Pistetääs nyt gallupia pystyyn totuuden selvittämiseksi mahataudin yleisyydestä Egyptissä. Ja niiltä jotka siellä oikeasti ovat siis olleet.
Eli oman köörinne pääluku ja moniko sairastui mahatautiin? Mainitsisitko vielä oliko sairastuja aikuinen vai lapsi ja kävikö sairastuja retkillä (koska usein sairastuja mainitsee että tauti tuli varmaan Niilin ristelyltä tai Kairosta).
Gallup
45
3131
Vastaukset
- ...hyvä!
Kaksi kertaa käyty Egyptissä. Kerran Hurghadassa ja kerran Sharmissa. Hurghadan matkalla kaksi aikuista ja Sharmissa kuusi aikuista ja syötiin/juotiin joka ilta eri paikoissa! Ei vatsatautia kummallakaan kerralla kenelläkään, ehkä pikkasen vatsaa "kipristeli" mutta totta kai kun bakteerikanta siellä eri.
Nyt lähdössä viikon kuluttua kolmannen kerran Egyptiin, Hurghadaan. Saa nähä miten käy? ("Kolmas kerta toden sanoo") :D
Emme ole syöneet maitohappobakteereja koskaan matkaa ennen eikä myöskään matkalla!- 2009
Hurgahadassa kahdesti kerran vaimon kanssa ja kerran yksin ja Sharmissa 2 kertaa samoin kerran vaimon kanssa ja kerran yksin, sitten vielä risteilyllä Kyprokselta Port Saidiin, josta bussilla Kairoon, ei kertaakaan mahatautia minulla eikä vaimolla, käsidesiä on käytetty ei muuta!
- aatu
2009 kirjoitti:
Hurgahadassa kahdesti kerran vaimon kanssa ja kerran yksin ja Sharmissa 2 kertaa samoin kerran vaimon kanssa ja kerran yksin, sitten vielä risteilyllä Kyprokselta Port Saidiin, josta bussilla Kairoon, ei kertaakaan mahatautia minulla eikä vaimolla, käsidesiä on käytetty ei muuta!
tammikuussa 2 vko hurgada hotelli zahabia 4aikuista syötiin monessa paikassa eri ruokia,ei mitään vatsalääkkeitä ennen eikä jälkeen,ei kenellekkään vatsatautia,käsidesiä käytettiin ahkerasti ja kivaa ja aurinkoista oli, mennään uudelleen
- aatu
aatu kirjoitti:
tammikuussa 2 vko hurgada hotelli zahabia 4aikuista syötiin monessa paikassa eri ruokia,ei mitään vatsalääkkeitä ennen eikä jälkeen,ei kenellekkään vatsatautia,käsidesiä käytettiin ahkerasti ja kivaa ja aurinkoista oli, mennään uudelleen
ja retkistä tammikuussa...
meriretki,mönkkäriretki,kairo ja luxor
kaikki käytiin oettiin paikallisilta sai tingittyä hyvään hintaan(hotelli zahabin rannalta kauppiailta)
mistään näistä ei tullut vatsatautia...
käsidesi mukana joka paikassa
- kiertomatkalla
tammikuussa. Pääluku 30. 5 mahatautista. Hurghada-Luxor-Assuan-Kairo-Hurghada oli reitti. Ruokana busseissa eväspaketit, Nilillä laivamuona ja junassa illallinen ja aamiainen. En tiedä mistä sairastuneet mahataudin saivat. Oppaalla lääkkeet mukana ja hän kertoi jallajalla-mahdollisuudesta heti bussumatkalla Hurghadasta-Luxoriin. Kukaan ei p***nut housuihinsa, eivät ainakaan myöntäneet.
Omalta kohdaltani "puhdas" matka ja todella upea kaikin puolin. - tietää haluava
ja ap täällä vielä. Eli itse en Egyptissä ole ollut, mutta ensi talvena olen menossa. Tiedän yhteensä 8 henkilöä (ei samassa porukassa) jotka ovat Egyptissä käyneet, eikä kenelläkään ole mahatautia ollut. Siksi haluaisin vähän faktaa peliin.
Itselläni se toki varmasti tulee. Tunisiassa meni maha vähän sekaisin (ei pahasti) ja viime vuonna Bulgariassa koko perhe sairastui lapsia myöten. Tosin se ei ollut mikään bakteerikannan muutoksesta johtuva varmaan, vaan ihan tarttuva vatsatauti, jonka tartutimme muihin vielä täällä Suomessakin (mikä lie Noro-virus). Ennen mahatautiakin oma vatsani oli kuitenkin myös Bulgariassa sekaisin. Ja mun kun piti olla maha-teräsmies :)- Te-Hy
Kirjoitin tuossa yllä, että meidän 30:n porukasta 5:llä oli mahatauti. Ei se tosiaan kovin paha kenelläkään ollut, koska pystyivät kaikki paikat Abu Simbeliä myöten koluamaan. Busseissa jaetut eväspaketit olivat hyviä ja hygienisiä (oma mielipide), samoin ruoka laivalla monipuolista ja erinomaista, junassa Assuan_Kairo tarjoiltu illallinen ja aamiainen olivat hyviä, hotelleissa Hurghadassa ja Kairossa tavallista perusruokaa.
Opas tosiaan kertoi jo lähdettyämme Hurghadasta mahdollisuudesta saada jallajalla ja sen että hänellä on lääkkeitä mukana. Kertoi myös, ettei hän ole mikään sairaanhoitaja vaan matkaopas. Kairossa kehotti välttämään katukeittiöitä, koska se oli matkan ainoa paikka, missä emme kulkeneet hanhenmarssia hänen perässään.
Matka oli Teema-matkojen. Aivan erinomaisesti organisoitu ja opastettu. Luxorista Assuaniin laivalla oli mukana egyptiläinen paikallisopas samoin Kairossa. Matka kesti 8 vrk.
En tiedä mistä em henkilöt mahansa kuralle saivat mutta epäilen vahvasti erilaista bakteerikantaa. Samanlainen juttuhan oli 60-70 luvuilla, kun harjoitelimme ulkomaanmatkustusta Mallorcalle ja Kanarialle. - temamatkalla
Te-Hy kirjoitti:
Kirjoitin tuossa yllä, että meidän 30:n porukasta 5:llä oli mahatauti. Ei se tosiaan kovin paha kenelläkään ollut, koska pystyivät kaikki paikat Abu Simbeliä myöten koluamaan. Busseissa jaetut eväspaketit olivat hyviä ja hygienisiä (oma mielipide), samoin ruoka laivalla monipuolista ja erinomaista, junassa Assuan_Kairo tarjoiltu illallinen ja aamiainen olivat hyviä, hotelleissa Hurghadassa ja Kairossa tavallista perusruokaa.
Opas tosiaan kertoi jo lähdettyämme Hurghadasta mahdollisuudesta saada jallajalla ja sen että hänellä on lääkkeitä mukana. Kertoi myös, ettei hän ole mikään sairaanhoitaja vaan matkaopas. Kairossa kehotti välttämään katukeittiöitä, koska se oli matkan ainoa paikka, missä emme kulkeneet hanhenmarssia hänen perässään.
Matka oli Teema-matkojen. Aivan erinomaisesti organisoitu ja opastettu. Luxorista Assuaniin laivalla oli mukana egyptiläinen paikallisopas samoin Kairossa. Matka kesti 8 vrk.
En tiedä mistä em henkilöt mahansa kuralle saivat mutta epäilen vahvasti erilaista bakteerikantaa. Samanlainen juttuhan oli 60-70 luvuilla, kun harjoitelimme ulkomaanmatkustusta Mallorcalle ja Kanarialle.Olimme samalla matkalla nyt 12-19.3. ja meidän 30 hengen ryhmästä ainakin 12 sai vatsaongelmia.
Kaksi tarvitsi lääkäriä muut selvisi lääkkeillä.
On aika yksilöllistä miten voimakkaasti iskee, mutta kaikki selvisi hyvin 1-3 päivän oireilla. Paikalliset lääkkeet on tehokkaita ja pitää vaan ottaa heti kun tuntuu siltä.
Sen voi saada mistä vaan vaikka kuinka läträisi käsidesiä.
Mutta paikka on hieno ja edm. matka oli upea. Tautipelon takia ei kannata jättää väliin. Oppaat ovat auttamassa,mutta muistakaa matkavakuutus!!!
- jamminen
Me olimme tammikuun lopulla Hurghadassa, porukassa 11 henkilöä. Ainoastaan minä sairastuin kunnon mahatautiin, jonka sain luultavasti yhdestä baarista, jossa olimme edellisellä illalla maistelemassa drinksuja. Seuraavasta aamusta lähtien jokaisen syömisen jälkeen sai käydä vessassa, tai paremminkin kesken syömisen ja olo oli kyllä ihan kamala. Ostin paikallisesta apteekista ja etukäteen Antinal merkkistä ripulilääkettä, mutta ei kyllä ollut minulle mitään vaikutusta, ihan kotimainen Imodium auttoi. Toinen seurueestamme sai myös jonkinsorttisen taudin, mutta en sitten tiedä mistä johtui, kun ei ollut muita oireita, kuin muutaman kerran kävi oksentamassa.
Minun mahatautini kesti paikan päällä yhden päivän ja loppui onneksi ennen lentokoneeseen menoa. Alkoi kuitenkin uudestaan Suomessa ja vatsa oli kuukauden verran normaalista poikkeava.Miettisin jo lääkäriin menoa, mutta sitten rauhottui.
Kävimme yhdellä snorklausretkellä kaksi päivää ennen mahatautia, mutta en usko, että kyseisellä retkellä oli mitään tekemistä taudin kanssa, koska tosiaan ei retken jälkeen ollut mitään ongelmia. - Tietää haluava
tähän mennessä. Yhteensä matkailijoita (jotkut eri kerroilla) tähän mennessä 59 hlöä ja ainoastaan siis 7 sairastunutainakin jonkin asteisesti. Prosenteissa taitaa tehdä tuollaisen vajaa 12 tällä hetkellä. Ei paha ei.
Lisää kaipaillaan...- perhe
eli viisi ihmistä viikon oleskelusta Hurghadassa, ei mitään vaivoja. Luxorin retki, jeeppisafari joihin kuului ruokailua. Hotellissa oli viereisessä huoneistossa vanha pariskunta, jotka molemmat kävivät sairaalassa ihan tipassa kiinni. He tosin kertoivat saavansa joka matkalla vatsataudin, maasta riippumatta. Eli heidän kohdallaan tilastotulos ei varmaan ole arkistointikelpoinen :)
- satunnainen matkailija
perhe kirjoitti:
eli viisi ihmistä viikon oleskelusta Hurghadassa, ei mitään vaivoja. Luxorin retki, jeeppisafari joihin kuului ruokailua. Hotellissa oli viereisessä huoneistossa vanha pariskunta, jotka molemmat kävivät sairaalassa ihan tipassa kiinni. He tosin kertoivat saavansa joka matkalla vatsataudin, maasta riippumatta. Eli heidän kohdallaan tilastotulos ei varmaan ole arkistointikelpoinen :)
Kaksi kertaa Egyptissä ollut.Toisella kertaa El Gounassa,toisella Sharm el Sheikhissa.Kaveri mukana molemmilla kerroilla.Ei kummallakaan vatsatautia.Maitohappobakteeria kyllä otettiin joka aamu ja käsidesinfiointiainetta käytettiin.
- min.ni
satunnainen matkailija kirjoitti:
Kaksi kertaa Egyptissä ollut.Toisella kertaa El Gounassa,toisella Sharm el Sheikhissa.Kaveri mukana molemmilla kerroilla.Ei kummallakaan vatsatautia.Maitohappobakteeria kyllä otettiin joka aamu ja käsidesinfiointiainetta käytettiin.
luxorissa 4 aikuista 2 lasta yhden viikon, ruokailu eri paikoissa. 3 aikuista sai ripulin, paikallisilla lääkkeillä parissa tunnissa ohi. Muut terveitä
- odotellen
satunnainen matkailija kirjoitti:
2005 oltiin Sharmissa, ei mitään vatsatautiin viittaavaakaan, viime marraskuussa El Gounassa, mahatauti molemmilla, lähti päivässä kun pystyin sentään apteekkiin käppäilemään. Lokakuussa mennään Sharmiin taas, ihanaa odotella jo reissua! Egypti on hieno lomakohde!
- pvt
Tammikuussa 2 viikkoa Hurghadassa ja 2 pv:n retki Luxoriin. Pääluku 2, ei mahatautia kummallakaan.
- ::::
Kiertomatkalla (maaliskuu) 6 henkilöä, neljällä lievää vatsavaivaa, ei haitannut matkantekoa. Niilin risteily viikko Hurghadassa joulun aikaan, 4 henkilöä, ei kellään vatsavaivoja.
- Täydellinen loma
Tammikuussa 4 aikuista Hurghadassa, joista 2 täysin ensikertalaista ulkomailla ja toinen heistä luonnostaan herkkävatsainen. Maitohappobakteeria vko ennen matkaa ja matkan aikana ja käsidesi aina mukana. Kukaan ei sairastunut huom! ei edes se herkkävatsainen. Fantastinen loma, uudelleen heti kun mahdollista!
- Hurghadassa
2 aikuista ja 2 lasta,ei mitään vaivoja.
Syötiin milloin missäkin ja käytiin laivaretkellä. - lulu41
Hei!
2 aikuista 2 lasta kaksi viikkoa Hurghadassa helmikuussa 2009
1 aikuinen sairastui paluumatkalla Kairosta.
Taudin kesto 3 päivää. Neljät lääkkeeet, neljä lääkärissä käyntiä.- Makadi Bayssa
12 hengen seurue eikä kenelläkään vatsaoireita,yhtä lievää poikkeusta lukuunottamatta.
Olemme käyneet Egyptissä viisi kertaa eikä kertakaan ole ollut isompia vatsaoireita. - taikuiseoli
Makadi Bayssa kirjoitti:
12 hengen seurue eikä kenelläkään vatsaoireita,yhtä lievää poikkeusta lukuunottamatta.
Olemme käyneet Egyptissä viisi kertaa eikä kertakaan ole ollut isompia vatsaoireita.blaablaablaa
- lokakuussa
Kaksi aikuista ja kolme lasta, maitohapot ja runsaasti käsidesiä! Olimme ruokien suhteen aika varovaisia, mutta!
Se toinen meistä aikuisista taisi syödä siellä beduiinileirissä jotain salaattia (minähän sanoin...), joten seuraavana päivänä alkoi kunnon vatsatauti molemmista päistä... Hain apteekista lääkkeet, pääsimme kuitenkin seuraavana yönä lähtemään Kairoon. Eli lääkkeet olivat nopeasti tehoavia! - Yalla
Juuri palattiin Hurghadasta. Hotelli oli Siva Grand Beach ja meillä all inclusive. Emme syöneet tai juoneet hotellin ulkopuolella ollenkaan, hotellissa välttelimme kaikki tautia aiheuttavat ruoka-aineet, joimme mielestämme riittävästi, käsiä pestiin uskollisesti ja käsidesiä kului jne. Silti toinen seurueemme jäsenistä (joka oli jo etukäteen käyttänyt maitohappobakteerivalmistetta) sai taudin. Ensin haettiin itse apteekista Antinalia (hinta vaihteli 5-35 punnan välillä), se ei kuitenkaan auttanut. Sitten kutsuttiin doctor hotelliin joka piikitti ja antoi pariakin eri tablettilääkettä. Puoli toista vrk siitä ripuli loppui. 3 pv siis meni hukkaan.
- ole näkynyt
Eka kerralla seurueessa 4 hlöä, 2 miestä ja 2 naista. Miehet sai vatsataudin, naiset eivät. :) Seuraavilla kerroilla oltu tyttären kanssa kahdestaan n 5 krt ja ei ole käytetty edes käsidesiä ja mitään ongelmia ei ole ollut. Nykyisin asun Hurghadassa, syön/juon mitä haluan, missä haluan eikä ole ongelmia ollut.. Enemmän urbaania legendaa koko vatsataudin saamisen varmuus..
- *Aranel*
Seurueen pääluku 2, molemmat aikuisia ihmisiä. Kumpikaan ei sairastunut mahatautiin, toisella tosin pientä kipristelyn tuntua, mutta ei kehittynyt taudiksi.
- olen ollut
yksin Egyptissä. Olen elänyt paikallisten kanssa paikallisten ravintoloissa ja kodeissa. Sellaisia ravintoloita ei turisti löydä, aasien ja hevosten takapihoilta. ei tullut mitään mahatauteja. Sen sijaan, kun meitä oli kolme Steigenbergen-hotellissa, niin yksi sairastui, tosin vasta Suomessa. Pari viikkoa vesiripulia syömisen jälkeen, mutta tutkimuksissa ei todettu mitään pöpöjä. Sinne vaan! Jos pelkää, niin mitään ei koe. Kotiin on moni kuollut.
- gallupin
vastaavasta aiheesta, Thaimaan ja Intian matkaajista.Luvut olisivat toistaluokkaa.
