Onko täällä ketään kuka harrastaa golfia? Tuossa kundin kanssa mietittiin että, mitä jos aloitettaisiin tänä keväänä yhdessä uusi harrastus. Lähellä tässä Paloheinässä kun golf-kenttä..Kysyisin millä fyrkkalla pääsee alkuun noin... ? Aloittelijoina kun varmasti täytyisi jonnekin kursseille osallistua myös.
t.friidu
Golf
25
866
Vastaukset
- ::p--=
Kursseista en tiedä, opetus maksaa aina. Sitten tulee kenttämaksuja ja toisekseen golf-seuroihin on tunkua, niihin ei oikein pääse.
Vehkeet voi maksaa mitä vaan, voi niitä vuokratakin.
Ite sain mammalta bägin ja kasan mailoja jokin vuosi sitten. Niitä saa halvalla kirppareilta. Toi bägi on lähinnä sateenvarjotelineenä. Joskus olen paukutellut palloja naapurin kaurahalmeeseen. Keltaiset saattaa löytyäkin, valkoiset harvemmin. Puttaamista varten pitäisi olla kunnon nurtsi, tää mun pottupelto ei oikein ole siihen suosiollinen.
Kun pallot loppui, joskus oon paukutellut jääkimpaleita tms. Tasoitusta ei ole kun ikinä en oo käynyt kentällä pelaamassa. Minigolf tosin on kivaa, vaikkakin vähän eri juttu.
=DW=- ent.tehtaantyttö
ihan oikeeseen golfiin. Täytyy alkaa selvittää näitä maksuja..aikaisemmin aina ajattelin että, ei mitenkään mun juttu. Nyt tullut toisiin ajatuksiin olisko toi ikä;) kun ei toi fillarointi enää onnistu. Nooh, miehellä tuo kalastusjuttu, ja uppoo siihenki fyrkkaa..Ajateltiin tossa aikaisemmin että, ei enää venettä. Mutta, nyt molemmilla hinku taas pikku paattiin, jolla päästäsiin lähisaariin kesällä. Nyt kun on käytössä pelkkä soutuvene;) ei sillä..mennä. Moottori pitää olla, veneen perässä;)
t.friidu - .....=._-
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
ihan oikeeseen golfiin. Täytyy alkaa selvittää näitä maksuja..aikaisemmin aina ajattelin että, ei mitenkään mun juttu. Nyt tullut toisiin ajatuksiin olisko toi ikä;) kun ei toi fillarointi enää onnistu. Nooh, miehellä tuo kalastusjuttu, ja uppoo siihenki fyrkkaa..Ajateltiin tossa aikaisemmin että, ei enää venettä. Mutta, nyt molemmilla hinku taas pikku paattiin, jolla päästäsiin lähisaariin kesällä. Nyt kun on käytössä pelkkä soutuvene;) ei sillä..mennä. Moottori pitää olla, veneen perässä;)
t.friiduIte kun oon sisämaan kasvatti, en oikein ole sisäistänyt venejuttuja.
Tuli vajaa parikymmentä vuotta sitten jokin mielenhäiriö. Päätin hankkia veneen ja perustaa pursiseuran. Into hiipui nopeasti. Varaa oli vain venäläiseen kumiveneeseen. Se ei pitänyt ilmaa. Muutamia kertoja koitin sillä tuossa joella soudella ja kalastella.
Viimeinen pisara oli, kun rapalan vaappu jäi kiinni veneeseen ja se upposi. Rannalta kalastaminen paljon kuivempaa.
=DW= - ent.tehtaantyttö
.....=._- kirjoitti:
Ite kun oon sisämaan kasvatti, en oikein ole sisäistänyt venejuttuja.
Tuli vajaa parikymmentä vuotta sitten jokin mielenhäiriö. Päätin hankkia veneen ja perustaa pursiseuran. Into hiipui nopeasti. Varaa oli vain venäläiseen kumiveneeseen. Se ei pitänyt ilmaa. Muutamia kertoja koitin sillä tuossa joella soudella ja kalastella.
Viimeinen pisara oli, kun rapalan vaappu jäi kiinni veneeseen ja se upposi. Rannalta kalastaminen paljon kuivempaa.
=DW=meidän yks vene oli Virosta. Vanha jokipaatti, no miehen kaveri laitto sen veljensä kanssa viimeisen päälle kuntoon. Sellainen kaunis valkoinen pieni vene millä päästiin lähisaariin;) Hitsi, se oli sit muka liian leveä kalastukseen..myytiin se ex-miehelle joka vei sen Pieliselle..no, nyt samantapaista pikkuvenettä kumminkii haikaillaan;) joskus tuntuu...että, päätökset tehdään ilman järkee..olis kanttanut pitää se pikkupaatti kumminkii...no, jo venekerhon jäsenyydestä ei kumminkaa luovuta;)
t.friidu
- ei golfaaja
halvempia harrastuksia, sellaisia joihin ei tarvitse ostaa kalliita välineitä ja maksaa siitä, että saa käydä kentällä.
Esim. pyöräily, ratsastus, yleisurheilu,(sulle vois sopia korkeushyppy) jne.- ent.tehtaantyttö
aika rohkee friidu oon. Mut korkeushyppy;)..ei nyt ehkä ihan enää tässä iässä. Eiku hitsi ihan tosissaan ollaan. Fillarointia oon harrastanut koko ikäni. Mut nyt kun nelisen vuotta toi oikea jalka meni lopullisesti..niin, enää tuota fillarointi en voi harrastaa ja sekös harmittaa..No ratsastusta taas..niin siihen kyllä ihan oikeesti haettiin kundille tätä rahoitusta..(kuntoutusmuotona) mutta, Kela ei korvaa kahta kuntoustusta kerralla. Kundi tota ratsastusta on jonkin verran jo ehtinyt kokeilla ja piti kovasti. Itse pidän kyllä hevosista erittäin paljon...mutta, ei minua kyllä ratsastamaan millään saa;) no, tallilla kyllä voisin käydä..Yleisurheilu;) siinähän tulee hiki:) ei friidun juttu.
Enpä tiedä noitä golf-kenttiä kun on tullut kun sieniä sateella...jospa ne hinnat ovat siitä pudonneet. DW: tuolla kirjoitti että, aluksi vois vaikka vuokrata noi välineet. Ja jos innostus sit vielä jatkuis niin sit vasta ostais noi omat mailat sun muut..
Kundikin meillä kun aina välillä laskettulerinteessä talvella käy, niin noi välineet aina vuokrataan..no, tuolla Serenassa saatiin sille vielä yks vanhempi hiihdonopettaja jolle, maksettiin, opetti kundille yksityisesti kuinka lasketellaan..meistä kun ei enää mäkeen. Eikä nuo tunnit kyllä kovin kalliita olleet..menee se fyrkka joskus turhempaakin. Hyvä fiilis siitä kundille jäi..tuli lopulta mäen ihan itse ylhäältä alas. Ilman opettajaa..ja on se vähän niinki että, harrastus kuin harrastus niin se maksaa fyrkkaa..
t.friidu
- pääseekin
ns. tavallinen taapertaja, (ei ole sitten loukkaus)mutta monelta kentällä, on heiltä pääsy kielletty.
Itse en lajia harrasta, mutta noitakin tuttavapiiriin kuuluu.- ent.tehtaantyttö
sellainen vielä oman sisäpiirin jengin harrastus. Et kaikille kentille ei pääse ellei omista jotain osakkuuksia. No..Paloheinä kävis meille kyllä hyvin...ja ihan kiva mesta. Täytyy tässä aktivoitua ja lähtee selvittää tota juttua ihan tosissaan. Kundi kyllä tekee edelleen pitkiä fillarointireissuja ihan itsekseen; kesäisin ympäri Stadia. Mut, ei senkään aina kliffaa yksin mennä..meistä kummastakaan kun ei enää ole fillariretkiä tekemään miehestä eikä minusta..siksi toi golfjuttu tuli meilläkin esille..no, uimaan taas kundi ei ole kovin innokas, koska tuota vettä vähän vieläkin "jännittää"...veteen jotenkin saan..mut sieltä tullaan aika nopeesti veks;) joten ainut juttu olis melkein tuo golf..
t.friidu - ymmärsit edelliseni
sellainen vielä oman sisäpiirin jengin harrastus. Et kaikille kentille ei pääse ellei omista jotain osakkuuksia. No..Paloheinä kävis meille kyllä hyvin...ja ihan kiva mesta. Täytyy tässä aktivoitua ja lähtee selvittää tota juttua ihan tosissaan. Kundi kyllä tekee edelleen pitkiä fillarointireissuja ihan itsekseen; kesäisin ympäri Stadia. Mut, ei senkään aina kliffaa yksin mennä..meistä kummastakaan kun ei enää ole fillariretkiä tekemään miehestä eikä minusta..siksi toi golfjuttu tuli meilläkin esille..no, uimaan taas kundi ei ole kovin innokas, koska tuota vettä vähän vieläkin "jännittää"...veteen jotenkin saan..mut sieltä tullaan aika nopeesti veks;) joten ainut juttu olis melkein tuo golf..
t.friidusiinä, kun pääsi melkoiset kirjalliset virheetkin läpi.
Olen Golfia kokeillut, ei mun juttu. No tosin pitkiä kävelylenkkejä siinä tulee raittiissa ilmassa.
Itse olen hurahtanut vanhoilla päivillä keilailuun. - ent.tehtaantyttö
ymmärsit edelliseni kirjoitti:
siinä, kun pääsi melkoiset kirjalliset virheetkin läpi.
Olen Golfia kokeillut, ei mun juttu. No tosin pitkiä kävelylenkkejä siinä tulee raittiissa ilmassa.
Itse olen hurahtanut vanhoilla päivillä keilailuun.kundi on joskus, käynyt Hohtokeilailussa oman jenginsä kanssa. Hitsi; jos, nää mun heikot sormet antaisi myöten, niin se olisi kyllä se meidänki yhteinen juttu. Näillä onnettomilla räpylöillä;) kun ei mitään keilapalloa vaan pidetä hyppysissä, on niin ohkaset luut ja nivelet kaikissa sormissa ja sit ku vielä osasta puuttuu niveliä nooh..niin joutuisi meikä vaan sivusta seuraamaan.
Hyvin näilläkin räpylöillä on sit vaan räpellelly jotenkin;)) mutta, tota kantamista ja raskaiden tavaroiden nostamista täytyy jo nyt vältellä..onneks mulla tässä kotona vahvoja kundeja apua arkisi joilla tota käsivoimaa hyppysissä.
t.friidu - voihan sitä
kundi on joskus, käynyt Hohtokeilailussa oman jenginsä kanssa. Hitsi; jos, nää mun heikot sormet antaisi myöten, niin se olisi kyllä se meidänki yhteinen juttu. Näillä onnettomilla räpylöillä;) kun ei mitään keilapalloa vaan pidetä hyppysissä, on niin ohkaset luut ja nivelet kaikissa sormissa ja sit ku vielä osasta puuttuu niveliä nooh..niin joutuisi meikä vaan sivusta seuraamaan.
Hyvin näilläkin räpylöillä on sit vaan räpellelly jotenkin;)) mutta, tota kantamista ja raskaiden tavaroiden nostamista täytyy jo nyt vältellä..onneks mulla tässä kotona vahvoja kundeja apua arkisi joilla tota käsivoimaa hyppysissä.
t.friidupalloa heitellä ilman, että työntää sormia reikiin ja ota lasten pallo, ne on kevyitä. :-)
On se mukava sosiaalinen harrastus. Tuoppi rusahtavaa nestettä takana pöydällä ja sitten rento pyllistys. - ent.tehtaantyttö
voihan sitä kirjoitti:
palloa heitellä ilman, että työntää sormia reikiin ja ota lasten pallo, ne on kevyitä. :-)
On se mukava sosiaalinen harrastus. Tuoppi rusahtavaa nestettä takana pöydällä ja sitten rento pyllistys.musta tuntuu et lastenkeilapalloki olis liikaa..mut enhän mä oo kyllä kokeillu;)) pitäisi sit mennä kokeilee..tuolla Hesarilla taitaa yks Keilahalli olla ellen ihan väärin muista..tuosta kaljasta en välitä ja autolla jos, mennään niin jää se lonkeroki ottamatta. Mut ainahan me voidaan mennä kasin skurulla, jäädään Hämiksellä vaan entteks veks.
t.friidu - Urheilutalolla
musta tuntuu et lastenkeilapalloki olis liikaa..mut enhän mä oo kyllä kokeillu;)) pitäisi sit mennä kokeilee..tuolla Hesarilla taitaa yks Keilahalli olla ellen ihan väärin muista..tuosta kaljasta en välitä ja autolla jos, mennään niin jää se lonkeroki ottamatta. Mut ainahan me voidaan mennä kasin skurulla, jäädään Hämiksellä vaan entteks veks.
t.friiduHesarilla on halli. Itse käytän Ruusulan Keilahallia, joka tietty on Ruusulankadulla.
Ei sekään ole halpa harrastus, mutta välineitä ei ole pakko ostaa. Kengät voi vuokrata hallilta ja palloa saa käyttää veloituksetta. Rata, on se mikä maksaa, mutta päivävuorot olisi toki halvempia ja radallahan saa olla useampi henkilö. - ent.tehtaantyttö
Urheilutalolla kirjoitti:
Hesarilla on halli. Itse käytän Ruusulan Keilahallia, joka tietty on Ruusulankadulla.
Ei sekään ole halpa harrastus, mutta välineitä ei ole pakko ostaa. Kengät voi vuokrata hallilta ja palloa saa käyttää veloituksetta. Rata, on se mikä maksaa, mutta päivävuorot olisi toki halvempia ja radallahan saa olla useampi henkilö.että, voitaisiin kyllä tohon yhteiseen juttuun satsata. Voisihan sitä kokeilla. Kestääkö nää räpylät ihan oikeesti tota lastenkeilapalloa. Noi hallivuorojutut varmaan tuolta netistä saan. Juttu meillä on nyt tää mistä löydettäisiin sellaisen yhteinen harrastus, johon minäkin voisin osallistua..ja vähän ajattelin että, ensiksi voisi noi välineet vuokrata ja jos, kiinnostus jäisi, niin sitten kannattaisi ostaa omat välineet..tossa, laskettelujutussa näin tehdään, koska, ei siellä rinteessä kundi nyt kovin usein kumminkaan talvisin käy..mutta, tuosta keilailujutusta kyllä tykkäisi, kun sitä on päässyt jo kokeilemaan. Ei ainakaan ole sanonut ettei siellä tykänyt olla.
Kiitoksia, sulle etukäteen;
t.friidu - tosiaan näkee
että, voitaisiin kyllä tohon yhteiseen juttuun satsata. Voisihan sitä kokeilla. Kestääkö nää räpylät ihan oikeesti tota lastenkeilapalloa. Noi hallivuorojutut varmaan tuolta netistä saan. Juttu meillä on nyt tää mistä löydettäisiin sellaisen yhteinen harrastus, johon minäkin voisin osallistua..ja vähän ajattelin että, ensiksi voisi noi välineet vuokrata ja jos, kiinnostus jäisi, niin sitten kannattaisi ostaa omat välineet..tossa, laskettelujutussa näin tehdään, koska, ei siellä rinteessä kundi nyt kovin usein kumminkaan talvisin käy..mutta, tuosta keilailujutusta kyllä tykkäisi, kun sitä on päässyt jo kokeilemaan. Ei ainakaan ole sanonut ettei siellä tykänyt olla.
Kiitoksia, sulle etukäteen;
t.friidukaikkien keilahallien aukioloajat ja hinnat.
Ainakin Ruusulan halliin voi jopa ajan tilata netistä.
Siellä on TODELLAKIN ihan vapaa tyyli, miten sitä palloa heittelee. Esim. 6 lipsiä painava pallo, on kiloissa alta 3 kiloa, joten kokeile jauhopusseilla kotona, mutta älä heitä niitä, tulee sotkua. - ent.tehtaantyttö
tosiaan näkee kirjoitti:
kaikkien keilahallien aukioloajat ja hinnat.
Ainakin Ruusulan halliin voi jopa ajan tilata netistä.
Siellä on TODELLAKIN ihan vapaa tyyli, miten sitä palloa heittelee. Esim. 6 lipsiä painava pallo, on kiloissa alta 3 kiloa, joten kokeile jauhopusseilla kotona, mutta älä heitä niitä, tulee sotkua.kundi kanssa just himaan. Kauppareissulta. Niin tuota häneltä jo kysyinkin, että mitä tykkäisi jos, alettaisi keilaamaan yhdessä. Oon vähän pelänny tota palloa kun nää räpyläni on heikot. Mutta, voidaan mennä kokeilemaan. Mielellään lähtee mutsin kanssa vielä;). No mulla on sellaiset painot jotka yhteensä suunnilleen ton kolme kiloa painaa. Jos, nää räpylät sit vaan kestää...ja voinhan minä harvakseltaan heitellä sitä palloa..
Kiitos näistä tiedosta jo etukäteen.
t.friidu
- henrii
pääsee jonkunlaiseen alkuun. Itse olen ajatellut harrastamaan hevospooloa.
- Meriläinen
sitä hevospooloa suomessaki?
En ole koskaan nähnyt oikeestaan kait eniten englantilaisissa elokuvissa :) - ..=.l..{
Aikanaan kännisä suunniteltiin hevospooloturnausta. Käytännön ongelmisi tuli, kellään ei hevosta, kukaan tiedä sääntöjä sekä se että, kukaan ollut ikinä ratsastanutkaan.
Pitänyt pelailla krokettia, ees vähän samannäköiset mailat.
=DW= - ent.tehtaantyttö
katsoa, miten päästäisiin tohon harrastukseen halvemmalla aluks kiinni. Ja jos, ei päästä niin saa jäädä.
t.friidu - Meriläinen
..=.l..{ kirjoitti:
Aikanaan kännisä suunniteltiin hevospooloturnausta. Käytännön ongelmisi tuli, kellään ei hevosta, kukaan tiedä sääntöjä sekä se että, kukaan ollut ikinä ratsastanutkaan.
Pitänyt pelailla krokettia, ees vähän samannäköiset mailat.
=DW=Hyvät lähtökohdat teilläkin oli aloittaa uusi juttu.
- viivi-amaldiina
minun golf, :)
se on hauskaa, eikä maksa paljon.- ent.tehtaantyttö
nyt vasta minäkin muistan. Et meillä taitaa ja olla krokettipeli klitsussa..tossa lähellä on iso koulun vanha hiekkakenttä. Joka on edelleen urheilukenttä myös. No, kesällä toisella puolella on fudiskenttä. Niin, eipä tossa hiekkakentällä kesäisin juuri porukkaa. Eiku peli pystyyn sinne.
Kiitti Viivi;) enpä olis tota peliä muuten muistanut.
t.friidu
- vuosi pelattu
ja "mielenkiintoinen, antoisa mutta turhauttava peli" pitää paikkansa. Repii hermoja ja antaa elämyksiä. Pirullinen peli aloittelijalle
- Atzshii
saanut siitä riesaksi golf-kyynärpää-riesan.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938