Niitä on pashanpapanoita pitkin peltoja ja metsiä.
Joku niistä, pashanjauhajia kiinnostaa, ja korpia suojellaan.
Jos on poltettu rakotulia, niin jo lennähtää sinne koppakuoriainen, ja vääntää sinne jotakin. Ja taas suojellaan.
Joku pasha on lehahtanut Stadin Malmillekin.
SIlle pienemmälle lentokentälle. Sinne on lehahtanut Armi Kuuselakin.
Vaan ei Malmia haluta suojella.
Minä tiedän, aika montakin paikkaa, mistä voin keräillä rukkasoravan pashaa. Viisaana en kerro.
Olenko moraaliton jos levittelen, sitä pashaa, Malmin lentokentän ympärille?
Suojellaanko sitä sitten? Vai keksitäänkö hävittämiseen joku muu selitys?
Luonnonsuojelu
57
1425
Vastaukset
- henrii
ongelma, jos kiitorataa ei voi pidentää.
- HTZA
joku rumempi johtajatyttö, jota ei ole kiusattu.
Kuka siellä lienee valituksen tehnyt.
En minä osaa sanoa, arvailla vain. - henrii
HTZA kirjoitti:
joku rumempi johtajatyttö, jota ei ole kiusattu.
Kuka siellä lienee valituksen tehnyt.
En minä osaa sanoa, arvailla vain.Mätäpuro virtaa halki Haagan. Vuonna 2005 huomattiin että purossa elää taimen. Hakamäen-Mannerheimintien liittymän rakennus voi kuitenkin uhata taimenten selviytymistä.
- HTZA
henrii kirjoitti:
Mätäpuro virtaa halki Haagan. Vuonna 2005 huomattiin että purossa elää taimen. Hakamäen-Mannerheimintien liittymän rakennus voi kuitenkin uhata taimenten selviytymistä.
sinne tulee?
- henrii
henrii kirjoitti:
Mätäpuro virtaa halki Haagan. Vuonna 2005 huomattiin että purossa elää taimen. Hakamäen-Mannerheimintien liittymän rakennus voi kuitenkin uhata taimenten selviytymistä.
olet helsingistä, niin tietäisit että se on lähes rakennettu jo.
Mannerheimintien risteyksen rakentaminen sekä Hakamäentien rakentaminen. - henrii
HTZA kirjoitti:
sinne tulee?
sinne sitä paskoo olisi pitänyt kylvää.
- HTZA
henrii kirjoitti:
olet helsingistä, niin tietäisit että se on lähes rakennettu jo.
Mannerheimintien risteyksen rakentaminen sekä Hakamäentien rakentaminen.sitä taisit tarkoittaa?
- ent.tehtaantyttö
henrii kirjoitti:
minun vaarini kun oli snadi...niin taimen nousi aina tänne Maunulaan asti...täällä katujen nimetkin ovat Metsäpurontie ja Metsäpuronkuja, faija tuosta kertoi..Maunula tässä Haagan lähellä..minun lapsuudessadi tuo puro oli jo pelkkä oja, vaikka paikoitellen aika leveä..nyt tuota puroa maisemmallisesti uudistetaan...vaan ei koskaan samanlaiseksi enää..tietty..saada..
t.friidu
- Wiisari
Rukkasoravat onkin monilla foorumeilla jo niin loppuun kaluttu aihe, että alkoi oikein mukavasti nukuttaa pelkkä ajatuskin aiheesta. No, me kaikki emme ole yhtä sinnikkäitä kuin sinä :)
- HTZA
en millään olisi voinut arvata että tämä käy sinulle työstä.
Minä kun kirjoitan vain tänne.
Koeta kuitenkin kestää.
- ööö.ö
Mua ei itseä haittaa, vaikka malminkenttä siirrettäisiin siperiaan. Net koneet kun pörrää aina tuosta talon yli jumalattomilla kierroksilla.
Kiva asia tosin on laskuvarjohyppääjät, niitä on kiva katella.
=DW=- ent.tehtaantyttö
saa purkaa.
t.friidu - pp.ö.ff.
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
saa purkaa.
t.friiduPytinki on kulttuurihistoriallisesti arvokas.
Siitä vois tehä vaikka hesan tyylikkäimmän maksullisen vessan.
=DW= - ent.tehtaantyttö
pp.ö.ff. kirjoitti:
Pytinki on kulttuurihistoriallisesti arvokas.
Siitä vois tehä vaikka hesan tyylikkäimmän maksullisen vessan.
=DW=lie kovin monta...Linja-autoasema toinen. Sekin tyylillä entisöitiin..Lasipalatsi...tiedätkös muuten miksi sen nimi on Lasipalatsi?
t.friidu - ..PP,__=--_
lie kovin monta...Linja-autoasema toinen. Sekin tyylillä entisöitiin..Lasipalatsi...tiedätkös muuten miksi sen nimi on Lasipalatsi?
t.friiduKerro ihmeessä????
=DW= - ent.tehtaantyttö
..PP,__=--_ kirjoitti:
Kerro ihmeessä????
