Gallup

auringonotosta

Otatko aurinkoa uimapuvussa tai bikineissä tai uimahousuissa? Otatko aurinkoa ylä vai alaosattomissa? Otatkoa aurinkoa nakuna?
Käytätkö aurinkoöljyjä vai suojakerroinvoiteita? Minkä vahvuisia? Käytkö ennen matkaa solariumissa? Entä matkan jälkeen?

12

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen matkaa

10 kertaa solariumissa ja samoin matkan jälkeen. Kanarialla ei rusketu.

• Jadde

ei natsannut,paitsi tuo suojakertoinvoide.
      Auringon otto on epäterveellistä, eikä rusketus edes muodikasta.
      En oikein ymmärrä auringossa makailijoita.
      Itse käytän vähintään 20 - suojakerrointa, enkä siis todellakaan "ota" aurinkoa, ja kadun varjoisalla puolella on mukavampi liikkua.

• Aika yksioikoisen tuomion julistit. Eikö jokainen saa tehdä itse maksamallaan lomalla ihan mitä huvittaa. Pienellä joukolla matkaajista on myös ihosairauksia, joihin aurinko on yksi parhaista lääkkeistä.

Eilen päättyneellä lomallani vetelin lähes päivittäin parin tunnin valohoidot kohtuullisilla suojakertoimilla hyvässä seurassa.

• Mentira
        Sotavento kirjoitti:

Aika yksioikoisen tuomion julistit. Eikö jokainen saa tehdä itse maksamallaan lomalla ihan mitä huvittaa. Pienellä joukolla matkaajista on myös ihosairauksia, joihin aurinko on yksi parhaista lääkkeistä.

Eilen päättyneellä lomallani vetelin lähes päivittäin parin tunnin valohoidot kohtuullisilla suojakertoimilla hyvässä seurassa.

Täällä on ollu välillä aika hiljaista ja väliin taas aika levotonta.. Kaikkein levottomimpia lie ollu ne omat jutut, kun varsinkin lenssua potiessa yksin kotosalla aika kävi pitkäksi ja tuli höpistyä vähän liikaakin. Haitannee..
        Mutta ei sinuakaan täällä ole unohdettu, eli nimesi on aina silloin tällöin vilahtanut palstalla. Eräskin ystävämme kyseli sinua tyyliin "Ja yksi jumalan mieliharmi sotis tulee taas kohta?" (suora lainaus). Mukava että hänenkään ei tarvinnut pettyä :))

Mutta tosiaan, tervetulemas kotimaahan ja paljasta nyt edes jotain lomastasi...!!!

Ja kyssäriin: otan aurinkoa muumioituneena ts. kääriydyn isoon pyyhkeeseen niin ettei edes nenänpää aurinkoa näe!

• Jadde
        Sotavento kirjoitti:

Aika yksioikoisen tuomion julistit. Eikö jokainen saa tehdä itse maksamallaan lomalla ihan mitä huvittaa. Pienellä joukolla matkaajista on myös ihosairauksia, joihin aurinko on yksi parhaista lääkkeistä.

Esim psoriaatikoille ja atoopikoille aurnko tekee hyvää.
        Tottakai jokainen tekee lomallaan juuri niinkuin itse parhaammaksi näkee. Minähän puhuin vain itsestäni, enkä"tuominnut"ketään :)

• Mentira kirjoitti:

Täällä on ollu välillä aika hiljaista ja väliin taas aika levotonta.. Kaikkein levottomimpia lie ollu ne omat jutut, kun varsinkin lenssua potiessa yksin kotosalla aika kävi pitkäksi ja tuli höpistyä vähän liikaakin. Haitannee..
        Mutta ei sinuakaan täällä ole unohdettu, eli nimesi on aina silloin tällöin vilahtanut palstalla. Eräskin ystävämme kyseli sinua tyyliin "Ja yksi jumalan mieliharmi sotis tulee taas kohta?" (suora lainaus). Mukava että hänenkään ei tarvinnut pettyä :))

Mutta tosiaan, tervetulemas kotimaahan ja paljasta nyt edes jotain lomastasi...!!!

Ja kyssäriin: otan aurinkoa muumioituneena ts. kääriydyn isoon pyyhkeeseen niin ettei edes nenänpää aurinkoa näe!

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ihan saa tykittää vapaasti.

Loma oli erinomaisen virkistävä. Aikaväli 4.-8.3. oli tuulinen ja viileä, siitä se sitten lähti lämpenemään ja erityisesti toinen viikko oli lähes helteinen. Synttäreitä vietettiin oikein urakalla ystävien kanssa. Harvoin yöelämässä viihtyvinä bongattiin Compostelanasta Espanjan Elvis sekä toinen hyvä esiintyjä, joita tuli kuunneltua useampanakin iltana. Tenequiaan ei sitten kuitenkaan ehditty...

Park Plazaa voin suositella hyvän sijaintinsa vuoksi kaupunkiasumisesta kiinnostuneille. Siinä oli rento ja mutkaton meininki. Jotkut valittivat huonosta siivouksesta, mutta meillä ei ollut sen osalta mitään moittimista. Kattoterassilla tutustuttiin mukaviin suomalaisiin ja Compostelanassa tarttui takkiin kiva brittiseurue, joiden kanssa vietettiin hauskoja hetkiä.

Puertoon jäi jäljiltämme toivon mukaan riittävästi Doradaa myös Ookelle. Jos luoja suo, heitän vielä yhden sinkkukeikan ennen kauden päätöstä samaiseen paikkaan. Matkalaukut on "välivarastossa" odottamassa asioiden kulkua...

Terkuin, Sotis

• Jadde kirjoitti:

Esim psoriaatikoille ja atoopikoille aurnko tekee hyvää.
        Tottakai jokainen tekee lomallaan juuri niinkuin itse parhaammaksi näkee. Minähän puhuin vain itsestäni, enkä"tuominnut"ketään :)

Meitä "ihovammaisia" sattui samalle reissulle useampiakin. Kiitos kun kuittasit.
        Yst. Sotis

• Mentira
        Sotavento kirjoitti:

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ihan saa tykittää vapaasti.

Loma oli erinomaisen virkistävä. Aikaväli 4.-8.3. oli tuulinen ja viileä, siitä se sitten lähti lämpenemään ja erityisesti toinen viikko oli lähes helteinen. Synttäreitä vietettiin oikein urakalla ystävien kanssa. Harvoin yöelämässä viihtyvinä bongattiin Compostelanasta Espanjan Elvis sekä toinen hyvä esiintyjä, joita tuli kuunneltua useampanakin iltana. Tenequiaan ei sitten kuitenkaan ehditty...

Park Plazaa voin suositella hyvän sijaintinsa vuoksi kaupunkiasumisesta kiinnostuneille. Siinä oli rento ja mutkaton meininki. Jotkut valittivat huonosta siivouksesta, mutta meillä ei ollut sen osalta mitään moittimista. Kattoterassilla tutustuttiin mukaviin suomalaisiin ja Compostelanassa tarttui takkiin kiva brittiseurue, joiden kanssa vietettiin hauskoja hetkiä.

Puertoon jäi jäljiltämme toivon mukaan riittävästi Doradaa myös Ookelle. Jos luoja suo, heitän vielä yhden sinkkukeikan ennen kauden päätöstä samaiseen paikkaan. Matkalaukut on "välivarastossa" odottamassa asioiden kulkua...

Terkuin, Sotis

tässä yksi jos toinenkin taas tutun apulantalastin niskaansa saanut.. ja tulee saamaan kun ei osaa olla ihmisille mieliksi ja sellainen kun halutaan. Mutta ainakin minä olen mikä olen ja jos ei kelpaa niin.. Sorry!

MUTTA oli mukava kuulla että lomanne oli onnistunut ja ennen kaikkea juhlakalu sai ansaitsemansa "hoidon".. ja seuraakin riitti!!! Ja juuh, se Elvis eli Beni (ainakin cd´ssä se nimi) on tuttu poju ja osaa tosiaan esiintyä, vaikka mielestäni ei maailman paras laulaja olekaan. Vaikka mitäs minä musiikista ymmärtäisin.. mies se meillä ymmärtää ja minä en. Mutta hyvä poika toisaankin ja saa porukat mukaansa!
        Älä viiti! Että vielä tänä talvenako Cruziin??? Hei, nyt on miun vuoro!!!! Mutta jos tosiaan reissuun pääset, niin IHANA asia! Itsekin tässä olen miettinyt että joskos ensi talvena tempaisisin ja karkaisin yksin viikoksi Cruziin. Mutta kunhan tässä vaan haaveilen sillä varmaan aika orpona siellä olisin kun tosiaankin olen aika huono seuraihminen (mikä viime reissulla todistettua) ja iltaisin varmaan vain pönöttäisin huoneessani kulmat kurtussa kun en ilikeisi iltaeloon yksin lähteä.
        Mutta Teneguian Manuelin laistamisesta tuloo kyllä miinuksia! Hän OSAA laulaa, jopa ukkonikin mielestä :))

• kymysykseen

Pikku pikki bikineissä. Viime vuosina käytössä ollut malli 2 laastaria ja korkki. Kunnon luonnonrasvat sisäisesti ja vähän ulkoisestikin, ukko avustaa rasvauksessa.

• tietty!

Bikineissä.

Matkani Kanarialle ajoittuvat aina huhti-toukokuuhun, joten suojakerroin aluksi vähintään 30, loman loppupuolella 20. Jos päivän aikana on paljon auringossa, iltapäivästä paita päälle.

Tuota solariumin hyötyä en ole vielä tajunnut. Ei se ehkäise palamista ja me kalpeat pohjolan asukkaat olemme luonnostaa talvella ja alkukeväästä vaaleita, miksi sitä peittelemään?

Solarium matkan jälkeen oli varmaankin vitsi...?

• pii*

Jo ihan nuorena plikkana huomasin, että valkoisen bikinienalusen ja tosi ruskean muun kropan välillä on ÄLLÖTTÄVÄ ero. Siis hirmuinen on sen värinen ihmisen kroppa! Vähän vanhetessani en suinkaan ole muuttanut mielipidettäni, vaan pikkuhiljaa toiminut niin, että iho on aina tasaisen ruskea. Kanarian- ym. lomareissut auttavat asiaa.

En kuuna päivänä mene sellaiselle uimarannalle, jossa ei vähintään yläosattomissa saa olla. Siis USA ja Florida minua enää näe. Sain nimittäin huomautuksen siellä hotellin uima-altaalla henkilökuntaan kuuluvalta. Ja saattavat yleisellä uimarannalla vaikka polliisit tulla ja sakottaa. Amerikkalaiset nyt on niin puritaanisia, minkäs voit.

Edellä olevasta vuodatuksesta varmaan jo ymmärtää, että suosikkipaikkani on Ingles. Siellä vaan pitää olla dyyneillä turvamies omasta takaa. Mutta löytyyhän näitä. Auringossa en makoile, vaan liikun. Vähän kerrointa nenän- ja poskenpäihin ja hartianseudulle, se riittää. Päähinettäkin käytän, useimmiten lierihattua. Miksikään mustulaiseksi en itseäni grillaa, ikinä.

Kesät menee hyvin omilla kotirannoilla ja puutarhassa möyriessä, jossa hommassa varsinkin selkä tahtoo saada aurinkoa liikaakin. Ketoimia pistän aina sen mukaan miltä tuntuu, kakkosesta kutoseen yleensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe