Hyi mikä uutinen. Sikoja keitetty elävältä. VOikohan olla edes totta?
Miten voi olla!
31
646
Vastaukset
- ...ngg
nylkevät tarhaeläimiä elävältä ja japanilaiset
valmistavat elävää kalaruokaa, joka sätkii vielä
ruokapöydällä kivuissaan.
Tällainen maailma tämä...- Puhurix
nähneeni sen ksuhuvideon kiinalaisten nylkemistavoista. Ei ole ihminen kehittyny mitenkään.
- Oltsu.L
Ne pistää paremax, jos ne pelkää sitä salamonelliä :)
Ja nytmä meen ton sikapotkan suolamaan ens jouluksi :)
Ulkomaillahan sanotaa Ruottalaisia Sioiksi, ku ne käyttäytyy ku porsaat julkisilla paikoilla.- pp.--p----
Eikös kaikkien viherpiipertäjien nyt kuuluisi hihkua innoissaan....
=DW= - Puhurix
on myös eläinrääkkäys. Voikohan tota uskoa edes.
- Oltsu.L
pp.--p---- kirjoitti:
Eikös kaikkien viherpiipertäjien nyt kuuluisi hihkua innoissaan....
=DW=Jospa ruotsalaiset ovat siirtyneet tuoreeseen ruoka kulttuuriin monen muunmaan ohella :)
Vihreät ovat nousussa siihen asti ku häly "kylmenee" :) - Oltsu.L
Puhurix kirjoitti:
on myös eläinrääkkäys. Voikohan tota uskoa edes.
Mikähän tarve niillä oli ne elävältä keittää, eixse rapukausinkin lähesty.. kesänjälkeen :)
..selityksenä oli jossain, et ne ois tainnutettu, ehkä oletettu kuolleiksi;
ja hlökunta siel teutastamoilla niin ylityöllistettyä, motivaatio hukassa.
Kamalaahan se, mutta hätkähdyttääkö tässä maailmassa kunnolla kohta enää mikään.. :(- ole ainoita,
keitetäänhän rapujakin elävänä.
- Puhurix
ja selityksiä tosin voidaan keksiä.
- miljoonapulu
Aamulla oli kanava siis radiokanava Radio Rockin puolella ja Korporaatiost mä kuulin.
Ihmettelin tuota hetkisen aikaa. Kaikkea kanssa.
Joskus tässä taannoin ajattelin etten enää hämmästy mistään mitä kuulen.- Puhurix
mua ei oo keitetty vieläkään. Toi on aivan järkyttävää. Mä kuuntelin kans Rockin Podcastia päivällä ja siellähän siitä oli juttua.
- ..___-_.--
Puhurix kirjoitti:
mua ei oo keitetty vieläkään. Toi on aivan järkyttävää. Mä kuuntelin kans Rockin Podcastia päivällä ja siellähän siitä oli juttua.
Oon mökillä, enkä ole viittinyt kytkeä radiota, telkkarikin päällä vasta nyt, parin viikon jälkeen.
=DW= - Puhurix
..___-_.-- kirjoitti:
Oon mökillä, enkä ole viittinyt kytkeä radiota, telkkarikin päällä vasta nyt, parin viikon jälkeen.
=DW=on teurastukessa siat tainnutettu ja sit ne heitetään kiehumaan koska ne kaltataan ja siellä osa niistä on kiehunu elävältä. Teurastamo vetoaa kiireisiin ja henkilökunnan vähyyteen.
- miljoonapulu
Puhurix kirjoitti:
mutta en tarkoita ettenkö järkyttyisi silti.
Hämmästy en enää kovinkaan monista kamalistakaan jutuista. Jotkut ihmiset tuntuvat pystyvän mihin vain.
Mua on järkyttänyt mm "se Itävallan tapaus" mistä alkoi eilen oikeudenkäynti.
Sanomalehdestä luin miten 14-16 vuotiaat on jääneet kiinni huumeiden käytöstä ja jotkut ovat jopa kouluaikana koulun alueella käyttäneet huumeita. 14-16 vuotiaat ovat vielä lapsia.
Olihan tuokin aika mieltäkuohuttavaa. - kärsineet;
Puhurix kirjoitti:
on teurastukessa siat tainnutettu ja sit ne heitetään kiehumaan koska ne kaltataan ja siellä osa niistä on kiehunu elävältä. Teurastamo vetoaa kiireisiin ja henkilökunnan vähyyteen.
http://www.nelonen.fi/uutiset/uutinen.asp?cat=2&d=53569
Scan-yhtiön tiedotusjohtaja Margareta Thorgren myöntää yhden tapauksista. Hänen mukaansa eläimet eivät kuitenkaan kärsineet, sillä ne oli tainnutettu... - miljoonapulu
..___-_.-- kirjoitti:
=DW=mutta pääpiirteittäin se menee niin, että eräällä ruotsalaisella teurastamolla oli "keitetty" sikoja elävältä. Syynä siihen oli, että sikoja oli liian paljon ahdettu samaan paikkaan ja sitten ei ollut riittävästi tehoa jossain lopetuspiikeissä. Yksityiskohtia en tiedä, enkä tiedä ymmärsikö tuosta mun selostuksesta mitään. Mutta jotakuinkin noin.
- Puhurix
kärsineet; kirjoitti:
http://www.nelonen.fi/uutiset/uutinen.asp?cat=2&d=53569
Scan-yhtiön tiedotusjohtaja Margareta Thorgren myöntää yhden tapauksista. Hänen mukaansa eläimet eivät kuitenkaan kärsineet, sillä ne oli tainnutettu...että tainnutus ei aina ole onnistunut vaan ne on heränneet.
- K..kl.\\\\.ö
miljoonapulu kirjoitti:
mutta pääpiirteittäin se menee niin, että eräällä ruotsalaisella teurastamolla oli "keitetty" sikoja elävältä. Syynä siihen oli, että sikoja oli liian paljon ahdettu samaan paikkaan ja sitten ei ollut riittävästi tehoa jossain lopetuspiikeissä. Yksityiskohtia en tiedä, enkä tiedä ymmärsikö tuosta mun selostuksesta mitään. Mutta jotakuinkin noin.
Just joo. Noh, elukat on elukoitta, ne syödään, siis kuolleina useimmiten.
Olen ollut muutaman kerran teurastamassa vasikkaa nuoruudessani. Otetaan kirves ja vedetään taju kankaalle hamarapuolella. Sitten se vedetään köysillä tai kinneristä kattoon. Kurkku poikki.
Idea on se, että kun sydän lyö, se pumppaa veret pois ruhosta. Nopeampaa ja tarkempaa kuin valuttaminen.
Sitten lirutellaan verilettuvärkit saaviin, ja elukka nyt on kuitenkin jo kuollut, sitä voidaan alkaa nylkemään.
Olihan se joskus vähän karun tuntoista, mutta hyvälle maistui alatoopi.
=DW= - miljoonapulu
K..kl.\\\\.ö kirjoitti:
Just joo. Noh, elukat on elukoitta, ne syödään, siis kuolleina useimmiten.
Olen ollut muutaman kerran teurastamassa vasikkaa nuoruudessani. Otetaan kirves ja vedetään taju kankaalle hamarapuolella. Sitten se vedetään köysillä tai kinneristä kattoon. Kurkku poikki.
Idea on se, että kun sydän lyö, se pumppaa veret pois ruhosta. Nopeampaa ja tarkempaa kuin valuttaminen.
Sitten lirutellaan verilettuvärkit saaviin, ja elukka nyt on kuitenkin jo kuollut, sitä voidaan alkaa nylkemään.
Olihan se joskus vähän karun tuntoista, mutta hyvälle maistui alatoopi.
=DW=Tuota noin. Musta ei olisi tekemään tuota.
Jäisi eläin teurastamatta jos mun se pitäisi tehdä. Olet kyllä aika hurja epeli ollut.
No toi oli kyllä viisas toteamus tuolla kirjoituksesi alkupuolella; ne syödään siis kuolleina useimmiten. Tuo oli muuan tärkeä lisättieto. - pikkukaritsan
miljoonapulu kirjoitti:
Tuota noin. Musta ei olisi tekemään tuota.
Jäisi eläin teurastamatta jos mun se pitäisi tehdä. Olet kyllä aika hurja epeli ollut.
No toi oli kyllä viisas toteamus tuolla kirjoituksesi alkupuolella; ne syödään siis kuolleina useimmiten. Tuo oli muuan tärkeä lisättieto.joka oli katkaissut jalkansa niin ettei sitä voinut enää lastottaa, yksinkertaisesti se oli irtipoikki ja tynkä tiessään.
Lekalla tapoin ja itkin. Oli se kertakaikkisen hirveää, mutta ketään muuta ei ollut paikalla elikkoa lopettamaan.
- ovat
sikoja. Pataan vaan......
- niitä siis
käytännössä jatkuvasti keitetään elävältä.
Nyt oli ainut moka se, että huomattiin oli joukkio taintumattomia, mutta nekin taintuneet jotka siellä normisti kiehuvat, eivät siis ole kuolleita.
Muutenhan niiltä olisi veret laskettu.
Tämä on tehotaloutta. Ostakaa HK:n lenkkiä! - Vikaan meni
niitä siis kirjoitti:
käytännössä jatkuvasti keitetään elävältä.
Nyt oli ainut moka se, että huomattiin oli joukkio taintumattomia, mutta nekin taintuneet jotka siellä normisti kiehuvat, eivät siis ole kuolleita.
Muutenhan niiltä olisi veret laskettu.
Tämä on tehotaloutta. Ostakaa HK:n lenkkiä!Kyllä ne tainnutuksen jälkeen pistetään eli valutetaan veret, jolloin eläin kuolee.
Mutta kun on niin suuret yksiköt ja työpainetta, oli päässyt pistämättömiä sikoja kiehuvaa vettä sisältävään kalttausaltaaseen ja heränneet raukat siinä tainnoksista.
Lähilihaa eli pieniä sikaloita suosimalla välttyy tukemasta tällaista epäinhimillisyyttä. Maaseudulla on siellä täällä harvakseltaan vielä piensikaloita, joiden siat syövät viljaa eikä geenimanipuloitua soijaa, ja eläinten teurastamien pienissä tilateurastamoissa on myös paljon inhimillisempää touhua. - ..===..
Vikaan meni kirjoitti:
Kyllä ne tainnutuksen jälkeen pistetään eli valutetaan veret, jolloin eläin kuolee.
Mutta kun on niin suuret yksiköt ja työpainetta, oli päässyt pistämättömiä sikoja kiehuvaa vettä sisältävään kalttausaltaaseen ja heränneet raukat siinä tainnoksista.
Lähilihaa eli pieniä sikaloita suosimalla välttyy tukemasta tällaista epäinhimillisyyttä. Maaseudulla on siellä täällä harvakseltaan vielä piensikaloita, joiden siat syövät viljaa eikä geenimanipuloitua soijaa, ja eläinten teurastamien pienissä tilateurastamoissa on myös paljon inhimillisempää touhua.Mitä tekemistä sian teurastamisella ja inhimillisyydellä on keskenään?????
Sika on elukka, ei ihminen.
Tokikin sian saa ruuaksi elukan kärsimättä. Sehän on hyvän lihan perusominaisuuksia, ettei ole stressilihaa. Mutta tuo terminologia nyt kyllä on lähinnä virheellistä. Mun mielestä sika ansaitsee sian arvoisen teurastuksen. Inhimilliseksi sika muuttuu kun se on lautasella ihmisen syötävänä. Siis ihmiselle. Muutenhan kyseessä on vain kuollut elukka, mistä saa proteiinia jne. ravintoaineita.
=DW=
=DW= - Sanotaan
..===.. kirjoitti:
Mitä tekemistä sian teurastamisella ja inhimillisyydellä on keskenään?????
Sika on elukka, ei ihminen.
Tokikin sian saa ruuaksi elukan kärsimättä. Sehän on hyvän lihan perusominaisuuksia, ettei ole stressilihaa. Mutta tuo terminologia nyt kyllä on lähinnä virheellistä. Mun mielestä sika ansaitsee sian arvoisen teurastuksen. Inhimilliseksi sika muuttuu kun se on lautasella ihmisen syötävänä. Siis ihmiselle. Muutenhan kyseessä on vain kuollut elukka, mistä saa proteiinia jne. ravintoaineita.
=DW=
=DW=vaikka säällisellä, tarpeetonta kärsimystä tuottamattomalla.
Ainoat tuotantoeläimet nykyisessä tehotuotanto-Suomessa, jotka saavat elää suht. säällisen elämän ovat lypsylehmät. Nykysin pihatot yleistyneet, koska ne ovat edullisia rakentaa.
Sikojen, häkkikanojen, broilereiden elämä on yhtä kärsimystä. Etelä-Suomessa käydessä kun näen niitä broileribunkkereita, sanon lapsille "keskitysleiri". - ..__==---,._-
Sanotaan kirjoitti:
vaikka säällisellä, tarpeetonta kärsimystä tuottamattomalla.
Ainoat tuotantoeläimet nykyisessä tehotuotanto-Suomessa, jotka saavat elää suht. säällisen elämän ovat lypsylehmät. Nykysin pihatot yleistyneet, koska ne ovat edullisia rakentaa.
Sikojen, häkkikanojen, broilereiden elämä on yhtä kärsimystä. Etelä-Suomessa käydessä kun näen niitä broileribunkkereita, sanon lapsille "keskitysleiri".Jostain syystä muistuu vaan mieleen aika, aikoinaan. Kotona kanat oli menneet vanhoiksi. Ihan vapaita kanoja, kukkokin, oikken äkänen.
Noh, net ei oikein munineet enää. Jostain tilattiin kananpojat, sellaset keltaset. Ja renki lahtaan ne vanhat kanat.
Jotenkin jäi vain mieleen se pölkky, missä niiltä vanhoilta kanoilta pää iskettiin krveellä pois. Hupaisa näky, iso kasa kananpäitä jotka loksutti nokkiaan ja kartano täynnä päättöminä lenteleviä kanoja.
Eipä siinä mittän. Mutta niitten vanhojen kanojen syöminen alkoi jo veetuttaa. Sitkeetä kuin fan ja pirun pahan makuisia. Meni kymmeniä vuosia, ennen kuin broileri alkoi huilaamaan.
Nih, broileria saa muutaman euron kilohinnalla kaupasta nykyään. Puhutaan nyt sitten vaikka tukiaisista jne. Mutta kyllä mä voin vetää muutaman koiven broileria nykyään. Suunnilleen samoissa hinnoissa halvan ruotsalaisen näkkileivän kanssa. Mutta sentään lihaa.
Nojoo, tietenkinhän ihmisenkin ois parasta syödä noin ekolookisesti ajatellen heiniä. Mutta kun ihmiseltä puuttuu parikin ruuansulatuselintä. Verkkomaha. pötsi, satakerta....
Lehmistä sinällää olisi paljonkin kirjoitettavaa. Sitä olen kuitenkin aina jaksanut ihmetellä miten niin isoon kalloon on saatu tungettua niin täysin mitääntekemättömät aivot.
=DW= - Harhaluulo.....
..__==---,._- kirjoitti:
Jostain syystä muistuu vaan mieleen aika, aikoinaan. Kotona kanat oli menneet vanhoiksi. Ihan vapaita kanoja, kukkokin, oikken äkänen.
Noh, net ei oikein munineet enää. Jostain tilattiin kananpojat, sellaset keltaset. Ja renki lahtaan ne vanhat kanat.
Jotenkin jäi vain mieleen se pölkky, missä niiltä vanhoilta kanoilta pää iskettiin krveellä pois. Hupaisa näky, iso kasa kananpäitä jotka loksutti nokkiaan ja kartano täynnä päättöminä lenteleviä kanoja.
Eipä siinä mittän. Mutta niitten vanhojen kanojen syöminen alkoi jo veetuttaa. Sitkeetä kuin fan ja pirun pahan makuisia. Meni kymmeniä vuosia, ennen kuin broileri alkoi huilaamaan.
Nih, broileria saa muutaman euron kilohinnalla kaupasta nykyään. Puhutaan nyt sitten vaikka tukiaisista jne. Mutta kyllä mä voin vetää muutaman koiven broileria nykyään. Suunnilleen samoissa hinnoissa halvan ruotsalaisen näkkileivän kanssa. Mutta sentään lihaa.
Nojoo, tietenkinhän ihmisenkin ois parasta syödä noin ekolookisesti ajatellen heiniä. Mutta kun ihmiseltä puuttuu parikin ruuansulatuselintä. Verkkomaha. pötsi, satakerta....
Lehmistä sinällää olisi paljonkin kirjoitettavaa. Sitä olen kuitenkin aina jaksanut ihmetellä miten niin isoon kalloon on saatu tungettua niin täysin mitääntekemättömät aivot.
=DW=Ainakaan alkuperäislehmät. Tuntevat nimensä, ovat erittäin virkkuja eläimiä. Tunnistavat tutun auton äänen ja kuulevat sen jo kaukaa.
Osaavat puolustautua petoja vastaan. Ovat hyvinkin omatoimisia.Tiedän tapauksen kun kiimainen lehmä lähti omatoimisesti etsimään sonnia. Kahden kilometrin päässä oli toinen karjatila, tämä elukka karkasi aina sinne. - --=--_0=
Harhaluulo..... kirjoitti:
Ainakaan alkuperäislehmät. Tuntevat nimensä, ovat erittäin virkkuja eläimiä. Tunnistavat tutun auton äänen ja kuulevat sen jo kaukaa.
Osaavat puolustautua petoja vastaan. Ovat hyvinkin omatoimisia.Tiedän tapauksen kun kiimainen lehmä lähti omatoimisesti etsimään sonnia. Kahden kilometrin päässä oli toinen karjatila, tämä elukka karkasi aina sinne.Ikinä en ole kuullut sanontaa"älykäs kuin lehmä".
Se härillään oleva kanttura on melko pitelemätön. Ajat sitten oltiin viemässä kantturaa tuonne jonkin kilsan päähän sonnille. Hitto kun se hiffas, ettämiehelään ollaan menossa, se lähti. Ja lujaa. Hommat oli jo hoidettu, kun pääsi juoksemalla perille. Ei muuten ole oikein pikkulasten kateltavaa hommaa.
Navetassa oli muuten kiintoisa tunnelma, kun teurasauto käänsi pihalle. Suoraansanoen paniikki. Tai miten se nyt lehmä panikoi.
Kyllä näin on siistimpää, ostaa valmiin lihaköntsän kaupasta, ei tarvitse käsiään sotkea.
Jäänyt oikeastaan epäselväksi. Kun on tuo EU:kin kuvioissa, sakohan sitä nykyään edes itse teurastaa kotona.... Pitääkin joskus udella joltain karjatilallisesta.
Piti oikein miettiä, ei tässä muutamien kilometrien säteellä ole enää ensimmäistäkään. Kaikki ovat erikoistuneet johonkin viljelyyn. Ihan ymmärrettävääkin, kantturoita kun pitää hoitaa joka päivä, vaika onkin lomitussysteemit. Mutta aika harva sellaiseen viitsii nykyään ruveta.
=DW=
=DW=
siitä kertoivat..Tuntui kyllä älyttömän kurjalta koko juttu..:(
Voi vaan jokainen kuvitella,miltä on tuntunu possuraukasta..:(- vaikeutettu
Järkevin homma olisi että kiertävä ammattiteurastaja kävisi tiloilla teurastamassa ylijäämäelukoita ja tilalta voitaisiin myydä lihaa suoraan.
Mutta tietysti EU:n nippelivillet ovat tehneet tämänkin mahdottomaksi, ja myös vaikeuttaneet kaikin tavoin kiinteiden pienteurastamojen toimintaa. Samaan aikaan on isoja teurastamoja lakkautettu, niin että elukoita kuskataan aivan järkyttäviä matkoja halki Suomen.
Jaamme näköjään maalaislapsuuden. Itse jouduin pitämään kanasta kiinni, kun äiti katkoi päitä kirveellä. Ja totta että lehmät tietävät teurastamoauton, ainakin muinaiset lehmät. Nämä soijalla syötetyt maidontuottajarobotit ovat paljon tollompia kuin entisajan lehmät, jotka olivat kaikin tavoin alkuperäisempiä, myös sonnin perään ;))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502244Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖25988Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82952Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68873
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54853Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me121842Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10773vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749