Musta tulevaisuus meitä

odottaa täällä Suomussalmella ja se minun sanoneen nyt aina,tästäkin eteen päin.
Jo yksistään väkiluvun lasku sen kertoo kun peruspalvelujamme karsitaan säästöjemme nimissä kun meillä on tuo entistä enemmän kurjuutta tuova maakuntahallinto.
Kunnes koittaa se tosiasia että me kaikki suuret ikäluokat olemme yhtä aikaa eläkkeellä niin silloin se vasta totuus punnitaankin, riittäkö hoitavia käsiä vai saammeko uuden kuoleman lääkärin arvauskeskukseen,joka hoitaa jatko hoidon tarpeessa olevat pois päiviltämme, "Rantaneuvos" Eero Seppänen Suomussalmi

33

2602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oraviselän paroni

elä sie kuule eeroantero höpsi mie oon rokan antti ja mie en tullu tänne häviämään! Vaik muut häipynee pysytää myö kovina! Kumarassa ei olla! Korkeintaan roustokeppi vähän konkelossa iän mittaa! Nälkämaas ei näät enää eletä!

• eteen ei korvaanikaan edes kallista, joka ei pidä huolta tasapuolisesti kaikkien hyvinvoinnista, jotka eivät siihen enää itse kykene muuten, "Rantaneuvos"

• sovuen

Nälkävyötä kiristää.

• sovuen kirjoitti:

Nälkävyötä kiristää.

suomenkansaa taaskin ajetaan ja kansalla vain kiukkuisena seuraa tekemättä asian eteen mitään sellainen on tämä kurja kansamme eikä osaa edes oikeita johtajiansa enää valita ettei se olisi juuri tämänlaista kun olemme menneet globaaliin maailman talouteen räpiköimään,"Rantaneuvos" Eero Seppänen

• korvenkiro

Suurilla ikäluokilla on ollut vaikeaa. Ruotsiin ja muualle ulkomaille meni satoja tuhansia, työelämään sijoittuminen oli vaikeaa ja suurta joukkoa on palloteltu työvoimareservinä kortiston ja pätkätöiden välillä.

Nytkin hallitusherrat puhuvat työvoimareservistä, joka siirtyy eläkkeelle ja aiheuttaa suuria kustanuksia. Toisin sanoen suuria ikäluokkia ei ole koskaan kohdeltu arvostettuna työvoimana eikä sellaisina kansalaisina, joita voisi kohdella ihmisarvoisesti edes eläkkeellä.

• ruoki

lamaa, ei muuta kuin nokka kohti tuiskua ja hattua syvemmälle, onse Suomen kansa kovempiakin kokenu...

• mä vaan

Tuli vaan mieleen,että mitä töitä
        se rantaneuvos on koskaan tehny?
        Viittikkö vastata.

• Rantaneuvosfani
        mä vaan kirjoitti:

Viittikkö vastata.

töissä kun sinusta ei ollut vielä tietoakaan.

• mä vaan
        Rantaneuvosfani kirjoitti:

töissä kun sinusta ei ollut vielä tietoakaan.

....se rantaneuvos tosiaan itse osaa vastata tähän
        kun toisten tarttee kommentoida asiaa.

• kovettu

Tällä menolla kokee vielä pahempaa.

• korpifilosof
        mä vaan kirjoitti:

Voi sitä sen verran kommentoida, ettei Rantaneuvos ole niin iso vaikuttaja, jotta olisi aiheuttanut maailmanlaajuisen laman.

• mä vaan kirjoitti:

Viittikkö vastata.

tehnyt ja koulunsa käynyt, työtodistuksiakin on mistä muille jakaa, koskaan ei tarvinnut nostaa työttömyys korvauksia.
        Ps, silloin vielä tekevälle töitä riitti kun olin nuori vielä voimissani ja olin aina valmis lähtemään eteläänkin töihin.

Koulutukseltani olen maanrakennus koneenkuljettaja ja kuntoliikunta ohjaaja.

Suomussalmen puun aikana oli kolme vuotta sahalla, kunnes sen saivat konkurssiin ja parhaana aamuna oli pakkasta - 47 astetta kun käynnistin kevyt moottoripyöräni.
        Nyt saan aikani kulumaan tämän tietokoneen takana ja hyöty liikunnan merkeissä.

• 3 vuotta
        kovettu kirjoitti:

Tällä menolla kokee vielä pahempaa.

olet sitten ollut kaikki kolme vuotta töissä.
        kyllä sillä eläkkeen ansaitsee.

• 3 vuotta kirjoitti:

olet sitten ollut kaikki kolme vuotta töissä.
        kyllä sillä eläkkeen ansaitsee.

työpaikkani ja sitten niitä on riittänyt omiksi tarpeeksi asti ja kun olen nyt täysi ikäinen en edes ajattele koko töitä kun vähemmälläkin pärjään ja joka on sitten faktaa,ilman työteon riemuja kirjailija,rantaneuvos Eero Seppänen Suomussalmi.
        Ps,
        Työt saapi tehdä minun puolesta,joka on ne keksinytkin minun puolesta ei ole ikävä ollenkaan,jospa tekin pääsisitte näin helpolla kuin neuvos on pääsyt se on niin suuri nautinto jonka kanssa on jo helppo elää ja olla.

• mä vaan kirjoitti:

Viittikkö vastata.

kalaverkkoa ja markkinoin sitten saalini aluksi suksella hiihtäen ja polkupyörällä liikkuen,kunnes laitoin moottorikelkan. Voisitko tekeväsi silloin tekeväsi työtä ja pakkasta välistä -30 kahta puolta, neuvoksella siitä on kokemusta 70 ja 80 luvuilta,leipä se irtosi silläkin lailla vaikka ei siellä juuri muita kalakavereita pahemmin näkynyt kuin kalastuksenvalvoja Lankinen.
        Ps, siitä neuvos otti elantonsa,ennen kuin rupesin kiinteistöäni rahoiksi laittamaan, silloin vain tehtiin maakauppoja ja rahaa tuli ja meni, eihän siinä rehelliseen työhön ollut enää aikaa,"Rantaneuvos" Eero Seppänen Suomussalmi

• korpifilosof kirjoitti:

Voi sitä sen verran kommentoida, ettei Rantaneuvos ole niin iso vaikuttaja, jotta olisi aiheuttanut maailmanlaajuisen laman.

jonka mieli hyvin tuon julki täällä ja kirjallisuudessani, "Rantaneuvos" Eero Seppänen Suomussalmi

• mä vaan kirjoitti:

kun tiedämme niin hyvin toistemme asiat ja vaikka emme tietäisikään niin ainakin kovin uteliaita olemme niin antaa mennä minun puolesta, vaikka menee jo se välistä täysin pois oikeastakin koko keskustelumme.
        Minun aikani kuluu nyt entistä enemmän kirjallisissa harrastuksissa,"Rantaneuvos" Eero Seppänen Suomussalmi.

• asioitten oikeilla nimillä ettei totuus kellään jäisi epäselväksi, "Rantaneuvos" Eero Seppänen Suomussalmi.

• paukauttaa
        rantaneuvos1 kirjoitti:

tehnyt ja koulunsa käynyt, työtodistuksiakin on mistä muille jakaa, koskaan ei tarvinnut nostaa työttömyys korvauksia.
        Ps, silloin vielä tekevälle töitä riitti kun olin nuori vielä voimissani ja olin aina valmis lähtemään eteläänkin töihin.

Koulutukseltani olen maanrakennus koneenkuljettaja ja kuntoliikunta ohjaaja.

Suomussalmen puun aikana oli kolme vuotta sahalla, kunnes sen saivat konkurssiin ja parhaana aamuna oli pakkasta - 47 astetta kun käynnistin kevyt moottoripyöräni.
        Nyt saan aikani kulumaan tämän tietokoneen takana ja hyöty liikunnan merkeissä.

koko CV:si tähän että näkisi mitä töitä oikein olet tehnyt. Kolme vuotta sahalla ja jotain epämääräistä jorinaa muista töistä eivät oikein vakuuta. :))

• aurinkoneuvos

Puoleksi vuodeksi valkenee päivän pidentyessä.

• jotka vielä saamme joka päiväisen toimeentulon, mutta meidän keskuudessamme on paljon henkilöitä joitten ääni ei kuulu päätöksen tekijöille saakka,"Rantaneuvos"

• jarritus
        rantaneuvos1 kirjoitti:

jotka vielä saamme joka päiväisen toimeentulon, mutta meidän keskuudessamme on paljon henkilöitä joitten ääni ei kuulu päätöksen tekijöille saakka,"Rantaneuvos"

Köyhyyden poistamiseksi kannattaa kasvattaa poroja. Onko Neuvoksella poromerkkiä?

• jarritus kirjoitti:

Köyhyyden poistamiseksi kannattaa kasvattaa poroja. Onko Neuvoksella poromerkkiä?

poromerkkiä,neuvos on vain kova kalansyöjä ja nytkin sain tänä aamuna riisipuuron lakkakiisselin kanssa kun ei laiskotellut koko viime kesää, terveisin omasta terveydestään huolta kantava,"Rantaneuvos" Eero Seppänen Suomussalmi.

Ps,köyhyys ei ole leikin asia kenellekään sen olen myös omakohtaisesti saanut kokea, silloin oli vähällä neuvoksen hampaat joutua naulaan kun nukkumaan mennessä oli nälkä.

• 1940-luvulla syntynyt
        rantaneuvos1 kirjoitti:

poromerkkiä,neuvos on vain kova kalansyöjä ja nytkin sain tänä aamuna riisipuuron lakkakiisselin kanssa kun ei laiskotellut koko viime kesää, terveisin omasta terveydestään huolta kantava,"Rantaneuvos" Eero Seppänen Suomussalmi.

Ps,köyhyys ei ole leikin asia kenellekään sen olen myös omakohtaisesti saanut kokea, silloin oli vähällä neuvoksen hampaat joutua naulaan kun nukkumaan mennessä oli nälkä.

Hyvä Neuvos! Terveelliset elämäntavat ovat tarpeen meille kaikille.

• juspin

Arvaisin yönmustaa tai pikimustaa tulevaisuutta.

• aloitukseni "Rantaneuvos" Eero Seppänen Suomussalmi

• nometön

Eläkkeellä on kohta koko Suomussalmi. Entäpä ne tyhjät talot kun asukkaista aika jättää. Siihen ei ole enää kovinkaan pitkästi aikaa. Oliskosta rantaneuvoksella siihen vastausta / tekoja että saadaan asunnot/talot asuttuna.

• vientineuvos

Voisihan talot viedä Venäjälle.

• ensisijaisesti mutta kun tietää joitakin tapauksia niin perikunnat ei myy niistä mistään hinnasta kellekään vaan antavat mieluiten metsiin ränsistyä ja niiden arvo menee kokoajan alaspäin.
        Katsotaan sitten kun minäkin olen siellä ämmänpalvelutalolla tai vanhassa Kurimossa, "Rantaneuvos" Eero Seppänen Suomussalmi.

Ps, pistetään autiotalojen työryhmä asialle.

• vientineuvos kirjoitti:

Voisihan talot viedä Venäjälle.

kysyntää venäjällä? sitä selvittämään.

• umpihankihiihtäjä

Jospa kävisi voimakas suvi ja sen jälkeen kova pakkanen, niin päästäisiin kantohangille hiihtämään ja poistamaan ankeutta.

• aikaan voisi kokeilla suksia tällekin talvelle ensi kerran, "Rantaneuvos" Eero Seppänen Suomussalmi

• teerevä

Onko muutosta tulossa lähiaikoina?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      7768
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5788
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2903
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1610
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      330
      1323
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe