Elikkäs kysymykseni koskee suksien huoltamista kauden jälkeen, mikä on oikea oppinen tapa? Noin äkkiseltään en googlettamalla vastausta löytänyt, eli onko täällä joku joka oikeasti asiasta tietää.
Omiin suksiin olen monesti kauden jälkeen laittanut reilun kerroksen pohjustusvoidetta ja jättänyt siklaamatta, ajatellen että pohjat eivät siten kesän aikana niin helposti kuivuisi. Sitten ennen kauden alkua olen siklannut ylimääräiset keväällä laitetut perusvoiteet pois ja laittanut kelivoiteen.
Miten homma oikiasti pitäisi tehdä??
Suksihuolto kauden päätteeksi?
5
1064
Vastaukset
- hyvältä
jos pohjissa viimesen lenkin jäljiltä fluorivoidetta (kuulemma saattaa syövyttää pohjaa jos jää pitemmäx aikaa) ni sulattele ja siklaa se pois pohjustusvoiteella,sit toi sun käsittely ni eiköhan sivakat pärjää kesän yli..
- ei.,.,,,
fluori(teflon) pohjaa,katso uhmpwe materiaalin tuoteselostus (engl.),siihen ei tartu mikään.
taas palaa euroja jonninjoutavaan kesäkäsittelyyn. - edelliseen.,..,,
ei.,.,,, kirjoitti:
fluori(teflon) pohjaa,katso uhmpwe materiaalin tuoteselostus (engl.),siihen ei tartu mikään.
taas palaa euroja jonninjoutavaan kesäkäsittelyyn.polytetra(fluori)etyleeni,ptfe,teflon,tuolta keskeltä tulee sana fluori joka on keksitty kuluttajan päänmenoksi.
- kevättä rinnassa
Samoin olen tehnyt, paitsi olen laittanut sinista peruspakkas parafiinia. Syksyllä olen vain siklannut ja harjannut. Näin on suket valmiina ladulle.
- tekemättäkin
ainoa josta vähääkään hyötyä KUNTOHIIHTELIJÄN suksille on pohjan hionta,jos se on tosiaan pahasti naarmuilla!rasvaappa toinen suksi ja jätä toinen hiihtelyn jäljiltä kesäksi varastoon ni takaan ettei mitään eroa suksien kunnossa ens talvena!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770