Vieläkö kannatais aloittaa moottoripyörä ajoharrastus, kun olen kohta kuuskymppinen mies ja ajohalut olis kovat.En ole ajanut tähän mennessä mopoa kummempaa kaksipyöräistä.Autoa ajan melkein 100000 km vuodessa kuorma sekä henkilöautoa.Ajotavoiltani olen rauhallinen.
Jos aloitan niin minkä kokoisella pyörällä aloittaisin. Toivoisin asiallisia vastauksia kokeneilta pyöräilijöiltä.
Pyöräily
23
1322
Vastaukset
- pienemmällä ei
kehtaa ajaa
- .............
pienempiä pyöriä kannattaa välttää. Hyviä nekin on mutta itse ottaisin suoraan sellaisen jolla kuvittelisi ajelevan sen toisenkin kauden. Seiskapuolikkaasta ylöspäin ja jos customi niin ylärajaa ei olekaan. Ilman muuta kannattaa aloittaa - niin mukavaa hommaa tämä on.
Projektina kun ottaa ja aloittaa hissukseen niin toisesta ajokaudesta ja siitä eteenpäin alkaa nauttia vielä enemmän kuin ensimmäisestä. Kannattaa luonnollisesti ahmia kaikki ajotekniikkaan liittyvä materiaali, netistä löytyvä 'ajo hanskassa' opus on hyvä. Ota pari ajotuntia autokoulussa, ei maksa paljoa ja lähtökohdaksi saa jo paljon enemmän kuin ei mitään.
Tämä oli vaan mun mielipide. - .................
ja se tärkein asia, kunnollisia foorumeitakin on olemassa. moottoripyora.org esimerkiksi alkuun...
- paskas
Milläs sitä kunnollisuutta mittaat?
Oletuksena asetukset päin persettä, fontti pieni ja kiinteä, värit kuin pöntössä lionneessa vessapaperissa. Yritä nyt sitä sitten lukea.
Ja entäs se sisältö? Hymiötä hymiön perään ja vielä kerran hymiö. Jos olisi jokin mielenkiintoinen aihe niin siinä on varmaan viisikymmentä sivullista pelkkää paskaa ja parissa kolmessa kirjoituksessa se asia.
Pitäkää orgginne, saatana. - sä voit
paskas kirjoitti:
Oletuksena asetukset päin persettä, fontti pieni ja kiinteä, värit kuin pöntössä lionneessa vessapaperissa. Yritä nyt sitä sitten lukea.
Ja entäs se sisältö? Hymiötä hymiön perään ja vielä kerran hymiö. Jos olisi jokin mielenkiintoinen aihe niin siinä on varmaan viisikymmentä sivullista pelkkää paskaa ja parissa kolmessa kirjoituksessa se asia.
Pitäkää orgginne, saatana.kokeilla mp-foorumia
- .............
paskas kirjoitti:
Pitäkää orgginne, saatana.No tässäpä tärkein syy johon vastasit itse, rekisteröitymisen vaativille foorumeille harvoin tulee tällaisia luokattomia vastauksia koska banni napsahtaa. Muitakin hyviä kuin org tietenkin on. Ja mielipiteitä on monia, minulle fontti on sivuseikka 8-)
- ja lääkkeet
paskas kirjoitti:
Pitäkää orgginne, saatana.Tietysti ottamatta.
- qqq3
tai ainakaan niin kauankuin sulla kortti annetaan olla,sillä pyörän merkillä ja mallilla ei oo merkitystä kunhan se on sun mielestä itsellesi sopiva,tehot tai tehottomuus silläkään ei oo väliä jos ne vaan ovat yhteneväiset ajotarpeisiisi,mutta älä jätä ostamatta ajovarusteita sillä ne ovat todella tärkeitä niin turvallisuuden kuin ajomukavuuden vuoksi.Moikataan kun tavataan tienpäällä.Terveisin:32.peräkkäinen ajokausi alkaa.
Miksi ei kannattaisi aloittaa?
Ikähän on vaan numeroita paperilla.
Mitä siihen moottoripyörän merkkiin tulee,niin se on ihan toinen asia,nimittäin hommaat sen mikä susta tuntuu hyvältä ja minkä luulet hallitsevasi.
Koskaan et voi verrata autolla ajelua moottoripyörällä ajeluun, ne on kaksi ihan eriasiaa.
Olkoon sulla vaikka miljoonia kilsoja takana auton puikoissa,niin se ei merkitse tässä tapauksessa yhtään mitään.
Mä kehottaisin kuitenkin aloittamaan jollakin pienmmällä moottoripyörällä ensin,kun totut ajeluun osaat hallita sitä ,niin jo seuraavana kesänä voit vaihtaa isompaan.
Tiedätkö vaikka olen ajanut useita vuosia,niin aina eka kerta keväällä on, kun olis ihan uus kokemus.
Sulle tsemppiä uuden elämäntavan aloittamiselle:)- viestiin..........
Kyllä miljoona kilometriä autolla auttaa
paljonkin selviämään moottoripyörällä
liikenteessä.
Liikenteen arviointi ja ennakointi ovat aivan
toisella tasolla kuin kevarikortin saanneella.
Osaa varoa oikeita vaaaroja eikä kiinnitä
huomiota epäolennaiseen.
Nämä merkitsevät niin paljon,että aika rittää
myös motttoripyöränajotekniikan oppimiseen.
Muutoin olen samaa mieltä dajanan kanssa et ole
liian vanha ja valitse itse pyöräsi. viestiin.......... kirjoitti:
Kyllä miljoona kilometriä autolla auttaa
paljonkin selviämään moottoripyörällä
liikenteessä.
Liikenteen arviointi ja ennakointi ovat aivan
toisella tasolla kuin kevarikortin saanneella.
Osaa varoa oikeita vaaaroja eikä kiinnitä
huomiota epäolennaiseen.
Nämä merkitsevät niin paljon,että aika rittää
myös motttoripyöränajotekniikan oppimiseen.
Muutoin olen samaa mieltä dajanan kanssa et ole
liian vanha ja valitse itse pyöräsi.Jos kyseinen ihminen ei ole koskaan ajanut moottoripyörällä,kuten hän itse maninitsi.
On aivan eriasia ajaa sillä, kun autolla.
Toki hän varmaan arvioi ja osaa ennakoida tilanteet omalla tavallaan.
Moottoripyörän selässä se on kuitenkin eriasia.
Lähelläpiti tilanteita,niitä ikävä kyllä sattuu yllätävän paljon.
Vaikka oisit miten hyvä motoristi tahansa,niin jokainen tilanne on aina uusi,toki ne perusteet miten käyttäytyä on meillä jokaisella iskostunut tonne tajuntaamme,eriasia on osaammeko niitä hyödyntää.
Ne tilanteet tulee niin äkkiä, siis mä väitän vieläkin,et moottoripyörällä ajelu on ihan toista, kun autolla ajelu..
No en mä sun kanssa kinaa ala:)- näkymätön mies
dajana kirjoitti:
Jos kyseinen ihminen ei ole koskaan ajanut moottoripyörällä,kuten hän itse maninitsi.
Vaikka oisit miten hyvä motoristi tahansa,niin jokainen tilanne on aina uusi,toki ne perusteet miten käyttäytyä on meillä jokaisella iskostunut tonne tajuntaamme,eriasia on osaammeko niitä hyödyntää.
Ne tilanteet tulee niin äkkiä, siis mä väitän vieläkin,et moottoripyörällä ajelu on ihan toista, kun autolla ajelu..
No en mä sun kanssa kinaa ala:)Jos herra on ajellut kuorma-autolla, saattaapi tulla kolmion takaa moottoripyörän eteen ajavat autot yllätyksenä.
Meinaan se rekannokka iskee paremmin eteen tunkijan tajuntaan kuin pieni moottoripyörä.
Moottoripyörällä saa jatkuvasti olla eteenkääntyjien ja kolmion takaa tunkevien kanssa erittäin varuillaan. - jarppu
asiaa, ite oon joka kevät niiku pikkupoika innoissani uudesta ajokaudesta. Malttia aloitukseen, kannattaa käydä kokeilemassa erillaisia ja mallisia pyöriä. Rohkeesti vaan uuden harrastuksen pariin.
- edellisestä viestistä.
dajana kirjoitti:
Jos kyseinen ihminen ei ole koskaan ajanut moottoripyörällä,kuten hän itse maninitsi.
No en mä sun kanssa kinaa ala:)"Olkoon sulla vaikka miljoonia kilsoja takana auton puikoissa,niin se ei merkitse tässä tapauksessa yhtään mitään."
Ensimmäisessä viestissä väitit noin. edellisestä viestistä. kirjoitti:
"Olkoon sulla vaikka miljoonia kilsoja takana auton puikoissa,niin se ei merkitse tässä tapauksessa yhtään mitään."
Ensimmäisessä viestissä väitit noin.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=612&posting=22000000042554885..
Mä mitään oo muutanut opettele sinä lukemaan,niin minä opettelen kirjottamaan...- vaikka toista väitit
dajana kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=612&posting=22000000042554885..
Mä mitään oo muutanut opettele sinä lukemaan,niin minä opettelen kirjottamaan...Ja olen edelleen erimieltä ajokokemuksen tuomasta
hyödystä.
Ajattelepa ihan ite jos rekkakuskit neuvoisivat
sinua kuinka hoitaa potilaita,tuskin uskoisit.
Yhtä vähän he välittävät sinun neuvoista
liikenteestä selviämisestä. vaikka toista väitit kirjoitti:
Ja olen edelleen erimieltä ajokokemuksen tuomasta
hyödystä.
Ajattelepa ihan ite jos rekkakuskit neuvoisivat
sinua kuinka hoitaa potilaita,tuskin uskoisit.
Yhtä vähän he välittävät sinun neuvoista
liikenteestä selviämisestä.Otetaampa elävästä elämästä esimerkki.
Sä ajat rekkaa,sul on mahtavat näkymät edessäsi.
Olet yläpuolella muita,(huom,rekan korkeus)sä pystyt ennakoimaan edessä olevan tilanteen jo kaukaa.
Sä ajat mopolla ns letkassa ,sä näet just sen mitä sun edessä on,sä et millään pysty tietää mikä sua odotta edessäsi.
Oot todella yksin siinä.
Sua ei suojaa Airbägit mitä autoissa on ei turvavyöt ei mitkään, vaan just se miten sä reagoit mahdolliseen edessä olevaan vaaraan,
se miten sä siinä tilanteessa osaat käyttäytyä ...
Ei mua tarvi kenekään rekkakuskin uskoa ,itsehän hän sit tietää mitä on vaihtaa rekan puikoista moottoripyörän stongaan kiinni...
Nyt visiiri kiinni ja tää on tässä:)- kommentoiden
dajana kirjoitti:
Otetaampa elävästä elämästä esimerkki.
Sä ajat rekkaa,sul on mahtavat näkymät edessäsi.
Olet yläpuolella muita,(huom,rekan korkeus)sä pystyt ennakoimaan edessä olevan tilanteen jo kaukaa.
Sä ajat mopolla ns letkassa ,sä näet just sen mitä sun edessä on,sä et millään pysty tietää mikä sua odotta edessäsi.
Oot todella yksin siinä.
Sua ei suojaa Airbägit mitä autoissa on ei turvavyöt ei mitkään, vaan just se miten sä reagoit mahdolliseen edessä olevaan vaaraan,
se miten sä siinä tilanteessa osaat käyttäytyä ...
Ei mua tarvi kenekään rekkakuskin uskoa ,itsehän hän sit tietää mitä on vaihtaa rekan puikoista moottoripyörän stongaan kiinni...
Nyt visiiri kiinni ja tää on tässä:)on siinä vanhemmalla ja kokeneemmalla puolellaan se etu että tietää olevansa haavoittuvainen ja toimii sen mukaisesti. Nämä nuoret ja uljaat kuvittelevat olevansa kuolemattomia ja riskinottokyky on aivan eri luokkaa. Välillä sitten tosin kolisee, pahastikin, eikä auta vaikka olisi ollut kuinka oikeassa.
kommentoiden kirjoitti:
on siinä vanhemmalla ja kokeneemmalla puolellaan se etu että tietää olevansa haavoittuvainen ja toimii sen mukaisesti. Nämä nuoret ja uljaat kuvittelevat olevansa kuolemattomia ja riskinottokyky on aivan eri luokkaa. Välillä sitten tosin kolisee, pahastikin, eikä auta vaikka olisi ollut kuinka oikeassa.
Ehkäpä elämä on opettanut ajelemaan kartellen niitä mahdollisia riskejä.
Enää ei tarvitse todistaa kenellekkään yhtään mitään.
Nuoruudessa Kokeillaan niitä omia rajoja,eikä ne välttämättä aina saa aikaan sitä positiivista lopputulosta.
Ikävä kyllä.
Niin monen monta ns turhaa kuolemaa sattuu nuorien, juuri aloittavien motoristien joukossa.
Ikävää mutta totta.
Kuitenkin olen sitä mieltä olkoon ihminen nuori tai vanha ,niin nauttikoon hän ajelusta moottoripyörällä.
Mp-Merkkiin tai sukupuoleen katsomatta...
- pyörällä!
Oletan ettet ole kiinnostunut ajamaan perse pystyssä kuten teinit joten ehkäpä joku custom olisi sopiva sinulle. Niistä kannatta valita joku alle 50 hv tehoinen ja mahdollisimman kevyt.
- Ajelemaan !
EI painosta haittaa tienpäällä ole,mutta pihassa vääntely on vaivaloista. IHAN sama millä järjissään aikamies aloittaa,nuoriso ja poikaset ovat eriasia. Jalat olisi aloittajalla hyvä ylettyä maahan.
- epäröi
Tottakai kannattaa aloittaa. Osta Hondan DEAUVILLE,se on leppoisa ja rauhallinen peli,jonka ajoasento on suorastaan loistava.Matkapyöränä se soveltuu myös kahdelle hengelle mainiosti.Ei mikään tykki,mutta et varmaan sellaista kaipaakkaan.
- motorismi on sairaus
Unohda moottoripyörät. Ylivoimaisesti suurin osa motoristeista on mielenvikaisia kaahaajia ja egoisteja, joilta ei valitettavasti voi lain voimalla ottaa nirriä pois. Vankilaan nämä liikennerikolliset sen sijaan voisi heittää, mutta valitettavasti mätämunapoliisit antavat heidän mellastaa rauhassa.
Ruotsissa on sama ongelma. Siellä painaa mies Tukholmasta Upsalaan 250 km/h mittarissa ja nousee sankariksi.
Miksei näitä rikollisia saa hävitettyä maailmasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h644231- 674181
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1072900Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552782Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211989Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151669- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1091343- 1801271