neuvoja

vaunujen valinnassa

Odotan esikoistani syntyväksi elokuussa ja kysyisin neuvoa vaunuasiassa jo äideiksi tulleilta eli niiltä joilla on kokemusta vaunuista. Olen ajatellut yhdistelmävaunuja, joiden pitäisi kulkea myös lumessa, loskassa, hiekkatiellä ja metsätiellä. Asumme omakotitalossa ja vauvaa tullaan nukuttamaan pihalla. Toki niillä kuljetaan myös maantiellä ja käydään joskus kaupassakin. Toiveena olis kevyet, pieneen tilaan menevät ja hyvin neutraalin väriset. Merkkejä ja malleja on niin valtavasti, että kysynkin nyt mitkä ovat parhaat?

7

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt suoraan

että kevyitä ja hyvin sohjossa meneviä ei ole olemassakaan... jos taitat matkaa sohjossa, hiekkateillä/asfaltilla lenkkeillen yms. niin kannattaa ottaa isot ilmakumipyörät... itse valitsin juuri samoin perustein omat vaununi, Emmaljunga Duo Edge Sport, ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Vaunuissa on kaikki, mitä odottaa saattaa ja enemmänkin mm. kesäksi ilmanottoaukot pohjassa (talvella ne kannattaa pitää kiinni), heittoaisa, teleskooppivarsi, hyttys ja sadesuojat tuulisuojat ja tuo Edgen kovakoppainen on muuten sisätilavuudeltaan niin suuri, että vein siinä vielä 9kk vauvaa (ja meillä oli iso vauva siispitkä 74cm 9kk iässä) Enemmän tai vähemmän satunnaisiin kaupungillaolopäiviin kannattaa sitten varata ne kevyet ja pieneenmenevät matkarattaat

• Äippä -72

Meillä netin kautta ostettu Brion Kombit (395egee). Ilmakumipyörät on kyllä hyvät, pääsee sohjossakin kevyesti etiäpäin. Olen myös tykänny kovasta kantokopasta. Nyt neiti 6,5 kk ja olen ajatellut jättää pikkuhiljaa sisäkopan pois käytöstä. Olen ollu kyllä tyytyväinen vaunuihin.

• sulle!!!!!!
        Äippä -72 kirjoitti:

Meillä netin kautta ostettu Brion Kombit (395egee). Ilmakumipyörät on kyllä hyvät, pääsee sohjossakin kevyesti etiäpäin. Olen myös tykänny kovasta kantokopasta. Nyt neiti 6,5 kk ja olen ajatellut jättää pikkuhiljaa sisäkopan pois käytöstä. Olen ollu kyllä tyytyväinen vaunuihin.

Mä suosittelen Emmaljungaa, duo edge mallia. Siinä on kova koppa, jonka saa helposti irti, jos haluaa. Toimii siten myös ns. kehtona lattialla, kun se keinuu tarkoituksellisesti. Puoli vuotiaana siirrytään ratasosaan, jossa mahtuu vielä 2 vuotias pitkä lapsikin nukkumaan. Ratasosan saa ihan makuuasentoonkin. Emmaljungissa on reiluin mitoitus.

Isoja yhdistelmävaunuja ei kannata missään nimessä alkaa nostelee auton peräkonttiin, kevyimmätkin yhdistelmät painaa miltei 20 kg, joten on tosi painavat, tilaa vievät ja kömpelöt kaupoissa.

Sen sijaan suosittelen ostamaan kevyet matkarattaat ostoksille autolla mentäessä, jotka kääntyy helposti akselinsa ympäri kaupoissa ja jotka jaksaa heiveröinen nainenkin nostaa auton peräkonttiin. Matkarattaita saa halvalla, uusiakin saa noin 100 eurolla.

Vauvan turvakaukalo kantsii ostaa matkarattaisiin sopivana. Jos vauva nukkuu autossa kaukalossa, voitte vain naksauttaa kaukalon matkarattaisiin kiinni ja vauvan unet jatkuu. Ja sellainen turvakaukalo kantsii ostaa, jonka saa sekunnissa naksautettua telineeseen autossa. Ei siis turvavöillä venkslaamista.

Eli et mistään saa kevyitä vaunuja, jotka menis sohjossa.

Täytyy olla kahdet vaunut.

• vielä....
        sulle!!!!!! kirjoitti:

Mä suosittelen Emmaljungaa, duo edge mallia. Siinä on kova koppa, jonka saa helposti irti, jos haluaa. Toimii siten myös ns. kehtona lattialla, kun se keinuu tarkoituksellisesti. Puoli vuotiaana siirrytään ratasosaan, jossa mahtuu vielä 2 vuotias pitkä lapsikin nukkumaan. Ratasosan saa ihan makuuasentoonkin. Emmaljungissa on reiluin mitoitus.

Isoja yhdistelmävaunuja ei kannata missään nimessä alkaa nostelee auton peräkonttiin, kevyimmätkin yhdistelmät painaa miltei 20 kg, joten on tosi painavat, tilaa vievät ja kömpelöt kaupoissa.

Sen sijaan suosittelen ostamaan kevyet matkarattaat ostoksille autolla mentäessä, jotka kääntyy helposti akselinsa ympäri kaupoissa ja jotka jaksaa heiveröinen nainenkin nostaa auton peräkonttiin. Matkarattaita saa halvalla, uusiakin saa noin 100 eurolla.

Vauvan turvakaukalo kantsii ostaa matkarattaisiin sopivana. Jos vauva nukkuu autossa kaukalossa, voitte vain naksauttaa kaukalon matkarattaisiin kiinni ja vauvan unet jatkuu. Ja sellainen turvakaukalo kantsii ostaa, jonka saa sekunnissa naksautettua telineeseen autossa. Ei siis turvavöillä venkslaamista.

Eli et mistään saa kevyitä vaunuja, jotka menis sohjossa.

Täytyy olla kahdet vaunut.

Suosittelen Graco merkkiä, joissa yhteensopivat kaukalo ja matkarattaat. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=91&toimittajaid=10

• ...
    • Saara32

Kevyet ja pieneen tilaan menevät rattaat, joilla pääsee sohjossakin ongelmitta: Brio Happy teleskooppirungolla ja karkeakuvioisilla ilmakumipyörillä. Kannattaa ottaa kovalla kantokopalla, sillä pehmeä koppa jää nopeasti pieneksi.

• jovi air

Hyvä työntää sohjossa uessa ja mtsätiellä! Tilava!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2491
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe