hakemaan.Nähtäisiin toteutuuko tasa-arvo.
Nyt kaikki Imatralaiset
15
1797
Vastaukset
- suoraan
että ei toteudu. Olen kerran sinne soittanut,ja kysynyt olisiko mahdollisesti saada rahaan ruokaan ja laskuihin. Kun jouduin työttömäksi ja rahoja ei vain kuukunut. Vastaus oli tyly. Myy tavaroita aloita vaikka tv:stä kyllä sen joku halvalla ostaa(12v vanhasta asasta olisi saanut tosi isot rahat). Jos et saa siten tarpeeksi rahaa,voimme sitä lainata. Ja alat maksaa sitä takaisn heti kun pääset takaisin töihin tai alat saada työttömyyspäivärahaa.
Kohtelu oli asiatonta ja töykeää. Tyliin "mitä tänne soittelet,ei tämä ole mikään sosiaalitoimisto".
Voisivat lopettaa koko toimisto ja jakaa ruokalaput Niille "kenelle ne kuuluu". Säästyisi nekin palkkarahat "tärkeimpiin" kohteisiin. Kuin silloin 1,5v ja 3,5v. lasten ruokaan ja vaateisiin. Olivathan he väärän värisiä.- muuttaaa
venäjälle ,siellä on helpompaa sitte vai?? sitäpaitsi,mee hakee maanantaina ruokakassi ,s-markettia vastapäätä,siitä pore-baarin oven vierestä. vai olisko niin ettei kelepoo?? ei ne sossu tätit ole velvollisia hoitamaan teiän velkoja.eikä lapsia.miks teit ne??ai siks että on työpaikka millä retostellaan ja ostellaan kaikkea kallista..??ei voi nojata aina muiden apuun ja turvaan.myy vaikka sukkia,mitä öisin valvoes kudot.mee torille myymää leipii.luovu netistä..myy tietokone.keinoja löytyy.
- justjuu...
muuttaaa kirjoitti:
venäjälle ,siellä on helpompaa sitte vai?? sitäpaitsi,mee hakee maanantaina ruokakassi ,s-markettia vastapäätä,siitä pore-baarin oven vierestä. vai olisko niin ettei kelepoo?? ei ne sossu tätit ole velvollisia hoitamaan teiän velkoja.eikä lapsia.miks teit ne??ai siks että on työpaikka millä retostellaan ja ostellaan kaikkea kallista..??ei voi nojata aina muiden apuun ja turvaan.myy vaikka sukkia,mitä öisin valvoes kudot.mee torille myymää leipii.luovu netistä..myy tietokone.keinoja löytyy.
vittu sun kanssa. Neuvo sinä niitä jotka kehtaavat pyytää 1300 euroa vuodessa vaatteisiin niin tekemään noin!!! Vai oletko itse kenties heitä??
- Eiks vaan
justjuu... kirjoitti:
vittu sun kanssa. Neuvo sinä niitä jotka kehtaavat pyytää 1300 euroa vuodessa vaatteisiin niin tekemään noin!!! Vai oletko itse kenties heitä??
on hän niitä.
Sitä vaan en ymmärrä että prinsessan vaatteet pitää olla aina päällä.
Mutta hyvä on myös tietää että kansallispukuun on saatavilla sossun rahaa!
Vai pitäiskö kansallispukua käyttää jatkuvasti että maksettaisiin tukea.'
Halvemmatkin röijyt kävis heille, 7 metriä samettia kesät talvet ei ole ihan terveellinenkään vaihtoehto.
Miten on sitten hygienian laita? - Palle Rungwist
Eiks vaan kirjoitti:
on hän niitä.
Sitä vaan en ymmärrä että prinsessan vaatteet pitää olla aina päällä.
Mutta hyvä on myös tietää että kansallispukuun on saatavilla sossun rahaa!
Vai pitäiskö kansallispukua käyttää jatkuvasti että maksettaisiin tukea.'
Halvemmatkin röijyt kävis heille, 7 metriä samettia kesät talvet ei ole ihan terveellinenkään vaihtoehto.
Miten on sitten hygienian laita?Kieritäpäs huulet tötterölle ja kenkälankkii naamaan "meikiks" ja jopas rupes eurot kilahtelee... joo ja muista hoonoo soomi.. kaikkiin kysymyksiin EI OLA!!!
- kun hain apua
tilapäiseen lääkärilaskuun --?
Kysynkin sos.T:ston virkailian AMMATTI-ETIIKAN perään ?. - on helppo neuvoa,
kun hain apua kirjoitti:
tilapäiseen lääkärilaskuun --?
Kysynkin sos.T:ston virkailian AMMATTI-ETIIKAN perään ?.joka ei voi menettää työpaikkaansa. Olkoon lama tai ei nämä tätit istuvat siellä jakelemassa hyviä neuvojaan.
Normaali asiansa hoitava ihminen menee sossun luukulla vasta viimeisessä hädässää. Saadakseen virkailijalta toisen näyryytykse,sinne menon jälkeen. On ilmeisen tyydyttävää saada nöyryyttää hädässä olevaa ihmistä. Ainakin se kertoo paljon ihmisen moraalista ja luonteesta,hyvin paljon.
Minulle tarjottiin avuksi omaisuuden realisointia tai lainaa. Olisi mielenkiintoista tietää miten vähemmistöt maksavat lainansa takaisin ja minkälaisella aikataululla. Sillä tokihan heitä koskevat samat määräykset ja lait,koskevathan? - kohtelua
Jos todellakin sinua on kohdeltu edellämainitulla tavalla, niin se on aivan asiatonta.
Toimeentulotukilain perusteella sinun olisi pitänyt saada tt-tukea. Laissa sanotaan selvästi, että omaisuutta ei tarvi lähteä myymään.
Prosessi olisi ollut seuraavanlainen:
Jos olet jäänyt työttömäksi ja joudut odottamaan päivärahoja, niin sinulle voidaan myöntää tt-tuki, mutta sossu tekee takaisinperinnän työttömyyskorvauksestasi esim. olet saanut maaliskuulle tt-tukea, ja saat maaliskuun työttömyyskorvauksen huhtikuun alussa, niin se raha menee sossuun. Jos rahaa tulee enemmän kuin olet saanut tt-tukea, niin loppuosan sossu palauttaa sinulle.
Tietenkin näissäkin tapauksissa otetaan huomioon onko sinulla säästöjä, ja jos olet ollut pitempään työelämässä, niin myös lasketaan takautuvasti edellisten kolmen kuukauden tulot. Jos normilaskelmat näyttävät selvästi haettavalle kuukaudelle suurta plussaa, niin on todennäköistä, että hylky tulee.
Jokaisen joka on pätkätöissä ja tietää, että jää jossain vaiheessa työttömäksi, pitäisi osata säästää sen verran, että tulee toimeen niin pitkään kun saa korvaukset.
Ihminen joka on vaikeassa rahatilanteessa, niin odottaisi, että apua hakiessa saisi edes asiallista palvelua. Se on varmaan vähintä mitä voi odottaa. - Nimetön
muuttaaa kirjoitti:
oletteko muuten nähneet venäjän romaneilla tälläisiä prinsessa pukuja päällään??? itse en kertaakaan vaikka olen 17 vuotta venäjällä reissannut..
- kenelle ei.
kohtelua kirjoitti:
Jos todellakin sinua on kohdeltu edellämainitulla tavalla, niin se on aivan asiatonta.
Toimeentulotukilain perusteella sinun olisi pitänyt saada tt-tukea. Laissa sanotaan selvästi, että omaisuutta ei tarvi lähteä myymään.
Prosessi olisi ollut seuraavanlainen:
Jos olet jäänyt työttömäksi ja joudut odottamaan päivärahoja, niin sinulle voidaan myöntää tt-tuki, mutta sossu tekee takaisinperinnän työttömyyskorvauksestasi esim. olet saanut maaliskuulle tt-tukea, ja saat maaliskuun työttömyyskorvauksen huhtikuun alussa, niin se raha menee sossuun. Jos rahaa tulee enemmän kuin olet saanut tt-tukea, niin loppuosan sossu palauttaa sinulle.
Tietenkin näissäkin tapauksissa otetaan huomioon onko sinulla säästöjä, ja jos olet ollut pitempään työelämässä, niin myös lasketaan takautuvasti edellisten kolmen kuukauden tulot. Jos normilaskelmat näyttävät selvästi haettavalle kuukaudelle suurta plussaa, niin on todennäköistä, että hylky tulee.
Jokaisen joka on pätkätöissä ja tietää, että jää jossain vaiheessa työttömäksi, pitäisi osata säästää sen verran, että tulee toimeen niin pitkään kun saa korvaukset.
Ihminen joka on vaikeassa rahatilanteessa, niin odottaisi, että apua hakiessa saisi edes asiallista palvelua. Se on varmaan vähintä mitä voi odottaa.Tarkoitan näitä tukia, joita yhteiskunta antaa.
Olen eläissäni yhden ainoan kerran käynyt tuossa mainitussa laitoksessa, silloin päätin, että sitä ovea en koskaan uudelleen aukaise.
Aikaa siitä on 40 v. Mieheni oli tuolloin armeijan leivissä ja pääesikunnassa oli sanottu, että aviossa olevien puolisot voivat sossusta anoa ns. sotilasavustusta ja että tuo anomus on vaan muodollisuus. Se kuuluu kaikille vaimoille.
Ja paskat, sieltä mitään avustusta saanut.
Meillä ei ollut lapsia, minä olin töissä ja asuimme omistusasunnossa. Silloin päätin, että kuolen vaikka nälkään, mutta koskaan en mene sieltä mitään pyytämään, en edes äitiyspakkausta hakenut, enkä ottanut rahana, kun lapset syntyivät. Nämä tapahtuivat Kouvolassa, jossa silloin asuimme. - kaupunki.
kenelle ei. kirjoitti:
Tarkoitan näitä tukia, joita yhteiskunta antaa.
Olen eläissäni yhden ainoan kerran käynyt tuossa mainitussa laitoksessa, silloin päätin, että sitä ovea en koskaan uudelleen aukaise.
Aikaa siitä on 40 v. Mieheni oli tuolloin armeijan leivissä ja pääesikunnassa oli sanottu, että aviossa olevien puolisot voivat sossusta anoa ns. sotilasavustusta ja että tuo anomus on vaan muodollisuus. Se kuuluu kaikille vaimoille.
Meillä ei ollut lapsia, minä olin töissä ja asuimme omistusasunnossa. Silloin päätin, että kuolen vaikka nälkään, mutta koskaan en mene sieltä mitään pyytämään, en edes äitiyspakkausta hakenut, enkä ottanut rahana, kun lapset syntyivät. Nämä tapahtuivat Kouvolassa, jossa silloin asuimme.Olit hakemassa sinulle lain mukaan kuuluvaa etuutta, mitä sinulle ei kuitenkaan myönnetty siitäkään huolimatta, vaikka olit työssä ja teillä oli omistusasunto. Olisi hyvä tietää perustelut, miksi et saanut.
Selvästi olit hyväosainen, mutta olitko porvarillisen puolueen kannattaja? Olisi ehkä pitänyt painottaa sitä asiaa heille. Kouvolahan on aina ollut oikeistoenemmistöinen kaupunki.
Naapurikunta Kuusankoski olisi varmasti suhtautunut myönteisesti hakemukseesi, koska siellä on aina ollut vasemmistoenemmistöinen valtuusto. Edellyttää tietysti sitä, että olisit muuttanut sinne ja sanonut äänestäväsi vasemmistopuoluetta ja tuonut sen esille siellä.
Nykyisin yhdistyneeseen Kouvolaankin on saatu enemmän inhimillisyyttä kasvaneiden vasemmistoryhmien toimesta. - jooseppijoo
kenelle ei. kirjoitti:
Tarkoitan näitä tukia, joita yhteiskunta antaa.
Meillä ei ollut lapsia, minä olin töissä ja asuimme omistusasunnossa. Silloin päätin, että kuolen vaikka nälkään, mutta koskaan en mene sieltä mitään pyytämään, en edes äitiyspakkausta hakenut, enkä ottanut rahana, kun lapset syntyivät. Nämä tapahtuivat Kouvolassa, jossa silloin asuimme.Jos sä olit töissä eikä lapsia ja omistusasuntokin, niin mitä vittua sä sossun luukulla ryömit. Työssäkäyvänä ihmisenä näit nälkää? Taisit ryypätä kaikki fyrkkasi ja sitte sossuun itkemään kun ei ole ruokaa. Tai sitten sulla mitään töitä ei edes ollut ja nyt katkerana ruikutat täällä sitä. Ei sulla töitä ole tähän päivään mennessä ollut...Ja äityspakkausta ei sossusta saa, vaan kelalta.
- jooseppijoo.
jooseppijoo kirjoitti:
Jos sä olit töissä eikä lapsia ja omistusasuntokin, niin mitä vittua sä sossun luukulla ryömit. Työssäkäyvänä ihmisenä näit nälkää? Taisit ryypätä kaikki fyrkkasi ja sitte sossuun itkemään kun ei ole ruokaa. Tai sitten sulla mitään töitä ei edes ollut ja nyt katkerana ruikutat täällä sitä. Ei sulla töitä ole tähän päivään mennessä ollut...Ja äityspakkausta ei sossusta saa, vaan kelalta.
Oletko kuullut sanonnan; "itsestäänhän se paha pappi saarnaa"? Ymmärrätkö mahdollisesti lukemaasi tekstiä?
En ota enempää kantaa kommenttiisi, se kyllä kertoi sinusta kaiken, siis kaiken. - oikeassa.
kaupunki. kirjoitti:
Olit hakemassa sinulle lain mukaan kuuluvaa etuutta, mitä sinulle ei kuitenkaan myönnetty siitäkään huolimatta, vaikka olit työssä ja teillä oli omistusasunto. Olisi hyvä tietää perustelut, miksi et saanut.
Selvästi olit hyväosainen, mutta olitko porvarillisen puolueen kannattaja? Olisi ehkä pitänyt painottaa sitä asiaa heille. Kouvolahan on aina ollut oikeistoenemmistöinen kaupunki.
Naapurikunta Kuusankoski olisi varmasti suhtautunut myönteisesti hakemukseesi, koska siellä on aina ollut vasemmistoenemmistöinen valtuusto. Edellyttää tietysti sitä, että olisit muuttanut sinne ja sanonut äänestäväsi vasemmistopuoluetta ja tuonut sen esille siellä.
Nykyisin yhdistyneeseen Kouvolaankin on saatu enemmän inhimillisyyttä kasvaneiden vasemmistoryhmien toimesta.Kouvola oli tuolloin pikkuporvari kaupunki. Siellä oli hyvin selkeä jakauma väestön kesken.
Se oli aikaa, kun kokoomus valtasi jalansijaa itselleen.
On jäänyt mieleen, kun konsernissa, jossa olin siellä töissä, oli kiihkeitä puolueihmisiä, näitä eritavalla asioita ajattelevia kansalaisia.
Nuo asiat tuntuivat koko työyhteisössä, oli kyräilyä ja jopa lounasruokalaan eivät voineet yhtaikaa tulla.
Olin silloin hyvin nuori ja tuo ihmetytti, sekä huvitti toisaalta. En kannattanut erikoisemmin mitään puoluetta ja politiikka oli yhdentekevää.
Onhan sielläkin asiat muuttuneet, kuten sanoit, inhimillisyyttäkin jo löytyy.
Perusteluja tuon sotilasavustuksen eväämiseen en enää muista, mutta joku pykälä löytyi, mihin vedoten sitä ei myönnetty, en muista enää, mikä.
Se piti olla lakisääteinen ja kuulua kaikille armeijassa olevien miesten vihityille vaimoille.
Laissa taisi olla ison porsaan mentävä reikä.
Ollutta ja mennyttä, eikä minulla ollut leivästä pulaa, mutta kyllä se silloin kiukutti, jo ihan periaatteesta, miksi se mikä kuuluu kaikille, ei kuitenkaan kuulu kaikille.
- ei toista kertaa
jouduin työttömäksi ja avovaimo oli koulussa, tammikuu -91. Sossussa sanottiin että olet hankkinut liikaa kun lasketaan puolen vuoden tulot taaksepäin, kehoitettiin tulemaan 4-5 kk päästä uudelleen. Tuli toukokuun alussa jälleen. Minulle sanottiin että avokas pääsee koulusta 1kk:n päästä, jolloin teidän tulot nousee kun hänkin pääsee kortistoon. Kysyin että eikö sitä enää lasketakkaan taaksepäin. Vastaus oli että laskemme niin kuin parhaaksi näemme.Arvaa vaan ottiko pattiin....Että ei oikeen tule ymmärrystä,että jotkut tahot saa sitä avustusta niinkin helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1944952Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1124032Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573515
- 513420
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372907Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232316
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo282056UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949