Onkohan täällä kohtalotovereita, jotka eivät ole päässeet jostakin aineest läpi yo-kirjoituksissa? Mitä olette sitten tehneet? Meneet uudestaan yrittämään vai onko kamala masennus iskeny?
Itsellä on tilanne tämä, että opiskelen kaksoistutkinnossa kauppiksessa. Peruskoulusta en hakenut mihinkään lukioon, ainoastaan ammattikouluihin.
Meillä kuitenkin kauppiksessa oli muutama kuukausi koulun alettua sellainen mahdollisuus, että pääsisi vielä testien kautta kaksoistutkintoluokalle. No, kaverit jotenki yllytti mukaan ja jotenkin sit ajattelin, että kai mä siitä selviin jotenkin, vaikka tiesin että englanti on mulle tosi hankalaa. Se on ollut aina. Pääsin koulun testit läpi (englannista just ja just) ja olen opiskellut nyt sitten kaksoistutkintoluokalla.
Englanti on tuottanut koko koulun ajan hankaluuksia ja olen käynyt englannin yksityisilläkin tunneilla. Nyt olen melko varma, etten englannista läpi päässyt, koska alustavia pisteitä on jo tullut ja huonolta näyttää. Muut aineet olen päässyt läpi, mutten niin hyvin että saisin tarpeeksi kompensaatiopisteitä.
Nyt harmittaa hirveästi! Valmistun nyt keväällä merkonomiksi, joten juhlat on tiedossa jokatapauksessa, mutta olisi ollut niin kiva pitää ne yo-juhlat samalla.
Masentaa kamalasti.
Onko täällä esimerkiksi muita kaksoistutkintolaisia, jotka eivät ole päässeet yo-kirjoituksista läpi?
Ylioppilaskirjoitukset - englanti i
4
1083
Vastaukset
- mamskuliini
kirjoitan tyttöni puolesta joka ei päässyt enkusta läpi edes 3 kerralla ja muista pääsi eli plakkarissa on lukion päästötodistus mutta ei lakkia.jos kerkiät niin käy kerran hypnoosissa.me saatiin liian myöhään tollanen vinkki koska olet ajatuksiisi laittanut ettet pääse siitä läpi.tyttöni kävi kanssa kursseja ym mutta kun ei onnistunu ni ei onnistunu.Sun pitää vaan luottaa itteesi.tsemppiä
- kohtalotoveri
moiks, minä valmistuin 2008 keväällä ammattiini, mutta lakki jäi kanssa saamatta, myöskin Englannin tähden. Itkin aikani ja masentelin, mutta ajan kanssa helpotti ja menin pää pystyssä syksyllä kokeilemaan uudestaan. Ja sekin meni penkin alle. Silloin ei enää niin kovasti harmittanut. Nyt keväällä -09 kolmas yritys ja viimeinen sellainen. Olen niin jännittynyt etten ole uskaltanyt kysyä edes kuuntelun pisteitä, puhumattakaan kirjallisesta. Yritän tässä rohkaista mieleni ja soittaa.. mutta en haluaisi pilata sitä viimeistä toiveen ripettä...
Tällä hetkellä elämäntilanne on muuttunut niin paljon, kun muutin pois kotipaikkakunnaltani ja sain vakituisen työn(ilman lakkia) jossa viihdyn. Ja elämä hymyilee muillakin elämän osa-alueilla, että lakki tuntuu tois sijaiselta, mutta kun oolen nähnyt niin paljon vavaa tämän englannin tähden aikaisempina vuosina, ja kuten sinulla muut aineet läpipäästyinä, että harmittaisi jos tämä nyt jää tästä kiinni.
Mietin, jotta pitäisikö olla kyselemättä tuloksia ollenkaan..
Ja rakkaan äitini lohdulliset sanat "tiedän niin monta työtöntä Lukiolaista, että ole onnellinen työstäsi, ja kun elämä muuten pyyhkii niin hyvin". Ja näin aijon tehdä oli pistemäärä mikä hyvänsä. Kyllä se surullinen mieli iloksi muuttuu ajan kanssa, usko pois :-)- ansku122
Kiitos viestistäsi! Piristi kummasti kun tiedän että kohtalotovereita on.
Mun varmaan pitäisi enemmän ajatella, että ainakin saan ammatin hankittua kuin murehtia tätä yhtä i:tä. Mutta harmittaa silti ihan kamalasti. - kohtalotoveri
ansku122 kirjoitti:
Kiitos viestistäsi! Piristi kummasti kun tiedän että kohtalotovereita on.
Mun varmaan pitäisi enemmän ajatella, että ainakin saan ammatin hankittua kuin murehtia tätä yhtä i:tä. Mutta harmittaa silti ihan kamalasti.minä jos kuka sen tiiän. Se harmittaa, mutta iloitaan me ammateistamme ja siitä että saamme oikeeta palkkaa, toisinkuin lukiolaiset. Itse ainakin sain niin hyvät paperit ammattikoulusta, että siitä pitäisi iloita. En vaan osannut iloita sillä se I painoin niin mieltä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2385172Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204211- 593891
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363627- 513570
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413315Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv72714Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232486
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo612397