=DW=sodan jälkeen oli ikkunalasista huutava pula. Oli jotenkin, hulppeeta että, ikkunapinta-alaa tuossa rakennuksessa sitten oli niinkin paljon;) Stadilaiset olivat kovin innoissaan tästä uudesta Linja-auto-asemasta. Olihan se..ajattele että, suurin osa kaupunkia oli pommitettu ja kaupunkia rakennettiin uudelleen. Siitä tuo nimi Lasipalatsi..ihmiset saivat tulevaisuuden uskoa rakennus kun symbolisoi myös uutta aikakautta..siksi tuota Malmin Vanhaa Lento-asemaa minäkin haluaisin suojella;) no, Stadilainen kun olen..
t.friidu - ==---=--_==-
sodan jälkeen oli ikkunalasista huutava pula. Oli jotenkin, hulppeeta että, ikkunapinta-alaa tuossa rakennuksessa sitten oli niinkin paljon;) Stadilaiset olivat kovin innoissaan tästä uudesta Linja-auto-asemasta. Olihan se..ajattele että, suurin osa kaupunkia oli pommitettu ja kaupunkia rakennettiin uudelleen. Siitä tuo nimi Lasipalatsi..ihmiset saivat tulevaisuuden uskoa rakennus kun symbolisoi myös uutta aikakautta..siksi tuota Malmin Vanhaa Lento-asemaa minäkin haluaisin suojella;) no, Stadilainen kun olen..
t.friiduSodissa muuten kiintoisa piirre. Jos haluaa tuhota toisen totaalisesti. Pommeja vaan kirkkoihin, symboolisiin rakennuksiin, Eduskuntataloihin jne.
Upseerit ei anna sellaisia määräyksiä. Tehtaita tai voimalaitoksia kyllä pommitetaan. Harvemmin muuta. Noh, lappi paloi kokonaan....
Mulla oli jokin kutina, että nimi juonti jonnekin sotavuosiin. Kiitos selvityksestä, ei emigrantti kaikkea perintötietoa voi imuroida ikinä. Ei tosin aina niin kiinnostakkkaan. Toi kiinnosti.Oletko muuten nähnyt viipurin kirjastoa. Se on pystyssä vieläkin.
=DW= - Atzshii
lie kovin monta...Linja-autoasema toinen. Sekin tyylillä entisöitiin..Lasipalatsi...tiedätkös muuten miksi sen nimi on Lasipalatsi?
t.friidunimittäin Hietaniemenkadun ja Mechelininkadun kulmassa oleva entinen Esso, joka restauroitiin ABC asemaksi! (museosuojeltu)
- Atzshii
Atzshii kirjoitti:
nimittäin Hietaniemenkadun ja Mechelininkadun kulmassa oleva entinen Esso, joka restauroitiin ABC asemaksi! (museosuojeltu)
niin totta kai Tilkan sotilassairaala siis entinen. Se on funkkisrakennus.
- --=--.---..---
Atzshii kirjoitti:
nimittäin Hietaniemenkadun ja Mechelininkadun kulmassa oleva entinen Esso, joka restauroitiin ABC asemaksi! (museosuojeltu)
Sen minäkin tiedän. Mutta niitä on myös ympäri suomea, nopeesti tuli mieleen Jyväskylä ja muutamia muitakin. Hesassa toki on oma painoarvonsa, mutta se ei ole ainoa, missä on funkkista. Tai Aallon piirtämää. Jännä tyyppi sinällään, suunnitteli tuolin jola ei voi istua kaatumatta, ja maljakon, mihin ei voi laittaa kukkia. Ja on funktiolisti.
=DW= - ent.tehtaantyttö
==---=--_==- kirjoitti:
Sodissa muuten kiintoisa piirre. Jos haluaa tuhota toisen totaalisesti. Pommeja vaan kirkkoihin, symboolisiin rakennuksiin, Eduskuntataloihin jne.
Upseerit ei anna sellaisia määräyksiä. Tehtaita tai voimalaitoksia kyllä pommitetaan. Harvemmin muuta. Noh, lappi paloi kokonaan....
Mulla oli jokin kutina, että nimi juonti jonnekin sotavuosiin. Kiitos selvityksestä, ei emigrantti kaikkea perintötietoa voi imuroida ikinä. Ei tosin aina niin kiinnostakkkaan. Toi kiinnosti.Oletko muuten nähnyt viipurin kirjastoa. Se on pystyssä vieläkin.
=DW=mutta, aika nopeesti, kun bussilla mentiin, niin usein vaan pysähdyttiin..kyllä tuo Viipuri minua kiinnostaa iso-äitini kun asui lapsuutensa ja osan nuoruutensa Viipurissa ja aika paljon siitä meille kertoi..ehkä sinne vielä reissun teen..nyt kun kaikki on helpompaa täältä Stadistakin käsin..
No, kerran muistan yhden bussireissun missä lähellä sellaista hienoa datzahuvila aluetta tultiin silloin Pietarista bussilla takaisin päin..missä tällä kuuluisalla taiteilija Ilja Repinillä oli myös huvila. Tuota en enää muista, että, missä tarkalleen sijaitsi..siitä kun on jo 30 vuotta ellei ylikin aikaa..mutta lähellä Viipuria tuo alue oli. Meren rannalla.
jos, tuonne Viipuriin lähden, niin kyllä tuon kirjaston ehdottomasti haluan nähdä...
Tuolla Tartossa oli tuo Tarton yliopisto ja sen kaunis puisto sellainen myös joka oli tosi upea nähdä..jäi tämä Helsingin Yliopiston rakennus siinä kyllä toiseksi..
Joo, sota saa paljon tuhoa aikaiseksi; ja aina siinä siviilit joutuvat kärsimään. Minäkin kun aina mielelläni kuuntelen niiden ikä-ihmisten tarinoita jotka, haluavat itse tuosta omasta lapsuudestaan kertoa mitä oli kasvaa ja elää täällä Stadissa, silloin kun sota oli...kyllä silloin osaa omaa lapsuttaan ihan toisella tavoin arvostaa..ja aina ajattelen kuinka saan olla kiitollinen. Minä sain elää lapsuuteni rauhan aikana. Ja niin saa kundikin...
t.friidu - ent.tehtaantyttö
Atzshii kirjoitti:
aika moka. Museovirastolta. Oisikohan syy siinä että, tuota bensiiniä vielä siinä voi ostaa? Vai voiko? En tiedä, ohi kun vain olen ajanut. Onko tuota Essoa muuten enää lainkaan. Esson pääkonttori taisi olla Bulevardilla en nyt ihan varma.
t.friidu - ent.tehtaantyttö
--=--.---..--- kirjoitti:
Sen minäkin tiedän. Mutta niitä on myös ympäri suomea, nopeesti tuli mieleen Jyväskylä ja muutamia muitakin. Hesassa toki on oma painoarvonsa, mutta se ei ole ainoa, missä on funkkista. Tai Aallon piirtämää. Jännä tyyppi sinällään, suunnitteli tuolin jola ei voi istua kaatumatta, ja maljakon, mihin ei voi laittaa kukkia. Ja on funktiolisti.
=DW=hitsi eivät pysy..ne kun on Italialaista marmoria..muu ei kelvanut..no, KALLIS monumentti monella tapaa; meille kaikille Suomalaisille;
t.friidu - ..=ll{{{{\\\---.
mutta, aika nopeesti, kun bussilla mentiin, niin usein vaan pysähdyttiin..kyllä tuo Viipuri minua kiinnostaa iso-äitini kun asui lapsuutensa ja osan nuoruutensa Viipurissa ja aika paljon siitä meille kertoi..ehkä sinne vielä reissun teen..nyt kun kaikki on helpompaa täältä Stadistakin käsin..
No, kerran muistan yhden bussireissun missä lähellä sellaista hienoa datzahuvila aluetta tultiin silloin Pietarista bussilla takaisin päin..missä tällä kuuluisalla taiteilija Ilja Repinillä oli myös huvila. Tuota en enää muista, että, missä tarkalleen sijaitsi..siitä kun on jo 30 vuotta ellei ylikin aikaa..mutta lähellä Viipuria tuo alue oli. Meren rannalla.
jos, tuonne Viipuriin lähden, niin kyllä tuon kirjaston ehdottomasti haluan nähdä...
Tuolla Tartossa oli tuo Tarton yliopisto ja sen kaunis puisto sellainen myös joka oli tosi upea nähdä..jäi tämä Helsingin Yliopiston rakennus siinä kyllä toiseksi..
Joo, sota saa paljon tuhoa aikaiseksi; ja aina siinä siviilit joutuvat kärsimään. Minäkin kun aina mielelläni kuuntelen niiden ikä-ihmisten tarinoita jotka, haluavat itse tuosta omasta lapsuudestaan kertoa mitä oli kasvaa ja elää täällä Stadissa, silloin kun sota oli...kyllä silloin osaa omaa lapsuttaan ihan toisella tavoin arvostaa..ja aina ajattelen kuinka saan olla kiitollinen. Minä sain elää lapsuuteni rauhan aikana. Ja niin saa kundikin...
t.friiduPaikan nimi on "repino". Terijoen hiekkasärkillä meren rannalla. Suomalaisessa omistuksessa paikan nimi oli aikanaan Kuokkala.
Vietettiin aikannaan paljon aikaa siellä. oli huvila käytössä.
=DW= - Atzshii
aika moka. Museovirastolta. Oisikohan syy siinä että, tuota bensiiniä vielä siinä voi ostaa? Vai voiko? En tiedä, ohi kun vain olen ajanut. Onko tuota Essoa muuten enää lainkaan. Esson pääkonttori taisi olla Bulevardilla en nyt ihan varma.
t.friidubensaa ja elintarvikkeita. Se ABC rynnii nyt kaikkialle. Essolla menee kai huonosti...
Essoja on, mutta nyt ei tule heti mieleen Hgin keskustasta yhtään. Jospa tuo nm. Yleismies Essolta tietäisi paremmin:) - ent.tehtaantyttö
..=ll{{{{\\\---. kirjoitti:
Paikan nimi on "repino". Terijoen hiekkasärkillä meren rannalla. Suomalaisessa omistuksessa paikan nimi oli aikanaan Kuokkala.
Vietettiin aikannaan paljon aikaa siellä. oli huvila käytössä.
=DW=tiedosta.Muistan, tuosta paikasta sen että, kaunis oli. Ja on varmasti edelleenkin.
t.friidu - HTZA
että vapaaehtoisesti olet sinne muuttanut.
Ja nyt haluat kentän pois että talojen ja tonttien arvo nousee?
Jos näin on, lasken sinut ala-arvoiseen, ahneiden, kastiin. Ja jos olet asuntosi perinyt, niin olet vielläkin pahemmassa, kastissa.
sellainen, Epä-Suomalainen.
Siis, minun silmissäni. - ...,..--.-.
Atzshii kirjoitti:
bensaa ja elintarvikkeita. Se ABC rynnii nyt kaikkialle. Essolla menee kai huonosti...
Essoja on, mutta nyt ei tule heti mieleen Hgin keskustasta yhtään. Jospa tuo nm. Yleismies Essolta tietäisi paremmin:)Jotain kummallisia businesjuttuja. Maailman suurinpia öljy-yhtiöitä hävitti huoltsikkaketjunsa Suomesta. Muusta maailmasta en tiedä. Jotain samanlaista kai kuin Gulffilla aikoinaan, se vaan hävisi jonnekin.
=DW= - ..__p---
HTZA kirjoitti:
että vapaaehtoisesti olet sinne muuttanut.
Ja nyt haluat kentän pois että talojen ja tonttien arvo nousee?
Jos näin on, lasken sinut ala-arvoiseen, ahneiden, kastiin. Ja jos olet asuntosi perinyt, niin olet vielläkin pahemmassa, kastissa.
sellainen, Epä-Suomalainen.
Siis, minun silmissäni.Nuot alkuperäiset asukkaat meinasivat ennen aikoina olleen harmia dieselvetureista. Nyt on sähköjunat, eikä niitä huomaa ollenkaan, vaikka rata ihan vieressä.
Tuota huutavaa tonttipulaa olen kummastellut. Hesassa viljellään maata ja joka paikkaa on pitkä matka, vaikka asukkaita ei ole kuin kourallinen. Ja jotkut valopäät höpisevät kaupunkiliitoksista, että saataisiin maahan edes jonkinlainen metropoli. Joo paljonkohan lienee matkaa sipoon rajalta espoon perämetsiin...
Lentokoneet on selkeä meluhaitta. Toisekseen kenttä on asutuksen keskellä, huono homma onnettomuuksia ajatellen. Olen joskus muuten kummastellut, kuinka vähällä käytöllä sekin kenttä on. Vaikka kuinka paljon siitä ajelee ohi, ikinä en ole nähnyt yhtään konetta nousemassa tai laskeutumassa.
Kyllä se kenttä joutaa jonnekin muualle, aika on ajanut sen ohi. Siihenhän voisi tehdä sen paljon puhutun golf-kentän.
=DW= - ent.tehtaantyttö
..__p--- kirjoitti:
Nuot alkuperäiset asukkaat meinasivat ennen aikoina olleen harmia dieselvetureista. Nyt on sähköjunat, eikä niitä huomaa ollenkaan, vaikka rata ihan vieressä.
Tuota huutavaa tonttipulaa olen kummastellut. Hesassa viljellään maata ja joka paikkaa on pitkä matka, vaikka asukkaita ei ole kuin kourallinen. Ja jotkut valopäät höpisevät kaupunkiliitoksista, että saataisiin maahan edes jonkinlainen metropoli. Joo paljonkohan lienee matkaa sipoon rajalta espoon perämetsiin...
Lentokoneet on selkeä meluhaitta. Toisekseen kenttä on asutuksen keskellä, huono homma onnettomuuksia ajatellen. Olen joskus muuten kummastellut, kuinka vähällä käytöllä sekin kenttä on. Vaikka kuinka paljon siitä ajelee ohi, ikinä en ole nähnyt yhtään konetta nousemassa tai laskeutumassa.
Kyllä se kenttä joutaa jonnekin muualle, aika on ajanut sen ohi. Siihenhän voisi tehdä sen paljon puhutun golf-kentän.
=DW=Viikin koetila sekin historiallinen Yliopiston juttu..ollut aina..siellä kun näitä koeviljelmiä on aina tehty..siinä tuo maanviljely..Keskuspuiston haluaisi moni raiskata. Kun eivät ymmärrä että, se Stadin ainoat vihereät keuhkot. Nyt siitä loppupään keskuspuistoa on jo toistakymmentä vuotta vienyt Helsinki-Tampere moottoritie aikamoisen palasen. Silloin kun olin skidi. Niin täällä alueella missä nyt asun oli jopa hevosia ja muutamia lehmiä, laidunsivat nämä lehmät tuossa nykyisen Tuusulan moottoritien varrella..Syy siihen että, kaupungin raja kulki ihan tossa lähellä..jos, nämä loputkin viheralueet täältä tuhotaan...niin ihmisiltä menee viimeinenkin kosketus luontoon..kaikilla ei suinkaan ole juuria enää maaseudulla. Rannat on jo täältä suurelta osin tuhottu..Laajasalo ja Ramsinniemi ja Uutela vielä jäljellä. Herttoniemen rannat jo täyteen rakennettu. Kuliksessa vielä ihmisillä vaatimattomia kesäpaikkoja..ja nyt sinnekin suunnitellaan kerrostalo-aluetta.. Ihmiset nyt vaan yksinkertaisesti tarvitset tuota vihreää luontoa myös ympärillleen ja puisto-alueita tai voivat tosi huonosti. Kannattaisi lukea tuo Helsinki-Malmin Lentokentän historiikki...vähän samaa aikakautta kun tuo linja-auto-asema. Syy miksi tuo lentokenttä ei ole käytössä no, yksinkertaisesti eivät nuo jumbot sinne mahtuisi laskeutumaan. Siksi tuo Helsinki-Vantaa lentokenttä aikanaan rakennettiin..tuo Helsinki-Malmi Lentokenttä jäi pienkoneille..eli aktiiviharrastajille pienlentokoneharrastajille ja heilläkin kunniakas historiikki...mutta, niinkuin tuossa aikaisemmassa kirjoituksessani otin tuohon kantaa että, miksi tulisi säilyttää, niin syyt ovat nämä historialliset..minusta on Stadilaisena vähän julmaa ja groteskia että, kaikki vanha hävitetään aina uuden tieltä..no Stadi sitten taas tarvitsee aina uusia ihmisiä että, veronmaksajia saadaan. Eihän Pääkaupunki voi olla pystyyn kuollut kaupunki..se elää ja sen täytyy elää..täällä on paljon yhteiskunnallisesti tärkeitä toimintoja joiden on pysytttävä hengissä..ja asuntopula taas täällä on ollut aina. Vaarini siitä kertoi meille kun oltiin nuoria ja hän vielä eli että, viimeksi 1920-luvulla...täällä saattoi vielä olla tarpeeksi vuokra-asuntoja tarjolla...ja silloin tuo väkimäärä oli kuitenkin pieni..kaikki eivät halua asua vuokralla ja suurinosa ihmisistä haluaa uuden ja oman asunnon...eli maasta täällä aina ollut kovakysyntä mille rakennetaan. Ja siksi tuo maan hinta kohtuuton. Siksi osaksi myös asunnot uudet täällä maksavat enemmän kuin muualla Suomessa. Jos, tuohon Kallion alueen historiaan vaikka perehdyt..niin ymmärrät miksi Kallio on näin tiheästi rakennettu..esimerkkinä vain.
No, ihmiset voivat täällä vuokrata pienen maapläntin pientä vuokraa vastaan missä voivat vähän viljellä...mutta niihinkin paikkoihin on joihinkin vuosien jono.. ja nämäkin palstat ovat usein vielä jos, niitä ei ole muokattu niin kovin savisella peltopohjalla..
Hyvää Yötä =DW=,
t.friidu - Atzshii
...,..--.-. kirjoitti:
Jotain kummallisia businesjuttuja. Maailman suurinpia öljy-yhtiöitä hävitti huoltsikkaketjunsa Suomesta. Muusta maailmasta en tiedä. Jotain samanlaista kai kuin Gulffilla aikoinaan, se vaan hävisi jonnekin.
=DW=nyt muistan kun sanoit tuin sanan Gulf.
Miten kienee senkin historia mennyt? täytyy googletta, jos jotain löytyisi.
Gulf yksi vai kaksi ff... - ????.--??
Viikin koetila sekin historiallinen Yliopiston juttu..ollut aina..siellä kun näitä koeviljelmiä on aina tehty..siinä tuo maanviljely..Keskuspuiston haluaisi moni raiskata. Kun eivät ymmärrä että, se Stadin ainoat vihereät keuhkot. Nyt siitä loppupään keskuspuistoa on jo toistakymmentä vuotta vienyt Helsinki-Tampere moottoritie aikamoisen palasen. Silloin kun olin skidi. Niin täällä alueella missä nyt asun oli jopa hevosia ja muutamia lehmiä, laidunsivat nämä lehmät tuossa nykyisen Tuusulan moottoritien varrella..Syy siihen että, kaupungin raja kulki ihan tossa lähellä..jos, nämä loputkin viheralueet täältä tuhotaan...niin ihmisiltä menee viimeinenkin kosketus luontoon..kaikilla ei suinkaan ole juuria enää maaseudulla. Rannat on jo täältä suurelta osin tuhottu..Laajasalo ja Ramsinniemi ja Uutela vielä jäljellä. Herttoniemen rannat jo täyteen rakennettu. Kuliksessa vielä ihmisillä vaatimattomia kesäpaikkoja..ja nyt sinnekin suunnitellaan kerrostalo-aluetta.. Ihmiset nyt vaan yksinkertaisesti tarvitset tuota vihreää luontoa myös ympärillleen ja puisto-alueita tai voivat tosi huonosti. Kannattaisi lukea tuo Helsinki-Malmin Lentokentän historiikki...vähän samaa aikakautta kun tuo linja-auto-asema. Syy miksi tuo lentokenttä ei ole käytössä no, yksinkertaisesti eivät nuo jumbot sinne mahtuisi laskeutumaan. Siksi tuo Helsinki-Vantaa lentokenttä aikanaan rakennettiin..tuo Helsinki-Malmi Lentokenttä jäi pienkoneille..eli aktiiviharrastajille pienlentokoneharrastajille ja heilläkin kunniakas historiikki...mutta, niinkuin tuossa aikaisemmassa kirjoituksessani otin tuohon kantaa että, miksi tulisi säilyttää, niin syyt ovat nämä historialliset..minusta on Stadilaisena vähän julmaa ja groteskia että, kaikki vanha hävitetään aina uuden tieltä..no Stadi sitten taas tarvitsee aina uusia ihmisiä että, veronmaksajia saadaan. Eihän Pääkaupunki voi olla pystyyn kuollut kaupunki..se elää ja sen täytyy elää..täällä on paljon yhteiskunnallisesti tärkeitä toimintoja joiden on pysytttävä hengissä..ja asuntopula taas täällä on ollut aina. Vaarini siitä kertoi meille kun oltiin nuoria ja hän vielä eli että, viimeksi 1920-luvulla...täällä saattoi vielä olla tarpeeksi vuokra-asuntoja tarjolla...ja silloin tuo väkimäärä oli kuitenkin pieni..kaikki eivät halua asua vuokralla ja suurinosa ihmisistä haluaa uuden ja oman asunnon...eli maasta täällä aina ollut kovakysyntä mille rakennetaan. Ja siksi tuo maan hinta kohtuuton. Siksi osaksi myös asunnot uudet täällä maksavat enemmän kuin muualla Suomessa. Jos, tuohon Kallion alueen historiaan vaikka perehdyt..niin ymmärrät miksi Kallio on näin tiheästi rakennettu..esimerkkinä vain.
No, ihmiset voivat täällä vuokrata pienen maapläntin pientä vuokraa vastaan missä voivat vähän viljellä...mutta niihinkin paikkoihin on joihinkin vuosien jono.. ja nämäkin palstat ovat usein vielä jos, niitä ei ole muokattu niin kovin savisella peltopohjalla..
Hyvää Yötä =DW=,
t.friiduSe van on nyt niin, että kun maassa ei ole asukkaita ese yhden metropolin tarpeeksi, aika hankala on luoda ydinkeskustaa, missä on merenrantatontti kaikille, jotk haluavat asua ratikan tai metron läheisyydessä.
Hesa on niin julmetun laaja ja harvaaan rakennettu, ei se tälleen tuu mahdolliseksi, että valltaillaan sipoon rantoja.
Siinä olen samaa mieltä, funkkispytinki on säilytettävä, Miks sen ympäsillä pitää olla hehetaari tolkulla, pelkkää kiitorataa keskellä kaupunkia.
Kämppää ja ostaria pystyyn. Vantaa teki jumbon kaupungin rajan ulkopuolelle. Espoo jonkin Cellon. No Itiksessä on itis. Mutta kato kartasta, vaikka googlella, hesa o n enimmäkseen pelkkää puistoa. Ei täällä oo kaupunkia kuin muutema hehtaari, suurin osa vihreänä.
Vertaa sitten vaikka Moskovaan tai NewYorkkiin.
Ei tää paha oo näinkän, mutta kun jatkuva autoa vaativa liikenne joka paikkaan. Minnekään ei pääse kohtuuajassa. Ain joku 10 kilsaa lähimmällen metrolle.
Btw- mä meinaan asua tässä viel pitkän, oottelen vaan kun toi lentokenttä heitetään jonnekin arolle, sitten on ihan ok.
=DW=
- liito-oravako*
suojella jotain aikansa elänyttä lentokenttää kaupungin keskustassa. Jos ei jupit eivät pääse ilmaan Helsinki-Vantaan kentältä, niin pysykööt maassa. Pitäisi pyrkiä ensin rakentamaan omat tontit täyteen, ennen kuin mennään lainaamaan naapureiden maita.
- HTZA
Meillä on muitakin murheita, nyt on kysymys Suomen ja Stadin historiasta.
Stadin historiaa on pilattu, tuhoamalla monta vanhaa ja hienoa taloa, on tuhottu Keimolan moottorirata. Jos se olisi voimissaan olisi Formula1, tulostaulu tällainen:
Heinänen
HTZA
Virtanen
Möttönen
Laaksonen
Alavirta-Lötjönen-Möhkö
Slietzezauer-Pissoffhofen
Mäkisenkankkunen
Jne. - ei Keimola
HTZA kirjoitti:
Meillä on muitakin murheita, nyt on kysymys Suomen ja Stadin historiasta.
Stadin historiaa on pilattu, tuhoamalla monta vanhaa ja hienoa taloa, on tuhottu Keimolan moottorirata. Jos se olisi voimissaan olisi Formula1, tulostaulu tällainen:
Heinänen
HTZA
Virtanen
Möttönen
Laaksonen
Alavirta-Lötjönen-Möhkö
Slietzezauer-Pissoffhofen
Mäkisenkankkunen
Jne.Helsingissä ole.
- HTZA
ei Keimola kirjoitti:
Helsingissä ole.
Curt Lincoln sen laittoi alulle, edistääkseen Stadin moottoriurheilua, koska Eläintarha kävi liian pieneksi.
Ajatus on Stadin, ja Vantaakin kohta Stadia.
Esi-isät ovat aina olleet kaukokatseisia. - ent.tehtaantyttö
HTZA kirjoitti:
Curt Lincoln sen laittoi alulle, edistääkseen Stadin moottoriurheilua, koska Eläintarha kävi liian pieneksi.
Ajatus on Stadin, ja Vantaakin kohta Stadia.
Esi-isät ovat aina olleet kaukokatseisia.omalta osaltani puuttua. Hatsa on täysin oikeassa tuosta mistä kirjoittaa. Stadia on jo liian paljon "menetetty". Siis tätä vanhaa Stadia. Tuo Vanha Malmi Lentökenttä, on todella historiallinen monessakin mielessä. Olisi sääli jos, se hävitettäisiin...no tuosta Helsinki-Malmin Lentokentästä ihan oma historiikki varmaan löytyy jo nettisivuistakin. Ajatelkaa nyt silloin kun tuo kenttä avattiin sodan jälkeen, niin se oli myös monelle suomalaiselle mahdollisuus päästä täältä lentokoneella esim. Ruotsiin..olin aika skidi mutta, hämärästi muistan minäkin sen fiiliksen kun mentiin kentälle saattamaan tätiäni ja setääni jotka asuivat Tukholmassa. No, siellä baarissa sitten vielä kun hienosti limukat juotiin...käytiin tässä muutama vuosi sitten tuolla kentällä...niin kummasti sieltä ne muistikuvat minullakin jostain mieleeni nousi..siinä pyöreässä sisään tulohallissa on edelleen menneen ajan karismaa ja hohtoa; . Tätä mieltä itse olen kun laitoimme nimen tuohon adressiin kaikki myös mieheni ja kundi..että, kaikkea vanhaa historiallisesti arvokasta ei saisi tuhota ja pilata. Vaan jälkipolville myös pitäisi myös jäädä Stadista historiaa...kaupunki ja sielukkuus syntyy juuri tuosta...historian kerrostumisesta..Stadi kuitenkin nuori kaupunki verrattuna moniin muihin Pääkaupunkeihin..miksi tämä loppukin pitäisi pilata pelkästään uudisrakennuksilla...vaikka hienoja nekin. Mutta...mutta...ei aina voida ajatella kaupunkisuunnitellussa yksin omaan vain asuinrakentamista...muutkin arvot ovat tärkeitä.
Tuolla Keimolan radalla minäkin olen skidinä ollut faijan kyydissä mentiin lujaa ja kovaa;) vinde enkä pelänyt yhtään;)...aivan oma merkityksensä sillä on Stadilaisille...no, tämä nyt vaan minun henkilökohtainen mielipiteeni ja näkemykseni asiasta.. Enkä varmasti ole yksin.
t.friidu ent.tehtaantyttö kirjoitti:
omalta osaltani puuttua. Hatsa on täysin oikeassa tuosta mistä kirjoittaa. Stadia on jo liian paljon "menetetty". Siis tätä vanhaa Stadia. Tuo Vanha Malmi Lentökenttä, on todella historiallinen monessakin mielessä. Olisi sääli jos, se hävitettäisiin...no tuosta Helsinki-Malmin Lentokentästä ihan oma historiikki varmaan löytyy jo nettisivuistakin. Ajatelkaa nyt silloin kun tuo kenttä avattiin sodan jälkeen, niin se oli myös monelle suomalaiselle mahdollisuus päästä täältä lentokoneella esim. Ruotsiin..olin aika skidi mutta, hämärästi muistan minäkin sen fiiliksen kun mentiin kentälle saattamaan tätiäni ja setääni jotka asuivat Tukholmassa. No, siellä baarissa sitten vielä kun hienosti limukat juotiin...käytiin tässä muutama vuosi sitten tuolla kentällä...niin kummasti sieltä ne muistikuvat minullakin jostain mieleeni nousi..siinä pyöreässä sisään tulohallissa on edelleen menneen ajan karismaa ja hohtoa; . Tätä mieltä itse olen kun laitoimme nimen tuohon adressiin kaikki myös mieheni ja kundi..että, kaikkea vanhaa historiallisesti arvokasta ei saisi tuhota ja pilata. Vaan jälkipolville myös pitäisi myös jäädä Stadista historiaa...kaupunki ja sielukkuus syntyy juuri tuosta...historian kerrostumisesta..Stadi kuitenkin nuori kaupunki verrattuna moniin muihin Pääkaupunkeihin..miksi tämä loppukin pitäisi pilata pelkästään uudisrakennuksilla...vaikka hienoja nekin. Mutta...mutta...ei aina voida ajatella kaupunkisuunnitellussa yksin omaan vain asuinrakentamista...muutkin arvot ovat tärkeitä.
Tuolla Keimolan radalla minäkin olen skidinä ollut faijan kyydissä mentiin lujaa ja kovaa;) vinde enkä pelänyt yhtään;)...aivan oma merkityksensä sillä on Stadilaisille...no, tämä nyt vaan minun henkilökohtainen mielipiteeni ja näkemykseni asiasta.. Enkä varmasti ole yksin.
t.friiduVaikka olen tänne sisäsuomeen pohjoiskarjalan kautta kulkeutunut, niin olen syntynyt stadissa. Olen asunut ekat elinvuoteni Malmilla. Siksi kaikki mikä koskee Malmia, on minulle jotenkin rakasta.
Älkää tuhotko mitään vanhaa vaan säilyttäkää se. Onhan tuota tonttimaata vähän kauempanakin. Miksi pitää aina särkeä ja hajottaa vanha ja rakentaa tilalle jotain rumaa.- ent.tehtaantyttö
piive kirjoitti:
Vaikka olen tänne sisäsuomeen pohjoiskarjalan kautta kulkeutunut, niin olen syntynyt stadissa. Olen asunut ekat elinvuoteni Malmilla. Siksi kaikki mikä koskee Malmia, on minulle jotenkin rakasta.
Älkää tuhotko mitään vanhaa vaan säilyttäkää se. Onhan tuota tonttimaata vähän kauempanakin. Miksi pitää aina särkeä ja hajottaa vanha ja rakentaa tilalle jotain rumaa.aika isot puutalot siinä lähellä Malmin Sairaalaa? No, kun olin skidi vielä, niin serkkuni asuin niissä...myöhemmin nuo puutalot joita kyllä oli useita siinä, niin purettiin muistan vain että, niissä oli erillinen ulkorakennus jossa liiteri ja ulkowc:ee ja pihat olivat tosi isot näissä taloissa, tai sitten itse olin vaan niin pieni...lapsuudesta muistan minäkin että, kun iso-äitini kanssa käytiin kylässä siellä ja tuota dösaa sit odottiin...enää en muista minkä kautta dösa meni...Stadiin..mutta, täytyi mennä kuitenkin Hagikseen asti josta sitten taas vaihdettiin toiseen..että, päästiin tänne Maunulaan..ei tainnut olla mitään muuta vaihto-ehtoa..
Joo, ihan samoilla linjoilla sun kanssa. Vanha Malmin Lentoasema täytyy säilyttää..edes jotain meidänki lapsille ja lapsenlapsille...jne...
t.friidu ent.tehtaantyttö kirjoitti:
aika isot puutalot siinä lähellä Malmin Sairaalaa? No, kun olin skidi vielä, niin serkkuni asuin niissä...myöhemmin nuo puutalot joita kyllä oli useita siinä, niin purettiin muistan vain että, niissä oli erillinen ulkorakennus jossa liiteri ja ulkowc:ee ja pihat olivat tosi isot näissä taloissa, tai sitten itse olin vaan niin pieni...lapsuudesta muistan minäkin että, kun iso-äitini kanssa käytiin kylässä siellä ja tuota dösaa sit odottiin...enää en muista minkä kautta dösa meni...Stadiin..mutta, täytyi mennä kuitenkin Hagikseen asti josta sitten taas vaihdettiin toiseen..että, päästiin tänne Maunulaan..ei tainnut olla mitään muuta vaihto-ehtoa..
Joo, ihan samoilla linjoilla sun kanssa. Vanha Malmin Lentoasema täytyy säilyttää..edes jotain meidänki lapsille ja lapsenlapsille...jne...
t.friiduKun olin niin pieni kun muutettiin pois. Mutta valokuvia on Malmilta. Jossain puutalossa mekin asuttiin. Osoite oli kai Sepäntie. Olen käynyt myöhemmin niillä kulmilla, ihan erinäköistähän siellä nyt on.
Vaikka olen melkein koko ikäni asunut muualla kuin pääkaupunkiseudulla, niin voin silti sanoa olevani paljasjalkainen stadilainen!
- onni-keväässä
Jäivät kiinni levittämisestä. Ottaakohan tuo suojelu, niitä enää vakavasti... (joka papanaa)
Ps. Ajattelin liito-oravaa tuoss alussa.- ITSE..
Harvassa näin suorasuKAISTA nuoruKAISTA on kuin htza itse.
Itse kysyy ja itse vastaa. Todella monenlaisella nimimerkillä. Rekattujakin on varmaan rekka. - HTZA
ITSE.. kirjoitti:
Harvassa näin suorasuKAISTA nuoruKAISTA on kuin htza itse.
Itse kysyy ja itse vastaa. Todella monenlaisella nimimerkillä. Rekattujakin on varmaan rekka.miksi heität energiaa hukkaan minun mollaamiseeni?
Sisälläsi kalvaa kuitenkin, kuten viesteistäsi vaistoan, epäilys että olisin kuitenkin ihan ok, reilu ja rehellinen.
Aika helposti voisin arvata että haluaisit keskustella ihan fiksusti, minun kanssani se onnistuu, loistavasti.
Usko pois, minulla on vain tuo HTZA, enkä koskaan vastaa itselleni.
H. - hateli**
HTZA kirjoitti:
miksi heität energiaa hukkaan minun mollaamiseeni?
Sisälläsi kalvaa kuitenkin, kuten viesteistäsi vaistoan, epäilys että olisin kuitenkin ihan ok, reilu ja rehellinen.
Aika helposti voisin arvata että haluaisit keskustella ihan fiksusti, minun kanssani se onnistuu, loistavasti.
H.sittenon, ellei nikkisi?
- HTZA
hateli** kirjoitti:
sittenon, ellei nikkisi?
ja ihan ainut, muilla nimmareilla en kirjoittele.
- hateli**
HTZA kirjoitti:
ja ihan ainut, muilla nimmareilla en kirjoittele.
nikillä olet kirjoittanut eräille palstoille.
Siinä meni sinun uskottavuutesi ja rehellisyytesi. - kawe
hateli** kirjoitti:
Siinä meni sinun uskottavuutesi ja rehellisyytesi.*varsinainen keskustelu alkoi, päätyäkseen epäolennaiseen(jälleen)
Luonto on vuorovaikutusten näyttämö. Katselin eilen ajankohtaista 2.sta jossa puhuttiin tulevasta kaasuputkesta. Nähtäväksi jää mitä pohjasta pöllähtää kun niihin sedimentteihin kajotaan. Myrkkyjä ja pommeja on enemminkin livahtanut aaltoihin vuosien saatossa.
Toinen seikka joka siinä mietitytti ohjelmassa, on venäläisten luotettavuus, toimittajina ja hinnan sanelijoina.Sopimukset kun muuttuvat mielivaltaisesti. - HTZA
hateli** kirjoitti:
Siinä meni sinun uskottavuutesi ja rehellisyytesi.pidä huolta itsestäsi.
- kawe
HTZA kirjoitti:
pidä huolta itsestäsi.
pikkasen miettii, miksi se putki tällätään mereen, kun maata myöten huoltokin olisi helpommin hoidettavissa.
Kohta kalat kuskataan meille ties mistä kun happi loppuu ja levää on limaisina lauttoina. Mökit menee halvalla näiltä rannoilta ja järvialueiden arvostus nousee kohisten.
Kiitos kyllä pidän huolta itsestäni myös! - ihn totta
HTZA kirjoitti:
H.feeluu vedät! Sun ikioma ongelmas ja alemmuskomleksisi.
- HTZA
ihn totta kirjoitti:
feeluu vedät! Sun ikioma ongelmas ja alemmuskomleksisi.
ja vähän alentuvakin.
Mutta en vihainen, sinullekaan.
Anna palaa! - taisikin kaukaisuudessa
HTZA kirjoitti:
H.olla nimmari "vanha gubbe", joka
nauratteli ja villiintyi täydel-
lisesti erinomaisuudestaan? - HTZA
taisikin kaukaisuudessa kirjoitti:
olla nimmari "vanha gubbe", joka
nauratteli ja villiintyi täydel-
lisesti erinomaisuudestaan?vanha gubbe, mutta en ole kirjoittanut koskaan muulla nimmarilla kun tällä nykyisellä.
Ihan reilu tyyppi olen.
- työnnän sormeni
tähän ketjuun. Täällä niin paljon morkataan aloituksia, joten minäkin morkkaan sitten.
Eiköhän tämäkin aloitus kuuluisi tuonne palstalle
"Kaupungit ja Kunnat"?- o..ä..k
Onkohan yhtään ketjua missä asiat pysyisivät siinä, mitä keskustelija on aloituksessaan tarkoittanut?..
Harvassa epäilen... - työnnän sormeni
o..ä..k kirjoitti:
Onkohan yhtään ketjua missä asiat pysyisivät siinä, mitä keskustelija on aloituksessaan tarkoittanut?..
Harvassa epäilen...kun en todellakaan kaikkia juttuja lue, mutta luulen, että rapa roiskuu ohi aiheen usein ja onko sillä niin väliä.
- onni-keväässä
työnnän sormeni kirjoitti:
kun en todellakaan kaikkia juttuja lue, mutta luulen, että rapa roiskuu ohi aiheen usein ja onko sillä niin väliä.
Niin... Monesti se on vain piristettä, koska jos aiheet laajenevat milloin mitenkin ja minnekkin asti.
Se tietää vaan sitä, et jokaiselle on jotakin kiinostavaa..
Jopa joidenkin kinastelut, saavat hymyn karehtimaan suupieliin..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017393
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?784903- 794799
- 1324218
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82998- 522629
- 402531
- 462186
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102181Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211810