Passi vanhenee, viisumi ei

vatuli

Onko tietoa (kun ei poliisilla tunnu olevan) että kuinka käy usa viisumin, kun passi vanhenee, mutta siinä oleva usa viisumi ei vielä vuoteen? On kahta tietoa; toiset sanoo että viisumi menee samalla, toiset että viisumi toimii vielä..?

9

1498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thai

      Tällaisessa tapauksessa poliisilta voi pyytää että saa pitää vanhan passin. Sitten matkalle mukaan vanha ja uusi passi niin viisumi ja passi on molemmat mukana. Viisumin ei tarvitse olla fyysisesti kiinnitettynä uuteen passiin mutta sitä ei saa irroittaa vanhastakaan.

    • kysyä...

      ...vielä Yhdysvaltojen lähetystöstä, he tietävtä varmasti, poliisihan ei voi tietää kaikkien maiden viisumikäytäntöjä enkä 100% luottaisi keskustelupalstojen tietoihinkaan noin tärkeässä asiassa. Ikävää, jos vasta matkaan lähtiessä saat tietää, että viisumi ei olekaan voimassa.

      http://finland.usembassy.gov/root/finnish/home/about-us.html

    • näin on

      sillä viisumi ei voi olla voimassa pidempaa kuin psssi. Menee kumpikin uusiksi.

    • vatuli

      Kiitoset "kysya.." linkkivinkistä. @state.gov vastasi nopeasti, että kyllä käy, eli voi matkustaa kahdella passilla; vanhalla, jossa viisumi voimassa ja uudella passilla.

      • muija maalta

        Siis mista sait vastauksen, etta voi matkustaa kahdella eri passilla Samaa nimittain tassa mietin, etta miten kay, kun passi vanhenee ennen viiden vuoden viisumia


      • matkailija-x
        muija maalta kirjoitti:

        Siis mista sait vastauksen, etta voi matkustaa kahdella eri passilla Samaa nimittain tassa mietin, etta miten kay, kun passi vanhenee ennen viiden vuoden viisumia

        Tässä ketjussa oli linkki Yhdysvaltojen suurlähetysötn sivuille, siellä on passitietoa ja yhteystiedot lisäkysymyksille. Kannattaa tosiaan tarkistaa viranomaisilta kuinka toimia, ettei tule ikäviä yllätyksiä.

        http://finland.usembassy.gov/root/finnish/home/about-us .html


      • -IK
        matkailija-x kirjoitti:

        Tässä ketjussa oli linkki Yhdysvaltojen suurlähetysötn sivuille, siellä on passitietoa ja yhteystiedot lisäkysymyksille. Kannattaa tosiaan tarkistaa viranomaisilta kuinka toimia, ettei tule ikäviä yllätyksiä.

        http://finland.usembassy.gov/root/finnish/home/about-us .html

        Mikähän lienee nykytilanne?

        Passithan on 5 vuoden passeja ja vanha otettiin pois.

        Nyt nykyisessä 10 vuoden viisuni ja passi vanhenee vuoden päästä.

        Sinänsä absurdi tilanne...

        -IK


      • TKUTKU
        -IK kirjoitti:

        Mikähän lienee nykytilanne?

        Passithan on 5 vuoden passeja ja vanha otettiin pois.

        Nyt nykyisessä 10 vuoden viisuni ja passi vanhenee vuoden päästä.

        Sinänsä absurdi tilanne...

        -IK

        Ei vanhene viisumi passin mukana.
        Itse olen jo muutaman kerran mennyt Jenkkeihin uuden passin ja vanhan passin viisumin yhdistelmalla. Ei ollut mitaan ongelmia, ja viisumissa on viela muutama vuosi jaljella.


    • mitenkä

      viisumi vanheni jenkeissä ollessani.Apua mitä teen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe