Megara Palace

Syksyllä

Istanbuliin suunnitellaan lähtevämme syyskuussa. Mietinnässä on Megara Palace. Onko hotelli kenellekään tuttu?

11

1296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttu.......................

      Jos mahdollista mieti myös muita vaihtoehtoja. Tästä aiheesta, hotellin hyvästä sijainnista yleensä siis, on paljon keskusteltu palstalla. Jos et ole lukenut vanhoja viestejä, suosittelen lukemista.
      Katsoin hotellin sivuja ja karttatiedon mukaan se on lähempänä rantaa kuin nähtävyyksiä. Tosin se oli aika kehno kartta. Samalla hinnalla voit saada huoneen paremmaltakin paikalta. Vanhan kaupungin alueelta kartat saattaa johtaa harhaan sikälikin, että niissä ei näy maaston muodostus. Karkeana arviona voisi sanoa, että keskiosa kartalla on korkein. Paikoittain nousu on aika iso ja niin saattaisi olla juuri tuolla kohtaa missä hotelli sijaitsee. En tosin muistan tarkalleen ja väliäkö sillä, jos jaksaa kävellä:)

    • sas1

      Hei
      Tunnen omistajan ja hän on ollut hotellialalla
      yli 20 vuotta ja silloin jo suomalaisten kanssa
      aurinkomatkojen käyttämän hotellin palveluksessa.
      Suomalaiset erityisen lähellä hänen sydäntään.
      Kodikas ja hyvä palvelu on omistajalle kaiken a ja o. En ole asunut hotellissa, menossa nyt toukokuussa
      omistaja oli täällä matkamessuilla Aurinkomatkojen
      osastolla tammikuussa. Uskon, että ei mene vikaan, jos olette päätymässä tähän hotelliin.

      • Varmaan sitten syksyllä

        Kiitos tästä! Varmaankin ollaan syyskuussa Megarassa. Jos muistat sitten toukokuun reissun jälkeen laita vaikka vähän vinkkejä meille. Hyvää matkaa!


      • sas1
        Varmaan sitten syksyllä kirjoitti:

        Kiitos tästä! Varmaankin ollaan syyskuussa Megarassa. Jos muistat sitten toukokuun reissun jälkeen laita vaikka vähän vinkkejä meille. Hyvää matkaa!

        Hei
        On todella kävelymatka ja lyhyt siniseen Moskeijaan, Topkapi ihan nurkalla ja
        siten myös argeloginen museo, missä paljon nähtävää, niin kuin topkapissakin.
        Rantabulevardille tosiaan pääsee, missä myös liikennettä autoja, mutta myös
        paikallisia kävelijöitä, onkimiehiä jne.
        Palvelu on erinomaista, neljännen kerroksen dubbelista oli ainakin terassiparvekkeella näkymä mitä mainioin, kattoterassilla voi nauttia aamiaista.
        Ratikalla, mitä on helppo käyttää muutama pysäkki gran bazaariin ja toisella
        maustebazaariin, tosin itse kävelin ne kaikki edestakaisin. Laleliin myös kävelymatka. Hotellialueella vanhassa kaupungissa on myös paljon ravintoloita ja
        kahviloita, välimerellinen tunnelma.
        Taksimille pääsee taksilla hotellin kulmalla on taksiasema ja itse maksoin myöhään
        illalla 10 turkin liiraa matkasta. Mieluummin itse olen rauhallisessa ympäristössä
        illat ja yöt, kuin siinä valtavassa muurahaispesässä Taksimilla tai Lalelissa.
        Gran bazaarissa pitää jaksaa tinkiä, suomalaiset eivät oikein jaksa ja maksavat
        minä mukaanlukien ylihintaa.
        Ostoskeskuksia on etäämmällä, mm. OUTLETTIÄ löytyy.


      • anonomous
        sas1 kirjoitti:

        Hei
        On todella kävelymatka ja lyhyt siniseen Moskeijaan, Topkapi ihan nurkalla ja
        siten myös argeloginen museo, missä paljon nähtävää, niin kuin topkapissakin.
        Rantabulevardille tosiaan pääsee, missä myös liikennettä autoja, mutta myös
        paikallisia kävelijöitä, onkimiehiä jne.
        Palvelu on erinomaista, neljännen kerroksen dubbelista oli ainakin terassiparvekkeella näkymä mitä mainioin, kattoterassilla voi nauttia aamiaista.
        Ratikalla, mitä on helppo käyttää muutama pysäkki gran bazaariin ja toisella
        maustebazaariin, tosin itse kävelin ne kaikki edestakaisin. Laleliin myös kävelymatka. Hotellialueella vanhassa kaupungissa on myös paljon ravintoloita ja
        kahviloita, välimerellinen tunnelma.
        Taksimille pääsee taksilla hotellin kulmalla on taksiasema ja itse maksoin myöhään
        illalla 10 turkin liiraa matkasta. Mieluummin itse olen rauhallisessa ympäristössä
        illat ja yöt, kuin siinä valtavassa muurahaispesässä Taksimilla tai Lalelissa.
        Gran bazaarissa pitää jaksaa tinkiä, suomalaiset eivät oikein jaksa ja maksavat
        minä mukaanlukien ylihintaa.
        Ostoskeskuksia on etäämmällä, mm. OUTLETTIÄ löytyy.

        Onkos tän jälkeen enää muita tuossa hotellissa käynytkään, kun ei juuri kommentteja näy...
        Mutta hehkutuksesi 'kannustamana' vaimon ja yhden tuttavapariskunnab kanssa huoneet ko hotellista varasimme.varasimme.

        Vie viesti isännälle, jotta meidän ei tarvitse sinua sormella näyttää...

        Mikäli joku muu kiinnostuu tästä Aurinkomatkojenkin käyttämästä hotellista, niin sinne ei enää montaa dubbelia jäänyt vapaaksi, kun neljästä vapaasta me varasimme kaksi.


      • Elli Kukkanen
        anonomous kirjoitti:

        Onkos tän jälkeen enää muita tuossa hotellissa käynytkään, kun ei juuri kommentteja näy...
        Mutta hehkutuksesi 'kannustamana' vaimon ja yhden tuttavapariskunnab kanssa huoneet ko hotellista varasimme.varasimme.

        Vie viesti isännälle, jotta meidän ei tarvitse sinua sormella näyttää...

        Mikäli joku muu kiinnostuu tästä Aurinkomatkojenkin käyttämästä hotellista, niin sinne ei enää montaa dubbelia jäänyt vapaaksi, kun neljästä vapaasta me varasimme kaksi.

        Megara näyttää olevan Tripadvisorin popularity index -listalla numero 106.
        http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293974-d613007-Reviews-Megara_Palace-Istanbul.html
        En ole käynyt, enkä ota sen enempää kantaa. Löysin kuitenkin itse samanhintaisen, samoilta kulmilta, joka on listalla numero 17. Nimi on Maywood Hotel.
        http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293974-d1427226-Reviews-Maywood_Hotel-Istanbul.html
        Matka on varattu toukokuulle, kerron sitten millaista oli.


      • sas1
        Elli Kukkanen kirjoitti:

        Megara näyttää olevan Tripadvisorin popularity index -listalla numero 106.
        http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293974-d613007-Reviews-Megara_Palace-Istanbul.html
        En ole käynyt, enkä ota sen enempää kantaa. Löysin kuitenkin itse samanhintaisen, samoilta kulmilta, joka on listalla numero 17. Nimi on Maywood Hotel.
        http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293974-d1427226-Reviews-Maywood_Hotel-Istanbul.html
        Matka on varattu toukokuulle, kerron sitten millaista oli.

        Ysgtäväpari oli Megarassa ja olivat tyytyväisiä palveluun, monet asiat vaikuttavat ihmisten viihtyvyyteen. Kun lukee tripadvisorin juttuja ja sitä mistä ihmiset antavat plussaa ja miinusta on vaikea päätellä, mikä kenellekin on se tärkeä asia. Aurinkomatkat nyt yleensä valkkaa paikkansa aika tarkkaan.


      • vagabonda1
        sas1 kirjoitti:

        Ysgtäväpari oli Megarassa ja olivat tyytyväisiä palveluun, monet asiat vaikuttavat ihmisten viihtyvyyteen. Kun lukee tripadvisorin juttuja ja sitä mistä ihmiset antavat plussaa ja miinusta on vaikea päätellä, mikä kenellekin on se tärkeä asia. Aurinkomatkat nyt yleensä valkkaa paikkansa aika tarkkaan.

        Itse sain hotellista suoraan kysymällä mielestäni hyvän hinnan, tosin oli korkeasesongin ulkopuolella.
        Olin vain muutaman päivän joten hotelli oli mulle sijainniltaan ideaali, kaikki päänähtävyydet oli siinä ihan vieressä. Dolmabachen kävin tsekkaamassa taksilla, kun oli etäämmällä. Kaiken muun pystyin kävellen löytymään helposti. Hotellin näköalat ovat sitä parhaimmat, mitä ylemmissä kerroksissa huone on, itse olin neljännessä, yläpuolella on ravintola kattoterassin kera, eli mun näköala oli priima.
        Kysymyksessä on kolmen tähden hotla, eli ihmisillä syytä pitää luokitukset mielessä. Minun laatuvaatimukset täyttyi helposti, oli niin hieno suihkukin että piti oikein miettiä miten käytän sitä, tuli katosta vettä ja hanasta ja oli kuin kännyn näppis seinässä. Itse menisin uudestaan samaan hotelliin.


      • juuri palattiin
        vagabonda1 kirjoitti:

        Itse sain hotellista suoraan kysymällä mielestäni hyvän hinnan, tosin oli korkeasesongin ulkopuolella.
        Olin vain muutaman päivän joten hotelli oli mulle sijainniltaan ideaali, kaikki päänähtävyydet oli siinä ihan vieressä. Dolmabachen kävin tsekkaamassa taksilla, kun oli etäämmällä. Kaiken muun pystyin kävellen löytymään helposti. Hotellin näköalat ovat sitä parhaimmat, mitä ylemmissä kerroksissa huone on, itse olin neljännessä, yläpuolella on ravintola kattoterassin kera, eli mun näköala oli priima.
        Kysymyksessä on kolmen tähden hotla, eli ihmisillä syytä pitää luokitukset mielessä. Minun laatuvaatimukset täyttyi helposti, oli niin hieno suihkukin että piti oikein miettiä miten käytän sitä, tuli katosta vettä ja hanasta ja oli kuin kännyn näppis seinässä. Itse menisin uudestaan samaan hotelliin.

        palasimme maanantaina Istanbulista. 4 yötä Megara Palacessa vastasi varauksen hintatasoa, joka oli kahden hengen huoneelta noin 150 e. Aamupala riittävä ja kaikki palvelu ystävällistä.

        Sijainti erinomainen, hyvät aamulenkkimaisemat rannan kevyenliikenteenväylällä.
        Alakerran huoneen käytävävällä tuoksui hieman 'kissanpissa', mutta epäilin sen johtuneen tuuletuksen puutteesta, en juuri huomannut sitä enää asuttaessa.

        Keskuslämmitys päällä öisin, oli tarpeen 10.3. Tuolloin oli nollakeli.


      • Maywood on super
        Elli Kukkanen kirjoitti:

        Megara näyttää olevan Tripadvisorin popularity index -listalla numero 106.
        http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293974-d613007-Reviews-Megara_Palace-Istanbul.html
        En ole käynyt, enkä ota sen enempää kantaa. Löysin kuitenkin itse samanhintaisen, samoilta kulmilta, joka on listalla numero 17. Nimi on Maywood Hotel.
        http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293974-d1427226-Reviews-Maywood_Hotel-Istanbul.html
        Matka on varattu toukokuulle, kerron sitten millaista oli.

        Olimme viime vuoden juhannuksena 5 yötä Maywoodissa. Erittäin hyvä hotelli kaikin puolin! Muissakin ollaan oltu, mutta Maywood on paras. Mahtava buffetaamiainen, siistit ja kauniit huoneet, erinomainen sijainti, ihana henkilökunta jne. Itsekin olen laittanut arvion tuosta hotellista Tripadvisoriin.

        Erittäin hyvää matkaa ja nauttikaa Istanbulista ja Maywoodista! Aiomme mennä ko.hotelliin toisenkin kerran, mutta varaus pitää tehdä ajoissa, ettei ole loppuunmyyty.


    • satunnainen matkaili

      Suosittelen myös Megara Palacea. Tosi ystävällinen palvelu ...jopa jossain mielessä imeläkin... Hyvä aamiainen, loistava näkymä kattoterassilta.
      Sijainti erinomainen rauhallisella paikalla. Taksiasema ei ollut yöllä mitenkään häiritsevä, vaikka liki sijaitsikin. Samoin moskeijan 'äänitorvi' oli toiminnassa vasta aamusella ...viiden tai kuudenko aikaan lie...
      Se ylämäkikin HagiaSofiaan lähtiessä kävi kevyestä jumppaliikunnasta meikäläisen kaltaiselle rapkuntoiselle.



      Kertokaa terveisiä henkilökunnalle kun menette. heh, heh ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe