Olen lueskellut, että kissalle voisi antaa sisäelimiä kuten sydäntä tai munuaista. Haluaisin kokeilla, mutta käytännössä minulla ei ole hajuakaan mitä elimelle pitäisi sen jälkeen tehdä kun se on kotiin kannettu.
Paloitella ja pakastaa niinkö se on? Kuinka suuria paloja ja kauanko ne säilyvät pakkasessa? Entä mikä on sopiva määrä antaa paloja kissalle viikossa?
En halua antaa kissalle mitään mistä en ole täysin varma, joten kiitos jo etukäteen niille, jotka viitsivät vastata!
Mitä sisäelimille?
6
1563
Vastaukset
- kissat
syövät raakaa sydäntä mutta munuaisiin eivät koske. Osta yksi sydän kerralla, säilyy jääkaapissa hyvin pakattuna kyllä viikon. Anna pieniä paloja vaikka joka päivä, voit myös kypsentää sen esim. uunissa pienessä vesitilkassa jottei kuiva liikaa ja tarjoilla kypsänä. Jotkut kissat pitävät sisäelimistä jotkut eivät, makua asia....
- ....
Sydäntä menee kahdelle kissalle puolikas palasina kerran viikossa. Palat saavat olla aika isoja, jotta kissoilla on niissä pureskeltavaa, tekee hyvää hampaille. Toisen puolikkaan pakastan valmiina paloina ja annan seuraavalla viikolla. Meillä on maisteltu myös munuaisia, maksaa ja kieltä. Osa kissoista ei näitä kuitenkaan syö joten ainoana vakiolistalla on tuo possun sydän.
- kissat
syävät sian munuaista sellaisenaan. paloittelen sen ja loput annospusseina pakkaseen. Annos on noin hiiren kokoinen /kissa. Sydän on verrattavissa lihaan, joten sitä voi antaa huoletta. Sen sijaan munuainen on sisäelin, joten annan sitä korkeintaan kerran viikossa, sama koskee maksaa.
Kissa on lihansyöjä, joten on parempi antaa kunnon kamaa.Pussit ja purkit sisältävät kasviksia ja viljaa. Kuka on nähnyt kissan syövän viljapellossa? Halpaa ainesta lihaan verrattuna ja myydään vielä kissalle terveellisenä! - kattimatit
Niin noita voi antaa aikalailla huoletta raakanakin, jos kissalle vaan kelpaa?
Itse sain kissan viime syksynä(löytökissa), ja tiedän kyllä et kissat on petoläimiä mutta olen vähän epäröinyt myöskin noita sisäelimiä. Jauhelihaa on kyl saanut joskus, välillä syö mielellään välillä ei.
Ja tuo possunsydän olisi kai se parempi kuin naudan..?
Vähän kans epäröin maksaa ja munuaisia, ovat kuitenkin kehon puhdistajaelimiä. - parga
Meillä syödään porsaan sydäntä, naudan maksaa, jauhelihaa, porsaaan suikaleita, karjalanpaistilihaa, silakkaa, seitä, lohta. Joskus keittelen broileria. Noin 50 g / pv. Lisäksi raksubaari aina auki (ja raksut eläinkaupasta). Kissa on 8v muttei koskaan ole suostunut syömään kaupan märkäruokaa, joten näillä mennään. Hyvin on poika voinut :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.475099- 763336
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3172077Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651865Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151709Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531296Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951259- 701212
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331177Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137