Olisko linkkejä mistä voisin kattella valmiita kylppäreitä ja saada hyviä ideoita laatoituksen valintaan.
Tarkoitus olis alkaa remppaamaan rivarikaksion kylppäriosastoa (kylppäri/wc sauna).
Kiitos!
Vinkkejä laattojen valintaan
9
4894
Vastaukset
- Nimetön
Rautakaupoissa on nykyään erinomaisesti näytillä suosituimmat laattamallit...jos ei suoraan tekaistussa pesuhuoneessa niin telineessä...lattiaan kannattaa valita pieni laatta kaatojen takia...seiniin on mahdollisuuksia monenlaisia...Lattia laatan kanssa kannattaa olla tarkka ettei siinä ole lasituspintaa pinnoitteena jolloin se on liukas ja vaarallinen...ota vesipullo mukaaan laattakauppaan ja kaada muutamapisko laatalle jos et ole varma lasituksesta, tätä ei katsota pahalla ja on sallittua...
Laatta tyypit:
Kuivapuristelaatta: Kovempi ja paksumpi kuin tavallinen laatta. Tarvitsee katkaisuun vesisirkkelin.
Tavallinen laatta:
Tavallinen laatta on ohut ja kevyt. Käytetään pääasiassa pesuhuoneissa ja keittiön välitiloissa.
Klinkkerilaatta: Sama kuin kuivapuriste, mutta käytetään ulkona.
Luonnonkivilaatta:
On luonnonkivestä muotoiltu/tehty.
Nykyään on myös monenlaisia boordeja niin laatoista kuin metalleistakin jotka ovat piristys kylpyhuoneessa eikä tunnu niin laitosmaiselta.
Itse laatoitus kannattaa jättää ammattilaiselle jolloin saa kylpyhuoneesta siistin ja oikein tehdyn sekä aikaa kestävän.
T: Rautakaupan ex-myyjä ja laatoittaja.- viilaaja...
Otan kantaa tuohon:
"Kuivapuristelaatta: Kovempi ja paksumpi kuin tavallinen laatta. Tarvitsee katkaisuun vesisirkkelin."
Ei välttämättä joka katkaisuun tarvitse vesisirkkeliä, jos vaikka puolenvälin tienoilta pistät poikki, riittää laattaleikkurikin... Esim. leikkurilla viiva oikeaan kohtaan ja napautus vaikka polvea vasten riittää! Tosin jos ohutta siivua haluaa pois, on tietenkin sirkkeli oiva peli! - kokokok
viilaaja... kirjoitti:
Otan kantaa tuohon:
"Kuivapuristelaatta: Kovempi ja paksumpi kuin tavallinen laatta. Tarvitsee katkaisuun vesisirkkelin."
Ei välttämättä joka katkaisuun tarvitse vesisirkkeliä, jos vaikka puolenvälin tienoilta pistät poikki, riittää laattaleikkurikin... Esim. leikkurilla viiva oikeaan kohtaan ja napautus vaikka polvea vasten riittää! Tosin jos ohutta siivua haluaa pois, on tietenkin sirkkeli oiva peli!Ammatipiireissä ei sen kummemmin erotella laattoja kuin että seinälaatta on yleensä kuivapuristettua ja lattialaatta (klinkkeri) poltettua.
Mitä nuihin leikkomisiin tulee mulla on semmonen leikkuri että 30x60 kokoisesta lattia laatasta saa pitkältä sivulta 10mm siivun pois. Merkki on MONTOLIT masterpriuma. Suosittelen, tarvin vesisahaa viimeksi ku laitoin 30x30 marmoria. - teillä?
kokokok kirjoitti:
Ammatipiireissä ei sen kummemmin erotella laattoja kuin että seinälaatta on yleensä kuivapuristettua ja lattialaatta (klinkkeri) poltettua.
Mitä nuihin leikkomisiin tulee mulla on semmonen leikkuri että 30x60 kokoisesta lattia laatasta saa pitkältä sivulta 10mm siivun pois. Merkki on MONTOLIT masterpriuma. Suosittelen, tarvin vesisahaa viimeksi ku laitoin 30x30 marmoria.ammattipiireissä ole muunlaisia seinälaattoja kuin kuivapuristettuja?
- älä huolestu
teillä? kirjoitti:
ammattipiireissä ole muunlaisia seinälaattoja kuin kuivapuristettuja?
Ite olen laittanut SEINÄLLE mm.
marmoria, luonnonkiveä, kuivapuristettua laattaa, poltettua laattaa, läpivärjättyä laattaa, Verhoilukiveä. Mitähän kaikkea en ees muista.
Näitä nyt sitte vois vaikka kutsua seinälaatoiksi kun ne on seinällä. Osaa näistä voi laittaa myös lattiaan silloinhan niitä vois kutsua lattialaatoiksi Eikö Totta...
Mutta pääsääntoisesti N.85% kohteista, Seinällä kuivapuristettu ja lattialla poltettulaatta.
Tästä aiheesta voi vääntää loputtomiin, sillä mielipiteitä ja näkemyksiä on monenlaisia.
- Jusu 78
eli kokemusta jonkin verran (1 kerrostalon ja omakotitalon kylppäri osasto), joten itse teen kyllä kaikki. Vesisirkkelikin on käytettävissä. :) Sähkömieskin olen, joten lattialämmitysmatot menee heittämällä paikalleen...
Mutta nyt jotenkin kevätkohmeessa ei meinaa välähtää että minkä värisiä/mallisia laattoja ottaisin. Lattiaan ajattelin tumma harmaa tai musta ja luultavasti 10x10 cm. Seiniin isompaa vaaleata/valkoista ja joitakin tummia pystyraitoja...
Joten kysyn vain jos olisi joku linkki jossa olisi valmiita kylppäreitä ja sieltä joku oikeen näyttäisi omalle! Nuo rautakauppojen levyt, jossa mallina laattoja, ovat välillä vähän vaikeita, kun yrittää miettiä että miltä näyttää tuo ja tuo laatta kimpassa yms..- Loppusuoralla
Ohessa yksi verkosta löytyvä kuvasto:
http://www.rtv.fi/keraamiset-laatat/ideakuva-galleria
Kaupoissa kiertely on edelleen hyvä idea, mutta koko perheen saaminen mukaan voi olla vaikeaa.
Olen samaa mieltä siitä, että laatoitus kannattaa tehdä itse etenkin jos laatoitettavaa pintaa on enemmän.
- qyberne
www.putkiremppa.com voi vaihdella laatoituksia kuvassa, mutta aika suppea valikoima.
- Nykyinen myyjä
Kuivapuristettu laattakin on poltettu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517183Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424992HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002788- 1502103
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki331660Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1331634- 201617
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4001566mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111347Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E111323