http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=658&posting=22000000001596380
Faktat muuten kohdillaan paitsi Schumacher sai pidemmän kuin yhden kisan ajokiellon tuolloin...
ja silti voitti mestaruuden.
PARAS F1 KAUSI OLI -94
7
426
Vastaukset
- Enzo
Kyllä ehdottomasti paras F1-kausi on tähän mennessä ollut 2002. Silloinhan Ferrari voitti oikeastaan kaiken mahdollisen voitettavissa olevan ja vain ainoastaan kaksi GP-voittoa "lipsahti" muille teameille. Ja voin melkein vakuuttaa, että tämän allekirjoittavat minun lisäkseni monet muut tuhansista (ellei peräti miljoonista) Ferrari-faneista!!!
- iisacci
kuka muka on ferrari fani en mä ainakaan mä oon mclaren fani ku alotin kattoo formulaa vuonna 1998 ja häkkinen voitti mestaruuden ja voitti toisen heti perään eli 1999. Ja oon kattonu jos kuus vuotta formulaa et ihan kivaa kattoo telkasta ja löhöö sohval
- Mark
Kausi -94 oli surullinen.
Mielestäni kuitenkin tapahtumarikkain Formulahistoriassa, vaikkakin surullisella tavalla. On kuitenkin hullua sanoa että se oli Formulahistoriassa "paras".
Mielestäni Formuloiden "paras kausi" keskittyi kaudelle 1998 jolloin Mika Häkkinen voitti ensimmäisen mestaruutensa. Asiaa voi siis tarkastella sinivalkoisin lasein, mutta henk.koht. olen sitä mieltä.
Kauden -94 jälkeen ryhdyttiin kiinnittämään huomiota lajin turvallisuuteen huomattavasti enemmän, mikä on tietysti hyvä asia lajin jatkuvuuden kannalta. - Mark
Millä ihmeen ilveellä McLaren olisi voittanut Peugeotin moottorilla maailmanmestaruuden?
Mielestäni McLarenin väki teki hätäisen päätöksen siirryttyään Peugeotin moottoreihin Fordin sijaan kaudelle -94. Peugeot oli uusi tulokas Formulamaailmassa. McLaren otti ison riskin ryhdyttyään moiseen. Luotettavuusongelmat näkyi meille Formulakatsojille savupilvinä kaudella 1994.
Kun McLaren luopui Peugeotista, joku F1-talleista olisi varmasti napannut Peugeotin itselleen, jos olisi luottanut sen mahdollisuuksiin.- biafra
...ne pösön koneet nappaskin muutamaks kaudeks...
- Ake
..häkkinen keskeytti Peugeot kauden jälkeen siis kaudella 95 Mersulla useammin kuin Peugeotilla edelliskaudella ja nuo "mersun" moottorit jotka Ilmor suunnitteli ja valmisti olivat sentään olleet jos kaksi edellistä kautta jo mukana F1:ssä Sauber tallissa jossa mm. JJ Lehto ajoi niillä!
Peugeotin F1-moottori tehtiin ennätysajassa 21 viikkoa suunnittelupöydältä GP-kisaan!!!
Ne savupilvet sitä paitsi hämäsivät, Martin Brundlen kone oli kaksi kertaa täysin ajokunnossa vaikka lähtöruudukossa liekit löivät ja savupilvi oli melkoinen. Jos Brundle olisi vain jatkanut ajoa niin savu olisi hälvennyt.
Kyseessä oli öljyvuoto pakosarjaan josta ei muuta harmia tullut kuin savut. Surullista mutta totta.
Peugeotin ja McLarenin sukset menivät ristiin kun Ron Dennis olisi halunnut Peugeotin valmistavan McLarenin seuraavan katu/superauton. Ja Peugeotilta sanoivat että "sorry boys meidän kapasiteettimme on jo käytössä 110%:sesti"
ETTÄ SILLEEN !!!!
- Prost
Hehe vai faktat kohdillaan joo... "Häkkinen jäi Schumista Monacossa 1 tuhannesosan" "Verstappenin kasvot paloivat Belgian Spassa" "Schumi liputettiin Ranskassa mustalla lipulla".
Kannattais varmaankin etsiä ne oikeat faktat jostakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315660Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283689HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2852479- 1281773
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311493Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3831445Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101233- 131183
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76952- 115915