Laserhoito

toimiiko?

Minulle suositeltiin laserhoitoa kipuun käteen, eräs tuttu suositteli. Lääkärillä olen jo monesti käynyt, hierojallakin.

Lääketieteellinen laserhoito:
http://www.laserin.fi/index.php?id=4

Onko kellään kokemuksia?

17

7272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimiiko?
    • Espoossa

      Ulappatorin Lääkärikeskus
      http://www.laakarikeskusyhtyma.fi/toimipisteet/?file=office_functions&id=8&fid=514

      Kuullostaa hyvältä:
      "Tennis- tai golfkyynärpää voi usein olla väärä diagnoosi - kyseessä saattaa olla puristuksissa oleva hermo (katso karpaalitunnelisyndrooma), eikä tällöin epicondylin käsittely auta. Aluetta pitää hoitaa viidennen ja kuudennen niskanikaman kohdalla Galliumlaserilla."
      http://www.irradia.fi/1mid_indikationer.htm

      Vaan osataanko missään Lääkärikeskuksessa tuota oivaltaa?

    • kaikkiin oireisiin

      kyllä tuossa kakkendalin haju on aika vahvana. Odotellaanpa nyt, koska se lääketieteellisen laserhoidon tieteellisyys tulee näkyviin. varmaan ihan pian.

      • sairaalassa

        Jos sitä antaa sairaanhoitaja Espoon lääkäriasemalla, niin miksi epäillä?
        Sairaanhoitaja (XY) antaa lääketieteellistä laserhoitoa Ulappatorin Lääkärikeskuksessa

        Lääkärikeskus mainostaa:
        "Kyseinen hoitomuoto, matalatehoinen laserhoito, on tieteellisesti tarkkaan dokumentoitu ja tutkittu, nopea, kivuton ja tehokas sekä vaaraton ja ilman sivuvaikutuksia"

        On lääketieteellistä ja on tehokastakin. Kokemuksia?


      • varmaan kohta korjaat asian
        sairaalassa kirjoitti:

        Jos sitä antaa sairaanhoitaja Espoon lääkäriasemalla, niin miksi epäillä?
        Sairaanhoitaja (XY) antaa lääketieteellistä laserhoitoa Ulappatorin Lääkärikeskuksessa

        Lääkärikeskus mainostaa:
        "Kyseinen hoitomuoto, matalatehoinen laserhoito, on tieteellisesti tarkkaan dokumentoitu ja tutkittu, nopea, kivuton ja tehokas sekä vaaraton ja ilman sivuvaikutuksia"

        On lääketieteellistä ja on tehokastakin. Kokemuksia?

        Jos se on tieteellisesti tutkittu, dokumentoitu ja tehokas, niin olisipa mielenkiintoista nähdä, mihin sairauksiin se on käypä hoito. Varmaan joku ihan kohta postaa viitteen niihin vertaisarvioituihin kovatasoisissa kansainvälisissä julkaisuissa ilmestyneisiin meta-analyyseihin aiheesta.


      • toimiiko?
        varmaan kohta korjaat asian kirjoitti:

        Jos se on tieteellisesti tutkittu, dokumentoitu ja tehokas, niin olisipa mielenkiintoista nähdä, mihin sairauksiin se on käypä hoito. Varmaan joku ihan kohta postaa viitteen niihin vertaisarvioituihin kovatasoisissa kansainvälisissä julkaisuissa ilmestyneisiin meta-analyyseihin aiheesta.

        Siis minkä korjaan?
        Jos lääkärikeskus tarjoaa hoitoa, jota se mainostaa lääketieteelliseksi, niin eikö se sitten olekaan tutkittu vaikka siitäkin mainostavat? Näyttö on heillä.

        Olisin kyllä enemmän kiinnostunut onko kellään kokemusta siitä?


      • sinä vaan vakutuit heti
        toimiiko? kirjoitti:

        Siis minkä korjaan?
        Jos lääkärikeskus tarjoaa hoitoa, jota se mainostaa lääketieteelliseksi, niin eikö se sitten olekaan tutkittu vaikka siitäkin mainostavat? Näyttö on heillä.

        Olisin kyllä enemmän kiinnostunut onko kellään kokemusta siitä?

        Voi hyvinkin olla, että lääkärikeskuksessa on ammatinharjoittaja, joka myy laserhoitelupalveluaan ja vuokraa keskukselta toimitilat.

        Aina kannattaa epäillä, jos hoitelutuote vaikuttaa epämääräiseltä, sen periaate on selitetty sekavasti ja sitä tarjoillaan parannuksena kaikkiin mahdolllisiin vaivoihin. Esimerkiksi laserin mainostamisen tinnituksen hoitona pitäisi vähän epäilyttää.

        Toinen uskomushoiteluille tyypillinen piirre on, että toimintaperiaatetta ei palveluntarjoaja osaa oikein selittää. Esimerkiksi jos mainostaja ei osaa selittää, mitä laser on, niin ei oikein vakuuta. Paitsi tietysti hörhöjä.


      • toimiiko?
        sinä vaan vakutuit heti kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla, että lääkärikeskuksessa on ammatinharjoittaja, joka myy laserhoitelupalveluaan ja vuokraa keskukselta toimitilat.

        Aina kannattaa epäillä, jos hoitelutuote vaikuttaa epämääräiseltä, sen periaate on selitetty sekavasti ja sitä tarjoillaan parannuksena kaikkiin mahdolllisiin vaivoihin. Esimerkiksi laserin mainostamisen tinnituksen hoitona pitäisi vähän epäilyttää.

        Toinen uskomushoiteluille tyypillinen piirre on, että toimintaperiaatetta ei palveluntarjoaja osaa oikein selittää. Esimerkiksi jos mainostaja ei osaa selittää, mitä laser on, niin ei oikein vakuuta. Paitsi tietysti hörhöjä.

        Minä vakuutuin, koska tuttuni sitä suositteli saatuaan apua. Vakuutuin sen verran, että ajattelin kokeilla kun muualtakaan en apua ole saanut. En tiedä toimiiko mutta kokeilun arvoista saattaisi olla.

        Lääkärikeskuksen sairaanhoitajiin ei siis voi luottaa?

        Mielestäni toimintaperiaate oli kivan hyvin selitetty. Monella eri sivulla on siitä tietoa.

        Miksi tinnitusta ei voisi hoitaa?


      • tiedeuskovainen?
        sinä vaan vakutuit heti kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla, että lääkärikeskuksessa on ammatinharjoittaja, joka myy laserhoitelupalveluaan ja vuokraa keskukselta toimitilat.

        Aina kannattaa epäillä, jos hoitelutuote vaikuttaa epämääräiseltä, sen periaate on selitetty sekavasti ja sitä tarjoillaan parannuksena kaikkiin mahdolllisiin vaivoihin. Esimerkiksi laserin mainostamisen tinnituksen hoitona pitäisi vähän epäilyttää.

        Toinen uskomushoiteluille tyypillinen piirre on, että toimintaperiaatetta ei palveluntarjoaja osaa oikein selittää. Esimerkiksi jos mainostaja ei osaa selittää, mitä laser on, niin ei oikein vakuuta. Paitsi tietysti hörhöjä.

        Jotenkii sust saa käsityksen, et oot oikein fanaattinen tiedeuskovainen. Oikee lääkärilobbari.

        Mist sää muuten tiiät, et tinnituksen hoitoon tuo laser ei auttais?

        Onks muuten noitten lekurien määräämien fys hoitojen teho tutkittu tieteellisest?

        Kaverin niskat olivat yli vuoden ihan jumissa, juoks lekurissa ja kaks kertaa fys hoidoissa à 15 hoitokertaa vuoden sissää, popsi särkylääkkeitä, eikä mitään apua.
        Fys hoitokii makso maltaita ku kela korvas siit tosi vähä.
        Se pitäs olla nii, et jos tieteellinen lekurin määräämä hoito ei auta, nii rahat takas.

        Mää neuvoin viel kaverii et ku et nosta punttii nii siks sun niskat on kippeenä. Osti puntit ja helvetti pääsi irti. Jumittuivat vielä pahemmin ja kipu oli kova. Haukku mut pataluhaks.
        Meni sit kiinalaista kokeilemaa ja kas kummaa ku niskajumitus laukesi yli kymmenen kerran akupiikityksellä ja mikä vielä jännenpää nii häntä vuoskausii vaivannu tinnityskii hävis. Eikä oo tullu takas pariin vuoteen.
        Ja tul paljo halvemmaks ku nuo lekurin määräämät hoijot.

        Oon ittekkii juossu lekuris muutaman kerran kipujen kans. Särklylääkettä vaa määräs joka kerta ja kerran fys hoitoo mut ku ei ollu nappulaa nii jätin välii.

        Kato ku äkkii sen potilas huomaa kuinka avuton lekuri on kipujen parantamisessa.

        Heti seuraavan kerran kokeilisin tuot laserhoitoo ku alkaisin kipuilla.


      • laserhoitoa
        sinä vaan vakutuit heti kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla, että lääkärikeskuksessa on ammatinharjoittaja, joka myy laserhoitelupalveluaan ja vuokraa keskukselta toimitilat.

        Aina kannattaa epäillä, jos hoitelutuote vaikuttaa epämääräiseltä, sen periaate on selitetty sekavasti ja sitä tarjoillaan parannuksena kaikkiin mahdolllisiin vaivoihin. Esimerkiksi laserin mainostamisen tinnituksen hoitona pitäisi vähän epäilyttää.

        Toinen uskomushoiteluille tyypillinen piirre on, että toimintaperiaatetta ei palveluntarjoaja osaa oikein selittää. Esimerkiksi jos mainostaja ei osaa selittää, mitä laser on, niin ei oikein vakuuta. Paitsi tietysti hörhöjä.

        "Voi hyvinkin olla, että lääkärikeskuksessa on ammatinharjoittaja"

        Näkyy "ammatinharjoittajia" olevan myös sairaalassa:

        http://www.eiransairaala.fi/index.php?k=8354


      • huiluselitys
        toimiiko? kirjoitti:

        Minä vakuutuin, koska tuttuni sitä suositteli saatuaan apua. Vakuutuin sen verran, että ajattelin kokeilla kun muualtakaan en apua ole saanut. En tiedä toimiiko mutta kokeilun arvoista saattaisi olla.

        Lääkärikeskuksen sairaanhoitajiin ei siis voi luottaa?

        Mielestäni toimintaperiaate oli kivan hyvin selitetty. Monella eri sivulla on siitä tietoa.

        Miksi tinnitusta ei voisi hoitaa?

        >Mielestäni toimintaperiaate oli kivan hyvin selitetty.

        Varmaan kivan hyvin mutta ei oikein. Laser ei oikeasti tuota vain yhtä aallonpituutta. Aallonpituuden vaihteluväli vaan on yleensä kapea. Tosin sekään ei päde kaikkiin lasereihin. Aallot eivät myöskään ole erityisen pitkiä. Esimerkiksi punaisen LASERin aallonpituus on sama kuin muunkin punaisen valon. et tainnut olla ihan hereillä perukoulun fysiikan tunnilla?

        >Miksi tinnitusta ei voisi hoitaa?

        Pikainen pubmedhaku paljastaa, että laseria tinnituksen hoidossa koskevia kaksoissokkokokeita kuvaavia artikkeleita on kolme. Kaikissa otokset ovat hyvin pieniä. Kahdessa testattu hoito ei eronnut lumehoidosta. Homman raportoidaan toimineen vain Istanbulissa. Eli näyttöä ei ole.


      • toimiiko?
        huiluselitys kirjoitti:

        >Mielestäni toimintaperiaate oli kivan hyvin selitetty.

        Varmaan kivan hyvin mutta ei oikein. Laser ei oikeasti tuota vain yhtä aallonpituutta. Aallonpituuden vaihteluväli vaan on yleensä kapea. Tosin sekään ei päde kaikkiin lasereihin. Aallot eivät myöskään ole erityisen pitkiä. Esimerkiksi punaisen LASERin aallonpituus on sama kuin muunkin punaisen valon. et tainnut olla ihan hereillä perukoulun fysiikan tunnilla?

        >Miksi tinnitusta ei voisi hoitaa?

        Pikainen pubmedhaku paljastaa, että laseria tinnituksen hoidossa koskevia kaksoissokkokokeita kuvaavia artikkeleita on kolme. Kaikissa otokset ovat hyvin pieniä. Kahdessa testattu hoito ei eronnut lumehoidosta. Homman raportoidaan toimineen vain Istanbulissa. Eli näyttöä ei ole.

        Kuinka sillä laservalolla lääkärit sairaalassa ja lääkärikeskuksessa aknea ja luunmurtumia parantaa?


      • täh?
        toimiiko? kirjoitti:

        Kuinka sillä laservalolla lääkärit sairaalassa ja lääkärikeskuksessa aknea ja luunmurtumia parantaa?

        Nyt meni jotain ohi. Siis kuka lääkäri ja missä sairaalassa?


      • laserhoitoa
        täh? kirjoitti:

        Nyt meni jotain ohi. Siis kuka lääkäri ja missä sairaalassa?

        "Nyt meni jotain ohi. Siis kuka lääkäri ja missä sairaalassa?"

        Näkyy noita lääkäreitä ja sairaaloita löytyvän:

        http://www.laseri.fi/etusivu.asp?page=0&palsta=1


      • toimiiko?
        laserhoitoa kirjoitti:

        "Nyt meni jotain ohi. Siis kuka lääkäri ja missä sairaalassa?"

        Näkyy noita lääkäreitä ja sairaaloita löytyvän:

        http://www.laseri.fi/etusivu.asp?page=0&palsta=1

        Laserkirurgia lienee eri juttu kuin laservalohoito.

        Laservalohoitoja antaa lähinnä sairaanhoitajat ja fysioterapeutit.


    • hoitomuoto

      "Lääketieteellinen laserhoito
      Mitä laserhoito on?

      -lääketieteellinen hoitomuoto joka on tieteellisesti tarkkaan dokumentoitu ja tutkittu

      -nopea, kivuton ja tehokas

      -vaaraton, ilman sivuvaikutuksia

      -vaikuttaa sekä paikalliseen immuunipuolustukseen että verenkiertoon."

      http://www.eiransairaala.fi/index.php?k=8354

    • Anonyymi

      Pulkkinen Kajaani posti rikokset ei kiinnosta perässä hiihtäjät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe