Äidille kuuluu puolet heidän yhteenlasketusta varallisuudestaan. Minä saan puolet perintönä. Pitääkö nyt jonnekin ilmoittaa, mikä osuus jää äidille, mikä on minun. Perukijoitus on tehty.
isä kuoli viime vuonna.
9
912
Vastaukset
- ........
Ei tietenkään. Kiikutat vaan sen perukirjan verovirastoon, niin sinulle määrätään sen mukaan perintövero.
Ellet vaadi osuuttasi, niin kuolinpesä jää jakamattomaksi äitisi kuolemaan asti, jonka jälkeen perit hänetkin, ellei hän testamenttaa osuuttaan jollekin muulle. Silloinkin sinulle jää siitä lakiosa.
Jos vaadit osuuttasi, niin sitten vaan jaette pesän ja teette jaosta pesänjakokirjan.- Näin.
Kun on vain yksi perillinen niin muistaakseni ei synny kuolinpesää vaan perunkirjoituksen jälkeen ainoa perillinen vastaa yksin omalla nimellään varallisuudesta.
Jakoahan ei tarvitse pistää toteen mutta verottajan silmissä se on tehty. - tripityy
Näin. kirjoitti:
Kun on vain yksi perillinen niin muistaakseni ei synny kuolinpesää vaan perunkirjoituksen jälkeen ainoa perillinen vastaa yksin omalla nimellään varallisuudesta.
Jakoahan ei tarvitse pistää toteen mutta verottajan silmissä se on tehty.Hänellä on omalla tilillään varoja kylliksi, kohtuullinen eläke ja asunto,missä asua. Minä voinen sitten siirtää isän rahat omalle tililleni.
- ........
Näin. kirjoitti:
Jakoahan ei tarvitse pistää toteen mutta verottajan silmissä se on tehty.Joo, näinhän se on. Eli vaikka jakoa ei pistetä toteen niin joka vuosi pitää kuitenkin veroilmoitusta täytettäessä muistaa, että jako esim. asunnon osalta on verottajan silmissä tehty.
- jos haluat pitää erillään
Näin. kirjoitti:
Jakoahan ei tarvitse pistää toteen mutta verottajan silmissä se on tehty.Kuolinpesä syntyy, koska leskikin on elossa ja omaisuutta ei ole jaettu.
Ainoalle lapselle, vanhemmat kuolleet, omaisuus siirtyy suoraan. - ennen ositusta/jakoa
tripityy kirjoitti:
Hänellä on omalla tilillään varoja kylliksi, kohtuullinen eläke ja asunto,missä asua. Minä voinen sitten siirtää isän rahat omalle tililleni.
Vasta kun teette sopimuksen siitä mikä omaisuudesta on sinun ja mikä lesken. Siis suoritatte osittaisen tai täydellisen perinnönjaon ja/tai teette osituksen. Tähän asti kaikki on yhteistä lesken ja sinun kanssasi - teidän pitää nyt sopia mikä on kenenkin. Ilmoitat tästä perinnönjaosta myös verottajalle!!!
- muallikko
Et kertonut pesän varallisuuden laatua, etkä lesken uudelleen avioitumisen todennäköisyyttä. Ota silti opiksi mikä hässäkkä voi vuosien kuluttua syntyä viivästyneestä osituksesta.
- tripityy
taatusti avioidu uudestaan.
perukirjan teki asianajotoimisto ja sieltä sain vastauksen, että verotoimistoon ei tarvitse ilmoittaa yhtään mitään. Ihmettelin asiaa enkä tiedä, mihin nyt sitten uskoa. - muallikko
tripityy kirjoitti:
taatusti avioidu uudestaan.
perukirjan teki asianajotoimisto ja sieltä sain vastauksen, että verotoimistoon ei tarvitse ilmoittaa yhtään mitään. Ihmettelin asiaa enkä tiedä, mihin nyt sitten uskoa.Kun olet varma äitisi pysyvän leskenä, niin ongelmia tulevista osituksista ei voi syntyä ja yhden perillisen asiassa riittää perukirja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m644041Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163845Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3993649Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o863471Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363209Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582698- 502685
- 1212562
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142219Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182219