- tietää haluava
Thaimaa, Intia kyllä varmasti jonain päivänä.
Älä ota tätä negatiivisesti. Tarkoitukseni ei suinkaan ollut mollata Egyptiä, vaan viedä lähinnä pohjaa mahatautivouhotukselta. Egypti on aina kiehtonut. TOinen must maa Mexikon lisäksi, johon päästävä tässä elämässä.
Lisäksi tiedän rakastuvani Egyptiin kuten tapahtui Tunisiankin kanssa. Ja sama mulle, vaikka itse sairastuisin. Mutta kun on noi kolme lasta, pitää aina ajatella heitäkin.
Ja tämähän näyttää edelleen siis loistavalta! Työkaveri on muuten rankassa mahataudissa, voi kuulema kestää 7 päivääkin tämä pöpö. Ja ihan kotimaista laatua... - naurettavalta
tietää haluava kirjoitti:
Älä ota tätä negatiivisesti. Tarkoitukseni ei suinkaan ollut mollata Egyptiä, vaan viedä lähinnä pohjaa mahatautivouhotukselta. Egypti on aina kiehtonut. TOinen must maa Mexikon lisäksi, johon päästävä tässä elämässä.
Lisäksi tiedän rakastuvani Egyptiin kuten tapahtui Tunisiankin kanssa. Ja sama mulle, vaikka itse sairastuisin. Mutta kun on noi kolme lasta, pitää aina ajatella heitäkin.
Ja tämähän näyttää edelleen siis loistavalta! Työkaveri on muuten rankassa mahataudissa, voi kuulema kestää 7 päivääkin tämä pöpö. Ja ihan kotimaista laatua...tämä sinun galluppisi tuntuu. Jos olet noin arka, niin jää kotiin lastesi kanssa tai jätä ainakin kersat kotiin. Olisit voinut lukea topicin aikaisempia kommentteja. Lienetkö menossa lainkaan mihinkään. Jos menet, niin ota huomioon neuvot, mitä tällä palstalla sinulle on annettu.
- tietää haluava
naurettavalta kirjoitti:
tämä sinun galluppisi tuntuu. Jos olet noin arka, niin jää kotiin lastesi kanssa tai jätä ainakin kersat kotiin. Olisit voinut lukea topicin aikaisempia kommentteja. Lienetkö menossa lainkaan mihinkään. Jos menet, niin ota huomioon neuvot, mitä tällä palstalla sinulle on annettu.
Miten niin naurettava gallup? Tämähän on ollut verrattain hyödyllinen, koska myytti on saatu purettua.
Toki olen aimpia keskusteluja lukenut, mutta niissä kun ei tiedä kuka on jo vastannut mihinkin, niin tässä saatu koottua samoihin kansiin. Sitä paitsi tämä palsta on ajoittain varsinainen provoilijoiden unelma, joten kerrankin täysin asiallisia vastauksia tullut (muutamaa lukuunottamatta :))
Ja kyllä, minua kiinnostaa lasteni hyvinvointi. Lähden heidän kanssaan mieluummin paikkaan jossa vatsataudin todennäköisyys on 10% kuin 50%. Ja raju, pitkään kestävä vatsatauti ei pienellä lapsella ole koskaan leikin asia. - /((/&/%
Ja tämähän näyttää edelleen siis loistavalta! Työkaveri on muuten rankassa mahataudissa, voi kuulema kestää 7 päivääkin tämä pöpö. Ja ihan kotimaista laatua...nuo mainitsemasi maat, niin on aivan onko kurjuutta katsoessa paskat housuissa, vai naapurin housuissa.
- galluppisi
Miten niin naurettava gallup? Tämähän on ollut verrattain hyödyllinen, koska myytti on saatu purettua.
Toki olen aimpia keskusteluja lukenut, mutta niissä kun ei tiedä kuka on jo vastannut mihinkin, niin tässä saatu koottua samoihin kansiin. Sitä paitsi tämä palsta on ajoittain varsinainen provoilijoiden unelma, joten kerrankin täysin asiallisia vastauksia tullut (muutamaa lukuunottamatta :))
Ja kyllä, minua kiinnostaa lasteni hyvinvointi. Lähden heidän kanssaan mieluummin paikkaan jossa vatsataudin todennäköisyys on 10% kuin 50%. Ja raju, pitkään kestävä vatsatauti ei pienellä lapsella ole koskaan leikin asia.naurettava jo sentakia, että turismi on erittäin tärkeä teollisuuden ala. Kyllä ne yrittää parhaansa paskataudin eteen tehdä. Ei kait siellä miljoonia matkailijoita vuosittain kävisi, jos tuliaisina aina olisi hengenvaarallinen mahatauti.
Kas kun et kysy esiintyykö siellä faaraon kostoa tai sfinksin painajaista.
huh hah hei. Hieno maa, hienot ihmiset ja upeat nähtävyydet ja historia.
- Uudelleen Egyptiin :)
Hei! meitä oli helmikuussa Hurghadassa 2 aikuista ja 1 lapsi. Olimme matkalla 2 viikkoa ja yksikään ei sairastunut mahatautiin. Söimme pääasiallisesti hotellilla. Kävimme myös retkillä, esim. Luxor ja Kairo. Olisikohan se ahkera käsidesin käyttö sitten auttanut :)
- isis85
lähtien olen käynyt lukuisia kertoja (melkein 30) Egyptissä, pienempien ja isompien ryhmien kanssa sekä yksin. Enimmäkseen Kairossa, retkiä tai muutaman päivän reissuja Alexandriaan, Suezille, Luxoriin ja Assuaniin. Melkein kaikki ovat olleet omatoimimatkoja.
Itse olen sairastanut näillä matkoilla yhden kerran kohtalaisen kunnolla ja joku kerta vatsan kipristelyä. Ryhmien jäsenten suhteen, muistaakseni, pari kolme vaikeampaa tapausta, eli on tarvittu lääkäriä ja muutama (alle 5) kevyempää tautia, eli lääkkeet ovat auttaneet. Ensimmäisten kymmenen matkan aikana emme käyttäneet käsidesiäkään, sitten suht säännöllisesti. Ruokailun suhteen olen ollut aina suht varovainen, ei katukeittiöistä, mutta esimerkiksi salaatteja ainakin jonkin verran joka matkalla.
Siis, tarkkaa määrää sairastuneista en voi sanoa, mutta arvio olisi, että yli 100.sta matkoilla olleista alle 10 on sairastanut jonkin asteisesti.
Nyt luultavasti joku ihmettelee tätä matkojen määrää. Olin tiiviisti tekemisissä Itämaisen tanssin kanssa pitkään, ja Egyptin ollessa tanssin Mekka, kävimme siellä hankinta- ja opiskelumatkoilla. Nyttemmin kiinnostukseni Egyptiä ja egyptiläisiä kohtaan on laajentunut muillekin alueille.
Eli rohkeasti vaan matkalle ja nauttimaan maan mahdollisuuksista! - valitettavasti
matkaseurueeseen kuului aikuinen ja teini ja molemmat saimme sen kuuluisan vatsataudin. Tosin kesti vain pari päivää, eikä estänyt meitä tekemästä mitään. Luxorin bussimatkalla tietty oli pahimmillaan, joten piti huohotella sillä matkalla, mutta vain menomatka... Näkisin.etää aika lievä oli.
- 3perhe
meitä oli sharm el sheikissä 8 aikuista ja 3 lasta.yksi aikuinen ripulissa matkalla ja kahdella lapsella maha oireita kotona matkan jälkeen.
- aloittaja
voisi tehdä välillä yhteenvedon tuloksista?
- tietää haluava
Eli matkalaisia ollut yhteensä eri reissuilla n. 306, joista n. 50 saanut jonkinmoisen taudin (laskin myös lieväksi ilmoitetut, kipristelyjä en). Eli sairastuneiden osuus tällä hetkellä n. 16%.
- siitä
Eli matkalaisia ollut yhteensä eri reissuilla n. 306, joista n. 50 saanut jonkinmoisen taudin (laskin myös lieväksi ilmoitetut, kipristelyjä en). Eli sairastuneiden osuus tällä hetkellä n. 16%.
nyt opit. Tulitko viisaammaksi. Paljonko mahatautisia on Suomessa. Voi että oli kattava otos ja pätevä tulos. Uskallatko näillä tiedoilla astua Egyptin koneeseen vai haluatko vielä gallupin jostakin muusta matkakohteesesi vaikuttavaan seikkaan.
- tietää haluava
siitä kirjoitti:
nyt opit. Tulitko viisaammaksi. Paljonko mahatautisia on Suomessa. Voi että oli kattava otos ja pätevä tulos. Uskallatko näillä tiedoilla astua Egyptin koneeseen vai haluatko vielä gallupin jostakin muusta matkakohteesesi vaikuttavaan seikkaan.
sitä ollaan kiukkuisia :) Mä voisin tehdä gallupin siitä, tuleeko Egyptissä noin kiukkuiseksi vai onko ihan kotimaan peruja :)(veikkaisin jälkimmäistä)
Joo, no toinen tuloskin saatiin, eli suurin osa tällekin palstalle kirjoittajista on erittäin ystävällistä ja asiallista porukkaa. Pieni prosenttiosuus sitten soittaa suutaan.
Ja kyllä, lähden nyt paljon luottavaisemmalla mielellä Egyptiin näiden asiallisten vastausten pohjalta.
...ai niin ja hyvää päivänjatkoa sinullekin! - ,.--.,,.---...
sitä ollaan kiukkuisia :) Mä voisin tehdä gallupin siitä, tuleeko Egyptissä noin kiukkuiseksi vai onko ihan kotimaan peruja :)(veikkaisin jälkimmäistä)
Joo, no toinen tuloskin saatiin, eli suurin osa tällekin palstalle kirjoittajista on erittäin ystävällistä ja asiallista porukkaa. Pieni prosenttiosuus sitten soittaa suutaan.
Ja kyllä, lähden nyt paljon luottavaisemmalla mielellä Egyptiin näiden asiallisten vastausten pohjalta.
...ai niin ja hyvää päivänjatkoa sinullekin!Sharissa viikko 1 aikuinen 3 lasta ei kellekkään mahatautia.Vähän lievää pahoin vointia ei muuta ja sekin aikuisella.Syötiin melkeen koko viikko mäkkäris ja hotellis aamu pala.
- J-M
Meitä oli kaks aikuista. Toisella yhen päivän matkan aikana pikkusen väänsi ja kiersi ja toisella just heti kotiin päästessä yhen yön. Mutta helpolla selvittiin, eli ei oikeen mitään. Retkillä ei käyty.
- Egyptissä kaksi kertaa käynyt
Olin ensimmäistä kertaa Egyptissä muutama vuosi sitten 16-vuotiaana neljän hengen porukalla. Isä sairastui, mutta en nyt tiedä oliko kyseessä ripuli vai krapula, koska sitä viinaa meni aika mallikkaasti. Itse sairastuinkin sitten kunnolla, niin että jos vettä join, niin kaikki tuli oksennuksena ja ripulina heti ulos. Muut eivät sairastuneet. Ja tuolloin muuten en kiinnittänyt mitään erikoishuomiota hygieniaan, vaan elin ns. normaalisti.
Toisen kerran menimme viime vuonna aviomieheni kanssa Luxoriin. Kumpikaan meistä ei sairastunut, koska pidettiin hygieniasta huolta. Aina ennen ruokailua ja ulkoilun jälkeen ja välillä ihan muuten vain käytettiin antiseptista käsidesiä, eikä siis mitään tullut. Yhtenä päivänä kyllä oli vähän löysällä, mutta siis ei mistään sairaudesta voi puhua kuitenkaan. Ja tuollakin kerralla siis syötiin ihan vihanneksia ja hedelmiä, jäätelöäkin jne. Kyllä sen käsien puhtaana pidon pitäisi riittää.- Ja 3 ihanaa ipanaa
Sharmis viikko ja mäkki ruual lähes koko loma.Aamu palal kroisantteja ja olivat tosi hyviä!Eikä kellekkään tullu mitään vatsa vaivoja vaikka matkasta jo reilu viikko!!
- Aikuinen nainen
Meitä oli viisi henkilöä matkalla (neljä aikuista ja yksi lapsi) - kolmella oli vatsatauti (kaksi aikuista ja lapsi). Paikalliset lääkkeet oli tehokkaita eli itse ainakin kukistin vatsataudin yhdellä oksentamisella ja yhden päivän ripulilla. Ei paha. Edes auringonotosta ei tarvinnut luopua.
Hotelli oli all inclusive, jossa syötiin kaikki ateriat. Mukana oli käsidesi ja salaatteja ei syöty.
Retkellä kävi kaksi aikuisista, siis ne joille vatsatauti ei iskenyt. :)
Paikallinen lääke siis hyvä, kannattaa heti maahan saavuttua käydä ostamassa - maksaa sellaiset 10 paikallista puntaa eli vähän toista euroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928