pelottavia juttuja

uusinäissäjutuissa

Tuli tuossa mentyä ensi kertaa työvoimatoimistoon työmarkkinatuki mielessäni ja ilmoittauduttua työttömäksi työnhakijaksi.

Nyt luettuani näitä juttuja alkoi hirvittää että mikä laitos tuo paikka varsinaisesti sitten onkaan.

Menin sinne siis sen takia koska olen ollu monta vuotta sairaana niin etten ole päässyt edes kaupassa käymään tai tekemään muutenkaan normaaleita juttuja, ei ole pystynyt puhumaan puhelimessa eikä tavata ihmisiä..ja hoitava lääkäri kirjoittanut lausuntoa kuntoutustukea/eläkettä varten jossa sanotaan selvästi ettei kykene työelämään mitenkään, mutta Sain KELAlta kirjeen että hakemus hylätty ja työvoimatoimistoon mars.

Siellä siis kävin, ja odottelen nyt mitä tapahtuu.Onko tämä nyt siis tämä sosiaaliturvan rakenne tosiaan tällainen??

että joku kelan päätös tehdään sairaalle ihmiselle hylkääväksi ja käsketään mennä työvoimatoimistoon, ja kun siellä sitten käsketään jonnekin töihin enkä pysty siihen katkaisevat hekin tuet..onko tämä nyt ihan oikein?

Harmillisinta on se että tunnen itse ja lääkärini myös uskoo pystyväni palaamaan työelämään hyvin jos saisin kuntoutua rauhassa olematta jatkuvasti taistelemassa eri puolilla yrittäen saada ruokaa itselleni hankittua..tätä on nyt 3 vuotta jatkunut, vajaan vuoden sai sitä sairauspäivärahaa ja sen jälkeen ollut ruokajonoissa ja kaikenmaailman luukuilla saaden hylkääviä päätöksiä.

Hämmentävä tilanne, olen suht nuori ja oppinut henkilö joka nyt hankalan sairauden takia (joka siis 100% parantuva kuntoutuksella) uhkaa jäädä kroonisesti yhteiskunnan hylkiöksi ja sairastamaan kun ei puolta vuotta voi tulla yhteiskunta vastaan toimeentulon tarjoamisessa. Niin ja toimeentulotukeakaan ei saa koska asuntoni on vuokrattu toisen henkilön kanssa jolloin hänellä olisi elatusvelvollisuus kuulemma, eikähän näin käytännössä tapahdu. Ja sairauteni vuoksi en voi asua kovinkaan monessa paikassa joten tässä on nyt oltava.

Sanoisin että tässä Suomen systeemissä pitäisi olla enemmän joustoa ja ihmisten kohtaamista eikä pykälien lukemista kirjaimellisesti, olisi varmaan edullisempaakin kokonaisuuden kannalta.

3

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitus'

Tee valitus Kelan päätöksestä ja kerro työkkärissä, että valitettu on. Ehkä suo sinulle vähän hengähdysaikaa.

Yleensä kai työkkäreissä on jätetty kohtuullisen rauhaan eläkkeenhakijat.

• Kyösti Kommari

Vein kerran työkkärin oikeuteen, kun asiani oli ensin käsitelty vakuutusoikeudessa (joka ei havainnut virhettä vaikka työkkäri sen oikeudessa myönsi).

Kyseessä oli työkkärin tekemä virhe, jonka he myönsivät. Menetin siinä hyvän liiton korvauksen, ja noin 100 000mk rahaa.

Työkkäri ei myöntänyt korvausvelvollisuuttaan.

Asia meni oikeuteen, jossa työkkäri taas myönsi virheen mutta ei korvausvelvollisuuttaan.

Tuomari oli kunnon kapitalisti ja teki vittumaisen liikkeen. Tarjosi minulle mahdollisuutta päästä hommasta eroon 3000 markan korvauksilla, muuten kuulemma maksattaisi minulla kaikki jos valittaisin hoviin.

Asianajan kanssa neuvoteltuani katsoin paremmaksi jättää asian siihen ja nuolla haavani.
        Asianajani kertoi, että tuomari oli tehnyt taktisesti sellaisia lainopillisia virheitä, että jos valittaisin hoviin, tulisi käsittely bunerangina samalla tuomarille ja hän pääsisi uudelleen tuomitsemaan minua.

Näin toimii oikeus suomessa. Samoin minulle kerrottiin, että koska vastassa oli valtio, oli käräjäoikeuden tuomariksi valittu vartavasten tyyppi, jolla ei ymmärrystä riittänyt pätkääkään oikealle asialle.

• sairauskertomus

Kun olet saanut Kelasta hylyn ja mennyt työkkäriin, oletko saanut työhön/kurssiosoituksia?
      Oletko kieltäytynyt heti ja saanut karenssin?
      Tein niin että menin työhön jossa olin niin kauan että koeaika meni umpeen ja hain sairauslomaa.

Muuten olisin saanut karensiin.

Olen tuo alla olevan kirjoittaja.
      Minulla oli niin kauhea palkkatukityö jossa en pärjännyt ja taustalla monia masennuskausia.
      Tosin vastan nyt ne otettiin oikeasti vakavasti kun menin niin huonoon kuntoon.

Mutta asian ydin on siinä, että otetaan mukaan joku hemmetin sairaalan sosiaalitäti ja työnnetään näköjään typpiin.
      Olen ihan oikeustoimikelpoinen, vaaraton itselleni ja ympäristölle, osaan hoitaa itseni.
      Älyssä ei ole vikaa vaan henkisesti en enää kestänyt.

Onko tää joku ihmeen sivuputki johon ikääntyvät, kauheasta pompotuksesta todella huonoon kuntoon menneet ihmiset työnnetään.
      Siltä tuntuu.

Ja minulle käy ninkuin sinulle että taas menee huonompaan suuntaan kun tappelee kelan/työkkärin kanssa.

Ja sitten minut pistetään paikalliseen suojatyökeskukseen istumaan. (tosin näin ei ole missään ääneen lausuttu, mutta.....)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe