Olen hyväksynyt opiskelupaikan AMK:n tammikuussa. Koulutus olisi alkanut tammikuussa mutta siirsin opiskeluja puoli vuotta. Mutta nytpä haluaisinkin hakea toiseen AMK:n eri alalle. Eli jos perun nykyisen opiskelupaikkani jota en ole käynyt päivääkään niin saanko hakea/hyväksyä uuden opiskelupaikan?! Onko jokaisessa AMK:ssa yleisesti samat käytännöt perumisien suhteen?
Kiitos vastauksista!
enkö saa uuttaa AMK paikkaa?
5
505
Vastaukset
- yksinkertaisesti
Yksinkertaisesti et voi ottaa vastaan toista korkeakouluopiskelupaikkaa samana vuonna.
Tiedän tapauksen, että eräs henkilö pääsi sisään Helsingin yliopistoon ja vastaanotti opiskelupaikan. Hän teki sisäisen siirron: Hän siirsi opiskelupaikkansa Helsingistä Joensuuhun, ja yliopistot hyväksyivät siirrän. Eli hän tavallaan yliopiston sisäisellä haulla siirtyi, ja otti saman opiskelupaikan vastaan Joensuusta menettäen opiskeluoikeutensa Helsinkiin. Tämän jälkeen kävikin ilmi, että hän käytännössä ottaa saman vuoden sisällä opiskelupaikan vastaan ja hän ei voinutkaan aloittaa opintojaan tuona vuonna Joensuussa, vaikka menettikin jo Helsingin paikan siinä.- ja ei.
eli samana LUKUVUONNA sinulla ei voi olla kahta eri opiskelupaikkaa, mutta koska tämä lukuvuosi loppuu ennen kesää, voit taas syksyllä vastaanottaa uuden paikan.
- jos sinun
ja ei. kirjoitti:
eli samana LUKUVUONNA sinulla ei voi olla kahta eri opiskelupaikkaa, mutta koska tämä lukuvuosi loppuu ennen kesää, voit taas syksyllä vastaanottaa uuden paikan.
lukuvuotesi on alkanut tammikuussa niin seuraavan kerran voit hyväksyä opiskelu paikan tammikuussa 2010.. lukuvuosi on sananmukaisesti vuosi ja lukukausi on puolivuotta. tai näin olen ymmärtänyt. korjatkaa jos olen väärässä?
- ................
jos sinun kirjoitti:
lukuvuotesi on alkanut tammikuussa niin seuraavan kerran voit hyväksyä opiskelu paikan tammikuussa 2010.. lukuvuosi on sananmukaisesti vuosi ja lukukausi on puolivuotta. tai näin olen ymmärtänyt. korjatkaa jos olen väärässä?
Korkeakouluissa on yksi ainoa lainsäädännössä määritelty lukuvuosi joka alkaa 1.8. ja päättyy 31.7.
Tammikuussa alkavaan koulutukseen paikan vastaanottanut voi AINA hakea uutta opiskeluoikeutta syksyllä (1.8. jälkeen) alkavaan koulutukseen. - EI NOIN!!!!
jos sinun kirjoitti:
...levitä väärää tietoa infoa tarvitsevalle/-ville. Asia on juuri niin kuin nimimerkki "ja ei" sekä sinua oikaissut nimimerkki "..............." sanoivat:
LUKUvuosi on 1.8.-31.7.
Kaikilla. Ei riipu siitä alkavatko opinnot keväällä vai syksyllä.
KALENTERIvuosi on 1.1.-31.12.
Uuden korkeakoulupaikan saa ottaa vastaan eri LUKUvuosina alkavista opinnoista, vaikka uudet opinnot alkaisivat samana KALENTERIvuonna kuin edellisen vastaanotetun paikan opinnot.
ESIM: jos on ottanut paikan vastaan keväällä 2009 alkavista opinnoista, VOI ottaa uuden paikan vastaan syksyllä 2009 alkavista, koska LUKUvuosi vaihtuu välissä (31.7.2009), vaikka opinnot alkavatkin samana KALENTERIvuonna.
Jos taas halutut uudet opinnot alkaisivat samana LUKUvuonna kuin edellinen vastaanotettu paikka, ei uutta paikkaa voi ottaa vastaan. Ei, vaikka opinnot alkaisivat ERI kalenterivuosina.
ESIM: jos on ottanut paikan vastaan syksyllä 2008 alkavista opinnoista, ei voi ottaa uutta paikkaa vastaan keväällä 2009 alkavista opinnoista, koska opinnot alkaisivat samana LUKUvuonna 2008-2009 (1.8.2008-31.7.2009 ). Ei, vaikka opinnot alkaisivatkin eri KALENTERIvuosina (2008 ja 2009).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1067522
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253481Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352554Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3521520Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?591347