600eur sijoitukseen 10v ajaksi?

Kertokaa mihin?

Lasten keräämät pikkuhilut "Piparkakkulaatikossa" lähtee kasvamaan korkoa vähintään kymmeneksi vuodeksi.

Miten / mihin kannattaisi sijoittaa tuo summa.

Laittakaa vinkkejä.

10

1043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

jos tiedät mitä teet niin ehdottomasti osakkeisiin. Johonkin osinkoystävälliseen firmaan. 10 vuoden aikana osingot ehtivät jo lähes maksaa takaisin tuon 600 euron.

• nig-19.3-2009

nyt voisi osake tuotaa ,
        jos osaa valita sellaisen, joka on vielä 10v kuluttua,
        eiköhän taasen 20 % vähintään poistu.

toiseksi,
        hyvin harvoin osake tuottaa, ihan oikeesti, ainakaan hyvin 10 vuotta,
        monella vaan hämärtyy, asiat
        tuotto ja uuden rahan sijoitukset yms.
        ----------------------------------

itse en ole viittä vuotta kauempaa missään samassa muodossa omaisuuksiani pitää ja aika kivasti on elelty ja sen verran sain kokoon kun olen bruttona elämäni aikana rahaa saanut.

nyt voi tulla pisin aika kun taitaa olla pankissa kannattavinta pitää, edelleen

• Tehrämyös

Et laittaa munat eri koriin.

• .....

600 euroa on niin pieni summa ettei siinä paljoa hajauteta. Kustannukset kasvavat liian suuriksi.

• Pohojalaane

Seuraavassa 600 euron pääomalle muutamia oletuskorkoja 10 v. ajalle:

Korko 3 %, alkuperäinen pääoma korot = 806,35 e
      Korko 6 % = 1074,51
      Korko 9 % = 1420,42

Edm. lukemat pitävät tarkasti paikkansa vain kiinteissä, kerran vuodessa maksettavissa koroissa. Jos korkoa maksettaisiin useampi kerta vuodessa, niin efektiivinen tuotto nousisi hiukan.
      Käytännössä 6 - 9 % saa ainoastaan osakkeista ja silloinkin pitää suunnilleen tietää, mitä tekee. Jos nyt sijoittaa osakkeisiin, niin luulen, että menee helposti vuosi pari osakkeen arvonnousua odotellessa - ellei siis kyseinen firma sattuisi menemään konkurssiin. Toisaalta myöhempi 20 - 30 % vuotuinen arvokasvu kuittaa nopeasti odottamisen. Ja ainahan voi toivoa, että osinkoja tulee päälle. Tulevina parina vuotena osingot saattavat jäädä vähäisiksi kuitenkin myös ns. paremmissa yhtiöissä - ja 600 eurolla ei nytkään näiden parempien yhtiöiden osakkeita saa paljon mitään. (Jos esim. osake maksaisi 6,00 euroa/kpl, saisit noin 100 osaketta. Ja jos sitten osinkoa tulisi esim. 0,40 euroa/osake, niin vuodessa se tekisi 40,00 euroa. Ja josta sitten pitäisi vähentää säilytyskulut ja mahdolliset muut menot...)

terveisin,

-pohojanpoika-

• pohojalaane

Kolme vaihtoehtoa vois siis olla:

1) "Tavallinen" pankin säästötili
        2) Rahastosijoitus
        3) Osakesijoitus

Vaihtoehto 1 olisi turvallisin, mutta luultavasti myös pienituottoisin. Ainoa mitä itse tarvitsisi tehdä on, että pitää silmällä talletuskorkoa säännöllisin väliajoin.

Vaihtoehtoa 2 pankit tarjoilee mieluusti. Rahastosta riippuen riski vaihtelee ja ehdoton miinuspuoli on tavallisesti verraten suuret hoitokulut.

Vaihtoehto 3 vaatii vähän paneutumista, säännöllistä seurantaa ja sitä, ettei kurssiheilumiset vie yöunia. Lisäksi ei koskaan voi varmuudella tietää, onko salkun arvo 10 vuotta myöhemmin 6, 600, vai 1800 euroa.

Kun muksujen pikkuhiluista on kysymys, harkitsisin vahvasti vaihtoa 1.

Terveisin,

-pohojalaane-

• Simo Sijoittaja

Osta Nesteen osaketta koko rahalla. Saat jo huhtikuussa n. 50 € - verot.

• liian pieni summa

Ääh, meillä pyöritetään noin 6 miljoonan salkkua, ja usein tuntuu, että sekin on liian pieni mihinkään järkevään.

Aktiiviseen salkunhoitoon tarvitset tietokoneen, printterin, pankkitilin, arvo-osuustilin, nopean verkon, jne. Perustamiskustannukset ovat tuota 600 euron luokkaa ja kk kulut yli 50 euroa.

Tuottovaatimuksesi on todella kova, jos aiot menestyä.

Aina voit toki ostaa M-realia ja rukoilla, että se pysyy pystyssä. Päivän kursiin saa niitä 2400. Niiden tasearvo on noin 10.000 euron luokkaa. Hyvällä tuurilla 600 euron sijoituksesi olisi seuraavalla nousukaudella yli 10.000. JOS, JOS, JOS, ...

Kymmenee vuoteen nousukausia mahtuu yleensä 1 tai 2.

• niin...

prota, että.

Pentu on päässyt työharjoitteluun?

• Hajauttaja

Oriolaa. Oriolalla on hyvät kasvun paikat Venäjällä. Vasta taisi saada apteekkitoiminnalle Ruotsinkin puolelle. Taisi olla 150 apteekkia Venäjällä. Riskit tietenkin on olemassa. Mutta itse laitan hetken päästä varmaankin muutaman tonnin Oriolaan kasvamaan korkoa. Mitä nyt olen seurannut lääkeyhtiöiden tuloksia ja kehityksiä niin keskimäärin niillä kurssitappio on pienmpää kuin muilla. Kysymyksessä on siis kasvuyhtiö joka petaa paikkaansa Venäjälle(pääasillinen markkina-alue tulevaisuudessa). Aikoinaan olin melko optimisti kun arvioin vaimolleni kun Neuvostoliitto purkautui että menee n. 25 vuotta jotta Venäläiset kuluttavat yhtä paljon kuin Länsimaalaiset nyt. Veikkaukseni osui pahasti silloin huti. Näyttäisi että Venäjällä kasvu vauhti on paljon hitaampaa eli nyt menee vielä 30 vuotta jotta heillä asiat ovat kuten meillä.
      Tavoitehinta 10 vuodelle Oriolalle minulta on n.30 €:n luokkaa. Joten itse sijoitan nyt n 1.80€/kpl ja myyn kun tavoitehinta 30€ on saavutettu. Mikäli sitä ei saavuteta 10 vuodessa tai tilanteet muuten muuttuvat radikaalisti toimin silloisen tilanteen mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2610
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      342
      2233
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2052
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      19
      1916
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1648
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1182
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1169
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1030
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      1015
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      3
      982
    Aihe