Finnairin A340 koneessa on business class rivit 1-5 mutta mitkä istuimet ovat rivit 6-7?Näyttävät pohjakartan mukaan olevan kuin business classia mutta toisaalta jos ostaa lentolippuja niin business class todellakin valittavana riveillä 1-5.Eli jos valitsen paikkani riveiltä 6-7 niin mihin persukseni lasken?
Finnair A340
25
4767
Vastaukset
- no_compromise
Jos C (Business) luokan lipun ostaneet mahtuvat riveille 1-5, niin usein riveistä 6-7 tehdään "pikku business-luokka" Sinne pääsee istumaan Y (Economy) luokan lipulla Finnairin tasoasiakkaat (Hopea/Kulta/Platina). Palvelu on kuitenkin Y luokan palvelu, mutta mukavuus C luokkaa.
Olen nähnyt rivit 6-7 myös tyhjänä, jolloin se on "puskurina" C ja Y luokan välillä. Jos se on tyhjä, niin tasoasiakkaat on yleensä saaneet jakkaran C luokan puolelta.
Sama homma myös MD-11 koneissa...- tiedoista!
No mitäpä sitten jos joku tasoasiakas on saanut paikan riveiltä 6-7 economylipulla ja business lipun ostaneet eivät mahdukkaan riveille 1-5 vaan business class siirtyy myös riveille 6-7...niin onko silloin riveille 6-7 C/Y palvelu vai siirretäänkö Y matkustaja kylmästi pois riveiltä 6-7 vaikka on paikan itselleen varannut?Vai saako Y matkustaja myös C palvelut?
- no_compromise
tiedoista! kirjoitti:
No mitäpä sitten jos joku tasoasiakas on saanut paikan riveiltä 6-7 economylipulla ja business lipun ostaneet eivät mahdukkaan riveille 1-5 vaan business class siirtyy myös riveille 6-7...niin onko silloin riveille 6-7 C/Y palvelu vai siirretäänkö Y matkustaja kylmästi pois riveiltä 6-7 vaikka on paikan itselleen varannut?Vai saako Y matkustaja myös C palvelut?
Jos riveille 6-7 on tulossa C lippulaisia, niin Y lippulainen tasoasiakas ei yleensä saa sieltä paikkaa vaan joutuu economyn puolelle. Silloin rivit 6-7 on oikeastikkin C luokkaa ja siellä saa C palvelun. Poikkeuksena tietysti tilanne, että jokainen jakkara on koneesta myyty niin tokihan ne ottaa Y lippulaisia (tasojärjestyksessä) riveille 6-7 eikä ketään jätetä "rannalle".
Yleensä istuinjärjestely, siis onko rivit 6-7 Y vai C, tehdään edellisenä yönä/aamuna ja check-innissä Y lippulaiselle oikeasti vasta selviää saiko paikan paremmalta puolelta, toki joskus myös portilla voi saada C paikan.
Joskus ihan mukaviakin yllätyksiä itse saanut Aasian lennoille, halvimmalla (499€) Y lipulla esim Hong Kongiin mennen tullen oikeassa C luokassa. Huomenna taas kokeillaan toimiiko kultakortti :) - pekka_pp
no_compromise kirjoitti:
Jos riveille 6-7 on tulossa C lippulaisia, niin Y lippulainen tasoasiakas ei yleensä saa sieltä paikkaa vaan joutuu economyn puolelle. Silloin rivit 6-7 on oikeastikkin C luokkaa ja siellä saa C palvelun. Poikkeuksena tietysti tilanne, että jokainen jakkara on koneesta myyty niin tokihan ne ottaa Y lippulaisia (tasojärjestyksessä) riveille 6-7 eikä ketään jätetä "rannalle".
Yleensä istuinjärjestely, siis onko rivit 6-7 Y vai C, tehdään edellisenä yönä/aamuna ja check-innissä Y lippulaiselle oikeasti vasta selviää saiko paikan paremmalta puolelta, toki joskus myös portilla voi saada C paikan.
Joskus ihan mukaviakin yllätyksiä itse saanut Aasian lennoille, halvimmalla (499€) Y lipulla esim Hong Kongiin mennen tullen oikeassa C luokassa. Huomenna taas kokeillaan toimiiko kultakortti :)Katselin tuota erästä Finnairin lentoa Aasiaan A340 koneella ja Finnairin sivujen paikkavarausjärjestelmä tarjosi suoraan rivejä 1-7 Business-lipuille( säästö I? ja normaali C). Mikä tuo Business säästö on muuten? Onko se muuten sama lippu palveluiltaan kentällä, koneessa ja matkavaramäärältään kuin täysihintainen Business C-lippu, mutta lipun vaihtaminen toiseen maksaa 150e?
- Ajatella pitää
pekka_pp kirjoitti:
Katselin tuota erästä Finnairin lentoa Aasiaan A340 koneella ja Finnairin sivujen paikkavarausjärjestelmä tarjosi suoraan rivejä 1-7 Business-lipuille( säästö I? ja normaali C). Mikä tuo Business säästö on muuten? Onko se muuten sama lippu palveluiltaan kentällä, koneessa ja matkavaramäärältään kuin täysihintainen Business C-lippu, mutta lipun vaihtaminen toiseen maksaa 150e?
Ajatellaampa:Henkilö on ostanut economy lipun ja saanut varattua paikan Finnairin A340 koneesta riveiltä 6-7 eli niin kuin joku mainitsi "Pikku Busineksesta".No mitäsä sitten tapahtuu jos rivit 1-7 täyttyvät business matkustajista mutta tuo yksi paikka jolla edm. henkilö istuu jää hänelle käyttöön.Silloinhan business class on rivit 1-7 ja joukossa yksi economy lippulainen.Kannetaanko hänelle silloin Y ateriat ja Y juomat ja Y astioista vai siirtyykö hän myös C palveluiden piiriin?
- ajateltavaa
Ajatella pitää kirjoitti:
Ajatellaampa:Henkilö on ostanut economy lipun ja saanut varattua paikan Finnairin A340 koneesta riveiltä 6-7 eli niin kuin joku mainitsi "Pikku Busineksesta".No mitäsä sitten tapahtuu jos rivit 1-7 täyttyvät business matkustajista mutta tuo yksi paikka jolla edm. henkilö istuu jää hänelle käyttöön.Silloinhan business class on rivit 1-7 ja joukossa yksi economy lippulainen.Kannetaanko hänelle silloin Y ateriat ja Y juomat ja Y astioista vai siirtyykö hän myös C palveluiden piiriin?
Economy-lipulla matkustava ei tietenkään voi itse varata paikkaa riviltä 6-7. Jos kenttähenkilökunta syystä tai toisesta siirtää istumaan näille riveille ja niissä matkustaa bisneslipun omaavia niin sitten joutuu syömään posliinilautasilta ja siemailemaan samppanjaa ;-)
- väärässä...
ajateltavaa kirjoitti:
Economy-lipulla matkustava ei tietenkään voi itse varata paikkaa riviltä 6-7. Jos kenttähenkilökunta syystä tai toisesta siirtää istumaan näille riveille ja niissä matkustaa bisneslipun omaavia niin sitten joutuu syömään posliinilautasilta ja siemailemaan samppanjaa ;-)
Kiitos hauskasta vastauksesta mutta olet väärässä.Finnairin MD-11 ja A330,A340 koneisiin voi Finnair Plus Silver,Gold..asiakas lipun oston yhteydessä netissä varata istumapaikan riviltä 6-7.Tietysti ottaen huomioon,että ko. rivit ovat tarjolla ja siten alustavasti business class suunniteltu riveille 1-5.
- näin?
väärässä... kirjoitti:
Kiitos hauskasta vastauksesta mutta olet väärässä.Finnairin MD-11 ja A330,A340 koneisiin voi Finnair Plus Silver,Gold..asiakas lipun oston yhteydessä netissä varata istumapaikan riviltä 6-7.Tietysti ottaen huomioon,että ko. rivit ovat tarjolla ja siten alustavasti business class suunniteltu riveille 1-5.
Sittenhän asia on varsin mielenkiintoinen. Netissä tai muuten etukäteen tehty paikkavaraushan on vain oma toive eikä millään tavoin sitova joten jos bisnestyyppejä ilmaantuu paljon niin sinuthan voidaan siirtää istumaan vaikka karvalakkiosastollekin. Onko rivit 6-7 sitten yleensä varattavissa netissä eco-lipulla??
- Vastaan
näin? kirjoitti:
Sittenhän asia on varsin mielenkiintoinen. Netissä tai muuten etukäteen tehty paikkavaraushan on vain oma toive eikä millään tavoin sitova joten jos bisnestyyppejä ilmaantuu paljon niin sinuthan voidaan siirtää istumaan vaikka karvalakkiosastollekin. Onko rivit 6-7 sitten yleensä varattavissa netissä eco-lipulla??
Joillakin lennoilla ovat varattavissa rivit 6-7 mutta edellyttää että on Finnair Plus asiakas ja hopea,kulta tai platinum tason sellainen ja varaus tehty kirjautumalla Finnair Plus systeemiin.
- HJP
väärässä... kirjoitti:
Useamman kerran minut on siirretty BKK reitillä economystä businekseen vaikka olen hankkinut ihan Y-luokan lipun ja minulla vain Finnair Plus kortti. Posliinilta olen aina syönyt ja kuplivaa on eteen kannettu. Eli näin se vain toimii.
- Kaaloppi
HJP kirjoitti:
Useamman kerran minut on siirretty BKK reitillä economystä businekseen vaikka olen hankkinut ihan Y-luokan lipun ja minulla vain Finnair Plus kortti. Posliinilta olen aina syönyt ja kuplivaa on eteen kannettu. Eli näin se vain toimii.
useamman kerran,,,,my ääääs....
päivän paras.... - izmo24
HJP kirjoitti:
Alkuperäinen keskustelu koski A340-300 -konetta. Lentääkö se Bangkokiin, itse kun lensin viimeksi niin koneena oli MD-11? Niinkuin kaikkina aikaisempina 33 lentonakin.
FINNAIR - AY 95
THU 26FEB HELSINKI FI BANGKOK TH 2355 1435
HELSINKI VANTAA SUVARNABHUMI INTL 27FEB
NON STOP TERMINAL 2 DURATION 9:40
NON SMOKING
RESERVATION CONFIRMED - Z ECONOMY
ON BOARD: BREAKFAST/DINNER
GLUTEN FREE MEAL REQUESTED
EQUIPMENT:BOEING (DOUGLAS) MD-11
Ja pikku-Kaalopille tiedoksi, jotkut ovat aivan oikeasti käyneet siellä useitakin kertoja, itse kuuden vuoden aikana 17 kertaa, viime vuonna 3 kertaa ja 2,5 kk. - afasfasdf
izmo24 kirjoitti:
Alkuperäinen keskustelu koski A340-300 -konetta. Lentääkö se Bangkokiin, itse kun lensin viimeksi niin koneena oli MD-11? Niinkuin kaikkina aikaisempina 33 lentonakin.
FINNAIR - AY 95
THU 26FEB HELSINKI FI BANGKOK TH 2355 1435
HELSINKI VANTAA SUVARNABHUMI INTL 27FEB
NON STOP TERMINAL 2 DURATION 9:40
NON SMOKING
RESERVATION CONFIRMED - Z ECONOMY
ON BOARD: BREAKFAST/DINNER
GLUTEN FREE MEAL REQUESTED
EQUIPMENT:BOEING (DOUGLAS) MD-11
Ja pikku-Kaalopille tiedoksi, jotkut ovat aivan oikeasti käyneet siellä useitakin kertoja, itse kuuden vuoden aikana 17 kertaa, viime vuonna 3 kertaa ja 2,5 kk.Bankkariin lennetään vanhoilla MD-11 koneilla, koska ne ovat riittävän hyviä suomalaisille vyölaukkumatkailijoille. Moniin muihin Aasian kohteisiin lennetään A340:sellä, koska matkustajista suurempi on osa on paikallisia liikemiehiä, jotka vaativat parempaa laatua matkustamiseen.
- matkustaja
afasfasdf kirjoitti:
Bankkariin lennetään vanhoilla MD-11 koneilla, koska ne ovat riittävän hyviä suomalaisille vyölaukkumatkailijoille. Moniin muihin Aasian kohteisiin lennetään A340:sellä, koska matkustajista suurempi on osa on paikallisia liikemiehiä, jotka vaativat parempaa laatua matkustamiseen.
Minä taas luulin, että Finski lentää Bangkokiin MD-11:lla, koska sinne tuon koneen kapasiteetti riittää rahteineen ilman välilaskua.
MD-11:t ovat joka tapauksessa poistumassa kokonaan kalustosta vuoden 2010 aikana Finskin mukaan.
- matkustaja
Niille jotka eivät muista ulkoa, paikkajaottelun näkee tuolta:
http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A340-300.php
Suosisin itse paikkoja 3D tai 3H sekä 4D tai 4H. Ei ole WC:tä lähellä eikä tarvitse väistellä ketään WC:hen mennessä.- on ihan hyvä
sivusto, mutta valitettavasti siellä on virheellistäkin tietoa. Mm. Finnairin vuokratut 757-koneet on lomalentokäytössä ja sivusto väittää penkkienvälien olevan 32", joka ei pidä paikkansa.
- matkustaja
on ihan hyvä kirjoitti:
sivusto, mutta valitettavasti siellä on virheellistäkin tietoa. Mm. Finnairin vuokratut 757-koneet on lomalentokäytössä ja sivusto väittää penkkienvälien olevan 32", joka ei pidä paikkansa.
Seatgurussa on ensi kertaa Finnairin koneiden tiedot. En ole koskaan aiemmin niitä nähnyt.
Kuten sivuilla sanotaankin, nyt on hyvä aika lähettää palautetta ja ehdottaa korjauksia. Lähetin jo parit korjaus- ja täydennysehdotukset, jotka huomasin MD-11:n ja A430:n osalta.
Oliko muuten niin, ettei B757:ää ole Finskillä lainkaan reittilennoilla? Muistelin, että olisi joskus mennyt JFK:lle. Tai ehkä se oli vain joku poikkeustilanne vikatilanteen takia tms. - reittilennoilla
matkustaja kirjoitti:
Seatgurussa on ensi kertaa Finnairin koneiden tiedot. En ole koskaan aiemmin niitä nähnyt.
Kuten sivuilla sanotaankin, nyt on hyvä aika lähettää palautetta ja ehdottaa korjauksia. Lähetin jo parit korjaus- ja täydennysehdotukset, jotka huomasin MD-11:n ja A430:n osalta.
Oliko muuten niin, ettei B757:ää ole Finskillä lainkaan reittilennoilla? Muistelin, että olisi joskus mennyt JFK:lle. Tai ehkä se oli vain joku poikkeustilanne vikatilanteen takia tms.Niillä lennetään myös reittilentoja Eurooppaan.
Ainakin Budapestiin aj Köpikseen.
Tarkemmat tiedot Finnairin aikataulusivuilta. - matkustaja
reittilennoilla kirjoitti:
Niillä lennetään myös reittilentoja Eurooppaan.
Ainakin Budapestiin aj Köpikseen.
Tarkemmat tiedot Finnairin aikataulusivuilta.Ok, kiitos korjauksesta. Onko se Euroopan reittilentojen 757 siis sama kuin charter-lentojen sillipurkki?
Muistan kun joulukuussa 2004 lensin Finskillä Miamiin, välilasku siellä Halifaxissa tai jossain. Polveni olivat kirjaimellisesti kiinni seuraavassa penkkirivissä, vaikka olen aika pienikokoinen. :horror: mikä matka! - ihan niinkään
matkustaja kirjoitti:
Ok, kiitos korjauksesta. Onko se Euroopan reittilentojen 757 siis sama kuin charter-lentojen sillipurkki?
Muistan kun joulukuussa 2004 lensin Finskillä Miamiin, välilasku siellä Halifaxissa tai jossain. Polveni olivat kirjaimellisesti kiinni seuraavassa penkkirivissä, vaikka olen aika pienikokoinen. :horror: mikä matka!Eipä se tasokortti mitään takeita anna. Joku veijari tuolla ylempänä antoi ymmärtää että riittävän kiiltävällä kortilla päätyy lähes automaattisesti bisnestuolille. Kukapa näistä korttilaisista enää ostaisi turistiluokan lippua jos näin olisi? Jos/kun lento on ylibuukattu niin silloinhan kai siirrellään ensisijaisesti tasoasiakkaita väliosastolle, monesti siellä kyllä istuu milloin minkäkin näköistä verkkariporukkaa että tiedä häntä..
- siirtelemään
matkustaja kirjoitti:
Ok, kiitos korjauksesta. Onko se Euroopan reittilentojen 757 siis sama kuin charter-lentojen sillipurkki?
Muistan kun joulukuussa 2004 lensin Finskillä Miamiin, välilasku siellä Halifaxissa tai jossain. Polveni olivat kirjaimellisesti kiinni seuraavassa penkkirivissä, vaikka olen aika pienikokoinen. :horror: mikä matka!penkkejä reittilennoille eli sillipurkilla mennään. Viime kesänä oli ko. malli käytössä ainakin osalla Hki-Rooma välin lennoista ja ahdasta oli.
- reittimatkailija
Luulen että paikat 6-7 ovat tarkotettuja varalle, esimerkiksi menin shanghaihin a340:llä ja sitten tulikin tieto että paikkani ei ole vapaa minulle että siinä oli tullut virhe joten pääsin economy lipun hinnalla bisnesluokkaan! Kyllä kelpas!!:)
- pussikaljamies
Riveillä 6-7 on muoviset puutarhatuolit joissa on kiva ottaa pussikaljaa.
- pellemikäpelle
Ei saamari sä olet luuseri. Oliko toi oikeasti sun mielestä jotenkin huvittaja juttu?
- Busines-penkkejä
Ne 6- ja 7-rivin penkit ovat A340-koneissa niitä samanlaisia business-luokan penkkejä kuin riveillä 1-5. Koneen "pääovet" vain ovat näiden välissä.
Myös osassa finskin A330-koneista on business-luokan penkkejä pari riviä noiden 'kakkosovien' takana.
Omasta mielestäni nuo ovat oikeastaan koneen parhaat paikat, saa istua hyvin rauhassa "omassa tilassa" missä ympärillä on vain muutama muu business-luokan penkki/matkustaja.
Tämä rivinumeroviittaus 6-7 liittyy siis nimenomaan finskin A330/340-koneiden ns. vanhemmanmallisiin busines-luokanpenkkeihin. Uudemmanmallisia busines-luokan penkkejä mahtuu 7 riviä jo siihen koneen etuosaan ja muutamassa koneessa (ainakin OH-LTR) sitten vielä näitä uudentyyppisiä busines-penkkejä on ovien takana rivit 8-10.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016299
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h814859Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1013122Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302952Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262175Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191566Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371131Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?921130Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311046- 48824