Siskoni murrosikä

hahh^^

Olen nyt siskoni puolesta täällä kyselemässä. Elikkäs siskoni täytti juuri 15v. Hänellä rintojen kehitys ja karvojen kasvukin on tullut olisko tässä vuoden-puolentoistavuoden sisään. Menkat eivät ole alkaneet. Meillä on hyvät välit ja pystymme puhumaan tälläisistä asioista hyvin, joista hän ei edes äidin kanssa puhu. Hän on ollut vähän huolestunut kehityksestään tai ei hän sitä suoraan ole sanonut, mutta uskon kuitenkin näin.

Itse olen nyt 17v. ja itselleni eka karvat alapäähän tulivat jo 8-vuotiaana, rinnat alkoivat kehittyä jo 10-vuotiaana ja hänen ikäisenään (eli 15v.), mulla oli jo vuosia ollut kunnon karvat alapäässä, kainaloissa (hänellä on hento karvoitus nyt vähän aikaa ollut), rinnat olivat kasvaneet jo kunnolla (hänellä ne ovat hyvin vähän kehittyneet, käyttää vielä toppimallisia rintsikoitakin) ja menkat olivat alkaneet. Kunnon akne hänellä kyllä on, joka sekin kuuluu kyllä murrosikään.

Äidillämme kuukautiset alkoivat vähän ennen 14-vuotis synttäreitä, itselläni muutama kuukausi 14v. synttäreiden jälkeen eli siis aika samoihin aikoihin äidin kanssa. Siskoni on nyt jo 15v. eivätkä ne ole alkaneet..

Mistä tämä johtuu? Tietenkin se on yksillöllistä ja kaikille tapahtuu kaikki eri aikaan. Itselläni murrosikä kuitenkin alkoi aika aikaisin ja pikkusiskolle sit aika myöhään.. Milloinkohan voisi ajatella, että hänen kuukautiset alkaa? Meillä on vain pari vuotta ikäeroa, mutta minä olen niin paljon kehittyneempi, olin jo hänen iässään.. Mikä oli muuten se ikäraja, että pitää mennä lääkäriin, jos menkat eivät ole alkaneet?

2

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uykuykyukyu

On se kehitys sitten ihmeellistä kyllä kyllä.

Siskosi kehitys on hieman hitaampaa, kun taas sinä puolestasi sait murrosiän oireilua tosi aikaisin. Molempi oudompi.

• lääkäriin

Lääkärille menoon ei ole mitään ikärajaa. Jo se, että asia huolestuttaa, on hyvä syy käydä lääkärissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2581
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2297
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe