kasvinurkka

palstalla

lehdessä neuvottiin ottamaan keväällä pelargonioista oksia ja pistämään ne suoraan multaan ilman jurruttamista vedessä. Kaikki oksat mädäntyivät minulla.Vastaisuudessa käytän vanhaa konstia eli jurrutan oksat vedessä ennen istuttamista.

7

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viherpiiperö

Laitoin turveruukkuihin annansilmästä pistokkaita ja kaikki juurtuivat, nyt on jo kukkanuppuja latvassa.
      Tämä oli minulle aivan yllätys, laitoin kosteaan multaan ja olen kastellut niitä niin etteivät ole päässeet kuivumaan, valossa ovat muttei suorassa auringossa.

• multa.

liian märkää,

kyllä meillä on ainakin mulassa ja muovipussissa kaikki onistuneet, puuvartisetkin.

• mutta ei nyt

Minäkin olen kokenut tuon pettymyksen, että en saa juurtumaan mullassa, enkä vedessä.

Ennenvanhaan, (jota jo 3-v lapsenlapseni sujuvasti käyttää) kaikki juurtui helposti.

Itse olen päätellyt, että nyt on niin jalostetut kasvit ja tämä juurrutus siksi epäonnistuu.

Toin juuri eilen naapurilta santpaulian lehtiä. Olen joskus saanut niistä hetkessä itselleni uuden kasvin.Nyt on siis kevään odotusta, lähteekö kasvamaan, vai mätäneekö?

Joko teillä on koivun ja pajun varpuja maljakossa. Ne pitäisi olla takuuvarmoja vihertymään. Omenapuista jos raaskii ottamaan, niin ne mokomat jopa kukkivat maljakossa.

• kukkapeukalo

ITse olen juurruttanut mullassa sillä tavalla että olen kietonut ruukun muovipussin sisään ja sitten leikannut pussista kulmat auki ilma reijiksi. Pussi pitää olla siis ilmaa täynnä eikä mytyssä. Elikkä niin kuin kasvihuone olosuhteet. Kosteaa ja lämmintä.

Sitten olen reilusti kastellut, sen verran että multa on pysynyt märkänä mutten sen enempää. Aina on juurtuntu. Äskön juurrutin nukkumatin ison oksan juuri tuolla tavalla.

Ja rahapuulle olen tehnyt samoin.

• heti huomenna
        kukkapeukalo kirjoitti:

ITse olen juurruttanut mullassa sillä tavalla että olen kietonut ruukun muovipussin sisään ja sitten leikannut pussista kulmat auki ilma reijiksi. Pussi pitää olla siis ilmaa täynnä eikä mytyssä. Elikkä niin kuin kasvihuone olosuhteet. Kosteaa ja lämmintä.

Sitten olen reilusti kastellut, sen verran että multa on pysynyt märkänä mutten sen enempää. Aina on juurtuntu. Äskön juurrutin nukkumatin ison oksan juuri tuolla tavalla.

Ja rahapuulle olen tehnyt samoin.

Kiitos vinkistä! Rahapuuta olen yrittänyt juurruttaa vedessä, ei onnistu ei. Mutta nyt muovipussi kehiin ja uusi yritys.

• 1947

laittoi pauliinan lehtiä vesilasiin ja muovin päälle, missä reiät varsille. Veteen muutama hiilen pala. Lehdet on ulkopuolella. On ollut kolmisen viikkoa ja pitkät juuret on jo.
        Mustanmerenruusun kävyt pitääkin laittaa multaan..

• AVKT

on sellaista pulveria jota voi ostaa, kastetaan juuri tähän pulveriin ja kasvaa oli kasvi mikä tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      107
      6842
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      91
      5105
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3349
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3232
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      28
      2391
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1746
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1391
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1332
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1246
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1014
    Aihe