Tein ohjelmointikaapelin näiden ohjeiden mukaan:
http://metku.net/index.html?path=articles/microcontroller-part-1/index2
Eli tuo versio mihin tulee vain nuo vastukset.
'Mutta PonyProg ohjelma sanoo vain alle sekunnissa että "Program succesfull" mutta mitään ei näyttäisi menevän laitteeseen. Oon mittaillut kaapelin moneen kertaan. Missä vika? Pitäiskö tehdä tuo monimutkaisempi versio?
AVR ohjelmointikaapeli
10
531
Vastaukset
- noi vasstukset ohittaa?
Käytän kuitenkin tuohon saman tietokoneen USB jännitettä, eli riskiä ei liene?
- Yksi vaan.
D liittimen pystyyn johon liität johdot.
Johdon ja vastuksen liitoskohdan suojaksi eristeletkua. - ne on
Yksi vaan. kirjoitti:
D liittimen pystyyn johon liität johdot.
Johdon ja vastuksen liitoskohdan suojaksi eristeletkua.mulla nytkin, d-liittimen sisällä. Ei vain toimi. Täytyy varmaan rakennella joku puskuroitu johto...
- T-ope
ne on kirjoitti:
mulla nytkin, d-liittimen sisällä. Ei vain toimi. Täytyy varmaan rakennella joku puskuroitu johto...
Puskuroitu versio olisi parempi kun kaikki LPT-portit eivät jaksa syöttää tarpeeksi varmojen 1/0 tiloja. Mun on kirjoitettava tässä muutama paperi ja sen jälkeen kirjoitan mitten testata ponilla sitä johtoa. Siinä on eräitä testejä ja kun prosessori vastaa kyselyyn niin sillin ohjelmoiminenkin onnistuu.
- T-ope
T-ope kirjoitti:
Puskuroitu versio olisi parempi kun kaikki LPT-portit eivät jaksa syöttää tarpeeksi varmojen 1/0 tiloja. Mun on kirjoitettava tässä muutama paperi ja sen jälkeen kirjoitan mitten testata ponilla sitä johtoa. Siinä on eräitä testejä ja kun prosessori vastaa kyselyyn niin sillin ohjelmoiminenkin onnistuu.
Moi
Anteeksi kun meni noissa papereissa turhan kauan. Pony on hyvä terminaaliohjelma, mutta sen puutteisiin kuuluu vieläkään USB tuen puute. Omassa läppärissäni XP arpoo USB kalikan mihin porttiin sattuu ja usein on tarkastettava ennen käyttöä mistä se kulloinkin löytyy(itse tehty). Käytän ponya pöytäkoneessa jossa on LPT-portti. Nyt pöytäkone on "huoltopäivityksen" alaisena ja sieltä puuttuu melkein kaikki ohjelmat etten pääse sillä testaamaan. Pony löytää piirin kun interfase asetuksista valitsee oikean LPT asetuksen ja sitten kokeilee "hyppyvalikosta" eri protokollia ja probe painiketta. Kun tulee vastaus löydetystä yhteydestä painetaan OK. Seuraavaksi otetaan commond valikko ja sieltä security and jne. valikko. Yrität lukea bitit (read) piiriltä. Jos luku ei onnistu vaihda interfase asetuksia. Kun luku onnistuu on piirin välillä yhteys ja piiri ohjelmoitavissa. Security bittien luennalla olen tarkistanut aina kun tuntuu ettei ohjelmointi toimi. Se kertoo heti toimiiko kaapeli. - interface asetuksissa
T-ope kirjoitti:
Moi
Anteeksi kun meni noissa papereissa turhan kauan. Pony on hyvä terminaaliohjelma, mutta sen puutteisiin kuuluu vieläkään USB tuen puute. Omassa läppärissäni XP arpoo USB kalikan mihin porttiin sattuu ja usein on tarkastettava ennen käyttöä mistä se kulloinkin löytyy(itse tehty). Käytän ponya pöytäkoneessa jossa on LPT-portti. Nyt pöytäkone on "huoltopäivityksen" alaisena ja sieltä puuttuu melkein kaikki ohjelmat etten pääse sillä testaamaan. Pony löytää piirin kun interfase asetuksista valitsee oikean LPT asetuksen ja sitten kokeilee "hyppyvalikosta" eri protokollia ja probe painiketta. Kun tulee vastaus löydetystä yhteydestä painetaan OK. Seuraavaksi otetaan commond valikko ja sieltä security and jne. valikko. Yrität lukea bitit (read) piiriltä. Jos luku ei onnistu vaihda interfase asetuksia. Kun luku onnistuu on piirin välillä yhteys ja piiri ohjelmoitavissa. Security bittien luennalla olen tarkistanut aina kun tuntuu ettei ohjelmointi toimi. Se kertoo heti toimiiko kaapeli.AVR ISP I/O ja sillä asetuksella se ei kyllä herjaa mitään jos lukee bitit ja probestakin tulee että test ok. Mutta kun ohjelmoi piirin niin se menee jossain sekunnissa läpi ja tulee että programming succesfull, mutta piirillä ei lähde valo vilkkumaan...
- irrottaa ohjelmointikaapelia
interface asetuksissa kirjoitti:
AVR ISP I/O ja sillä asetuksella se ei kyllä herjaa mitään jos lukee bitit ja probestakin tulee että test ok. Mutta kun ohjelmoi piirin niin se menee jossain sekunnissa läpi ja tulee että programming succesfull, mutta piirillä ei lähde valo vilkkumaan...
ohjelmoinnin jälkeen?
Saattaa nimittäin olla niin, että kaapeli pitää mikro-ohjaimen reset-nastaa 0-tilassa, eikä piiri siksi lähde ajamaan ohjelmaa. - tuotakin
irrottaa ohjelmointikaapelia kirjoitti:
ohjelmoinnin jälkeen?
Saattaa nimittäin olla niin, että kaapeli pitää mikro-ohjaimen reset-nastaa 0-tilassa, eikä piiri siksi lähde ajamaan ohjelmaa.mutta ei vaikutusta... Jännä kyllä että se lukee ne bitit, mutta ei sitten ohjelmoi...
- T-ope
tuotakin kirjoitti:
mutta ei vaikutusta... Jännä kyllä että se lukee ne bitit, mutta ei sitten ohjelmoi...
Ponylla saa myös luettua mitä piiriin on mennyt sisälle. Sieltä saa luettua jokaisen erikseen, mutta mielenkiintoisin on FLASH. Jos se vastaa saman näköistä hex-koodia mikä siihen olisi pitänyt siirtyä alkaa vaihtoehdot olla aika vähissä. Mietitään.
- tollasesta vastikään
Ja tilasin "AVR ISP mk2 USB"-ohjelmointikaapelin.
Eli tollasen:
http://www.atmel.com/dyn/Products/tools_card.asp?tool_id=2726
Nyt sujuu paljon paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16712501
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454680Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1453670Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392768Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1081671Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3641617Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1031524Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361461