Olen rakastunut aivan väärään ihmiseen

en tiedä mitä tehdä...

Siis minulla on aika suuri ongelma. Tutustuin viime vuonna yhteen mukavaan tyttöön, joka sitten avasikin silmäni. Enää hän ei edes puhu minulle. Syynä saattaa olla omituinen käytökseni, tai sitten hän vain ei ole halukas tutustumaan minuun paremmin.

Ensin vain hiljalleen ihastuin Häneen, enkä tajunnut sitä vielä silloin edes itse, mutta sitten kun viime vuonna koulut loppuivat ja alkoi kesäloma, tajusin sen aikana miten ikävöin ja kaipasin häntä, kun emme silloin nähneet ollenkaan. Hän on oikeastaan minulle vain puolituttu. Kun hän ei kiinnitänyt kesäloman jälkeen minuun mitään huomiota, minä olin aivan masentunut. Silloin vain tajusin, että rakastan sitä tyttöä.

No, lopulta sitten valehtelin ystävilleni kaikki ihastumiseni ja kätkin itseltänikin tunteeni. Se aika oli aika kamalaa, voin sanoa. Joskus kuitenkin murruin: Saatoin itkeä kotona tunnin putkeen, ajatellen tätä tyttöä. Yhtenä päivänä paras kaverini sitten vain sanoi mesessä, että epäilee muidenm kahden kaverimme kanssa, että olen lesbo. Silloin myönsin melkein koko jutun hänelle. Lopulta kaksi muutakin hyvää ystävääni saivat tietää siitä. Ja vahingossa myös yksi, joka ei ole luotettava ihminen. Nyt myös tämä ihminen jota rakastan ja hänen ystävänsä sattaa tietää, että pidän hänestä sillä tavalla. Hän ja tämä ystävä katsoivat minua kerran, pian "salaisuuteni" paljastumisen jälkeen jollain tavalla säälivästi ja puhuivat melko varmasti jotain minusta. Sen he ainakin huomasivat varmasti, miten vilkuilin heistä oikeanpuoleista tyttöä. Tämä ihana tyttö ei kuitenkaan nykyään katso minua mitenkään pahasti, tai säälivästi, vaan aivan normaalisti.

Ystäväni ovat suhtautuneet ihanan hyvin, varsinkin paras ystäväni, jolle voin puhua kaikista näistä murheistani suoraan. Hän on ainut. Jotkut välttelevät koskettamasta minua, mutta se on pieni ongelma.

Nyt tunteeni ovat tulleen toden teolla esiin. Itken joka päivä, tämän tytön kuvaa katsoen ja näen tästä ihania unia joka yö. Jos vain voisin, antaisin hänelle kaikkeni. Vaikka koko elämäni. Niin, ja ikäni: Se on ihan todella vasta 13-v. Nyt minua askaruttaa eniten, tietääkö hän että välitän hänestä "sillä tavalla". Tämä tuntuu itseni mielestä todella järjettömältä ja epätoivoiselta touhulta. Tämä minulle rakas tyttö seurustelee, en kyllä tiedä miten vakavasti, mutta ainakaan tytöistä tämä ei ole kiinnostunut.
En kuitenkaan loppujen lopuksi haluaisi lakata rakastamasta tätä naista, hän vain on niin ihana...

Nyt ei vain varmaan auta muu, kuin katsoa eteenpäin ja surra aivan kaikki sisältä pois kun siihen on tarve.

7

1079

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulta pieni,

ikävää, että olet joutunut ilkeitten ihmisten juoruilun kohteeksi. Tällaiset uutiset harvoin pysyvät salassa, jos ne päätyvät epäluotettavien ihmisten korviin, ja on aika rankkaa olla teini-ikäinen ja lesbo. Itse olin melko samanlaisessa tilanteessa, mutta olin silloin hieman vanhempi, 17-vuotias. Olin pakkomielteisen ihastunut aivan väärään ihmiseen, masennuin, itkin päivittäin. Tiesin että kaikki tiesivät ja että minusta puhuttiin.
      Mitäs minä nyt voisin neuvoa? No, se menee ohi, vaikka ei uskoisi. Se sattuu aikansa ja hiipuu pois. Myös toiset kasvavat, osan asenteet muuttuvat positiivisemmiksi, osan valitettavasti ei. On hyvä, jos sinulla on luotettavia ystäviä, joille puhua. Tarvitset heitä nyt. Toisaalta voisi olla hyvä, jos pääsisit keskustelemaan jonkun luotettavan aikuisen, esimerkiksi kouluterveydenhoitajan, kanssa. Tuo itkuisuus nimittäin viittaa siihen, että olet masentunut, ja siihen saattaa löytyä apuakin. Ei toki välttämättä, se voi ajan myötä itsestäänkin mennä ohi. Itse kuitenkin olisin tarvinnut kipeästi ymmärtävää keskustelukumppania silloin, kun tajusin olevani lesbo. En vain saanut. Sulkeuduin itseeni ja satutinkin itseäni. Sellainen tunneryöppy sekä sen tajuaminen, että on jollakin tapaa erilainen, oli vain kerralla aivan liikaa.

Minä en todellakaan tahdo vähätellä tunteitasi sitä tyttöä kohtaan tai pahaa oloasi. Tiedän kyllä, että ne ovat aitoja. En usko, että tällä hetkellä lohduttaa kovinkaan paljon, mutta aika tosiaan tekee tehtävänsä ja se helpottaa vielä.

• en tiedä mitä tehdä

En todellakaan odottanut yhtäkään noin järkevää vastausta, kun mitä sinä annoit.

Olin yhdessä vaiheessa vielä pahemmin masentunut. Nyt se alkaa jo helpottaa, kun voi puhua jollekkin. Ennen en voinut puhua mistään avoimesti, kenellekkään, ja se oli tähän verrattuna tuplasti kamalampaa. En halua missään tapauksessa puhua kenellekkään, varsinkin kouluterveydenhoitajalle kaikista viimeisimpänä. Kiitos pitkästä vastauksestasi.

• ettet halua
        en tiedä mitä tehdä kirjoitti:

En todellakaan odottanut yhtäkään noin järkevää vastausta, kun mitä sinä annoit.

Olin yhdessä vaiheessa vielä pahemmin masentunut. Nyt se alkaa jo helpottaa, kun voi puhua jollekkin. Ennen en voinut puhua mistään avoimesti, kenellekkään, ja se oli tähän verrattuna tuplasti kamalampaa. En halua missään tapauksessa puhua kenellekkään, varsinkin kouluterveydenhoitajalle kaikista viimeisimpänä. Kiitos pitkästä vastauksestasi.

jutella kouluterveydenhoitajalle. En minäkään varmasti silloin olisi pystynyt. Hienoa kuitenkin, että voit puhua jollekulle. Hyvää kevättä ja tsemppiä :)

• oikeesti 13v?

Siinä tapauksessa täällä moni lesbo kirjoittaa kuin 2v jos tämä on 13v. "En kuitenkaan loppujen lopuksi haluaisi lakata rakastamasta tätä naista, hän vain on niin ihana... " vai naista, mä luulen että tää nyt oli taas jonku 53v.

• en tiedä mitä tehdä

mainitsin vain ehkä kerran sanan "nainen". eikä se tarkoita mitään. Kuulostan kyllä ehkä vähän ikäistäni vanhemmalta tiedän.

• älä rienaa. Ryhdistäydy ja...

kaiva päästäsi ne viimeisetkin älynrippeet.

• osaakaan
        älä rienaa. Ryhdistäydy ja... kirjoitti:

kaiva päästäsi ne viimeisetkin älynrippeet.

ja jos vähän vilkaisee täälläkin tätä sanan peräkkäin laittelua niin kyllä siitä tulee elämän myönteinen ja sellainen maan läheinen ja huumorin tajuinen ja kivanoloisia henkilö-kuvia mieliin. Rienausta se ei ole, älyn rippeet ei ole myöskään yhdyssana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe