Tampereen lukiolaiset

apua pliis

Voisitteko ystävällisesti kertoa että mihinkä lukioon on suunnilleen millaiset keskiarvo vaatimukset?
Niin kun lukion nimi ja keskiarvo. Pienestäkin olisi apua! Kiitos :)

4

4691

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Treelainen

      Näitä tietoja on aina vähän vaikea löytää, kun kaikki koulut ei näitä halua mainostaa ;) Mutta tässä pitäisi olla faktatietoa. Siis alin lukuaineiden keskiarvo, jolla pääsi sisään 2008:
      Hatanpään lukio 7,08
      Hervannan lukio 7,00
      Kaarilan lukio 7,58
      Kalevan lukio 7.92
      Messukylän lukio 7,58
      Normaalikoulun lukio 7,62
      Sammon keskuslukio 8,33
      Tammerkosken lukio 8,23
      Klassillinen lukio 8,42
      Lyseon lukio 8,32
      TYK eli Tampereen yhteiskoulun lukio 8.25 - 9,08 (TYK:ssa saa lisäpisteitä harrastuksista. Alin pääsyraja ilman harrastuspisteitä on siis 9,08. Tykkiläisenä voin sanoa, että tiedän muutaman, jotka on päässyt 8,5 keskiarvolla ja yhden, joka 8,9 keskiarvolla ei ole päässyt, mutta käytännössä lähes kaikilla päässeillä on noin ysin k.a. Hajonta ei siis oikeasti ole noin suurta.)

      Pääasiassahan erot koulujen välillä johtuvat enemmän koulun sijainnista kuin esim. opetuksen tasosta. Keskustalukiot on siis suosituimpia. Omaan lukiooni olen erittäin tyytyväinen. Jos en tänne olisi päässyt, olisin varmaankin mennyt iltalukioon, koska siellä on reilusti vähemmän pakollisia kursseja ja perjantait vapaita ;) Kaveri meni sinne, koska sinne ei ollut pääsyrajoja, ja oli ihan tyytyväinen.

      Toivottavasti oli tästä oli apua :)

      • 16+18

        eli 7.9 keskiarvolla ei kannata hakee tammerkoskeen :(


      • csf324324
        16+18 kirjoitti:

        eli 7.9 keskiarvolla ei kannata hakee tammerkoskeen :(

        Lyseon lukion (rellun) ka viime vuonna 8,69.


      • hakematta ei pääse

        googlesta löytyy ko. hakusanalla

        2009
        http://www.tampere.fi/material/attachments/l/5j5jg0ulp/Yhteishaku_2009_koko_kaupunki.pdf

        2010

        http://yle.fi/alueet/tampere/2010/06/lukioihin_paasseet_julkistettiin_1765856.html

        tai tässä
        - Tampereen yhteiskoulun lukio 9,28 (ilman lisäpisteitä) / 8,0 (harrastuksista saatujen maksimipisteiden kanssa)

        - Lyseon lukio 8,69

        - Sammon keskuslukio 8,33

        - Kalevan lukio 8,23

        - Klassillinen lukio 8,17

        - Tammerkosken lukio 7,92

        - Normaalikoulun lukio 7,92

        - Hatanpään lukio 7,75

        - Hervannan lukio 7,42

        - Kaarilan lukio 7,25


        eli keskiarvorajat kyllä vaihtelee vuosittain. Aikaisemmin esim. Hatanpään lukioon pääsi 7 keskiarvolla, nyt ollut 7,75 ja Hervantaan on päässyt joskus alle 7 keskiarvolla. Sitäpaitsi lukio voi tehdä myös omia päätöksiään. Aikanaan yhdelle kaverille tuli viesti lukiosta, että olet päässyt ja seuraavalla viikolla yhteishakutoimiston kirje, ettet ole päässyt mihinkään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe