PARAS F1 KAUSI OLI -94

Ake

7

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enzo

Kyllä ehdottomasti paras F1-kausi on tähän mennessä ollut 2002. Silloinhan Ferrari voitti oikeastaan kaiken mahdollisen voitettavissa olevan ja vain ainoastaan kaksi GP-voittoa "lipsahti" muille teameille. Ja voin melkein vakuuttaa, että tämän allekirjoittavat minun lisäkseni monet muut tuhansista (ellei peräti miljoonista) Ferrari-faneista!!!

• iisacci

kuka muka on ferrari fani en mä ainakaan mä oon mclaren fani ku alotin kattoo formulaa vuonna 1998 ja häkkinen voitti mestaruuden ja voitti toisen heti perään eli 1999. Ja oon kattonu jos kuus vuotta formulaa et ihan kivaa kattoo telkasta ja löhöö sohval

• Mark

Kausi -94 oli surullinen.
      Mielestäni kuitenkin tapahtumarikkain Formulahistoriassa, vaikkakin surullisella tavalla. On kuitenkin hullua sanoa että se oli Formulahistoriassa "paras".

Mielestäni Formuloiden "paras kausi" keskittyi kaudelle 1998 jolloin Mika Häkkinen voitti ensimmäisen mestaruutensa. Asiaa voi siis tarkastella sinivalkoisin lasein, mutta henk.koht. olen sitä mieltä.

Kauden -94 jälkeen ryhdyttiin kiinnittämään huomiota lajin turvallisuuteen huomattavasti enemmän, mikä on tietysti hyvä asia lajin jatkuvuuden kannalta.

• Mark

Millä ihmeen ilveellä McLaren olisi voittanut Peugeotin moottorilla maailmanmestaruuden?

Mielestäni McLarenin väki teki hätäisen päätöksen siirryttyään Peugeotin moottoreihin Fordin sijaan kaudelle -94. Peugeot oli uusi tulokas Formulamaailmassa. McLaren otti ison riskin ryhdyttyään moiseen. Luotettavuusongelmat näkyi meille Formulakatsojille savupilvinä kaudella 1994.
      Kun McLaren luopui Peugeotista, joku F1-talleista olisi varmasti napannut Peugeotin itselleen, jos olisi luottanut sen mahdollisuuksiin.

• biafra

...ne pösön koneet nappaskin muutamaks kaudeks...

• Ake

..häkkinen keskeytti Peugeot kauden jälkeen siis kaudella 95 Mersulla useammin kuin Peugeotilla edelliskaudella ja nuo "mersun" moottorit jotka Ilmor suunnitteli ja valmisti olivat sentään olleet jos kaksi edellistä kautta jo mukana F1:ssä Sauber tallissa jossa mm. JJ Lehto ajoi niillä!

Peugeotin F1-moottori tehtiin ennätysajassa 21 viikkoa suunnittelupöydältä GP-kisaan!!!

Ne savupilvet sitä paitsi hämäsivät, Martin Brundlen kone oli kaksi kertaa täysin ajokunnossa vaikka lähtöruudukossa liekit löivät ja savupilvi oli melkoinen. Jos Brundle olisi vain jatkanut ajoa niin savu olisi hälvennyt.

Kyseessä oli öljyvuoto pakosarjaan josta ei muuta harmia tullut kuin savut. Surullista mutta totta.

Peugeotin ja McLarenin sukset menivät ristiin kun Ron Dennis olisi halunnut Peugeotin valmistavan McLarenin seuraavan katu/superauton. Ja Peugeotilta sanoivat että "sorry boys meidän kapasiteettimme on jo käytössä 110%:sesti"

ETTÄ SILLEEN !!!!

• Prost

Hehe vai faktat kohdillaan joo... "Häkkinen jäi Schumista Monacossa 1 tuhannesosan" "Verstappenin kasvot paloivat Belgian Spassa" "Schumi liputettiin Ranskassa mustalla lipulla".

Kannattais varmaankin etsiä ne oikeat faktat jostakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15660
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3689
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      285
      2479
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1773
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1493
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      383
      1445
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1233
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1183
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      952
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      915
    Aihe