KIUSATUN HOITO

maksaa yhteiskunnalle

Joo, mun oma tarina on sellainen, että mua on kiusattu koko ala ja ylä-aste. Sanotaanko näin, että mulla oli ala-asteella vielä kavereita, mutta jotenkin menetin ne. Oli parasta kaveria ja mustasukkaisuutta toisilta; hampaisiin joutumista ja sen myötä eristämistä joukosta. Ai että, tytöt ovat mahtavia tässä asiassa. Ylä-asteella mut eristettiin porukasta omalla luokallani, ja vain kaikki lihavat ja rillipäät oli mun kavereita. ( Ketään loukkaamatta) Mutta näin se oli. No, oli joukossa joku herkkä kaunotarkin, mutta silläkään ei ollu kovin hyvin asiat, ei ystäviä yms. ja se kärsi unettomuudesta ja mielialajutuista. Kiusaaminen jatkui lukion ja vielä ammattikoulun puolellakin. Olen nyt aikuisena opiskellut muutamaankin ammattiin, ja totesin, että yksi syy alan ainaiseen vaihtamiseen on ollut jatkuva kiusaaminen. Mun kanssa ei oltu. Mä olin aina yksin. Aina. Jokunen kaveri oli, mut nekin oli aina kaikissa yhteisissä toiminnoissa ja ryhmätöissä, mut mua eivät ottaneet mukaan. sama paska kaikkialla. No, eihän siinä muuta, mutta multa putos pohja elämältä. Jo 16- vuotiaana sairastuin vakavaan masennukseen, ja lääkekierre on jatkunut kautta koko aikuisuuteni. Aina ajoittain saan rauhoittavat ja depislääkkeet yms. paskaa. Terapiat ja psykiatrit kiusas mua myös, koulun opettajat. Kaikki. Mulla ei ole harmainta aavistustakaan mistä moinen voi johtua. Mä olen täysin normaali, kauniiksikin haukuttu nuori nainen, jolla kyllä sitten opiskelujen ulkopuolella on aina riittänyt seuraa. Mulla on takana pitkät unettomat yöt, paniikkihäiriöt ja nyt olen sairastunut vatsahaavaan. Ja lääkkeisiin menee rahaa. Mä olen kärsiny sellasesta, jota nimitetään yksinäisyydeksi. Ja se maksaa. Jos huomaa, et kukaan ei viihdy sun kans, tai ei ainakaan muiden seurassa , on se aika masentavaa. Naurettavinta käytöstä kouluhistoriani aikana oli se, että jotkut leikki koulun ulkopuolella muka jotain ystävää, mut eivät sit voineet koulussa sitä näyttää. Mikään terapia ei täysin vie tuskaa pois, eikä mulla ole enää halua sellaseen. Mun elämässä hauskanpito merkitsee, koska onhan tota paskaa jo tarpeeksi takana. Olen alkanut ajatella, että mun ulkonäössä on se vika. Jotain vialla. Se jatkuu nyt aikuisena hirveänä lihavaksi tulemisen pelkona, ja neuroottisena itsensä tarkkailuna. Mietinkin, et miten olen saanut kuitenkin miehiä, ja varsinkin tämän, jonka monet naiset haluaisivat. En voi siis olla niin ruma, koska minusta välitetään. Ja naispuoliset ystäväni ovat aina minua kehuneet. En ole kuitenkaan ulkonäkööni/ olemukseeni tyytyväinen. Ja jatkuu hautaan saakka. Näin se menee. Kokemuksia samanlaisesta??

4

882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adadadadadadda

Opettelisit kappalejaon, niin ehkä näitä sun vuodatuksias jaksais joku lukeekki...

• kannattais

antaa anteeksi noille ja lopettaa oman elämänsä tuhlaus muiden hölmöilyn takia. Yrität nyt hoitaa itseäsi miessuhteilla, mutta ennenpitkää sekin tuntuu tylsältä. Rukoilen puolestasi.

• Skitso

Iteäni kiusattiin koko ylä ja ala aste ja menin osasto hoitoon kun alko oma vointini huononee ja sain diagnoosin erillaistumaton skitsofrenia. Olin osastolla melkee 2 v ja nyt noudan kuntoutustukea koulutuksen yhteydessä. Tuokin kaikki mennyt yhteiskunnalta. Mutta ei haittaa itteäni kyllä paskaakaan koska inhoan suomea.

• :_:_:_

Sama ongelma mulla melkee samallainen tarina. Hyvää loppu elämää sulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6064
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe