Muutto Espanjaan

Nimetön

Nyt on päätös pitkän harkinnan jälkeen tehty. Vuonna 2011 muutto Espanjan aurinkoon. Koira koneeseen ja menoksi. Lapset isoja, eikä miestä murheena. Ainakin vuoden irtiotto kaikesta.
Onko kokemusta vastaavanlaisesta?

13

2505

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santra

      Itsellänikin on ollu jo kauan samat aatokset. Nyt pitäisi elää vain itselle, aikaisemmin mentiin aina perheen mukaan. Itselläni myös 2 pientä koiraa, jotka ottaisin mukaan. Toivottavasti joku kertoisi kokemuksia ja miten pitäisi alkaa toimia asian eteen.

    • Zariko

      Espanjaan muuttoa miettiessä kannattaa tutustua esimerkiksi sivustoon www.espanjaopas.com. Sieltä saa tietoa Espanjasta ja asumisesta

      • Zariko

      • tietoa saikin

        Sieltä sivustolta ekana tuli..."Kahdeksan senttiä näyttää olevan Kanarialla liian pieni peniksen mitta" Muuta siellä ei ollutkaan.. että se siitä sivustosta. T: Vakavissaan Espanjaan aikova


    • magneticcc

      Moip!
      Ihan yksinkö meinaat tuolloin 2011 lähteä?
      Olen pitkään miettinyt myös lähtöä.
      Kiinnostaako matkaseura?
      Olen nuori nainen etelä suomesta..
      Mukavempi kaksin reissussa, kuin yksin.
      :)

      • ihan miten vaan;)

        Moi!
        Ison koiran kanssa;)ainakin näillä näkymin, mikäli koiralla terveyttä riittää. Kyllähän seura aina kelpaa, olen itse neljäkymppinen näinen etelä suomesta....


      • Magneticcc
        ihan miten vaan;) kirjoitti:

        Moi!
        Ison koiran kanssa;)ainakin näillä näkymin, mikäli koiralla terveyttä riittää. Kyllähän seura aina kelpaa, olen itse neljäkymppinen näinen etelä suomesta....

        Sehän on kiva kuulla.! :)
        Vuoteen 2011 on vielä jonkin verran aikaa,
        ja monet asiat tulevat muuttumaan moneen kertaan.
        Olen ehdottomasti lähdössä,
        kunhan vain perhe tilanteeni antaa periksi ja rahatilanne myös. :))
        Mites, puhutko sinä espanjaa?
        Itsellä opinnot käynnissä.
        Minne seudulle olet ajatellut muuttoa?
        Entä aiotko töihin?
        Onko sinulla ennestään ketään tuttuja siellä?
        Itsellänikin on koira mutta se jää ikänsä vuoksi kyllä suomeen..
        Tuolloin vuonna 2011 koirani olisi jo 8 vuotias...
        Enkä usko että se kestäisi lentokonetta. :/
        Mikä koira sinulla on? :)


    • kiinnostaisi!

      Mutta jo aikaisemmin esim. ensi syksynä/talvena olisi ihanaa muuttaa Espanjaan ainakin muutamaksi kuukaudeksi. Olisi kiva löytää myös muita joilla on samantapaisia suunnitelmia. Itsellä suunnitelmat ovat vielä alustavia, mutta esim. Madrid ja Barcelona ja muutkin vaihtoehdot houkuttelevat...

      • maria-78

        Olen muuttamassa Fuengirolaan mieheni ja pienen tyttösen kanssa lokakuun alussa, ajattelimme viipyä 8 kk sillä reissulla.. Paikanpäällä ei tuttavia ole, joten ei haittaisi vaikka tätä kautta jo johonkin tutustuisi ;)
        Kertokaa ihmeessä suunnitelmistanne tai jos vaikka on jo kokemusta sieltä Espanjassa oleskelusta..


      • sanzuliini27

        Hola!

        Mulla ois tarkotuksena lähteä vielä tänä vuonna lokakuun lopussa, heti maraskuun alussa asustelemaan kanarialle talvikaudeksi!Itse ajatellut Playa del inglesiä, kun tarkoitus töitä mennä etsimään ja se sen verran iso paikka että mahdollisuuksia varmasti löytyy!:) Ja matkaseura kelpaa ehdottomasti!!!Oletko mistäpäin?Minkä ikäinen?


      • sanzuliini27
        sanzuliini27 kirjoitti:

        Hola!

        Mulla ois tarkotuksena lähteä vielä tänä vuonna lokakuun lopussa, heti maraskuun alussa asustelemaan kanarialle talvikaudeksi!Itse ajatellut Playa del inglesiä, kun tarkoitus töitä mennä etsimään ja se sen verran iso paikka että mahdollisuuksia varmasti löytyy!:) Ja matkaseura kelpaa ehdottomasti!!!Oletko mistäpäin?Minkä ikäinen?

        Siis nimimerkille "kiinnostunut" oli tuo viesti tarkotettu!:)


      • kiinnostunut..
        sanzuliini27 kirjoitti:

        Hola!

        Mulla ois tarkotuksena lähteä vielä tänä vuonna lokakuun lopussa, heti maraskuun alussa asustelemaan kanarialle talvikaudeksi!Itse ajatellut Playa del inglesiä, kun tarkoitus töitä mennä etsimään ja se sen verran iso paikka että mahdollisuuksia varmasti löytyy!:) Ja matkaseura kelpaa ehdottomasti!!!Oletko mistäpäin?Minkä ikäinen?

        Olen alle kolmekymppinen nainen pks:lta. Entä sinä? Tarkemmin en ole suunnitellut vielä mitään. Kiva olisi matkustella ympäri Espanjaa, mutta asettua jonnekin asumaan vaikka talveksi. En oikein tiedä, kiinnostaako juuri Kanaria...


    • mestari-76

      Olemme myös päättäneet muuttaa Espanjaan viimeistään 2011. Itse olen juuri siirtymässä varhennetulle eläkkeelle, mutta jatkan vielä työntekoa rakentamisen ja kiinteistönvälityksen parissa. Meillä on lkv-toimistossa yhtenä osana Espanjan asuntomyynti sekä vuokra-asuntojen välitys, jossa yhteistyökumppanina on 20 v. espanjassa toiminut kiinteistö- ja vuokravälitysyhtiö.
      Etsimmekin henkilöitä tai perheitä jotka harkitsevat muuttoa Espanjaan lähivuosien aikana pysyvästi. Olemme etenemässä harkitusti ja hallitusti muuton suhteen siten että selvitämme asuntoasioiden lisäksi myös mm. työmahdollisuudet, sosiaaaliturva-asiat sekä viranomaismääräykset niin pitkälle kuin se on mahdollista.
      Kaikki tuo on helpompi tehdä yhdessä, joten jos olet kiinnostunut tulemaan ryhmäämme mukaan, niin vastaile vaikka sp:lla, itse asumme pk-seudulla, mutta otamme mielellämme kaikki mukaan koko suomesta.
      Itse olen koulutukseltani rakennusmestari / lkv, joten asuntoasioiden selvittäminen ei tuottane ongelmia. Vastailkaa niin suunnitellaan muuttoa lisää ja järjestetään vaikka tapaaminen, mitään velvotteita ryhmään tulemiselle ei tietysti aseteta. Vastaile t. meilaa ...sp. on - [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe