi vain kysyä, miksi joillakuilla on aina hyvät näyttely- ja käyttökoirat ja toisilla ei...

        Jotain pystyy totta kai päättelemään. Kysymys olikin siitä mitä sellaista pystyy päättelemään, että koiran hinta puolittuu.

        Sellaista selvännäkijää ei ole vielä syntynytkään, joka pystyisi laittamaan luovutusikäisen pentueen paremmuusjärjestykseen.

        Ja nyt siis edelleenkään en puhu selvistä näkyvistä hylkäävistä vioista tai luonteen äärimmäisyyksistä.


      • kaikuva
        kyllä.. kirjoitti:

        Jotain pystyy totta kai päättelemään. Kysymys olikin siitä mitä sellaista pystyy päättelemään, että koiran hinta puolittuu.

        Sellaista selvännäkijää ei ole vielä syntynytkään, joka pystyisi laittamaan luovutusikäisen pentueen paremmuusjärjestykseen.

        Ja nyt siis edelleenkään en puhu selvistä näkyvistä hylkäävistä vioista tai luonteen äärimmäisyyksistä.

        On muistettava se, onko vanhemmat edes kyseisen populaatin parhaimmistoa ja onko hintataso suhteessa populaation parhaiden vanhempien pentueiden tasoa. Voihan olettaa kasvattajan panneen ilmaa hintaan, jos ostajat eivät ole kokeneita ja rodun tuntevia koiraharrastajia. Rodun taso yleensä nousee silloin kun pennut menevät huonosti kaupan ja laskee silloin kun pennut menevät hyvin kaupaksi ja huonojen emien pennuista saa hyvän hinnan.


      • pertti1974
        kaikuva kirjoitti:

        On muistettava se, onko vanhemmat edes kyseisen populaatin parhaimmistoa ja onko hintataso suhteessa populaation parhaiden vanhempien pentueiden tasoa. Voihan olettaa kasvattajan panneen ilmaa hintaan, jos ostajat eivät ole kokeneita ja rodun tuntevia koiraharrastajia. Rodun taso yleensä nousee silloin kun pennut menevät huonosti kaupan ja laskee silloin kun pennut menevät hyvin kaupaksi ja huonojen emien pennuista saa hyvän hinnan.

        Minulla on ollut kaksi beaglea,hinnat pyörivät 400-500€ paikkeilla.Katsoin viime viikolla lehteä ja näin yhden ilmotuksen siellä ja soitinpa sitten sinne niin pentuja oli jäljellä kaksi seisemästä ja hintaa oli 700€ eikä ollut valio vanhemmat tai mitään..aika kallista mutta elämä on.


    • Anonyymi

      Itse maksoin ei näyttely- tai ajokoirasta 900€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe