ens keskiviikkona..ja nyt kyllä pelottaa....
kuulohermokasvain
14
1565
Vastaukset
- kokemusta on
Älä suotta pelkää. Minkäkokoinen kasvain sinulla on? Minne menet leikkaukseen? Tsemppiä ja iloista mieltä? Henkihän siinä voi lähteä, mutta semmoista elämä on (vitsi) nämä taitavat kuitenkin olla aika pieni riskisiä leikkauksia :)
- ...
korjataanpa tuohon heti, että riskejä on...ja ei ihan pienimmästä päästä... mutta alkuperäiselle: kyllä siitä selviää ja paljon positiivista ja tsemppi mieltä. Minne meet leikkaukseen? Kuka leikkaa? Kuinka iso kasvain on?
- menen töölöön
... kirjoitti:
korjataanpa tuohon heti, että riskejä on...ja ei ihan pienimmästä päästä... mutta alkuperäiselle: kyllä siitä selviää ja paljon positiivista ja tsemppi mieltä. Minne meet leikkaukseen? Kuka leikkaa? Kuinka iso kasvain on?
ja kasvain on n.reilu 3cm .Leikkaava lääkäri on muistaakseni Mika Niemelä.
Olen onneksi saanut täältä jo ihanaa vertaistukea...Hei vaan nainen 43v =) nyt se on minulla edessä.Mitenhän kauan mua pidetään sairaalassa?.Ainakin nyt kun maanantaina menen sinne klo13 niin ohjelmaa on jo siksi päiväksi ja seuraavana päivänä menen kuulokeskukseen kokeisiin ja keskiviikkona itse operaaatio.Miten huono olo teillä oli herättyänne nukutuksesta? kipua en niinkään pelkää koska kipukynnykseni on tod.korkea ja päähänhän on jo nyt koskenut lähes joka päivä.
- nainen 43.v.
Hei!
itse olen kokenut saman ja hyvin kaikki meni.Ymmärrän kyllä pelkosi,mutta usko että sinä selviydyt niin se jo auttaa..- kokemusta on
Joo oli ehkä hiukan provosoivan kuuloinen tuo minun edellinen viestini. Olen jollekkin kirjoitellut täällä syksyllä, silloin nimimerkkini oli nainen 30v, tai jotakin vastaavaa. Eli siis minulla itselläni leikattu 4 cm kokoinen kasvain Tampereella elokuussa.
Ymmärrän pelkosi, ja välillä ihmettelen itsekkin kuinka coolisti suhtauduin asiaan, jotenkaan vaan ei saa antaa pelolle valtaa, vaan luottaa siihen, että kaikki menee niin kuin on tarkoitettu! Itse toivuin todella hyvin. Kuuloni menetin vasemmasta korvasta, mutta en ole kärsinyt kivuista juurikaan, myös kasvohermohalvaukselta vältyin.
Reipasta mieltä, positiivisella asenteella toipuu paremmin ! Toivon kaikkea hyvää operaatioosi! - olit sairaalassa
kokemusta on kirjoitti:
Joo oli ehkä hiukan provosoivan kuuloinen tuo minun edellinen viestini. Olen jollekkin kirjoitellut täällä syksyllä, silloin nimimerkkini oli nainen 30v, tai jotakin vastaavaa. Eli siis minulla itselläni leikattu 4 cm kokoinen kasvain Tampereella elokuussa.
Ymmärrän pelkosi, ja välillä ihmettelen itsekkin kuinka coolisti suhtauduin asiaan, jotenkaan vaan ei saa antaa pelolle valtaa, vaan luottaa siihen, että kaikki menee niin kuin on tarkoitettu! Itse toivuin todella hyvin. Kuuloni menetin vasemmasta korvasta, mutta en ole kärsinyt kivuista juurikaan, myös kasvohermohalvaukselta vältyin.
Reipasta mieltä, positiivisella asenteella toipuu paremmin ! Toivon kaikkea hyvää operaatioosi!ja kuinka pitkään sairaslomalla?Ja kiitos kannustuksesta!
- kokemusta on
olit sairaalassa kirjoitti:
ja kuinka pitkään sairaslomalla?Ja kiitos kannustuksesta!
Olin sairaalassa 8 päivää, ja sen jälkeen oli 6 viikkoa sairaslomalla. Ihmeen hyvin sujui töihin paluu, pelkäsin että väsyisin helposti. Olimme sopineet pomon kanssa, että tarvittaessa voin tehdä lyhyempää työpäivää, mutta siihen ei ollut tarvetta. Hienosti jaksoin 8 tuntisia työpäiviä. Teen asiakaspalvelu toimistotyötä.
- kyselevä
kokemusta on kirjoitti:
Olin sairaalassa 8 päivää, ja sen jälkeen oli 6 viikkoa sairaslomalla. Ihmeen hyvin sujui töihin paluu, pelkäsin että väsyisin helposti. Olimme sopineet pomon kanssa, että tarvittaessa voin tehdä lyhyempää työpäivää, mutta siihen ei ollut tarvetta. Hienosti jaksoin 8 tuntisia työpäiviä. Teen asiakaspalvelu toimistotyötä.
Hei! Miten teillä huomattiin kasvain? Mitä oli oireina? Kiitos tiedoista
- nainen 43.v.
kyselevä kirjoitti:
Hei! Miten teillä huomattiin kasvain? Mitä oli oireina? Kiitos tiedoista
Minulla ei ollut muita oireita kuin lieviä taspainohäiriöitä mutta kuulo huononi vauhdilla koko ajan ja työterveyslääkärini laittoi sitte minun itseni pyynnöstä tarkempiin tutkimuksiin.Otettiin mangneettikuvat jossa kasvain sitten todettiin.Päänsärkyä myös oli mutta sen syyksi epäiltiin niin montaa muuta asiaa kun minulla on migreeniä sekä hartia sekä niskakipuja ja jäykkyyttä.Leikkauksen jälkeen päänsäryt ovat lähes hävinneet että kai sekin sitten johtui kasvaimesta.Kasvaimeni koko oli 3.5 cm x1.5 cm lääkärin mukaan aika iso.Leikkauksesta on nyt kulunut 5 kk ja voin hyvin.
- Kaleva--+
nainen 43.v. kirjoitti:
Minulla ei ollut muita oireita kuin lieviä taspainohäiriöitä mutta kuulo huononi vauhdilla koko ajan ja työterveyslääkärini laittoi sitte minun itseni pyynnöstä tarkempiin tutkimuksiin.Otettiin mangneettikuvat jossa kasvain sitten todettiin.Päänsärkyä myös oli mutta sen syyksi epäiltiin niin montaa muuta asiaa kun minulla on migreeniä sekä hartia sekä niskakipuja ja jäykkyyttä.Leikkauksen jälkeen päänsäryt ovat lähes hävinneet että kai sekin sitten johtui kasvaimesta.Kasvaimeni koko oli 3.5 cm x1.5 cm lääkärin mukaan aika iso.Leikkauksesta on nyt kulunut 5 kk ja voin hyvin.
pidätte kännykkää? Kuulohermon kasvaimien määrä on
2-kertaistunut kännyköiden aikana.Lukekaa kirja
sähkömagneettisen säteilyn haitat.Sensuroimatonta
tutkimustietoa maailmalta. Käyttäkää korvanappia,
ei kännykkää korvalle! - seurannassa
Kaleva--+ kirjoitti:
pidätte kännykkää? Kuulohermon kasvaimien määrä on
2-kertaistunut kännyköiden aikana.Lukekaa kirja
sähkömagneettisen säteilyn haitat.Sensuroimatonta
tutkimustietoa maailmalta. Käyttäkää korvanappia,
ei kännykkää korvalle!Neurokirurgi kysyi, kummalla korvalla pidän kännykkää. Kasvain on oikealla puolella, kännykkää pidän, olen aina pitänyt, vasemman puoleisella korvalla.
Paikkansa varmasti pitää tuo kuulohermon kasvainten lisääntyminen kännyköiden käytön myötä. - Katleija3
Ihan sattumalta eksyin tuolta 70 sivulta tänne ja huomasin, että täältähän löytyi kohtalotovereita. Vastasin ensin tuonne ylemmäs kun ao henkilölle oli leikkaus jo tehty.
Joku kysyi, millaisia oireita oli ennenkuin kasvain todettiin.
Ensimmäiset oireet ilmenivät jo 10 vuotta ennen leikkausta. Korvaan tuli tinnitusta ja sitten alkoi olla epämääräistä huimausta, joka ei kuitenkaan haitannut pahemmin. Korvalääkäri kysyi, että soittaako korva nykymusiikkia vai klassista ja lopuksi, että jokainen on oman onnensa seppä. Jotenkin höntti olo tuli noista sanoista.
Huimaukset pahenivat ja henk.kunnan lääkäri teki diagnoosin: Menierin tauti (hänen miehellään on samanlainen)ja määräsi verenkiertolääkettä.
Eräänä aamuna heräsin, kun korvassa oli ikäänkuin pumpulia, en kuullut hyvin. Korvalääkärit sanoivat, että minulla on sisäkorvan virustulehdus.
Kun pahoinvointikohtaukset pahenivat ja kestivät jo noin kaksi tuntia, pääsin tutkimuksiin. Kysyin taas lääkäriltä, että josko minulla olisi kuulohermokasvain. Hän sulki sen mahdollisuuden pois, mutta sanoi että kun se teitä niin kovin vaivaa, lähetän teidät keskussairaalaan.
Kasvain löytyi ja sitten Töölön sairaalassa leikattiin. Kasvain oli mesimarjan kokoinen, sanoi prof. Henry Troupp joka leikkasi minut prof. Palvan kanssa.
On onnekasta, että kasvainta huomataan epäillä ja se löydetään, sillä kasvaessaan vauriot lisääntyvät, vaikk' ei kasvain pahanlaatuinen olekkaan. Aivoissa on vaan ei ole ylimääräistä tilaa kasvaimille. - puolikuuro
Katleija3 kirjoitti:
Ihan sattumalta eksyin tuolta 70 sivulta tänne ja huomasin, että täältähän löytyi kohtalotovereita. Vastasin ensin tuonne ylemmäs kun ao henkilölle oli leikkaus jo tehty.
Joku kysyi, millaisia oireita oli ennenkuin kasvain todettiin.
Ensimmäiset oireet ilmenivät jo 10 vuotta ennen leikkausta. Korvaan tuli tinnitusta ja sitten alkoi olla epämääräistä huimausta, joka ei kuitenkaan haitannut pahemmin. Korvalääkäri kysyi, että soittaako korva nykymusiikkia vai klassista ja lopuksi, että jokainen on oman onnensa seppä. Jotenkin höntti olo tuli noista sanoista.
Huimaukset pahenivat ja henk.kunnan lääkäri teki diagnoosin: Menierin tauti (hänen miehellään on samanlainen)ja määräsi verenkiertolääkettä.
Eräänä aamuna heräsin, kun korvassa oli ikäänkuin pumpulia, en kuullut hyvin. Korvalääkärit sanoivat, että minulla on sisäkorvan virustulehdus.
Kun pahoinvointikohtaukset pahenivat ja kestivät jo noin kaksi tuntia, pääsin tutkimuksiin. Kysyin taas lääkäriltä, että josko minulla olisi kuulohermokasvain. Hän sulki sen mahdollisuuden pois, mutta sanoi että kun se teitä niin kovin vaivaa, lähetän teidät keskussairaalaan.
Kasvain löytyi ja sitten Töölön sairaalassa leikattiin. Kasvain oli mesimarjan kokoinen, sanoi prof. Henry Troupp joka leikkasi minut prof. Palvan kanssa.
On onnekasta, että kasvainta huomataan epäillä ja se löydetään, sillä kasvaessaan vauriot lisääntyvät, vaikk' ei kasvain pahanlaatuinen olekkaan. Aivoissa on vaan ei ole ylimääräistä tilaa kasvaimille.Hei, en tuosta viestistäsi tullut tulokseen, että akustikustasi olisi vielä leikattu?
Jos on leikattu, niin olisin kiitollinen tiedosta, miten leikkaus meni?
Itselläni on n. 1 cm:n kokoinen kasvain ja olen tarkkailussa maaliskuulle 2010. Sitten otetaan uusi magneettikuva.
T. kohtalotoveri
- 45v.
Hei, minulla on ollut ihan hirveitä pääkipukohtauksia ja pahentuneet viimeisen 3 kk:n aikana kestoltaan ja kivultaan. Vasemmalla puolen päätä. Kipu haaroittuu myös vas.puolelle kaulaan ja olkavarteen. Vasen korva on myös kipeä, kuulo huonontunut huomattavasti. Työterv. lääkäri diagnosoi migreeniksi, neurologi sanoi nyt, että ei hän migreeniksi tätä sanoisi, vaan epäili, että tulehdusperäinen krooninen kipuoireyhtymä...Triptyliä ja Ketomex 200mg...aina oon pitäny kännykkää vas.puolen korvalla, mut nyt ei oo voinu sietää pitää vas.korvalla, vaan pidän oikealla. Sanoin senkin neurolle, mut en tiiä liekö vaikutusta....aikoi suositella 2 magneettikuvausta työterv.huollon puolelta järjestettäväksi pään seudun alueelle....saa nähdä katsotaanko raha vai minun terveys, että kumpi on tärkeämpää....hermot menee! Väsyttää jatkuva lääkkeiden syöminen ja epätietoisuus, mistä kipukohtaukset johtuvat...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856314
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859