Jos olisin lomautettu

Muu maa mansikka

Tältä keskustelupalstalta olen huomannut, että Bremeniin pääsee parhaimmillaan 5 eurolla, halvalla ajaa siitä edelleen Berliiniinkin. Berliinipalstalla joku tarjoaa 60 neliön kaksiota 270 eurolla. Kolmen hengen porukalla tuo ei paljon tee nuppia kohti. Matka- ja majoituskulut säästää hyvinkin ruoassa Saksan halvemman hintatason ansiosta. Jos olisin lomautettu, enpä paljon Suomen talvea katselisi.

6

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläkeläisenä ajatellut

      pikalähtöjä vain omaa matkasuunnittelua ja elämää. Eläke=puoliksielävä, joten tänään suunnan määritys ja matkalle lähiaikoina.

      • Nipottaja

        Eihän se siitä hintatasostakaan kiinni ole vaan siitä että sellainen ihminen joka ei ole koskaan käynyt omaa takapihaansa kauempana ei uskalla lähteä minnekään. Olen paimentanut suomalaisia Saksassa riittämiin ja saanut kylläkseni - monetomasta mielestään aikuiset ihmiset kuolisivat nälkään jos niitä ei kädestä pitäen opeta...


      • töriset
        Nipottaja kirjoitti:

        Eihän se siitä hintatasostakaan kiinni ole vaan siitä että sellainen ihminen joka ei ole koskaan käynyt omaa takapihaansa kauempana ei uskalla lähteä minnekään. Olen paimentanut suomalaisia Saksassa riittämiin ja saanut kylläkseni - monetomasta mielestään aikuiset ihmiset kuolisivat nälkään jos niitä ei kädestä pitäen opeta...

        "Jos olisin lomautettu, enpä paljon Suomen talvea katselisi"

        Mutta eihän kukaan täysjärkinen Saksassa talvehdi! Siihen tarkoitukseen on oivat apajat esim. Thaimaassa ja hinnatkin enemmän kuin kohdallaan :)


      • Nipottaja
        töriset kirjoitti:

        "Jos olisin lomautettu, enpä paljon Suomen talvea katselisi"

        Mutta eihän kukaan täysjärkinen Saksassa talvehdi! Siihen tarkoitukseen on oivat apajat esim. Thaimaassa ja hinnatkin enemmän kuin kohdallaan :)

        Ilmeisesti et ole koskaan asunut esimerkiksi Bodenjärvellä :-)
        Ja mitähän varten ihmiset käyvät lomillaan Lapissa?

        Mutta jokaiselle jotakin.


      • nipponen
        Nipottaja kirjoitti:

        Ilmeisesti et ole koskaan asunut esimerkiksi Bodenjärvellä :-)
        Ja mitähän varten ihmiset käyvät lomillaan Lapissa?

        Mutta jokaiselle jotakin.

        Mitähän ihmettä Lapin matkailulla on tekemistä sen kanssa että kylmänkalseassa ja sateisessa Berliinissä/Saksassa talvehtimista ei oikein voi suositella kenellekään, sitä Bodenseen paratiisia lukuunottamatta tietty..


    • Ongelmallista

      Hyvä ajatus muutoin, mutta jos olet työvoimatoimiston asiakas ja saat esim. ansiosidonnaista päivärahaa, on sinulla oikeus matkustaa 5 pv / v ulkomailla. Sen ylimenevistä päivistä ei makseta päivärahaa.
      Ja jos kuitenkin olet ulkomaille lähdössä, muista ilmoittaa asiasta työvoimatoimistoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe