Olen koulutukseltani merkonomi, lisäksi on ylempikin koulutus. Hain toimistosihteerin viransijaisuutta. Eivät kutsuneet edes haastatteluun, mutta laittoivat kirjeen, jossa kerrottiin valituksi tulleen ylioppilaan.
Millä perusteella eivät kutsu alan koulutusta omaavaa, vaan jonkun kouluttautumattoman?
Niin ja kirjeessä oli, ettei nimittämispäätökseen voi valittamalla hakea muutosta. Paikka sosiaali- ja terveysministeriössä. Sielläkö toimitaan näin, vai onko käytöntö yleinen ja jopa laillisesti oikein?
Ylioppilas ohitti
27
3612
Vastaukset
- tai tuttava
sopivassa asemassa...
- ...
on nykypäivänä ihan yleinen, varsinkin kunnallisilla aloilla. Merkonomina olet jo ylikoulutettu (nykyään kaiken maailman toimistosihteerit "vain" kopioivat paperia, keittävät kahvia ym. aika helpohkoja tehtäviä) tehtävään eivätkä he maksa siitä sellaista palkkaa todennäköisesti mikä merkonomille kuuluu. Haluavat myöskin vähemmän koulutetun siksi, että tuore ylioppilas ei välttämättä lähekään heti opiskelemaan tai vaihda työpaikkaa paremmin palkattuun työhön sekä iso pointti nykyaikana: ylioppialaalle työssä riittää haastetta, merkonomille ei:)
- merkonomit ei vain ole mitään
Ylioppilaat ovat tarpeeksi sivistyineitä tekemään vähän kaikkea.
Sama se on joka työssä. Tradenomitkin ovat muuten yhtä paskoja. Ylioppilaat ohittavat jopa ne.
valitettavasti olen merkonomi ja opiskelen tradenomiksi, missähä mennyt vikaan tämä elämän suunnittelu... - merkonomi .
Olen huomannut. Itselläni on kunnon työkokemus, eikä käsittääkseni mitään sen isonpia "vikoja" mutta aina joku vastavalmistunut pomon serkku vie paikat... Inhottavaa. Suotta niitä paikkoja edes ilmoittaa julkiseen hakuun kun paikka annetaan kuitenkin tiskin alta.
- ap.
merkonomi . kirjoitti: