Kaularankaleikkaus

Jännittää

Onko samankaltaisen leikkauksen kokeneita?

Sain neurokirurgin lausunnon magneettikuvista.
C6-7 tasolla spondyloosin aiheuttamaa relaktiivista ja sentraalistakin stenoosia ja bilateraalinen juuriaukkoahtaus, tämän lisäksi C7-Th1 tasolla molemmin puolin juuriaukot ahtaat ja vasemmalla erityisesti, näyttäisi kuin vasen juuriaukko olisi kokonaan prolapsin tukkima.

Leikkaus tehdään C7-Th1 väliin, myös C6-7 samanaikaisesti anterioista reittiä.

Leikkaus tehdään KYS:ssa.

Olen epävarma ja peloissani, minkalaisesta toimenpiteestä tässä on kysymys. Kirurgian polille on pari kertaa viikossa mahdollisuus soittaa määrättynä aikana, mutta sinne on puhelimella vaikea päästä.

Eli olisiko tällä palstalla joku, joka olisi vastaavanlaisen leikkauksen läpikäynyt.

Koskaan aikaisemmin ei ole leikattu, eikä nukutettu. Olen n. 50 v nainen.

Kutsu sairaalaan voi tulla milloin tahansa...

35

14015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luultavasti

      sama tilanne ja saman kokeneiden kommenteja toivoisin, mutta näyttää, että kukaan ei ole vastannut kysymyksiisi.
      Millaisia oireita Sinulla oli, että hakeuduit lääkäriin?
      Tiedän kyllä ihmisiä, jotka neurokirurgi on leikannut KYS:ssä, mutta en paremmin tunne heitä, että voisin mennä kyselemään.

      • Jännittää

        Vuosi sitten syksyllä alkoi yllättäen kaularangan alueella kuva polttava kipu, joka säteili vasempaan lapaan ja käteen, aina sormiin asti. Vasemman käden pikkusormi ja nimetön ova olleet siitä asti puutuneet.

        Olin silloin n. 2 kk. sairauslomalla. Ortopedin lähetteellä otettiin magneettikuvat, joita Kuopiossa neurokirurgin kanssa katseltiin. Siinä vaiheessa tilanne oli jo rauhoittunut ja neurokirurgi totesi, että oireet voivat uusia tai sitten ei.

        Kesä meni hyvin, ei kipuja. Syksyllä se taas alkoi, ja sama lääkäri ja kuvauskierros uusiksi.
        Tällä kertaa tultiin siihen johtopäätökseen, että olisi paras leikata.

        Tällä hetkellä tilanne on aika hyvä, paitsi sormet yhä puutuneet. Ja jos saunassa käy, sen jälkeen pari päivää jäytävä kipu selässä. Eli lämmin ei tee hyvää. Painavia en uskalla nostella, enkä kurkotella, kaikki tämä kostautuu kyllä selän kunnossa.

        Kun kivut ovat pahimmillaan kipulääkkeetkään eivät auta.

        Joten toivon, että leikkaus parantaisi elämänlaatua, vaikka kovin pelottaakin koko operaatio.

        Olisi tosiaan kiva lukea kokemuksia vastaavan läpikäyneiltä.


      • Läpi käynyt
        Jännittää kirjoitti:

        Vuosi sitten syksyllä alkoi yllättäen kaularangan alueella kuva polttava kipu, joka säteili vasempaan lapaan ja käteen, aina sormiin asti. Vasemman käden pikkusormi ja nimetön ova olleet siitä asti puutuneet.

        Olin silloin n. 2 kk. sairauslomalla. Ortopedin lähetteellä otettiin magneettikuvat, joita Kuopiossa neurokirurgin kanssa katseltiin. Siinä vaiheessa tilanne oli jo rauhoittunut ja neurokirurgi totesi, että oireet voivat uusia tai sitten ei.

        Kesä meni hyvin, ei kipuja. Syksyllä se taas alkoi, ja sama lääkäri ja kuvauskierros uusiksi.
        Tällä kertaa tultiin siihen johtopäätökseen, että olisi paras leikata.

        Tällä hetkellä tilanne on aika hyvä, paitsi sormet yhä puutuneet. Ja jos saunassa käy, sen jälkeen pari päivää jäytävä kipu selässä. Eli lämmin ei tee hyvää. Painavia en uskalla nostella, enkä kurkotella, kaikki tämä kostautuu kyllä selän kunnossa.

        Kun kivut ovat pahimmillaan kipulääkkeetkään eivät auta.

        Joten toivon, että leikkaus parantaisi elämänlaatua, vaikka kovin pelottaakin koko operaatio.

        Olisi tosiaan kiva lukea kokemuksia vastaavan läpikäyneiltä.

        Minulle tehtiin leikkaus vuosi sitten,oli kärsinyt kipua 20 vuotta.Leikkauksen jälkeisenä päivänä kotiin olihan siinä ensin alkuun jonkin aikaa hankalaa,mutta sitä leikkaus päivää en kadu.Nyt on kaikki hyvin minut leikatiin Kuopiossa hyvä hoito ja ihana henkilökunta.Kiitos heille kaikille.


      • Jännittää
        Läpi käynyt kirjoitti:

        Minulle tehtiin leikkaus vuosi sitten,oli kärsinyt kipua 20 vuotta.Leikkauksen jälkeisenä päivänä kotiin olihan siinä ensin alkuun jonkin aikaa hankalaa,mutta sitä leikkaus päivää en kadu.Nyt on kaikki hyvin minut leikatiin Kuopiossa hyvä hoito ja ihana henkilökunta.Kiitos heille kaikille.

        Pitikö olla pitkään sairauslomalla, minulle lääkäri arveli n. 2kk.

        Sain muuten tänään ajan sairaalaan. 13.4. sisään, ja 14. päivä leikataan.


      • Pelkääjä
        Läpi käynyt kirjoitti:

        Minulle tehtiin leikkaus vuosi sitten,oli kärsinyt kipua 20 vuotta.Leikkauksen jälkeisenä päivänä kotiin olihan siinä ensin alkuun jonkin aikaa hankalaa,mutta sitä leikkaus päivää en kadu.Nyt on kaikki hyvin minut leikatiin Kuopiossa hyvä hoito ja ihana henkilökunta.Kiitos heille kaikille.

        Kiva kun olen saanut näin rauhoittavia vastauksia.
        Kyllä meistä vamaan pidetään hyvää huolta, ja ehkä päästään näistä kivuista ja kolotuksista eroon.(vaikka eihän tästä enää nuorruta)


      • mukava kuulla
        Pelkääjä kirjoitti:

        Kiva kun olen saanut näin rauhoittavia vastauksia.
        Kyllä meistä vamaan pidetään hyvää huolta, ja ehkä päästään näistä kivuista ja kolotuksista eroon.(vaikka eihän tästä enää nuorruta)

        onnistuneesta leikkauksesta, se todella lievittää pelkoja, joita toiset haluaa tahallaan lietsoa.
        Omat kipuni ovat jo aikamoiset, välillä tuntuu, että pää halkee, kättä ja niskaa särkee ja puutumista on välillä molemmissa käsissä. Särkylääkkeet on ihan päivittäisessä käytössä.
        Minunkin leikkaus on siellä Kuopiossa ja toiveet kivuttomasta elämästä suuret.


      • jännittää
        mukava kuulla kirjoitti:

        onnistuneesta leikkauksesta, se todella lievittää pelkoja, joita toiset haluaa tahallaan lietsoa.
        Omat kipuni ovat jo aikamoiset, välillä tuntuu, että pää halkee, kättä ja niskaa särkee ja puutumista on välillä molemmissa käsissä. Särkylääkkeet on ihan päivittäisessä käytössä.
        Minunkin leikkaus on siellä Kuopiossa ja toiveet kivuttomasta elämästä suuret.

        Milloin sinut leikataan?
        Minulla alkaa jo jännitys olla melkoinen, enää pari viikkoa. Taitaa tulla todellinen kiirastorstai ja piiiitkäperjantai, kun sisään pitää (saa) mennä pääsiäismaanantaina ja tiistaina leikataan.

        Jos haluat kirjoitella, ja vaihtaa kokemuksia laitellaanko vaikka sähköpostia?

        Jos kiinnostaa laitan osoitteen.


    • kremppa

      mullakin. Olen tosin vasta menossa neurokirurgille mutta lähettävä lääkäri oli sitä mieltä että pitää ja kannattaa leikata. Mulla valtava tyrä c4 ja c5 välissä ja se painaa selkäytimeen eli oon puoliksi jo halvaantunut, eli oon puutunut käsistä, jaloista ja koko vartalolta. Mikään ei suju, kävelykin on tosi hankalaa ja epävarmaa. Ryhtiä ei jaksa pitää kunnollisena. Harmittaa kun ulkona on kaunis ilma eikä jaksa haravoida. Ehkä sit syksyllä. Oon päättänyt kyllä mennä siihen leikkaukseen, koska ei tämäkään ole mitään elämää... Tsemppiä vaan kaikille kohtalontovereille. Periksi ei anneta!!

      • Jännittää

        Suotta pelkäsin.Nyt on leikattu, ja kunto mainio. Maanantaina leikattiin, tiistaina pääsin jo kotiin, ja nyt keskiviikkona jo kirjoittelen tässä. Kaksi nikamaväliä pudistettiin, tilalle titaaninapit ja hermojuurikanavia availtiin. Leikkaussalissa ei mennyt kuin hetki,kun filmi meni poikki ja seuraava muistikuva on siitä kun heräämössä heräteltiin. Jälkikipujakaan ei juurikaan ole, ja siienkin on kipulääkettä. Meitä oli kolme, jotka samana päivänä leikattiin, ja kaikki olivat jo tiistaina lähdössä kotiin kaulurit kaulassa, mutta muuten ihan hyvässä kunnossa. Hyvää kevättä, ja pikaista paranemista.


      • kremppa
        Jännittää kirjoitti:

        Suotta pelkäsin.Nyt on leikattu, ja kunto mainio. Maanantaina leikattiin, tiistaina pääsin jo kotiin, ja nyt keskiviikkona jo kirjoittelen tässä. Kaksi nikamaväliä pudistettiin, tilalle titaaninapit ja hermojuurikanavia availtiin. Leikkaussalissa ei mennyt kuin hetki,kun filmi meni poikki ja seuraava muistikuva on siitä kun heräämössä heräteltiin. Jälkikipujakaan ei juurikaan ole, ja siienkin on kipulääkettä. Meitä oli kolme, jotka samana päivänä leikattiin, ja kaikki olivat jo tiistaina lähdössä kotiin kaulurit kaulassa, mutta muuten ihan hyvässä kunnossa. Hyvää kevättä, ja pikaista paranemista.

        eli maanantaina vapun jälkeen meen sairaalaan ja tiistaina olis tarkoitus leikata. soitin tyksiin ja kyselin missä mun kiireellinen lähete seikkailee ja tänään tuli soitto ja kutsu sairaalaan. Eli vauhtia tulee kun jaksaa kysellä asiansa perään. Tosin olokin huononee koko ajan. Valoisin mielin aion mennä ja tulla terveempänä kotiin. Hauskaa Vappua kaikille.


      • kremppa
        Jännittää kirjoitti:

        Suotta pelkäsin.Nyt on leikattu, ja kunto mainio. Maanantaina leikattiin, tiistaina pääsin jo kotiin, ja nyt keskiviikkona jo kirjoittelen tässä. Kaksi nikamaväliä pudistettiin, tilalle titaaninapit ja hermojuurikanavia availtiin. Leikkaussalissa ei mennyt kuin hetki,kun filmi meni poikki ja seuraava muistikuva on siitä kun heräämössä heräteltiin. Jälkikipujakaan ei juurikaan ole, ja siienkin on kipulääkettä. Meitä oli kolme, jotka samana päivänä leikattiin, ja kaikki olivat jo tiistaina lähdössä kotiin kaulurit kaulassa, mutta muuten ihan hyvässä kunnossa. Hyvää kevättä, ja pikaista paranemista.

        vielä, että kuinka kauan joudut pitämään kauluria ja kuinka pitkä sairasloma? Leikattiinko etu vai taka kautta?


      • Jänittää
        kremppa kirjoitti:

        vielä, että kuinka kauan joudut pitämään kauluria ja kuinka pitkä sairasloma? Leikattiinko etu vai taka kautta?

        Onpa nopeaa toimintaa sinulla.Minulla peruttiin aika kaksi kertaa, ja kolmannella pääsin sisään. Asiaan: Leikattiin etukautta, kaulassa n. 5-6 cm haava, tähän mennessä parantunut hyvin, siteessä ei ole ollut yhtään verta eikä mitään muutakaan jälkeä. Suihkuun pääsi jo keskiviikkona. Kauluria pidetään n. 2 viikkoa aina jalkeilla ollessa tai istuessa. Se on ihan mukava, ei mitenkään epämielyttävää. Tikit otetaan pois viikon kuluttua leikkauksesta. Nyt kolmantena päivänä leikkauksesta ei ole tarvinnut ottaa kuin yksi burana, aamut ovat vähän jäykempiä, mutta kun tekee niitä jumpparin antamia liikkeitä ja käveleksii vähän niin olo paranee kummasti, eli älä jää sängyn pohjalle makaamaan. Sairauslomaa kaksi kuukautta. Kevyitä kotitöitä ohjeen mukaan saisi alkaa tekemään heti, mutta antaahan vielä olla. Tsemppiä vaan leikkaukseen, pian se on ohi ja toivon mukaan sen jälkeen elämä hymyilee.


      • kremppa
        Jänittää kirjoitti:

        Onpa nopeaa toimintaa sinulla.Minulla peruttiin aika kaksi kertaa, ja kolmannella pääsin sisään. Asiaan: Leikattiin etukautta, kaulassa n. 5-6 cm haava, tähän mennessä parantunut hyvin, siteessä ei ole ollut yhtään verta eikä mitään muutakaan jälkeä. Suihkuun pääsi jo keskiviikkona. Kauluria pidetään n. 2 viikkoa aina jalkeilla ollessa tai istuessa. Se on ihan mukava, ei mitenkään epämielyttävää. Tikit otetaan pois viikon kuluttua leikkauksesta. Nyt kolmantena päivänä leikkauksesta ei ole tarvinnut ottaa kuin yksi burana, aamut ovat vähän jäykempiä, mutta kun tekee niitä jumpparin antamia liikkeitä ja käveleksii vähän niin olo paranee kummasti, eli älä jää sängyn pohjalle makaamaan. Sairauslomaa kaksi kuukautta. Kevyitä kotitöitä ohjeen mukaan saisi alkaa tekemään heti, mutta antaahan vielä olla. Tsemppiä vaan leikkaukseen, pian se on ohi ja toivon mukaan sen jälkeen elämä hymyilee.

        oikein kovasti tiedoista! Näillä mennään...


    • kremppa

      Leikkaus tehtiin kaularankaan tiistaina ja torstaina pääsin kotiin. Laitettiin titaaninasta 4 ja 5 väliin. Melko mukavat oltavat, tosin kädet ovat edelleen puutuneet ja lihaksia koko keholla jotenkin värisyttää, mutta ehkä nekin oireet vähenee. Muuten minussa on virtaa sata kertaa enemmän kuin ennen leikkausta. Olin just tunnin kävelemässä ja riemuissani koska pystyn taas käveleen normaalisti. Äänikin säilyi ihan normina vaikka oli riskinä, että se käheytyy. Kyllä kelpaa taas jatkaa elämää.

      • Ei jännitä enää

        Onneksi olkoon! Eihän se nyt niin kauheaa ollutkaan. Mulla kohta 2 viikkoa leikkauksesta, ja haava parantunut hyvin. Yhä aamuisin särkee jonkin verran, mutta päivän mittaan helpottaa(1 Burana päivässä on riittänyt). Vasemman käden sormet yhä puutuneet. Alussahan se sänkyyn meno ja nouseminen on aika työlästä, mutta tässä vaiheessa on jo huomattavasti helpompaa. Kaulurin sais jättää ensi viikolla pois, mutta minä olen vaan jo siihen niin kiintynyt, että tulee varmaan vähän turvaton olo ilman sitä. Yhä kiinnostaa kohtalotovereiden toipuminen niin, että pitää käydä päivittäin kurkkaamassa tätä viestiketjua, joten jos jaksat ja viitsit kertoa edistymisestä täällä yksi lukija. Aikaahan meillä ainakin on...


      • ei enää niin kremppa
        Ei jännitä enää kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Eihän se nyt niin kauheaa ollutkaan. Mulla kohta 2 viikkoa leikkauksesta, ja haava parantunut hyvin. Yhä aamuisin särkee jonkin verran, mutta päivän mittaan helpottaa(1 Burana päivässä on riittänyt). Vasemman käden sormet yhä puutuneet. Alussahan se sänkyyn meno ja nouseminen on aika työlästä, mutta tässä vaiheessa on jo huomattavasti helpompaa. Kaulurin sais jättää ensi viikolla pois, mutta minä olen vaan jo siihen niin kiintynyt, että tulee varmaan vähän turvaton olo ilman sitä. Yhä kiinnostaa kohtalotovereiden toipuminen niin, että pitää käydä päivittäin kurkkaamassa tätä viestiketjua, joten jos jaksat ja viitsit kertoa edistymisestä täällä yksi lukija. Aikaahan meillä ainakin on...

        Mulla ei edes oo kauluria, mitäs siihen sanot! Tänään on oikein hyvä päivä jo, yön nukuin tosi hyvin. Särkyyn otan 1 Arcoxia aamulla ja hyvin pärjää. Nyt vaan on vaikeaa pidätellä itseään tekemästä mitään, kun voimat on palanneet. Nyt aion viedä äidin haudalle valkovuokkoja ja sen jälkeen saan tyttären valmistamaa Britakakkua. On elämä mallillaan taas. OIKEIN MUKAVAA ÄITIENPÄIVÄÄ!


      • Ei enää jännitä
        ei enää niin kremppa kirjoitti:

        Mulla ei edes oo kauluria, mitäs siihen sanot! Tänään on oikein hyvä päivä jo, yön nukuin tosi hyvin. Särkyyn otan 1 Arcoxia aamulla ja hyvin pärjää. Nyt vaan on vaikeaa pidätellä itseään tekemästä mitään, kun voimat on palanneet. Nyt aion viedä äidin haudalle valkovuokkoja ja sen jälkeen saan tyttären valmistamaa Britakakkua. On elämä mallillaan taas. OIKEIN MUKAVAA ÄITIENPÄIVÄÄ!

        Kiva kuulla noin nopeasta toipumisesta. Minulla vielä vähän särkee ja kolottaa. Ehkä johtuu siitä, kun kaksi välilevyä korjattiin ja leikkausasento oli kuulemma huono, kun 7:een väliin oli vaikea päästä. Hermojuurillekkin oli rassattava tilaa. Mutta olen kuullut, että n. kolme viikkoa menee, ennen kuin vois ajatella vähän normaalinpaa elämää. No aika näyttää. Hyvää äitienpäivää sinullekin, ja aurinkoista kevättä. Haravoimaan ei vielä taideta päästä, mutta antaa ruhon kasvaa, ja istuskellaan auringossa eikä stressata tekemättömistä töistä. Ei ne sieltä minekkään katoa.


    • en ole katker....

      Olen läpikäynyt tuon leikkauksen- pääsin siihen kun menin yksityiselle. Yli kaksikymmentä vuotta valitin tk:ssa kivuistani jotka laitettiin masennukeni piikkiin. Mitä sitä hulluja hoitamaan!
      On tämä kait jonkinlainen "hyvinvointivaltio". Joo.

      Saa apua kun on tarpeeksi rahaa tai ei sairasta ainakaan mielialahäiriöitä.

      Leikkaus poistanut kaikki välilevypullistumaan liittyneet vaivani.

    • pelokas äippänen

      mulla epäillään kaularangan pullistumaa, odotan vastauksia MRI kuvista.. kuulema liki kolme viikkoa niitä saan odottaa. !! Aika pitkä aika jännittää.

      Eniten pelottaa nukutus tuossa, koska tupakoin (olen aina ollut vaan vähän polttava noin viisi tupakkaa pvässä, ja nyt tosin jo viikon ollut polttamatta kerran retkahdin)
      pelkään jonkin menevän pieleen sen vuoksi... toimenpidettä tuskin tehdään puudutuksessa?

      • Anonyymi

        ite olen tupakoiva 3-viikkoa ennen leikkausta vähennin sen 2 tupakkaan päivässä se kuulemma riitti sev verran keuhkojen puhistukseen leikattiin niskan c6c7jac7th1 väli avauskohta kaulan ja rintakehän yläosasta yli 25cm syvä leikkaus oli kuulemma iso leikkaus ja vähän nousi kuumetta sen jälkeen oireet hävisi melkein kaikki suosittelen . kaverille tehtiin sama operaatio joka poltti 30 röökiä päivässä eikä tullu mitään ongelmia,itellä olimyös valtava pelko leikkauksesta mutta epäonnistumiset on todella harvinaisia . ei kannata pelätä apu on kuitenkin huomattava.


    • hannusax

      Hei vaan

      Olen menossa keskiviikkona leikkaukseen. 3. ja 5. välilevy poistetaan ja tilalle laitetaan titaaninapit. Samalla 2, 4 ja 6 nikamia "höylätään" jotta saataisiin hermoradalle lisää tilaa. Olen sairastanut spondylosdiskiitin pari vuotta sitten, enkä ole toipunut edelleenkään siitä. Nyt koitetaan saada apua kipuihin, niiden vähentämiseksi on melkein valmis tekemään ---- vaikka leikkauksen :::)
      Kun pääsen loppuviikolla koneen ääreen, kerron tarkemmin miten meni ja menee

    • 2+19

      minä menen kaularankaleikkaukseen ensiviikolla ja veriarvoistani hb oli 2vkoa sitten vain 112 onko se mitenkään esteenä, sairaanhoitaja sanoi ettei ole mikää este, saa lisäverta jos tarvii.... mutta nyt pelottaa etteivät ota leikkaukseen kun on ekana ne verikokeet ja jos/kun se on vielä alhaalla.... onko kokemuksia vastaavasta kellään.

    • kikka54

      vieläkö vastailette tällä sivustolla. mun kaularanka leikattiin 7 viikkoa sitten. Toipuminen alkoi hyvin , mutta nyt oireet palanneet ennalleen .onneksi lääkärin vastaan otto on vielä edessä. harmittaa olen hoitanut itseäni ohjeiden mukaan. vastailkaa jos huomaatte tämän

      • Anonyymi

        Kävin yksityisellä Helsingissä kaulan etukautta leikattiin kaks ja puol kuukautta sitten syöminen vaikeeta tuntuu kun ois tiukka kauluri hirvee tunne Mari Lappeenrannasta


    • jännä

      Itse olen menossa nyt maaliskuulla leikkaukseen, etupuolelta otetaan pullistumat pois ja avarretaan myös jotain kanavaa. ONko muita jotka nyt lähiaikoina menossa tai olleet leikkauksessa

    • happy-end

      Minulla leikkauksesta 3 viikkoa. Kaikki mennyt hyvin, ei kipuja. Ainoastaan närästelee. Leikkaushaava siisti. Kauanko muilla tuota närästelyä on kestänyt?

    • leikattu

      Terve,mulla leikattiin kaularanka torstaina eilen pääsin kotiin 5viikkoa sairaslomaa. kipeenä on paikat,nouseminen sängystä hankalaa.saas nähä miten pärjään yksinäni kun on toi koirakin jota pitäis ulkoiluttaa,mutta ku se kiskoo... puutuminen jäi leikkaussaliin.

    • kaularanka51

      Moro 4_5 ja5_6 väli leikattu vuosi sitten 5_6väli uusiksi nyt heti kun vaan ehtivät...on irronnut.....

    • kabayo

      Kaularanka leikattu 3.4. 18, c4 ja c5 poistettu ja laitettu tilalle titaani (impantti). Menin päivystykseen aamulla ja seuravaa päivää pääsin kotiin. Leikkaus meni hyvin mutta edelleen oikean käden on puuttunut ja kipeä. Kipulääkkeet auttaneet, toivon että kipu lähtee kokonaan pois ja elämä jatkuu....

    • Anonyymi

      Itselläni leikkaus takanapäin. Nyt 4 pv leikkauksesta. C7 välin pullistuma poistettiin, luunokkia myös. Kaikki meni hyvin. 11 vk säteilykivut ja puutumiset jäi pois heti leikkauksen jälkeen. Haavan alue on arka ja kiristää. Yön olin sairaalassa. Sairauslomaa vajaa 3 vk. Mutta saa nähdä pystynkö palaamaan vielä silloin. Työterveyteen on aika jo ja katsotaan sitten mitä tehdään. Närästystä on ollut leikkauksen jälkeen paljon. Niskat on aamuisin varsinkin jäykät. Kovin ei jaksa ja pysty vielä mitään ihmeempiä touhuamaan. Joka päivä pienen kävelylenkin yritän kyllä tehdä ja pieniä kevyitä kotihommia. Imuroinnit yms saa muut hoitaa. Mutta ei kaduta leikkaus kun kivut on poissa!

    • Anonyymi

      justiin sama itellä 9kk sitten, leikkaus kesti 3 tuntia ja onnistu mutta jälkikivut olivat vielä puoli vuotta päänkääntyvyys voi vähentyä jonkin verran kahen välin korjauksessa mutta ei kannata turhaan jännittää leikkaus vahingot on erttäin harvinaisia.

      • Anonyymi

        Mulla ois kaularangan leikkuulle meno 14.6
        Pitää poistaa kaks nikamaväliä kun on kahessa
        välissä ahtaumaa toinen tiukempi puristaa selkäydintä välit oli c4-5 ja c6-7 pelottaa hirveesti ja tupakka pitäs lopettaa


    • Anonyymi

      joo samat välit leikattiin vajaa vuosi sitten, jännitys oli kova ennen sitä mutta leikkaus onnistu hyvin tosin jälkivaivat kesti itellä 7 kuukautta yleensä nuo leikkaukset onnistuu 95% leikkausvahingot alle promillen luokkaa leikkauksen jälkeen on varottava pään ääriliikkeitä ja oltava vähemmällä rasituksella n. kuukausi.

    • Anonyymi

      Hei onko ketään Turussa leikattu?

    • Anonyymi

      Tääl 56 ukkuo(muuten sinkku) heh. kesäl leikkasivat.löysäsivät, c6 ja c7 hermojuurikanavan ahtaumat. Mut vielkin saikulla, kun ei taho kouriin tunto tulla, mut mee ihmeessä. Joutuuko ite viel niskan kautta uusinnalle tää? Mut oli pahempi tarjol, jos ei ois menny. Päivän päästä olin kämpillä. Rohkeutta. Kuinvanha vitsi tää? En ikinä tänne kommentoinu. Vaan tv. juu toipunu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe