hankin tuon carbtunen alipainemittarin ja luulin kaasarien balansointia helpoksi hommaksi. kaasareilta tuli kaksi letkua juuri oikeista kohdista bensatankin reunassa olevaan muoviboxiin, joka yhdistää ne samaan ulostuloon. tuosta lähtee siis yhdellä letkulla, jonka pää roikkuu laturin vieress. irrotin letkut muoviboxista ja pienellä virittelyllä sain ne mittarin niihin kiinni, mutta ei ollut alipainetta ollenkaan. pitää siis nuo ehkä perstuneet letkut poistaa ja laittaa mittari suoraan kaasareihin kiinni. näyttää vaan kohtuullisen työläältä hoimmalta. onko hyviä vinkkejä, miten homma hoidetaan ilman että puolet bensasta on tallin lattialla?
kawan kaasarit balanssiin, vn15
5
929
Vastaukset
- hhhhh..
... aivan oikein?? (näin yövuorossa kun ei oo oikeen skarppina) Eikö sen carbitunin oo tarkoitus "haistella" seosta joka tulee kaasareista imukaulan kautta sylinteriin? VN:stä en tiedä mutta monessa muussa pyörässä on kaasarin kurkussa letkuliitäntä josta lähtee alipaineletku bensahanalle (kaks kaasarisessa toisesta kaasarista lähtee bensahanalle ja toisessa on tulppa) Jossakin pyörässä on imukaulassa letkulähdön paikka. Kokeilepa tota.
- Itelläkin Wäinö
Kytkit alipainemittarit kaasareiden korvausilmaletkuihin. Ei niissä ole alipainetta.
Kaasareiden alipainenipat ovat kaasarin päällä aivan sylinteriin kiinnittyvien imukurkkujen vieressä.
Otapa uusiksi.- noviici
Ei meinaa millään löytyä. Löysin letkun, joka yhdistää kaasarit juuri niistä nipoista, jotka mielestäni voisivat olla nuo alipaineen mittauspisteet. olisikohan joku alipaineen tasausletku. pitäisi kokeilla varmaan niitä. eli letku väliltä pois ja mittari kiinni.
- Itelläkin Wäinö
noviici kirjoitti:
Ei meinaa millään löytyä. Löysin letkun, joka yhdistää kaasarit juuri niistä nipoista, jotka mielestäni voisivat olla nuo alipaineen mittauspisteet. olisikohan joku alipaineen tasausletku. pitäisi kokeilla varmaan niitä. eli letku väliltä pois ja mittari kiinni.
.. oikea alipaineen mittauspiste. Alipainenipat ovat "tukittu" yhdistämällä kaasarit toisiinsa letkun pätkällä.
- noviici
Nyt on kaasarit säädetty ja homma onnistu hyvin. Kun sai vaa letkut oikeisiin paikkoihin kiinni. Ihan hyvä tuo carbtunen alipaine mittari ja kun tilasin englannista maksoi 62euroa laukun kanssa. Eli tässä työn kuva, jos joku tarvii apuja:
ei tarvi ottaa tankkia kokonaan pois vaan ottaa ne satulan etusan alla olevat ruuvit auki ja tankin etuosan alla olevan johtoliittimen irti. sen jälkeen tankin voi kääntää kyljelleen vaikka emännänjatkolle, kunhan varmistaa ettei se putoa. sitten ottaa tuon alipaineen tasausletkun kaasareiden väliltä pois. sen jälkeen liitä alipainemittarin letkut. oikeanpuoleisen kaasarin letkun voi liittää koneen oikealta puolelta pytyn vierestä. itse käytin pitkäkärkisiä pihtejä, joilla sain letkut paikoilleen. sen jälkeen tankki ja liitin kiinni ja mittaamaan. säätöruuvihan on tuossa bensahanan ja ryypyn vieressä. vähän tyhjäkäyntiä kannattaa lisätä. kannattaa olla tarkkanan ettei letku kosketa pakoputkeen missään kohdassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1997024- 1592076
- 1131708
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551268Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢551150Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001084Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71026Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan256981- 41959