Täälläkin on näköjään keskusteltu siitä, onko myös lapsiperheiden naapureilla oikeus nauttia kotirauhasta vai ei. On kinattu siitä, että mahtaako sille mitään vai ei, jos lapset terrorisoivat naapureitaan metelillä ns. hiljaisuusajan ulkopuolella. Ainakin vuokrataloissa mahtaa. Niin meidänkin talossamme tapahtui. Ensin meni pari huomautusta ja kun ne eivät tehonneet, meni virallinen varoitus. Se tehosi. Näköjään niitä lapsia on sittenkin mahdollisuus hillitä... Jos metelöinti alkaa uudelleen, menee kuulemma häätöilmoitus.
Lapsiperhe hiljeni
18
3163
Vastaukset
- naapureille
Näinhän se on. Asioille joille "ei voi mitään" tai joita ei muka käsitetä, voidaan ja käsitetään yllättävän nopeasti kun laittaa virallisen valituksen. Ystävällinen henkilökohtainen huomautus on omanapanaapureille hyödytöntä ajan- ja vaivan hukkaa.
- toeutuisi pian
laiton naapurin viikonloppu metelöinnistä ja heidän monnitonni kersan jatkuvasta pomppimisesta huomautuksen.
Tässä päivänä eräänä verenpaineet nousivat stressihormonit huipussaan. - Minäkin tehtailen
kokoajan jatkuvalla syötöllä virallisia valituksia kaikesta mahdollisesta mitä nyt ikinä tulee mieleen. Minua tuppaa ärsyttämään ja häiritsemään lähes kaikki maan päällä ja valitettavaa riittää. Juuri tämän minun ominaisuuden takia valtisin kerrostaloasumismuodon, koska en voi sietää mitenkään päin minkäänlaisia naapureita. Minusta tämä on viisasta ja suosittelen muillekin!
- XXXLLL
Minäkin tehtailen kirjoitti:
kokoajan jatkuvalla syötöllä virallisia valituksia kaikesta mahdollisesta mitä nyt ikinä tulee mieleen. Minua tuppaa ärsyttämään ja häiritsemään lähes kaikki maan päällä ja valitettavaa riittää. Juuri tämän minun ominaisuuden takia valtisin kerrostaloasumismuodon, koska en voi sietää mitenkään päin minkäänlaisia naapureita. Minusta tämä on viisasta ja suosittelen muillekin!
ett voi sietää naapureita, mutta valitsit kerrostalo asumisen, että voit sitten tehtailla niitä valituksia. No, meitä on moneen junaan. Voit itse valita minkälaisessa junassa ja minkäläisessä vaunussa istut.
- FabianoF
Minäkin tehtailen kirjoitti:
Alkos pahasti ky...ii. Kakaraa väännetään, mutta kasvatuksesta viis. Niin, kasvatukseen kuuluu myös antaa ohjeita ja neuvoja elämään sosiaalisessa yhteiskunnassa, joka kattaa laajemman alueen kuin oma napa ja nöytä.
Yhteiskunnan eläteiksihän pentuja nykyisellään viännetään , ei taija monestakaan tule edes veronmaksajaa. - sekoilet?
FabianoF kirjoitti:
Alkos pahasti ky...ii. Kakaraa väännetään, mutta kasvatuksesta viis. Niin, kasvatukseen kuuluu myös antaa ohjeita ja neuvoja elämään sosiaalisessa yhteiskunnassa, joka kattaa laajemman alueen kuin oma napa ja nöytä.
Yhteiskunnan eläteiksihän pentuja nykyisellään viännetään , ei taija monestakaan tule edes veronmaksajaa.Ei minulla ole kersoja.
- XXXLLL
kukkanen nämä vuokrakerrostalot. Pitäisi ihan oikeasti keskustella siitä onko lapsiperheiden paikkakerrostaloissa vai ei.
Vuokra ok-talo alue. Oma talo, josta maksat vuokraa, oma piha jolla pitää sitä helkkarin trampoliinia tai autoa vaikka ulko-oven vieressä.
Samalla alueelle työnnettäisiin kaikki vuokrakerrostaloissa asuvat lapsiperheet.
Väkipakolla, jos ei suostu niin joutuu taivasalle. Niin kersat saisivat huutaa,riehua, tömistää 24h aivan vapaasti KUKAAN EI HÄIRIINTYISI.
MUTTA EI. Lapsiperheet asuvat ja tulevat asumaan kerrostaloissa aina koska lähiö asuminen peryityy sukupolvelta toiselle eikä ole mitään muuta mallia.
Kaupungit ja kunnat eivät oikeasti halua satsata vuokra ok-talo asumiseen.- sapettaa
Kyllä lapsetkin leikkii ja kirmailee "asiallisesti" lapsen tavoin, mutta nykyisin tuo lapsenomainen leikki on aivan muuta mitä normaalioloissa kasvanut lapsi tekee. Lapsen oleminen ja olemattomuus on seuraus vanhemmuudesta ja sen hoitamisesta. Vapaan kasvatusen tuotos näkyy ja kertautuu sukupolvelta toiseen.
Vanhemmuus on pahasti kadoksissa suurimmalta osalta vanhemmilta.
Kasvatusvinkkkejä, moitteita eikä kyseenalaistamista saa julkilausua tulee tuperrapinat erinäisiltä julkitahoilta. - kukas sen maksaisi
Kela ja sossu vai? Minä olen monilapsisen perheen äiti, ja ihan tietystä syytä olen halunnut nykyiselle alueelle muuttaa. Täällä on omistutaloja, eikä yhtään vuokra rivariakaan. Ja ihan huomattava ero myöskin ympäristön viihtyisyydessä. Ja olen valmis maksamaan tästä nykyisestä tilanteesta hiukan enemmän kuin vuokraa edellisellä alueella (rivari- ja okt-alue oli). Ei edes pahimmalnlaatuinen vuokrataloalue.
Se nyt vaan on niin, että halusin lapseni sieltä pois, jotta saavat rauhassa elää ja olla. Ja toivon totisesti, että sama rauha jatkuu. Se nyt vaan on niin, että tietyn ihmisryhmän lapset (ja aikuiset) saivat ylivoimaisesti eniten häiriöitä aikaan. Liekö samaa sattumaa se, että kuuluivat siihen ryhmään, joka ei itse maksanut asumistaan. Kun sillä vuokratasolla ei ollut merkitystä. Paikkoja rikottiin, vettä tuhlattiin jne. aivan suruttommasti. Ja kaikki maksoivat kulut tasan vuokrankorotuksilla. Paitsi ne, joille sillä ei ollut merkitystä. Ja ihan tarkkaan tiedän, kuka mistäkin vuokransa maksoi. Vuokratalo keskittymät pitäisi joko hajottaa erilleen, tai sitten pystyttää johonkin syrjään.
Kun itse ei joudu maksamaan, ei löydy kunnioitusta mitään kohtaan. Seitsemän vuotta kestimme, sitten oli pakko lähteä. - XXLLL
kukas sen maksaisi kirjoitti:
Kela ja sossu vai? Minä olen monilapsisen perheen äiti, ja ihan tietystä syytä olen halunnut nykyiselle alueelle muuttaa. Täällä on omistutaloja, eikä yhtään vuokra rivariakaan. Ja ihan huomattava ero myöskin ympäristön viihtyisyydessä. Ja olen valmis maksamaan tästä nykyisestä tilanteesta hiukan enemmän kuin vuokraa edellisellä alueella (rivari- ja okt-alue oli). Ei edes pahimmalnlaatuinen vuokrataloalue.
Se nyt vaan on niin, että halusin lapseni sieltä pois, jotta saavat rauhassa elää ja olla. Ja toivon totisesti, että sama rauha jatkuu. Se nyt vaan on niin, että tietyn ihmisryhmän lapset (ja aikuiset) saivat ylivoimaisesti eniten häiriöitä aikaan. Liekö samaa sattumaa se, että kuuluivat siihen ryhmään, joka ei itse maksanut asumistaan. Kun sillä vuokratasolla ei ollut merkitystä. Paikkoja rikottiin, vettä tuhlattiin jne. aivan suruttommasti. Ja kaikki maksoivat kulut tasan vuokrankorotuksilla. Paitsi ne, joille sillä ei ollut merkitystä. Ja ihan tarkkaan tiedän, kuka mistäkin vuokransa maksoi. Vuokratalo keskittymät pitäisi joko hajottaa erilleen, tai sitten pystyttää johonkin syrjään.
Kun itse ei joudu maksamaan, ei löydy kunnioitusta mitään kohtaan. Seitsemän vuotta kestimme, sitten oli pakko lähteä.en keksinyt itse. Kuopiossa on tälläinen alue. Eli porukat asuu siis vuokralla näissä 4-h taloissa. En muista omistaako ne Kuopion Kaupunki, as.yhtiö vai mikä on se taho jolle nää ihmiset maksaa vuokraa.
Valitettavasti nyt meni ohi. Siis kummasta halusit kumpaan?
Mikksi aina pitää rakentaa kovan rahan asuntoja, eikä voida että vuokralla asuminen voi olla aivan varteen oettava vaihtoehto.
Vuokralla asujia pidetään jotenkin 2.luokan kansalaisina ja vähän säälittävinä. - se on..
XXLLL kirjoitti:
en keksinyt itse. Kuopiossa on tälläinen alue. Eli porukat asuu siis vuokralla näissä 4-h taloissa. En muista omistaako ne Kuopion Kaupunki, as.yhtiö vai mikä on se taho jolle nää ihmiset maksaa vuokraa.
Valitettavasti nyt meni ohi. Siis kummasta halusit kumpaan?
Mikksi aina pitää rakentaa kovan rahan asuntoja, eikä voida että vuokralla asuminen voi olla aivan varteen oettava vaihtoehto.
Vuokralla asujia pidetään jotenkin 2.luokan kansalaisina ja vähän säälittävinä.tiivistysrakentaminen, kaikki paikat täyteen neukkukuutioita, tästähän oli aikoinaan enemmänkin juttua, kun Vanhanen meni puhumaan esikaupunkimaisen asumisen puolesta. Soinivaarat ja muut asumisen asiantuntijat nostivat äläkän energiansäästöstä yms. heille asuminen oli pääsääntöisesti korkeita tiiviisti rakennettuja neukkukuutioita ratojen varsilla pizzakolmion sisällä.
Tyrmäys röyhkeille omakotiunelmille
Jo uutisen ensimmäinen kommentti oli kuvaava :)
"Ehkäpä malliksi pitäisi ottaa entisistä sosialistimaista tutut esikaupunkikorttelit, jotka ovat kilometrien pituisia betonisia kanikoppikomplekseja. Ei ole haja-asutuksen mukanaan tuomia ongelmia."
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/38233-tyrmays-royhkeille-omakotiunelmille - bonaire
se on.. kirjoitti:
tiivistysrakentaminen, kaikki paikat täyteen neukkukuutioita, tästähän oli aikoinaan enemmänkin juttua, kun Vanhanen meni puhumaan esikaupunkimaisen asumisen puolesta. Soinivaarat ja muut asumisen asiantuntijat nostivat äläkän energiansäästöstä yms. heille asuminen oli pääsääntöisesti korkeita tiiviisti rakennettuja neukkukuutioita ratojen varsilla pizzakolmion sisällä.
Tyrmäys röyhkeille omakotiunelmille
Jo uutisen ensimmäinen kommentti oli kuvaava :)
"Ehkäpä malliksi pitäisi ottaa entisistä sosialistimaista tutut esikaupunkikorttelit, jotka ovat kilometrien pituisia betonisia kanikoppikomplekseja. Ei ole haja-asutuksen mukanaan tuomia ongelmia."
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/38233-tyrmays-royhkeille-omakotiunelmilleJos olet yhtään seurannut asuntokauppaa, niin ne huoneistojen arvoneliöt ovat palveluiden, kulkuyhteyksien ja keskustan palvelujen äärellä? Ihmiset haluavat kuitenkin kaiken edun taajamista myös haja-asutusalueille, mikä taas muutaman tönön takia on väärin saman kaupungin/kunnan asukkeja kohtaan jotka nimenomaan tahtovat asua vilkkaammilla paikoilla. Juttua voi siis purkaa eri näkökanteilta ja se, että suomalainen lähiöasuminen olisi verrattavissa neuvostoliittolaiseen rakentamiseen on liioittelua. Lähinnä meidän suomalaisten ongelmana on haluttomuus pärjätä tiiviimmin yhdessä. Emme kunnioita toisen toiveita, suutumme asiallisellekin palautteelle ja inhoamme periaatteessa naapureita olipa millainen enkeli tahansa. Emme sano päivää, paasaamme oikeuksistamme ja naapureiden velvollisuuksista. Kaikkeen olemme syyttömiä ja vihaamme heti sitä, jolla ei ole sama elämänvaihe kuin itsellään.
Mitä olen tämänkin palstan keskusteluja seurannut monesta kirjoituksesta huokuu joko kyvyttömyys asettua naapurin asemaan tai pettymys siitä, ettei naapurin kanssa voi sopia asioita. Uskon jokaisen kirjoittajan olevan oikeassa omassa tilanteessaan, mutta monelta puuttuu halua sopia asioista yhteiseksi hyväksi. Puuttuu oivallus, ettemme elä yhteiskunnassamme yksin ja joskus täytyisi vaan jaksaa punnertaa asiaansa eteenpäin kuin julistaa hirveä sota samoin tein.
- asukki 12
Hiphurraa!! Yläkerran lapsiperhe muutti muutama kuukausi sitten! Yli vuosi siinä meni, mutta vihdoin loppui pomppiminen ja jyskytys ja jumalaton huuto. Tilalle muutti toinen perhe, jonka lapset ja aikuiset ovat normaaleja. Eivät juokse asunnon päästä päähän klo 6-22 (sallittu aika nääs), pelaa palloa ja hyppää narua sisällä ja huuda parvekkeelle. Eivätkä edes hauku kovaäänisesti sukulaisiaan puhelimessa ja tietysti parvekkeella (kun sukulaiset juuri lähteneet). Emme tiedä edes tämän uuden perheen pankkitilin saldoa. Edellisen perheen rouva (maha pystyssä ja tupakkaa tupruttaen) muisti aina tiedottaa kovaan ääneen parvekkeella (missäs muualla), että voi hyvänen aika kun ei oo kuin kymppi tilillä ja rahapäivä vasta silloin ja silloin. Samalla kiroili todella rumasti lapsilleen. Hirveän hyvää vanhempaa muualle esitettiin, vaikka jälkeläisiä ei ikinä edes pihalla käytetty.
Kenenkähän riesana nyt ovat? - Varmasti perinteisiin
kasvatuskeinoihin ovat nuo vanhemmat joutuneet lopulta turvautumaan.
Säälin heidän lapsiaan. Todennäköisesti elävät pelossa nyt.
Lapsia on varmasti valistettu että naapurit pitävät huolen siitä että joutuvat kodittomiksi jos eivät pysy hiljaa. Luulenpa että perheessä vallitsee yleinen stressi ja pelkotila joka on vain tikittävä aikapommi. Siitä kiitos häiriintyneiden naapureiden.
Minä nauran aina kun joku tulee kertomaan miten kauheita kakaroita nykypäivänä on. Johtuen ihan siitä että nuo nykypäivän kakarat ovat itsekkäiden aikuisten maailmassa kasvavia. He eivät saa näkyä, kuulua tai ilmaista mielipiteitään. Lasten pitää sopeutua aikuisten tarpeiden mukaisesti yhteiskuntaamme.
Nämä ns hyvät naapurit joilla oikeus määrätä kaikesta talon asioista pitävät huolen siitä että lapset oppivat tapoja joilla hoidetaan naapurisopua tulevaisuudessakin...sääli. Kuten haukkumalla toista ihmistä selän takana mutta edessä päin ollaan niin mukavia. Mitähän lapsi ajattelee siinä kohtaa kun näkee aikuisen ristiriiaisen käytöstavan?
Minusta on turha syyttää vanhempia yksinään kun naapurustossa asuu kaikenlaista kansaa jotka häiriintyvät milloin mistäkin ja käyttäytyvät mitä järkyttävimmillä tavoilla, huh.- omia kokemuksia
Olet osin oikeassa, ettei ihmisillä riitä sallivuutta toisiaan kohtaan ja tunne, ettei tule kuulluksi on varmasti suurimmalle osalle tuttua. Minusta kuitenkin liioittelet lasten kohtaloa, koska yhtä lailla lapsien metelistä kärsivä voi olla vakavan sairauden uuvuttama ja sairastua yhä uudelleen stressaavan ympäristön takia? Koko ajan jossakin jonkun on vaan pakko sietää, pelätä ja koettaa selvitä, jos siis asiaa katsoo sinun näkökulmastasi. Ja mitä voittaa vihaamalla puolin ja toisin, jos maailmassa on keinoja myös neuvotella asiallisesti? Monelta puuttuu myös huumorintajua.
Olen myös huolissani lukenut lasten oikeuksien puolesta taistelevien mielipiteitä, että ovatko vanhemmat todellakin niin suurpiirteisiä ja tieten tahtoen testaavat lastensa kustannuksella kuka naapuri toteuttaa uhkauksensa? Ne jutut, mitä itse olen omassa elämässäni kuunnellut omien naapureitteni suista, mitä tekevät pian hankalille kakaroilla, on aika hirveää. Toki osa on vain uhoamista, mutta aikuinen voi jo sanoillaan haavoittaa lasta todella kipeästi lopun ikäänsä (minulla on siitä omakohtaisia kokemuksia lapsuuden naapureistamme) ja sen takia en käsitä vanhempia mitä varten he jättävät lapsensa keräämään itselleen hankaluuksia kuin voisivat muutamalla sanalla -ajoissa- selittää että tuon naapurin ollessa paikalla pidä pienempää suuta tmv. - mutta, milloin
omia kokemuksia kirjoitti:
Olet osin oikeassa, ettei ihmisillä riitä sallivuutta toisiaan kohtaan ja tunne, ettei tule kuulluksi on varmasti suurimmalle osalle tuttua. Minusta kuitenkin liioittelet lasten kohtaloa, koska yhtä lailla lapsien metelistä kärsivä voi olla vakavan sairauden uuvuttama ja sairastua yhä uudelleen stressaavan ympäristön takia? Koko ajan jossakin jonkun on vaan pakko sietää, pelätä ja koettaa selvitä, jos siis asiaa katsoo sinun näkökulmastasi. Ja mitä voittaa vihaamalla puolin ja toisin, jos maailmassa on keinoja myös neuvotella asiallisesti? Monelta puuttuu myös huumorintajua.
Olen myös huolissani lukenut lasten oikeuksien puolesta taistelevien mielipiteitä, että ovatko vanhemmat todellakin niin suurpiirteisiä ja tieten tahtoen testaavat lastensa kustannuksella kuka naapuri toteuttaa uhkauksensa? Ne jutut, mitä itse olen omassa elämässäni kuunnellut omien naapureitteni suista, mitä tekevät pian hankalille kakaroilla, on aika hirveää. Toki osa on vain uhoamista, mutta aikuinen voi jo sanoillaan haavoittaa lasta todella kipeästi lopun ikäänsä (minulla on siitä omakohtaisia kokemuksia lapsuuden naapureistamme) ja sen takia en käsitä vanhempia mitä varten he jättävät lapsensa keräämään itselleen hankaluuksia kuin voisivat muutamalla sanalla -ajoissa- selittää että tuon naapurin ollessa paikalla pidä pienempää suuta tmv.aikuiset oikeasti alkavat ymmärtämään oman toimintansa vaikuttavan lasten käyttäytymiseen? Oli ihminen sairas, uupunut stressaantunut ym. niin mielestäni aikuiset ovat vastuussa siitä minkälaisen mallin antavat.
En itsekkään ymmärrä jos lapsi metelöi 21.00 jälkeen tavallisessa toiminnassaan.
Silloin ymmärrän jos kyse väliaikaisesta metelöinnistä esim sairauden tai vamman takia.
Lapsen voi opettaa kyllä hiljaiseen toimintaan iltasella. Isossa perheessä jo nukkumaan meno iltarutiineissa saattaa olla hyvinkin äänekäs tapahtuma.
Päivällä lapset saavat ilakoida, temmeltää kotonaan ja pihalla mielestäni rauhassa. Onhan se lapsen ominainen tapa:))
Valitettavasti vaan kaikki eivät sellaistakaan siedä. Minä ainakin pistän komennon aikuisille jotka uskaltavat valittaa lapsista silloin kun se on normaalissa rajoissa tapahtuvaa niin äänen kuin ajankohdan kanssa:))
Ei vika aina ole lapsissa tai heidän perheissään. Joukkoon tosiaan mahtuu henkisesti sairaita "aikuisia". Useimmiten parisuhteessaan huonosti voivia, sairauden, taloudellisten vaikeuksien, yksinäisyyden, huonon kasvatuksen, päihdeongelmien, mielenterveysongelmien ym. takia ja siitä johtuvista syistä ovat ottaneet asiakseen pilata jonkun perheen elämää.....
- ottaa päähän
On se vaan ihmeellistä, että töihin ei pääse ilman kaikenkarvaisia kortteja ja passeja, edes mopo ei saa ajaa kortitta. Lapsia saa vääntää jokainen lisääntymiskykyinen, vaikka ei osaa huolehtia edes itsestään.
Turun malli nykyään on, että sossutapaukset lähettävät riehuvat kakaranas seuraavan korttelin pihalle. Siellä ei näitä herranterttuja tunneta ja säästytään lastensuojeluilmoituksilta, joksikin aikaa.
Siellä nämä renttuperheiden jälkeläiset rikkovat ja töhrivät huutavat ja mellastavat toisten ”ilona”.- asennevammaiset,
alkeelliset toimintatavat omaavat aikuiset ottaa todella päähän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613984- 593980
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552682Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211859Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261