Linux on ilmainen

Kenenkään ei tarvitse maksaa Linuxista penniäkään. Ja koska tyhmät Windowsin käyttäjät yrittää aina inttää vastaan, sanakirjasta löytyi sanan "Free" kohdalta seuraavaa:

"Obtainable without payment."

Että se siitä. Linux on ilmainen ja tulee aina olemaan ilmainen.

78

1574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *nix

Linux on _vain_ käyttäjille ilmainen. Muuten se ei ole ilmainen. Linuxin väittäminen ilmaiseksi on joko tahallista, tai tahatonta(tietämättömyyteen perustuvaa) harhaanjohtamista.

• väittämäsi joten

älä yleistä että OLEMME todenneet, SINÄ olet todennut niin mutta ei muut!

• Lue vittu sanakirjasta. Ilmainen on sellainen mistä ei makseta mitään. On harhaanjohtavaa väittää, että Linuxista tarvisi jotain maksaa.

• kannata selittää
        M-Kar kirjoitti:

Lue vittu sanakirjasta. Ilmainen on sellainen mistä ei makseta mitään. On harhaanjohtavaa väittää, että Linuxista tarvisi jotain maksaa.

niitä vituttaa että itse joutuvat maksamaan sievoisia summia Micro$oftille ja samalla lihottavat ylilihavaa Steve Ballmeria. Ne on suoraan sanottuna kateellisia kun jotkut käyttää käyttistä joka on ilmainen.

• ???
        M-Kar kirjoitti:

Lue vittu sanakirjasta. Ilmainen on sellainen mistä ei makseta mitään. On harhaanjohtavaa väittää, että Linuxista tarvisi jotain maksaa.

Se että linux ei maksa käyttäjille mitään, ei tarkoita sitä että se ei maksa _kenellekään_ mitään.

• HEH
        M-Kar kirjoitti:

en omista vittusanakirjaa. :)

• ole hyvä

• ??? kirjoitti:

Se että linux ei maksa käyttäjille mitään, ei tarkoita sitä että se ei maksa _kenellekään_ mitään.

Jos se kerran käyttäjille on ilmainen..

• vai?
        M-Kar kirjoitti:

Jos se kerran käyttäjille on ilmainen..

viisasteletko vain? Linuxin ei käyttäjät ovat tietysti niitä jotka eivät ole linuxin käyttäjiä.

• Penguin
        vai? kirjoitti:

viisasteletko vain? Linuxin ei käyttäjät ovat tietysti niitä jotka eivät ole linuxin käyttäjiä.

Millähän perin kummallisella periaatteella Linux maksaa sinulle jotain, muttei minulle?

• vai? kirjoitti:

"Linuxin ei käyttäjät ovat tietysti niitä jotka eivät ole linuxin käyttäjiä."

Ai. Kuka näistä sitten maksaa Linuxista? Ja kuinka paljon? Miksi maksaa kun ei kerran tee sillä mitään?

Penguin kirjoitti:

Millähän perin kummallisella periaatteella Linux maksaa sinulle jotain, muttei minulle?

koska minä monien muiden(jotka eivät käytä linuxia) lisäksi joudun tahtomattanikin maksamaan siitä, sinun ei tarvitse maksaa siitä. Juuri tämä on huutava vääryys: Ne jotka _eivät_ käytä linuxia, joutuvat tahtomattaankin maksamaan siitä, sen sijaan ne jotka käyttävät linuxia eivät maksa siitä. Jos tuo ei ole varastamista niin sitten ei ole mikään.

• *** kirjoitti:

koska minä monien muiden(jotka eivät käytä linuxia) lisäksi joudun tahtomattanikin maksamaan siitä, sinun ei tarvitse maksaa siitä. Juuri tämä on huutava vääryys: Ne jotka _eivät_ käytä linuxia, joutuvat tahtomattaankin maksamaan siitä, sen sijaan ne jotka käyttävät linuxia eivät maksa siitä. Jos tuo ei ole varastamista niin sitten ei ole mikään.

Linux ei maksa minulle mitään vaikka käytän sitä. Sinulle sitten maksaa jollain tavalla enemmän vaikka et käytä. Silti käytät päivittäin Linuxia Googlen ja vaikka suomi24:n yhteydessä kun toimivat Linuxilla.

Paljon maksoit mulle eilen Linuxista? Entä tänään?

• ???
        M-Kar kirjoitti:

"Linuxin ei käyttäjät ovat tietysti niitä jotka eivät ole linuxin käyttäjiä."

Ai. Kuka näistä sitten maksaa Linuxista? Ja kuinka paljon? Miksi maksaa kun ei kerran tee sillä mitään?

sen lisäksi että minä monien muiden lisäksi jotka joutuvat tahtomattaankin maksamaan linuxista, ettei sinun tarvitsisi maksaa siitä, saamme sen lisäksi kuulla sinulta kaiken maailman haukut ja pilkanteot.

"Ja kuinka paljon?"

Varkaat ei yleensä ilmoita kuinka paljon ne on vieneet.

"Miksi maksaa kun ei kerran tee sillä mitään?"

En maksaisikaan jos se olisi minusta kiinni.

• ??? kirjoitti:

sen lisäksi että minä monien muiden lisäksi jotka joutuvat tahtomattaankin maksamaan linuxista, ettei sinun tarvitsisi maksaa siitä, saamme sen lisäksi kuulla sinulta kaiken maailman haukut ja pilkanteot.

"Ja kuinka paljon?"

Varkaat ei yleensä ilmoita kuinka paljon ne on vieneet.

"Miksi maksaa kun ei kerran tee sillä mitään?"

En maksaisikaan jos se olisi minusta kiinni.

"sen lisäksi että minä monien muiden lisäksi jotka joutuvat tahtomattaankin maksamaan linuxista, ettei sinun tarvitsisi maksaa siitä, saamme sen lisäksi kuulla sinulta kaiken maailman haukut ja pilkanteot."

Ei Linuxia kukaan tahtomattaan rahoita. Se on vapaaehtoista.

Kyllä minä pilkkaan ja haukun noin typeriä ihmisiä ihan muilla ansioilla. Kuten vaikka siitä että väittää ilmaisen olevan jollain tavalla maksullinen vaikka keneltäkään ei pyydetä penniäkään.

• ???
        M-Kar kirjoitti:

Linux ei maksa minulle mitään vaikka käytän sitä. Sinulle sitten maksaa jollain tavalla enemmän vaikka et käytä. Silti käytät päivittäin Linuxia Googlen ja vaikka suomi24:n yhteydessä kun toimivat Linuxilla.

Paljon maksoit mulle eilen Linuxista? Entä tänään?

"Linux ei maksa minulle mitään vaikka käytän sitä"

No ei tietenkään, koska minä monien muiden lisäksi olen tahtomattani joutunut maksamaan siitä.

"Paljon maksoit mulle eilen Linuxista"

Monien muiden lisäksi olen tahtomattani joutunut maksamaan linux-asennuksestasi. Sen sijaan sinä et ole maksanut sen enempää Googlen kuin suomi24 linux-palvelimien asennuksista. Joten en ole centtiäkään velkaa sinulle.

• jason castroitu
        ??? kirjoitti:

No ei tietenkään, koska minä monien muiden lisäksi olen tahtomattani joutunut maksamaan siitä.

Monien muiden lisäksi olen tahtomattani joutunut maksamaan linux-asennuksestasi. Sen sijaan sinä et ole maksanut sen enempää Googlen kuin suomi24 linux-palvelimien asennuksista. Joten en ole centtiäkään velkaa sinulle.

eli tahdot maksaa windowsista? Sitten olet yksinkertaisesti typerys, eikä kanssasi kannata enempää keskustella

• ???
        M-Kar kirjoitti:

"sen lisäksi että minä monien muiden lisäksi jotka joutuvat tahtomattaankin maksamaan linuxista, ettei sinun tarvitsisi maksaa siitä, saamme sen lisäksi kuulla sinulta kaiken maailman haukut ja pilkanteot."

Ei Linuxia kukaan tahtomattaan rahoita. Se on vapaaehtoista.

Kyllä minä pilkkaan ja haukun noin typeriä ihmisiä ihan muilla ansioilla. Kuten vaikka siitä että väittää ilmaisen olevan jollain tavalla maksullinen vaikka keneltäkään ei pyydetä penniäkään.

"Ei Linuxia kukaan tahtomattaan rahoita. Se on vapaaehtoista."

Vapaaehtoista linux- käyttäjille, mutta pakollista niille jotka eivät linuxia käytä.

Minun on ollut pakko rahallisesti tukea linuxia, vaikka en olisi tahtonutkaan. Olen siis tahtomattanikin ja vastoin tahtoani joutunut tukemaan linuxia. Kukaan ei ole koskaan antanut minulle edes mahdollisuutta kieltäytyä.

"Kyllä minä pilkkaan ja haukun"

Pilkkaat ja haukut niitä jotka tahtomattaankin ovat mahdollistaneet sinulle ilmaisen käyttöjärjestelmän.

• ???
        jason castroitu kirjoitti:

eli tahdot maksaa windowsista? Sitten olet yksinkertaisesti typerys, eikä kanssasi kannata enempää keskustella

"eli tahdot maksaa windowsista"

Olen jo maksanut. Koneellani olevan windowsin asennuksen olen itse maksanut. Se joka käyttää, se maksaa. Niin sen pitäisi olla linux-puolellakin. Vaan kun ei ole. Linux puolella maksavat ne jotka eivät sitä käytä. Muuten, windowsista ei ole kukaan mitään tässä keskustelukejussa puhunut. Vaan linuxista. Poikarukka, koita pysyä aiheessa.

• Penguin
        ??? kirjoitti:

""Linux ei maksa minulle mitään vaikka käytän sitä"

No ei tietenkään, koska minä monien muiden lisäksi olen tahtomattani joutunut maksamaan siitä."

Eijeijei. Millä tavalla sinä olet maksanut Linuxista, jolla hän ei olisi?

Miten ihmeessä hän ei joudu maksamaan, koska sinä maksat?

-------

Olet nyt ihan väärässä. En edes puhu varsinaisesta väitteesi pointista, vaan siitä että väitteesi on kirjoitettu niin, ettei se vastaa pointtiasi ollenkaan.

Jos oletetaan, että Linuxin kehitys näkyisi nostavana jonkin tuotteen hinnassa, ihan yhtä paljon minä ja sinä joudumme maksamaan siitä vaikka sinä et sitä käytä ja minä käytän. Yritämme selittää, että väitit sinun maksavan siitä, mutta minun et vaikka on minullakin Intellin prossua ja HP:n kannettavaa ja silleen.

Nyt heitit ihan yhtä ihmeellisen väitten taas:

"Monien muiden lisäksi olen tahtomattani joutunut maksamaan linux-asennuksestasi. Sen sijaan sinä et ole maksanut sen enempää Googlen kuin suomi24 linux-palvelimien asennuksista."

Siis montako euroa maksat jokaisesta asennuksesta? Asentelen näitä aika tiuhaan tahtiin ja kunhan eräs beta ilmestyy, niin taas lähtee.

Et voi olla niin hassu, että väität että kun asennan Ubuntun, joku muu joutuu siitä maksamaan. Tuo kehitysjuttu oli ymmärrettävissä ja vaikka siinäkin on selkeitä virheitä, siihen lankaan joku voisi mennäkin. Sinä et maksa yhtään senttiä vaikka minä asentaisin tähän Ubuntun miljoona kertaa peräkkäin ja piste.

Kasaa itsesi ja yritä uudelleen.

• Penguin
        ??? kirjoitti:

"Ei Linuxia kukaan tahtomattaan rahoita. Se on vapaaehtoista."

Vapaaehtoista linux- käyttäjille, mutta pakollista niille jotka eivät linuxia käytä.

Minun on ollut pakko rahallisesti tukea linuxia, vaikka en olisi tahtonutkaan. Olen siis tahtomattanikin ja vastoin tahtoani joutunut tukemaan linuxia. Kukaan ei ole koskaan antanut minulle edes mahdollisuutta kieltäytyä.

"Kyllä minä pilkkaan ja haukun"

Pilkkaat ja haukut niitä jotka tahtomattaankin ovat mahdollistaneet sinulle ilmaisen käyttöjärjestelmän.

Puhutko taas siitä kehittämisen hinnasta? Oli ilmaisia käyttiksiä ennen sitäkin, kun yksikään firma rahoitti niiden kehitystä, joten ette ole mahdollistaneet mitään.

Hienoa, että asia etenee kuitenkin. Nyt myönnätte jo, että Linux on ilmainen.

• ...........
        Penguin kirjoitti:

""Linux ei maksa minulle mitään vaikka käytän sitä"

No ei tietenkään, koska minä monien muiden lisäksi olen tahtomattani joutunut maksamaan siitä."

Eijeijei. Millä tavalla sinä olet maksanut Linuxista, jolla hän ei olisi?

Miten ihmeessä hän ei joudu maksamaan, koska sinä maksat?

-------

Olet nyt ihan väärässä. En edes puhu varsinaisesta väitteesi pointista, vaan siitä että väitteesi on kirjoitettu niin, ettei se vastaa pointtiasi ollenkaan.

Jos oletetaan, että Linuxin kehitys näkyisi nostavana jonkin tuotteen hinnassa, ihan yhtä paljon minä ja sinä joudumme maksamaan siitä vaikka sinä et sitä käytä ja minä käytän. Yritämme selittää, että väitit sinun maksavan siitä, mutta minun et vaikka on minullakin Intellin prossua ja HP:n kannettavaa ja silleen.

Nyt heitit ihan yhtä ihmeellisen väitten taas:

"Monien muiden lisäksi olen tahtomattani joutunut maksamaan linux-asennuksestasi. Sen sijaan sinä et ole maksanut sen enempää Googlen kuin suomi24 linux-palvelimien asennuksista."

Siis montako euroa maksat jokaisesta asennuksesta? Asentelen näitä aika tiuhaan tahtiin ja kunhan eräs beta ilmestyy, niin taas lähtee.

Et voi olla niin hassu, että väität että kun asennan Ubuntun, joku muu joutuu siitä maksamaan. Tuo kehitysjuttu oli ymmärrettävissä ja vaikka siinäkin on selkeitä virheitä, siihen lankaan joku voisi mennäkin. Sinä et maksa yhtään senttiä vaikka minä asentaisin tähän Ubuntun miljoona kertaa peräkkäin ja piste.

Kasaa itsesi ja yritä uudelleen.

"kun asennan Ubuntun, joku muu joutuu siitä maksamaan."

No tottakai joutuu. Koska se ei käyttäjälle maksa mitään, ja tuskin sitä itsekään maksat, sen maksaa joku muu. Kuten esimerkiksi minä. Tahtomattani. Vastoin tahtoani. Ja moni muu joka ei itse käytä linuxia.

• ???
        Penguin kirjoitti:

Puhutko taas siitä kehittämisen hinnasta? Oli ilmaisia käyttiksiä ennen sitäkin, kun yksikään firma rahoitti niiden kehitystä, joten ette ole mahdollistaneet mitään.

Hienoa, että asia etenee kuitenkin. Nyt myönnätte jo, että Linux on ilmainen.

olemme todenneet, Linux ei ole ilmainen. Ei ole kysymyskään siitä maksatko siitä jotain, vaan siitä maksaako siitä ylipäätään kukaan mitään. Joten Linux ei ole ilmainen kuin vain käyttäjille.

• Penguin
        ........... kirjoitti:

"kun asennan Ubuntun, joku muu joutuu siitä maksamaan."

No tottakai joutuu. Koska se ei käyttäjälle maksa mitään, ja tuskin sitä itsekään maksat, sen maksaa joku muu. Kuten esimerkiksi minä. Tahtomattani. Vastoin tahtoani. Ja moni muu joka ei itse käytä linuxia.

""kun asennan Ubuntun, joku muu joutuu siitä maksamaan."

No tottakai joutuu. Koska se ei käyttäjälle maksa mitään, ja tuskin sitä itsekään maksat, sen maksaa joku muu. Kuten esimerkiksi minä."

Tämän jos tyydyttävästi selität, niin olen hiljaa loppuillan.

Oletetaan, että minulla on tässä vaikka gNewsense-distron cd, jonka olen asentanut useita kertoja jo tähän koneelleni.

Nyt, jos asennan sen uudelleen tähän, paljonko siitä lähtee sinun tai jonkun muun lompakosta rahaa? Jos asennan sen vielä kerran, paljonko siitä lähtee lompakostasi lisää? Entä jos n 1 kertaa?

"Koska se ei käyttäjälle maksa mitään, ja tuskin sitä itsekään maksat, sen maksaa joku muu. Kuten esimerkiksi minä."

Millä tavalla sinä maksat siitä, mutta minä en?

Väännetään rautalangasta.

Siis olin ennen Windowskäyttäjä. Väität, että olin maksanut Linuxista. Kun siirryin Linuxkäyttäjäksi, väität että en enää olekaan maksanut Linuxista.

Eikö tuo epäkohta tulisi ratkaista niin, että kaikki käyttäisivät Linuxia, niin kenenkään ei tarvitsisi maksaa mitään? Huomaatko logiikkavirheesi?

• ??? kirjoitti:

olemme todenneet, Linux ei ole ilmainen. Ei ole kysymyskään siitä maksatko siitä jotain, vaan siitä maksaako siitä ylipäätään kukaan mitään. Joten Linux ei ole ilmainen kuin vain käyttäjille.

"Joten Linux ei ole ilmainen kuin vain käyttäjille."

Ubuntu käyttää Linuxia eli jollain tavalla olen kai sitten Linuxin käyttäjä. En maksanut Linuxista kun otin Ubuntun käyttöön, enkä maksanut sitä ennen.

Tarkemmin sanottuna en käytä Linuxia vaan Ubuntua. Canonical on käyttänyt Linuxia Ubuntun tekemiseksi ja se on hankkinut sen tähän lisenssin mukaisesti. 0€:lla. Käytän Linuxia siis epäsuorasti.

Ja niin käyttää koko maailma kun Internet toimii aika pitkälti Linuxilla. Linuxista ei maksa kukaan siis mitään. Se kehittyy käytännössä itsestään kun kaikki Linuxin käyttäjät (ne ketkä oikeasti käyttää Linuxia suoraan) parantelevat koodia. Tälläisiä käyttäjiä on esimerkiksi Google.

Jos Google käyttäisi Windowsia, olisi palvelu huonompi ja se maksaisi kun miljoona Windowslisenssiä maksaa valtavasti.

Linuxin lisenssi vaan on niin ovela, että sitä kun parannellaan omien tarpeiden mukaan niin koodi pitää laittaa jakoon joten Linux sitten paranee käytännössä itsestään.

Jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta. Pitää kieltäytyä melkein kaikesta tietotekniikasta. Kuten vaikka Googlesta. Eihän se nyt käy päinsä että Windows käyttäjät käyttää ilmaiseksi Googlea. Windows käyttäjille pitäisi laittaa 10€/kk maksu ja laittaa Windows palvelimia näille..

• Penguin
        M-Kar kirjoitti:

Ubuntu käyttää Linuxia eli jollain tavalla olen kai sitten Linuxin käyttäjä. En maksanut Linuxista kun otin Ubuntun käyttöön, enkä maksanut sitä ennen.

Tarkemmin sanottuna en käytä Linuxia vaan Ubuntua. Canonical on käyttänyt Linuxia Ubuntun tekemiseksi ja se on hankkinut sen tähän lisenssin mukaisesti. 0€:lla. Käytän Linuxia siis epäsuorasti.

Ja niin käyttää koko maailma kun Internet toimii aika pitkälti Linuxilla. Linuxista ei maksa kukaan siis mitään. Se kehittyy käytännössä itsestään kun kaikki Linuxin käyttäjät (ne ketkä oikeasti käyttää Linuxia suoraan) parantelevat koodia. Tälläisiä käyttäjiä on esimerkiksi Google.

Jos Google käyttäisi Windowsia, olisi palvelu huonompi ja se maksaisi kun miljoona Windowslisenssiä maksaa valtavasti.

Linuxin lisenssi vaan on niin ovela, että sitä kun parannellaan omien tarpeiden mukaan niin koodi pitää laittaa jakoon joten Linux sitten paranee käytännössä itsestään.

Jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta. Pitää kieltäytyä melkein kaikesta tietotekniikasta. Kuten vaikka Googlesta. Eihän se nyt käy päinsä että Windows käyttäjät käyttää ilmaiseksi Googlea. Windows käyttäjille pitäisi laittaa 10€/kk maksu ja laittaa Windows palvelimia näille..

"Linuxin lisenssi vaan on niin ovela, että sitä kun parannellaan omien tarpeiden mukaan niin koodi pitää laittaa jakoon joten Linux sitten paranee käytännössä itsestään."

Eihän? Vaan jos parantelee sitä vaikka omien tarpeiden mukaan ja levittää sitten maksusta tai ilman sitä, niin täytyy antaa se koodi mukana. Sitä ei ole pakko levittää, jolloin koodia ei tarvitse antaa kenellekään. Vaikka sitä levittäisikin, sitä ei tarvitsisi jakaa viralliseen kernelipuuhun, mutta joku voi ottaa sen sinne silti jos saa koodisi käsiinsä.

"Jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta. Pitää kieltäytyä melkein kaikesta tietotekniikasta. Kuten vaikka Googlesta..."

Niinno, paitsi tosiaan että Googlehan vain säästää tuolla, jolloin mekin kaikki säästämme kun meidän ei tarvitse osallistua Googlen mikkispalvelinmaksuun, joka olisi taatusti suurempi, kuin millä Google kehittää Linuxia.

• Penguin kirjoitti:

"Linuxin lisenssi vaan on niin ovela, että sitä kun parannellaan omien tarpeiden mukaan niin koodi pitää laittaa jakoon joten Linux sitten paranee käytännössä itsestään."

Eihän? Vaan jos parantelee sitä vaikka omien tarpeiden mukaan ja levittää sitten maksusta tai ilman sitä, niin täytyy antaa se koodi mukana. Sitä ei ole pakko levittää, jolloin koodia ei tarvitse antaa kenellekään. Vaikka sitä levittäisikin, sitä ei tarvitsisi jakaa viralliseen kernelipuuhun, mutta joku voi ottaa sen sinne silti jos saa koodisi käsiinsä.

"Jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta. Pitää kieltäytyä melkein kaikesta tietotekniikasta. Kuten vaikka Googlesta..."

Niinno, paitsi tosiaan että Googlehan vain säästää tuolla, jolloin mekin kaikki säästämme kun meidän ei tarvitse osallistua Googlen mikkispalvelinmaksuun, joka olisi taatusti suurempi, kuin millä Google kehittää Linuxia.

"Eihän? Vaan jos parantelee sitä vaikka omien tarpeiden mukaan ja levittää sitten maksusta tai ilman sitä, niin täytyy antaa se koodi mukana. Sitä ei ole pakko levittää, jolloin koodia ei tarvitse antaa kenellekään. Vaikka sitä levittäisikin, sitä ei tarvitsisi jakaa viralliseen kernelipuuhun, mutta joku voi ottaa sen sinne silti jos saa koodisi käsiinsä."

Näinpä. Käytännössä tilanne on se, että Linux kehittyy jatkuvasti ja parannukset Linuxissa halutaan mukaan. Jos itse parantelee eikä anna koodia takaisin niin käy sitten niin, että Linuxin virallinen kernelipuu muuttuu ja samat parannukset mitä haluaa joutuisi kirjoittamaan uusiksi. On siis helpompaa antaa koodi takaisin.

Tällä tavalla Linux kehittyy käytännössä itsestään paremmaksi.

• ????
        M-Kar kirjoitti:

"Se kehittyy käytännössä itsestään"

vs.

"Linuxin käyttäjät (ne ketkä oikeasti käyttää Linuxia suoraan) parantelevat koodia."

??? Tekstit kumoavat toisensa. Kumpikin ei voi samanaikaisesti pitää paikkaansa. Väitteesi mukaan joko kehittyy itsestään, tai Linuxin käyttäjät parantelevat koodia. Toinen osa väitteestäsi on bullshittiä ja toinen pitää paikkansa. Kumpi?

"Linuxista ei maksa kukaan siis mitään"

Tottakai maksaa. Vain käyttäjät eivät yleensä maksa. Mutta joku maksaa. AINA.

"Jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta."

Ai, nytkö se ei enää olekaan ilmainen? HEH

"Eihän se nyt käy päinsä että Windows käyttäjät käyttää ilmaiseksi Googlea."

Miksei käy? Jos kerran linux käyttäjät saavat käyttää linuxia ilmaiseksi, miksi windows käyttäjien pitäisi maksaa siitä, vaikka eivät edes käytä sitä?

• Penguin
        ???? kirjoitti:

vs.

"Linuxin käyttäjät (ne ketkä oikeasti käyttää Linuxia suoraan) parantelevat koodia."

??? Tekstit kumoavat toisensa. Kumpikin ei voi samanaikaisesti pitää paikkaansa. Väitteesi mukaan joko kehittyy itsestään, tai Linuxin käyttäjät parantelevat koodia. Toinen osa väitteestäsi on bullshittiä ja toinen pitää paikkansa. Kumpi?

Miksei käy? Jos kerran linux käyttäjät saavat käyttää linuxia ilmaiseksi, miksi windows käyttäjien pitäisi maksaa siitä, vaikka eivät edes käytä sitä?

Vastaa nyt edes jokseenkin järkevästi noihin minun viesteihini, niin voin nämä ehkä selittää sinulle.

Väität kovasti, että Linuxkäyttäjät ovat ainoita, jotka eivät Linuxista joudu maksamaan. Selitä.

• ????...???...???...???
        M-Kar kirjoitti:

"Linux on ilmainen ja tulee aina olemaan ilmainen."

vs.

???? Häh? Mitä ilmainen maksaa???????? Miten kieltäytyä ilmaisen maksamisesta????

• ???
        Penguin kirjoitti:

Vastaa nyt edes jokseenkin järkevästi noihin minun viesteihini, niin voin nämä ehkä selittää sinulle.

Väität kovasti, että Linuxkäyttäjät ovat ainoita, jotka eivät Linuxista joudu maksamaan. Selitä.

"Jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta. Pitää kieltäytyä melkein kaikesta tietotekniikasta. Kuten vaikka Googlesta. Eihän se nyt käy päinsä että Windows käyttäjät käyttää ilmaiseksi Googlea."

Tuo M-karin viesti selvitti kaiken.
        Windows käyttäjien siis pitäisi maksaa Googlen käyttämisestä, samaan aikaan kun linux käyttäjät käyttävät järjestelmäänsä ilmaiseksi!?!?! Tuossa on jotain todella kieroa. Windows käyttäjien siis pitää maksaa siitä että linux käyttäjillä on heille itselleen ilmainen käyttöjärjestelmä käytössään!!!

Eli siis linux siis kuitenkin maksaa. Muutenhan, jos linux olisi ilmainen, tuossa lauseessa "jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta" ei olisi mitään järkeä.

Mutta koska linuxin käyttäjät eivät maksa siitä, siitä maksavat muut. Joko arvasit ketkä?

• ???? kirjoitti:

vs.

"Väitteesi mukaan joko kehittyy itsestään, tai Linuxin käyttäjät parantelevat koodia."

Sekä että. Linuxin käyttäjät parantelevat koodia joten se kehittyy käytännössä itsestään. Ei tarvitse ketään maksamaan mitään koska kaikki haluaa saada Linuxin toimimaan omissa tarpeissaan paremmin.

Sitten se ei kehittyisi itsestään jos tästä kehittämisestä pitäisi maksaa esimerkiksi Googlelle että se kehittäisi.

"Miksei käy? Jos kerran linux käyttäjät saavat käyttää linuxia ilmaiseksi, miksi windows käyttäjien pitäisi maksaa siitä, vaikka eivät edes käytä sitä?"

Koska Windows käyttäjät haluaa maksaa kaikesta. Kaikki tekniikka Internetissä kun on tehty Linuxilla niin Windowskäyttäjille pitäisi ilmeisesti tehdä oma Internet missä ei ole missään laitteessa Linuxia vaan Windows. Ja jotta Windowslisenssien hinnat saadaan kuitattuu niin jokainen klikkaus maksaa 2€.

• ????...???...???...??? kirjoitti:

"Linux on ilmainen ja tulee aina olemaan ilmainen."

vs.

???? Häh? Mitä ilmainen maksaa???????? Miten kieltäytyä ilmaisen maksamisesta????

"???? Häh? Mitä ilmainen maksaa???????? Miten kieltäytyä ilmaisen maksamisesta????"

En minä tiedä. En ole ikinä maksanut Linuxista. Tyhmä Windows käyttäjä inttää jatkuvasti että Linux maksaa elää niin mikset vaikka tapa itteäs niin ei tarvi maksaa mistään?

Normaalit ihmiset jatkaa ilmaisen käyttämistä ilmaiseksi.

• ??? kirjoitti:

"Jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta. Pitää kieltäytyä melkein kaikesta tietotekniikasta. Kuten vaikka Googlesta. Eihän se nyt käy päinsä että Windows käyttäjät käyttää ilmaiseksi Googlea."

Tuo M-karin viesti selvitti kaiken.
        Windows käyttäjien siis pitäisi maksaa Googlen käyttämisestä, samaan aikaan kun linux käyttäjät käyttävät järjestelmäänsä ilmaiseksi!?!?! Tuossa on jotain todella kieroa. Windows käyttäjien siis pitää maksaa siitä että linux käyttäjillä on heille itselleen ilmainen käyttöjärjestelmä käytössään!!!

Eli siis linux siis kuitenkin maksaa. Muutenhan, jos linux olisi ilmainen, tuossa lauseessa "jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta" ei olisi mitään järkeä.

Mutta koska linuxin käyttäjät eivät maksa siitä, siitä maksavat muut. Joko arvasit ketkä?

"Windows käyttäjien siis pitäisi maksaa Googlen käyttämisestä, samaan aikaan kun linux käyttäjät käyttävät järjestelmäänsä ilmaiseksi!?!?!"

Tietysti. Windows käyttäjien pitäisi maksaa minulle lisäksi 4000€/kk käteisellä. Koska Windowskäyttäjät tykkää maksaa kaikesta. Linux käyttäjien ei tarvitse koska ovat fiksuja ja käyttävät ilmaista.

"Eli siis linux siis kuitenkin maksaa. Muutenhan, jos linux olisi ilmainen, tuossa lauseessa "jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta" ei olisi mitään järkeä."

Väitit itse Linuxin maksavan koska mielestäsi kaikki tietotekniikka on Linuxin maksamista, joten älä käytä tietokoneita. Ei kukaan pakota.

Eli: Siinähän maksat jos siltä tuntuu. Onneksi Linux on ILMAINEN. Ei tarvi maksaa mitään että sen saa käyttöönsä.

• ???
        M-Kar kirjoitti:

"???? Häh? Mitä ilmainen maksaa???????? Miten kieltäytyä ilmaisen maksamisesta????"

En minä tiedä. En ole ikinä maksanut Linuxista. Tyhmä Windows käyttäjä inttää jatkuvasti että Linux maksaa elää niin mikset vaikka tapa itteäs niin ei tarvi maksaa mistään?

Normaalit ihmiset jatkaa ilmaisen käyttämistä ilmaiseksi.

"En minä tiedä"

No mitäs menet inttämään sellaista mitä et tiedä.

• ???
        M-Kar kirjoitti:

"Windows käyttäjien siis pitäisi maksaa Googlen käyttämisestä, samaan aikaan kun linux käyttäjät käyttävät järjestelmäänsä ilmaiseksi!?!?!"

Tietysti. Windows käyttäjien pitäisi maksaa minulle lisäksi 4000€/kk käteisellä. Koska Windowskäyttäjät tykkää maksaa kaikesta. Linux käyttäjien ei tarvitse koska ovat fiksuja ja käyttävät ilmaista.

"Eli siis linux siis kuitenkin maksaa. Muutenhan, jos linux olisi ilmainen, tuossa lauseessa "jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta" ei olisi mitään järkeä."

Väitit itse Linuxin maksavan koska mielestäsi kaikki tietotekniikka on Linuxin maksamista, joten älä käytä tietokoneita. Ei kukaan pakota.

Eli: Siinähän maksat jos siltä tuntuu. Onneksi Linux on ILMAINEN. Ei tarvi maksaa mitään että sen saa käyttöönsä.

myönsit Linuxin maksavan: "jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta"

• ???
        M-Kar kirjoitti:

"Tietysti. Windows käyttäjien pitäisi maksaa minulle lisäksi 4000€/kk käteisellä"

Minä en ole kuule sinulle mistään mitään velkaa.

"Koska Windowskäyttäjät tykkää maksaa kaikesta."

Koska he ovat rehtejä, reiluja ja rehellisiä. Toisin kuin sinä.

"Ei tarvi maksaa mitään että sen saa käyttöönsä."

Ei tietenkään tarvitse koska joku muu maksaa siitä että olet sen saanut ilmaiseksi käyttöösi.

"Linux käyttäjien ei tarvitse koska ovat fiksuja ja käyttävät ilmaista."

Linux ei ole ilmainen. Vain sen käyttäminen on ilmaista. Joku on maksanut tai maksaa siitä että voit käyttää ilmaiseksi Linuxia.

"Väitit itse Linuxin maksavan"

Itse myönsit Linuxin maksavan: "jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta"

• ???
        M-Kar kirjoitti:

"Väitteesi mukaan joko kehittyy itsestään, tai Linuxin käyttäjät parantelevat koodia."

Sekä että. Linuxin käyttäjät parantelevat koodia joten se kehittyy käytännössä itsestään. Ei tarvitse ketään maksamaan mitään koska kaikki haluaa saada Linuxin toimimaan omissa tarpeissaan paremmin.

Sitten se ei kehittyisi itsestään jos tästä kehittämisestä pitäisi maksaa esimerkiksi Googlelle että se kehittäisi.

"Miksei käy? Jos kerran linux käyttäjät saavat käyttää linuxia ilmaiseksi, miksi windows käyttäjien pitäisi maksaa siitä, vaikka eivät edes käytä sitä?"

Koska Windows käyttäjät haluaa maksaa kaikesta. Kaikki tekniikka Internetissä kun on tehty Linuxilla niin Windowskäyttäjille pitäisi ilmeisesti tehdä oma Internet missä ei ole missään laitteessa Linuxia vaan Windows. Ja jotta Windowslisenssien hinnat saadaan kuitattuu niin jokainen klikkaus maksaa 2€.

"Sekä että. Linuxin käyttäjät parantelevat koodia joten se kehittyy käytännössä itsestään."

Mahdoton väittämä. Jos Linuxin käyttäjät parantavat koodia, sulkee se pois sen mahdollisuuden että se kehittyisi itsestään. Jos taas Linux kehittyisi itsestään, sulkee se taas puolestaan pois sen mahdollisuuden että Linuxin käyttäjät parantaisivat koodia.
        Jos Linuxin käyttäjät parantavat koodia, se ei kehity itsestään. Jos se kehittyy itsestään, Linuxin käyttäjät eivät paranna koodia. Joko se kehittyy itsestään, tai Linuxin käyttäjät parantavat koodia. Linuxin kehittyminen itsestään tarkoittaisi sitä että Linuxin kehittymiseen ei tarvittaisi ollenkaan ihmistä. Jota kyllä vahvasti epäilen. Meinaan sitä itsestäänkehittymistä. Sehän tarkoittaisi sitä että Linuxilla itsellään olisi ihmismäinen tietoisuus ja älykkyys. Joten jäljelle jää vain yksi vaihtoehto: Linux ei kehity itsestään, vaan Linuxin käyttäjät parantavat koodia.

• että...
        Penguin kirjoitti:

""kun asennan Ubuntun, joku muu joutuu siitä maksamaan."

No tottakai joutuu. Koska se ei käyttäjälle maksa mitään, ja tuskin sitä itsekään maksat, sen maksaa joku muu. Kuten esimerkiksi minä."

Tämän jos tyydyttävästi selität, niin olen hiljaa loppuillan.

Oletetaan, että minulla on tässä vaikka gNewsense-distron cd, jonka olen asentanut useita kertoja jo tähän koneelleni.

Nyt, jos asennan sen uudelleen tähän, paljonko siitä lähtee sinun tai jonkun muun lompakosta rahaa? Jos asennan sen vielä kerran, paljonko siitä lähtee lompakostasi lisää? Entä jos n 1 kertaa?

"Koska se ei käyttäjälle maksa mitään, ja tuskin sitä itsekään maksat, sen maksaa joku muu. Kuten esimerkiksi minä."

Millä tavalla sinä maksat siitä, mutta minä en?

Väännetään rautalangasta.

Siis olin ennen Windowskäyttäjä. Väität, että olin maksanut Linuxista. Kun siirryin Linuxkäyttäjäksi, väität että en enää olekaan maksanut Linuxista.

Eikö tuo epäkohta tulisi ratkaista niin, että kaikki käyttäisivät Linuxia, niin kenenkään ei tarvitsisi maksaa mitään? Huomaatko logiikkavirheesi?

"Millä tavalla sinä maksat siitä, mutta minä en?"

Sillä tavalla että koska sinä et maksa siitä, siitä maksaa joku muu. Kuten esimerkiksi minä. Se että käytät sitä ilmaiseksi ei poista sen maksuvelvoitetta. Yhtäkaikki joku maksaa. Jos maksaja et ole sinä, se on joku muu. Se on erittäin loogista.

"Eikö tuo epäkohta tulisi ratkaista niin, että kaikki käyttäisivät Linuxia, niin kenenkään ei tarvitsisi maksaa mitään"

Ei se niin mene. Koska jonkun/joidenkin on kuitenkin joka tapauksessa maksettava, niin siinä tapauksessa, jos kaikki käyttäisivät Linuxia(mikä on kyllä erittäin epätodennäköistä) tilanne olisi sikäli oikeudenmukaisempi, että ne maksaisivat Linuxista, jotka sitä myös käyttävätkin. Kuitenkin tilanne jolloin kaikki käyttäisivät Linuxia, olisi toisaalta sikäli huono, että käyttäjillä ei olisi minkäänlaisia vaihtoehtoja. Vaihtoehdottomuus ei oletoivottavaa eikä tavoiteltavaa. Ihmisillä pitää olla vaihtoehtoja ja valinnanvapaus. Siihen perustuu yksilönvapaus.

• Penguin
        että... kirjoitti:

"Millä tavalla sinä maksat siitä, mutta minä en?"

Sillä tavalla että koska sinä et maksa siitä, siitä maksaa joku muu. Kuten esimerkiksi minä. Se että käytät sitä ilmaiseksi ei poista sen maksuvelvoitetta. Yhtäkaikki joku maksaa. Jos maksaja et ole sinä, se on joku muu. Se on erittäin loogista.

"Eikö tuo epäkohta tulisi ratkaista niin, että kaikki käyttäisivät Linuxia, niin kenenkään ei tarvitsisi maksaa mitään"

Ei se niin mene. Koska jonkun/joidenkin on kuitenkin joka tapauksessa maksettava, niin siinä tapauksessa, jos kaikki käyttäisivät Linuxia(mikä on kyllä erittäin epätodennäköistä) tilanne olisi sikäli oikeudenmukaisempi, että ne maksaisivat Linuxista, jotka sitä myös käyttävätkin. Kuitenkin tilanne jolloin kaikki käyttäisivät Linuxia, olisi toisaalta sikäli huono, että käyttäjillä ei olisi minkäänlaisia vaihtoehtoja. Vaihtoehdottomuus ei oletoivottavaa eikä tavoiteltavaa. Ihmisillä pitää olla vaihtoehtoja ja valinnanvapaus. Siihen perustuu yksilönvapaus.

""Millä tavalla sinä maksat siitä, mutta minä en?"

Sillä tavalla että koska sinä et maksa siitä, siitä maksaa joku muu. Kuten esimerkiksi minä. Se että käytät sitä ilmaiseksi ei poista sen maksuvelvoitetta. Yhtäkaikki joku maksaa. Jos maksaja et ole sinä, se on joku muu. Se on erittäin loogista."

Siis yritän kysyä sinulta, mitä kautta se raha lähtee sinulta, muttei minulta. Onko se jonkin tuotteen kautta vai warppaako ne kolikot sieltä sinun lompakostasi vain sen takia, että et Linuxia käytä? En kysy sitä, kuka sen maksaa vaan sitä, että millä toimenpiteellä se maksu lähtee.

• ??? kirjoitti:

"Tietysti. Windows käyttäjien pitäisi maksaa minulle lisäksi 4000€/kk käteisellä"

Minä en ole kuule sinulle mistään mitään velkaa.

"Koska Windowskäyttäjät tykkää maksaa kaikesta."

Koska he ovat rehtejä, reiluja ja rehellisiä. Toisin kuin sinä.

"Ei tarvi maksaa mitään että sen saa käyttöönsä."

Ei tietenkään tarvitse koska joku muu maksaa siitä että olet sen saanut ilmaiseksi käyttöösi.

"Linux käyttäjien ei tarvitse koska ovat fiksuja ja käyttävät ilmaista."

Linux ei ole ilmainen. Vain sen käyttäminen on ilmaista. Joku on maksanut tai maksaa siitä että voit käyttää ilmaiseksi Linuxia.

"Väitit itse Linuxin maksavan"

Itse myönsit Linuxin maksavan: "jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta"

"Itse myönsit Linuxin maksavan: "jos haluaa kieltäytyä Linuxin maksamisesta" "

Koska propelliperse kuvittelee että joka asiasta maksetaan Linuxista niin sitten ei pidä käyttää mitään. Eli lopeta tietokoneen käyttö ja pidä turpas kiinni, vitun idiootti.

• ??? kirjoitti:

"En minä tiedä"

No mitäs menet inttämään sellaista mitä et tiedä.

"No mitäs menet inttämään sellaista mitä et tiedä."

Propelliperse väittää kokoajan puutaheinää. Sanakirjassa lukee että ilmainen on mistä ei tarvites maksaa. Jos sinä maksat niin MAKSA SITTEN. Ilmaisesta ei tarvitse maksaa mutta jos joku tahtoo niin antaa mennä vaan, saa sitä hyväntekeväisyyttä tukea.

• ???
        Penguin kirjoitti:

""Millä tavalla sinä maksat siitä, mutta minä en?"

Sillä tavalla että koska sinä et maksa siitä, siitä maksaa joku muu. Kuten esimerkiksi minä. Se että käytät sitä ilmaiseksi ei poista sen maksuvelvoitetta. Yhtäkaikki joku maksaa. Jos maksaja et ole sinä, se on joku muu. Se on erittäin loogista."

Siis yritän kysyä sinulta, mitä kautta se raha lähtee sinulta, muttei minulta. Onko se jonkin tuotteen kautta vai warppaako ne kolikot sieltä sinun lompakostasi vain sen takia, että et Linuxia käytä? En kysy sitä, kuka sen maksaa vaan sitä, että millä toimenpiteellä se maksu lähtee.

ja palvelun kautta.

• Penguin
        ??? kirjoitti:

ja palvelun kautta.

Pääsemme asiassa eteenpäin. Oletko valmis kertomaan tuotteen ja palvelun nimen?

Käyttääkö kenties joku Linux-käyttäjä myös sitä palvelua? Samalla tavallahan Linux-käyttäjä silloin joutuisi maksamaan.

• .........
        Penguin kirjoitti:

Pääsemme asiassa eteenpäin. Oletko valmis kertomaan tuotteen ja palvelun nimen?

Käyttääkö kenties joku Linux-käyttäjä myös sitä palvelua? Samalla tavallahan Linux-käyttäjä silloin joutuisi maksamaan.

"Käyttääkö kenties joku Linux-käyttäjä myös sitä palvelua?"

Varmasti monikin.

"Samalla tavallahan Linux-käyttäjä silloin joutuisi maksamaan."

Hänen kuuluukin maksaa jos hän kerran käyttää Linuxia. Mutta niiden, jotka eivät käytä Linuxia, ei kuuluisi siitä, eikä sen kehityksestä maksaa. Eli oikeudenmukaista olisi että vain ne maksaisivat Linuxista/kehittämisestä jotka käyttävät Linuxia. On väärin että joudun epäsuorasti, erään tuotteen ja palvelun kautta maksamaan linuxista vaikka en sitä edes käytä!

• Penguin
        ......... kirjoitti:

"Käyttääkö kenties joku Linux-käyttäjä myös sitä palvelua?"

Varmasti monikin.

Hänen kuuluukin maksaa jos hän kerran käyttää Linuxia. Mutta niiden, jotka eivät käytä Linuxia, ei kuuluisi siitä, eikä sen kehityksestä maksaa. Eli oikeudenmukaista olisi että vain ne maksaisivat Linuxista/kehittämisestä jotka käyttävät Linuxia. On väärin että joudun epäsuorasti, erään tuotteen ja palvelun kautta maksamaan linuxista vaikka en sitä edes käytä!

""Käyttääkö kenties joku Linux-käyttäjä myös sitä palvelua?"

Varmasti monikin.

Hänen kuuluukin maksaa..."

Niinpäniin. En mielelläni ota osaa tällaiseen turhanpäiväiseen vääntämiseen, mutta selitän vain tässä, että olet pitkään jauhanut ihan potaskaa tässä ja nyt vasta myönsit sen vaikka olen pitkään sitä kysynyt.

Olet väittänyt, ettei Linux maksa mitään sen käyttäjille, mutta maksaa teille jotka eivät käytä. Nyt myönsit, että maksaa ihan samalla tavalla myös käyttäjille. Ihan hakusessa väitteesi on, mutta onpa edes loogista.

Älä enää ala jauhamaan tuollaista potaskaa.

• ???

ei tarkoita ilmainen, vaan vapaa.

• se tarkoittaa

• "ei tarkoita ilmainen, vaan vapaa."

Englanniksi free tarkoittaa molempia. Ilmainen taas tarkoittaa sellaista mistä ei tarvitse maksaa mitään.

Linuxin vapaus on vain ja ainoastaan GPL lisenssin ehdoilla tapahtuvaa vapautta.

• ......

...useat sanat ovat monimerkityksellisiä kaikissa kielissä.

• IlmainenLounas

Lailliset jakelut maksavat kuten Red Hat, Novell SUSE. Jos esim. Ubuntusta haluaa laillisen (asianmukaiset koodekit DVD:n katseluun yms.) joutuu pulittamaan pitkän pennin.

Ubuntun kauppa tarjoaa koodekit koska laittomuusongelma ilmaisjakelussa on tiedostettu eikä canonical halua oikeudelliseen vastuuseen jos Ubuntua käytetään laittomasti, kuten esim. Pirate bay tyypit joutuivat oikeuteen koska tarjosivat palvelua jota käytettiin rikolliseen laittomaan musiikinjakoon:

"However, we recognise the common need for plug-ins such as these, and offer them here to provide a safe and legal way for our users to play back video and audio in the formats they wish."
      http://shop.canonical.com/index.php?cPath=19&osCsid=cb03e7dac8ba126314907dea10dd599a
      Kuten tuossa seisoo, haluavat tarjota turvallisen ja LAILLISEN! tavan.

Fedora osaa suoraan ohjata käyttäjän koodekki ostoksille jos aikoo toistaa kaupallisia formaatteja mp3 jne.

• mitä potaskaa

Ubuntu ON laillinen! Se että jos joku haluaa ostaa siihen kaupallisen dvd-purkurin, ei tee Ubuntusta MAKSULLISTA EIKÄ LAITONTA ILMAN SITÄ PURKURIA! Sitäpaitsi laillisia purkureita saa ILMAISEKSIKIN Ubuntuun, kannattais siis sun ottaa selkoa asioista!

Sitäpaitsi mä voin katsoa jopa ilman purkuria sellaisia dvd-leffoja joissa ei ole kopiosuojauksia, niitä on esim. omalla dvd-tallentimella tv:stä tehdyt tallenteet. Äläkä jumalauta tule väittämään että noi omat tallenteet olis laittomia! Ne on laillisia siinä missä esim. videonauhurillakin telkkarista nauhoitetut vhs-kasetit! Ei niitä laitteita saisi edes myydä jos olisivat laittomia!

• hah...
        mitä potaskaa kirjoitti:

Ubuntu ON laillinen! Se että jos joku haluaa ostaa siihen kaupallisen dvd-purkurin, ei tee Ubuntusta MAKSULLISTA EIKÄ LAITONTA ILMAN SITÄ PURKURIA! Sitäpaitsi laillisia purkureita saa ILMAISEKSIKIN Ubuntuun, kannattais siis sun ottaa selkoa asioista!

Sitäpaitsi mä voin katsoa jopa ilman purkuria sellaisia dvd-leffoja joissa ei ole kopiosuojauksia, niitä on esim. omalla dvd-tallentimella tv:stä tehdyt tallenteet. Äläkä jumalauta tule väittämään että noi omat tallenteet olis laittomia! Ne on laillisia siinä missä esim. videonauhurillakin telkkarista nauhoitetut vhs-kasetit! Ei niitä laitteita saisi edes myydä jos olisivat laittomia!

Ja miksiköhän sitten Ubuntu suosittelee ja kauppaa laillisia koodekkeja!

Piraatti on piraatti ja laiton, oli mikä oli!!!! Pätee koodekkeihin. Avoimet formaatit nyt kun ei kelpaa kenellekään, linuxväkikin käyttää mp3:sia mieluummin kuin ogg paskaa jolle ei ole edes tukea laitteissa.

• "Lailliset jakelut maksavat kuten Red Hat, Novell SUSE. Jos esim. Ubuntusta haluaa laillisen (asianmukaiset koodekit DVD:n katseluun yms.) joutuu pulittamaan pitkän pennin."

Linux ei ole käyttöjärjestelmä. Se on ydin.

• perkele tajua nyt
        hah... kirjoitti:

Ja miksiköhän sitten Ubuntu suosittelee ja kauppaa laillisia koodekkeja!

Piraatti on piraatti ja laiton, oli mikä oli!!!! Pätee koodekkeihin. Avoimet formaatit nyt kun ei kelpaa kenellekään, linuxväkikin käyttää mp3:sia mieluummin kuin ogg paskaa jolle ei ole edes tukea laitteissa.

että Suomessa ei päde nuo systeemit mitä maailmalla, Ubuntu tarjoaa niitä koska joissain maissa voi olla perustetta käyttää maksullista koodekkia, mutta Ubuntussa voi myös käyttää kaupallisen firman tekemää koodekkia, jota Ubuntun peruspaketin mukana ei saa jakaa mutta sen saa jälkeenpäin hakea netistä .....ilmaiseksi!

Ubuntu ei ole laiton eikä mikään piraatti! Avoimet formaatit kelpaa kyllä ja OGG ei ole mitään paskaa. Syy miksi käytetään mp3:sia on yksinkertaisesti se että noissa kannettavissa soittimissa ei ole tukea muille kuin mp3:sille, kuten itseki sanoit. Se taas ei ole linux-kehittäjien vika vaan vika on siinä etteivät laitevalmistajat ole ottaneet sitä mukaan. Kotona voi hyvin käyttää oggia!

Joten lopeta toi FUD ja paskanjauhaminen, tajua nyt että olet hävinnyt taistelun!

• ...
        M-Kar kirjoitti:

"Lailliset jakelut maksavat kuten Red Hat, Novell SUSE. Jos esim. Ubuntusta haluaa laillisen (asianmukaiset koodekit DVD:n katseluun yms.) joutuu pulittamaan pitkän pennin."

Linux ei ole käyttöjärjestelmä. Se on ydin.

pelkkää ydintä. HEH

• ennen..
        perkele tajua nyt kirjoitti:

että Suomessa ei päde nuo systeemit mitä maailmalla, Ubuntu tarjoaa niitä koska joissain maissa voi olla perustetta käyttää maksullista koodekkia, mutta Ubuntussa voi myös käyttää kaupallisen firman tekemää koodekkia, jota Ubuntun peruspaketin mukana ei saa jakaa mutta sen saa jälkeenpäin hakea netistä .....ilmaiseksi!

Ubuntu ei ole laiton eikä mikään piraatti! Avoimet formaatit kelpaa kyllä ja OGG ei ole mitään paskaa. Syy miksi käytetään mp3:sia on yksinkertaisesti se että noissa kannettavissa soittimissa ei ole tukea muille kuin mp3:sille, kuten itseki sanoit. Se taas ei ole linux-kehittäjien vika vaan vika on siinä etteivät laitevalmistajat ole ottaneet sitä mukaan. Kotona voi hyvin käyttää oggia!

Joten lopeta toi FUD ja paskanjauhaminen, tajua nyt että olet hävinnyt taistelun!

kuin olet syntynytkään.

• henkilökohtaisiin
        ennen.. kirjoitti:

kuin olet syntynytkään.

solvauksiin kun Mäsän porukalta loppuu argumentit? Voi voi, kertoo PALJON teistä!

• ... kirjoitti:

pelkkää ydintä. HEH

Linux-pohjaisia laitteita valtavasti markkinoilla.

• Penguin

Opensuse on ilmainen, samoin Fedora, mikä on käytännössä entinen RedHat. Anna toki viranomaistaho, joka on nimennyt jonkin yleisen jakelun laittomaksi.

• ???
        M-Kar kirjoitti:

Linux-pohjaisia laitteita valtavasti markkinoilla.

???? Pelkkää ydintä vai?

• ??? kirjoitti:

???? Pelkkää ydintä vai?

Siihen päälle voi kirjoittaa mitä tahansa softaa. Ja onhan sekin ytimen käyttämistä kun ottaa ytimen ja läjän muita komponentteja ja kasaa siitä jotain.

• ???
        M-Kar kirjoitti:

Siihen päälle voi kirjoittaa mitä tahansa softaa. Ja onhan sekin ytimen käyttämistä kun ottaa ytimen ja läjän muita komponentteja ja kasaa siitä jotain.

siis pelkkää ydintäkö?

• ???

sinulle tarjotun lounaan? Luuletko että se ei maksanut _kenellekään_ mitään koska se ei maksanut _sinulle_ mitään?

• "sinulle tarjotun lounaan? Luuletko että se ei maksanut _kenellekään_ mitään koska se ei maksanut _sinulle_ mitään?"

Ilmaiseksi saa niin mikä ettei. Maksaa kuka jaksaa.

• ???
        M-Kar kirjoitti:

"sinulle tarjotun lounaan? Luuletko että se ei maksanut _kenellekään_ mitään koska se ei maksanut _sinulle_ mitään?"

Ilmaiseksi saa niin mikä ettei. Maksaa kuka jaksaa.

"Luuletko että se ei maksanut _kenellekään_ mitään koska se ei maksanut _sinulle_ mitään?"

• ??? kirjoitti:

"Luuletko että se ei maksanut _kenellekään_ mitään koska se ei maksanut _sinulle_ mitään?"

On saattanut maksaa tai sitten ei. Ei mitään merkitystä jos haluaa lahjoittaa minulle ilmaiseksi.

• *nix
        M-Kar kirjoitti:

On saattanut maksaa tai sitten ei. Ei mitään merkitystä jos haluaa lahjoittaa minulle ilmaiseksi.

"On saattanut maksaa tai sitten ei. Ei mitään merkitystä jos haluaa lahjoittaa minulle ilmaiseksi"

Tuo on tyypillistä itsekästä ja ahnetta loisajattelua: "Mitä vitun väliä jos joku maksaa, pääasia ettei minun tarvitse maksaa mitään"
        Kuin suoraan linux käyttäjien ohjekirjasta.

• Penguin
        *nix kirjoitti:

"On saattanut maksaa tai sitten ei. Ei mitään merkitystä jos haluaa lahjoittaa minulle ilmaiseksi"

Tuo on tyypillistä itsekästä ja ahnetta loisajattelua: "Mitä vitun väliä jos joku maksaa, pääasia ettei minun tarvitse maksaa mitään"

Linux on ilmainen ja sitä saa käyttää ja kehittää ilmaiseksi.

Yritätte tehdä meistä kelmejä sillä, että käytämme ja/tai kehitämme tuollaista järjestelmää, mistä ei pyydetä minkäänlaista maksua.

Mitenkä teilläpäin, Ohjelmistopiratismi rehottaa huipussaan, Microsoftilta vie vielä eniten markkinoita työpöytäkäytössä piraattiWindowsit. Mitä tuo kertoo teistä? Entäs se, että piraattiWindowsohjelmat ovat erittäin suosittuja? World of Goon piraattisuhde on noin 80%. Eikö tämä kerro, että erittäin monet Windowskäyttäjät ovat paatuneita varkaita? Millainen ohjekirja teillä on?

• ominibaateri
        *nix kirjoitti:

kaikki jotka saavat ilmaiseksi jotain ovat loisia. Toisin kuin windowskäyttäjät jotka maksavat paskasta käyttöjärjestelmästä, he ovat hulluja. Loinen vai hullu? Siittä painamaan donate-nappulaa niin ei olla loisia, mutta mites windowskäyttäjästä repäistään hulluus pois?

• .........
        Penguin kirjoitti:

Linux on ilmainen ja sitä saa käyttää ja kehittää ilmaiseksi.

Yritätte tehdä meistä kelmejä sillä, että käytämme ja/tai kehitämme tuollaista järjestelmää, mistä ei pyydetä minkäänlaista maksua.

Mitenkä teilläpäin, Ohjelmistopiratismi rehottaa huipussaan, Microsoftilta vie vielä eniten markkinoita työpöytäkäytössä piraattiWindowsit. Mitä tuo kertoo teistä? Entäs se, että piraattiWindowsohjelmat ovat erittäin suosittuja? World of Goon piraattisuhde on noin 80%. Eikö tämä kerro, että erittäin monet Windowskäyttäjät ovat paatuneita varkaita? Millainen ohjekirja teillä on?

en tiedä mitään. Kaikista ohjelmista olen maksanut. Waretus ja piraattitoiminta, tapahtui se sitten linux, windows tai mac järjestelmässä on yhtäkaikki väärin ja epärehellistä.

• Penguin
        ......... kirjoitti:

en tiedä mitään. Kaikista ohjelmista olen maksanut. Waretus ja piraattitoiminta, tapahtui se sitten linux, windows tai mac järjestelmässä on yhtäkaikki väärin ja epärehellistä.

Mutta kehtaat käyttää "ilmaista" hakukonetta?
        Entäs nämä?
        "Ilmainen" selain?
        "Ilmainen" sähköpostipalvelu?
        "Ilmainen" pdf-lukija?
        "Ilmainen" keskustelupalsta?

Nuo ovat kaikki ohjelmia, joista et todennäköisesti ole maksanut. Pääasia että joku maksaa? Miten Linux-distrot eroaa mielestäsi noista?

Noiden kehitykseen tulee jostain resursseja, oli ne sitten palkallisia tai vapaaehtoisia.

• Keimo

Nyt sulla M-Kar meni sitten ihan överiksi...mene hoitoon. Totta kai linuxin saa ilmaiseksi, entä sitten? Jos haluaa uuden koneen windowsilla asennettua, entä sitten? Jos suurin osa tietokoneen hankkijoista haluaisi ilmaisen käyttiksen, niin kai ne sen hankkisivat. Mutta eivät hanki.

• "Nyt sulla M-Kar meni sitten ihan överiksi...mene hoitoon. Totta kai linuxin saa ilmaiseksi, entä sitten?"

Tyhmät Windowskäyttäjät inttävät, että Linux on maksullinen. Laitoin sitten sanakirjalainauksen, että ei ole mutta ei näytä menevän vieläkään kaaliin. Selvästikin Windowseja käyttää tyhmin osa väestöä.

"Jos haluaa uuden koneen windowsilla asennettua, entä sitten?"

Siinähän hankkii. Ei kuulu minulle.

"Jos suurin osa tietokoneen hankkijoista haluaisi ilmaisen käyttiksen, niin kai ne sen hankkisivat."

Ei se näin toimi. Tietokone halutaan esiasennettuna pakettina. Virhevastuu koskee ohjelmistoasennusta jossain määrin myös ja valmistajat ei voi mitä tahansa ilmaista käyttöjärjestelmää laittaa koska näitä tuetaan liian vähän. Koneelle halutaan antaa 3v takuuta ja kuluttajansuojalaissa edellytetään myös 2v virhevastuu aikaa.

Suurin osa tietokoneen hankkijoista taas on tunnetusti liian tyhmiä ymmärtääkseen ostaa hyvää tuotetta, siksi näilläkin palstoilla kysytään jatkuvasti tietokoneista.

Siitä huolimatta, tietokoneiden myynti ilman käyttöjärjestelmää on kyllä sitten lisääntynyt valtavasti koska osa väestöä on niin fiksua, että ei halua maksaa mistään Vista lisenssistä vaan asentaa jonkun toisen käyttöjärjestelmän. Ilmaisen tai maksullisen.

• Economist

1) Mikään ei ole ilmaista. Hinta ei ole välttämättä aina rahalla maksettavissa. Useinmiten kuitenkin on.
      2) Kaikki maksaa. Tavalla tai toisella.
      3) Joku maksaa. Et välttämättä aina sinä, mutta joku kuitenkin. Joku kuitenkin maksaa. Aina

• Eikös ekonomisti ole sellainen tyyppi joka aiheutti tämän lamankin koska ei ymmärtänyt talouden lainalaisuuksista itseasiassa mitään. Vuosien opiskelujen jälkeen olisi voinut edelleen mennä pihalle talonmiehen talousoppiin niin ei olisi homma kussut.

"Ei koske suomea"
        "Asuntokauppa kiihtyy"
        "Tilapäinen notkahdus maailmankaupassa"

LOL! Ekonomisteista bioenergiaa maailman pelastamiseksi.

• Penguin

Lähinnä pätee fysiikkaan. Jos siis aletaan laskemaan sitä, että "hinta" on ihmisen käyttämää energiaa tai jotain. Siis että jos joku kaatuu kadulla ja hyvyyttäsi menet ja autat, niin kuka siinä maksaa? Energiaa siinä ehkä vähän menee.

Tuo ei tosin ole kovin järkevää laskentaa millään tavalla. Paitsi fysiikan kotitehtävissä.

Nuo ei taas liity minkään tuotteen hintaan oikeastaan millään tavalla.

• Penguin
        exergy kirjoitti:

Eikös ekonomisti ole sellainen tyyppi joka aiheutti tämän lamankin koska ei ymmärtänyt talouden lainalaisuuksista itseasiassa mitään. Vuosien opiskelujen jälkeen olisi voinut edelleen mennä pihalle talonmiehen talousoppiin niin ei olisi homma kussut.

"Ei koske suomea"
        "Asuntokauppa kiihtyy"
        "Tilapäinen notkahdus maailmankaupassa"

LOL! Ekonomisteista bioenergiaa maailman pelastamiseksi.

Bisnesmaisterit ne vaan taikoo sitä rahnaa jostain ja sitten kupla poksahtaa.

Ja jottei jäädä ihan lähteittä: http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/veijo/article241009.ece

Veijo se on insinööri ja tietää nämä asiat :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe