Miten montaa automerkkiä olet elämässäsi ajanut/omistanut. Omalta osaltani "muistikone" ilmoitti 8 (Rellu,VW,Nissan,Volvo,MB,Huyndai,Citikka,Audi).
muistin virkistämiseksi ?
32
1141
Vastaukset
- kokeiluja
tipparellu, Datsun, Mersu, Opel, Transit, Volvo, VW, munavolvo, Fiat.
Pisti harmaat solut liikkeelle.- mieku
Eikä ole mikään järjestys:
Talbot, Seat, Vilvo, Mersu, Saab, Mazda, Scania,
Toyota, VW, Hyndai, BMW,
ja varmaan muutama muukin - mieku
mieku kirjoitti:
Eikä ole mikään järjestys:
Talbot, Seat, Vilvo, Mersu, Saab, Mazda, Scania,
Toyota, VW, Hyndai, BMW,
ja varmaan muutama muukinAntakee anteeks*
- 61v.
mieku kirjoitti:
Antakee anteeks*
anteeksi. Vilvo on varmaan yhtäkuin Volvo ?
- WV Jettalla
dieselinä. Mies valitsi. Ihan virheetön tähän asti.
Lukotkin on toimineet. 12tkm takana elokuusta.
Hyvin mahtuu rollari takakoppaan, menisi pyörätuolikin, jos olisi tarvis. Kulutus siinä 5 litraa satasella.
Vakaa, kuin mikä. Ai niin toyota corolla farkku unohtui edellisestä. Se oli varma peli myös, mutta tuuliherkempi. Kulutti vähän enemmän.
- autoriippuvainen
Fiat,Rättäri(ihanin),Nissan,VW,Opel.
Ai, niin ajanut yks kerta(kortitta)kupla volkkaria
olisko ollut vm.1939.tai silleen?
Viime kesänä,pihasiivouksen romukuormassa
vietiin osina autojen hautausmaalle :( - 61 v.
kun työsuhdeautokin jäi firman talliin. Eli pitäisi joku kottero hommata. Farmari, vähän ajettu ja vielä halpa. Aina sama yhtälö. En oo juuri autokaupoissa käynyt viimeiseen 10 vuoteen.
Mitenhän nuo hinnat ovat tänä päivänä, kai ne tulee vastaan jos selvällä rahalla ostaa ?- 61,+v
1985-2001, silloinkin ostettiin vain lisää kun lapset saivat kortteja, tuota Asconaa pidettiin 18v ja 260 000 km.
Niin hyvä oli että seuraava omistaja "keräilijä" vielä 2 v jälkeenkinpäin soitti ja lähetti kuvia, ja kiitti vielä kerran.
Oli aina 5-10 asteisessa tallissa, lumisateella ajettiin useita kertoja päivässä jota ei tarvis laseja puhdistaa, eli ei se lämmin talli aina ruostuta.
Nyt viime kesänä ostettiin eläkepäiviksi
eka kerta käytetty, huomasin käytetyssä saa ilmaiseksi lisävarusteitakin,
joihin koskaan ei ole varaa ollut.
Nissan Primera 1,6L,farkun, 60 tkm ajettu, siinä on hirveen paljon hyviä puolia.
pieni kulutus, kun rauhallisesti ajaa,
moottori on sitkeä ja käy kaunisti ja vetää "hyvin" alle 1500 kierr. alkaen
keskimääräistä paremmat lähi-valot,
mahtuu kaksi hienosti nukkumaan, 120x200 on tilaa
nokka-akselia pyörittää ketju
tietysti ei ole paras ajaa, ei kaunein, mutta eipä ole hinnatkaan hirvittävä.
ostettiin deltasta, saatiin 2-vuoden/30 000km täystakuu,
se oli hyvä, kun aina epäilen laatua, vaikka kaikki ovat olleet hyviä kun olen omistanut ja hyvänä myynyt.
Vaihdon syyt ovat olleet vain ohjaustehostimen ja ilmastoinnin puuttumiset.
Tuo Opeli 2001 on vielä ilman ilmastointia, kun toimii ja on toiminut öljyn- ja suodattimen vaihdolla ja kerran termari vaihdettiin ja akku, alkaa olla tosi huoleton. - 66 v.
Yhtäkkiä tuli reilut 20 merkkiä mieleen. Itse omistanut vajaat 10. Kärkipäässä Toyota ja Volvo, häntäpäässä Fiat 600 ja Gaz.
Toiselle on vaikeaa jotakin suositella. Käyttötarkoitus ja tulevat kilometrit ratkaisevat, samoin kuin mieltymykset, jotka saattavat olla erilaiset miehillä ja naisilla. Itselläni on Volvo V-70 ja sitä tietysti suosittelen muillekin (2002 tai uudempi). Jos pienempi riittää, niin V-50.
Kun auton ostat rahalla ilman vaihtoautoa, saat helposti yli 10% pyyntihinnasta pois. Yksityiseltä voit saada vielä halvemmalla.
- 61,+v
vw, opel, tojota ja nissan, kaikkia em. merkkejä on myös nyt perhekokonaisuudessamme, kun on vanhapari ja 3 lasta.
ajamisia kaverin autoilla en muista, kun en ole uskaltanut ajaa jos, tulee kolari, en paljoa ole lainaillutkaan.
työpaikan transitteja ja mb ja fiatteja, kun on muuttoja yms. tehnyt. - Tilja
;))
Simca, Volga, Anglia, Fiat, Mosse, Lada, Volsu, Opel, jokohan tuli kaikki!
Jos nyt saisin noista valita, pitäisin sen Simca Beaulien, se oli se ensimmäinen, bensaa se varmaan haukkaisi niin paljon, että nykyhinnoilla ei siksi voisi sillä ajella.- mieku
Chevrlolet avolava, mikähän lie malli ollut vei parhaillaan melkein 25 ja ylikin 100 km:llä.
No se oli kyllä huoltoauto, ja sillä oli paljon käyttöä,,,,silloin! - Chevrolet-
mieku kirjoitti:
Chevrlolet avolava, mikähän lie malli ollut vei parhaillaan melkein 25 ja ylikin 100 km:llä.
No se oli kyllä huoltoauto, ja sillä oli paljon käyttöä,,,,silloin!pikkubussin. Sekin taisi viedä yli 20 l/100 km, mutta auto oli tukeva ja hyvä ajaa, vauhti ei tuntunut. Motarilla ihmettelin, että mikä nyt on vikana, kun täällä niin hiljaa ajetaan. Vasta silloin huomasin että autossa oli mailimittari.
- Nyt muistan
Chevrolet- kirjoitti:
pikkubussin. Sekin taisi viedä yli 20 l/100 km, mutta auto oli tukeva ja hyvä ajaa, vauhti ei tuntunut. Motarilla ihmettelin, että mikä nyt on vikana, kun täällä niin hiljaa ajetaan. Vasta silloin huomasin että autossa oli mailimittari.
Rattivaihde ja mailimittari, ohjaustehostin ja todella hyvä ajaa sillä tuli pari vuotta ajettua aika paljon koira oli mulla mukana aina, kun vain kuuli että auto käynnistettiin niin mukaan, oli kirsu ikkunassa, siinä me viihdyttiin yhdessä.
Talvella oli pakko olla painoa lavalla, pari pussia hiekotushiekkaa!
- non-rec
Varmaan en kaikkia muista. 60-luvulla kun kortin ajoin niin kouluauto oli Opel Record, sellainen urheilullisempi versio. Kotona oli Opel Olympia farmari, maatalossa. Omia (tai puoliskon) pari Opel Kadettia, Opel Rekord, Peugeot 309, VW Passat, Nissan Primera. On yleensä pidetty autoja tosi kauan, ja varsinkin Primera pelasi kuin enkeli. Nyt mulla on Peugeot 406 (ajettu yli 150000, tosi hyvä) ja puoliskolla Volvo V40, jolla ajettu yli 270000 ja joka ilmeisesti seuraavana menee vaihtoon - diesel kun on eikä eläkkeellä ole paljon ajoja. Kuluttaa vieläkin tosi vähän.
Mutta: olen minä ajanut Ford Mustangiakin - aikoinaan amerikoissa. Wow! Vieraiden autoja olen ajanut tosi harvoin, Morris Minin, Anglian ja Marinan muistin. Ja joku taisi olla Isuzu Bellet?
Nyt leikisti "jonotan" esimiehen isoa hienoa Bemaria, joka kuulemma kuluttaa matka-ajossa vain 4,5 satasella... osaisikohan takavetoisella vielä ajaa?
Tämähän oli sopivaa aivovoimistelua :-D, kiitokset aloittajalle. Toivottavasti sait myös vinkkejä omaa autonostoasi varten.- Saimander
tuli jutustasi mieleen. Joskus 70-luvun alkupuolella ostin vaimolleni ensi-autoksi käytetyn Marinan. Ihan pirteä auto ja hyvä ajaa, eikä vikoja ilmaantunut kahden vuoden aikana. Vaihdoin kuitenkin uuteen, ja kun Marina tuntui hyvältä, pysyin merkissä. Siihen se hyvä sitten loppui. Mihin vain nappulaan kun koski, niin se hajosi. Kerran jäi ovenkahva käteen. Vaihdelaatikko alkoi vuotaa ja vein auton merkkikorjaamolle. Kun sen sieltä hain, se ravisti niin, ettei sillä voinut ajaa. Ajoin takaisin korjaamolle, mutta siellä vakuuttivat että auto on korjattu, koeajettu ja on nyt kunnossa, pyörät vain autoa ravistavat. No, lähdin ajamaan kotiinpäin, parin kilometrin jälkeen kolahti kunnolla ja auto jäi siihen. Kampiakseli poikki. Auto oli silloin noin 4 vuotta vanha, mutta myös niin ruosteessa, että se myytiin romuksi.
Pari Fordia oli siinä välissä, mutta 1988 Peugeot 309. Se oli ns. parempi Pösö, siinä oli Peugeotin oma kone (ei siis Talbotin), jo silloin ohjaustehostin ja lisäksi automaattilaatikko. Oli hyvä auto ja se on kuulemma vieläkin liikenteessä. Muutenkin olen aina pitänyt Pösön hyvänä merkkinä, vaikka ranskalaisia paljon moititaan. Itse en kuitenkaan ole merkkiin innostunut, kun se on minusta enemmän naisten auto. Kauan olin uskollinen Toyotaan, mutta sitten ostin Volvon ja jäin koukkuun (nykyinen XC70).
Kun miehesi menee Volvo-kauppaan ja koeajaa uutta XC60 kolmen litran T6 bensakoneella, uskon että mies on myyty ja auto ostettu. Vähän se tietysti maksaa ja maksaa bensakin, mutta säästyyhän meillä nyt kalja- ja viinirahat. Ainakin pari viikkoa vielä. - päättelet
Saimander kirjoitti:
tuli jutustasi mieleen. Joskus 70-luvun alkupuolella ostin vaimolleni ensi-autoksi käytetyn Marinan. Ihan pirteä auto ja hyvä ajaa, eikä vikoja ilmaantunut kahden vuoden aikana. Vaihdoin kuitenkin uuteen, ja kun Marina tuntui hyvältä, pysyin merkissä. Siihen se hyvä sitten loppui. Mihin vain nappulaan kun koski, niin se hajosi. Kerran jäi ovenkahva käteen. Vaihdelaatikko alkoi vuotaa ja vein auton merkkikorjaamolle. Kun sen sieltä hain, se ravisti niin, ettei sillä voinut ajaa. Ajoin takaisin korjaamolle, mutta siellä vakuuttivat että auto on korjattu, koeajettu ja on nyt kunnossa, pyörät vain autoa ravistavat. No, lähdin ajamaan kotiinpäin, parin kilometrin jälkeen kolahti kunnolla ja auto jäi siihen. Kampiakseli poikki. Auto oli silloin noin 4 vuotta vanha, mutta myös niin ruosteessa, että se myytiin romuksi.
Pari Fordia oli siinä välissä, mutta 1988 Peugeot 309. Se oli ns. parempi Pösö, siinä oli Peugeotin oma kone (ei siis Talbotin), jo silloin ohjaustehostin ja lisäksi automaattilaatikko. Oli hyvä auto ja se on kuulemma vieläkin liikenteessä. Muutenkin olen aina pitänyt Pösön hyvänä merkkinä, vaikka ranskalaisia paljon moititaan. Itse en kuitenkaan ole merkkiin innostunut, kun se on minusta enemmän naisten auto. Kauan olin uskollinen Toyotaan, mutta sitten ostin Volvon ja jäin koukkuun (nykyinen XC70).
Kun miehesi menee Volvo-kauppaan ja koeajaa uutta XC60 kolmen litran T6 bensakoneella, uskon että mies on myyty ja auto ostettu. Vähän se tietysti maksaa ja maksaa bensakin, mutta säästyyhän meillä nyt kalja- ja viinirahat. Ainakin pari viikkoa vielä.aloittajan olevan naisen ???
- vastannutkaan aloittajalle
päättelet kirjoitti:
aloittajan olevan naisen ???
Hyvät hyssykät, ennenkun näppis laulaa, katso onko aihetta lainkaan.
Eli voit katsoa kenelle vastaus oli!!!!!!!! - hyssykät
vastannutkaan aloittajalle kirjoitti:
Hyvät hyssykät, ennenkun näppis laulaa, katso onko aihetta lainkaan.
Eli voit katsoa kenelle vastaus oli!!!!!!!!haitanneeko tuo mittään, mutta saitpa näpäytettyä!
- Merkkiäkin
Eka oli -64 Fiat 600
toka Datsun "puupää" tais olla -66
kolmas Rellu
4; Fiat 124
5; Datsun 100A
6, Datsun 180
7; opel
8; mini
9; toyota
10. Rellu
11; Madza
12; nissan
13; -''-
14; -''-
15; Wv polo
16;Fiat
Ainakin nuo, merkeistä näkee, että nainen, ja ei kalliita autoja, kun uutena aina ostettu.
En osaa mitään korjata, tai tehdä niille, bensa ja pissapojan täyttö ainoastaan.
Pidetty n.3v ja vaihdettu, paitsi viimeisin, on jo yli-ikäinen, vaikka vasta ajettu 72tuhatta.
Mutta niinhän on ajajakin, eläkkeellä, eli yli-ikäinen, turhake, niinkuin autokin.
Edellisestä katsastuksesta oli tullut 2500km. tojotoja kaksi ja yksi volovo..
Sitten pappa mopo, vanaha motska, ja traktori..eipä muuta, ainiin moottorikelekka vielä, ja yksi polokupyörä.
:)- kun Volgan
takapenkillä luonnossa kyytiä makselin.
En kuolemaksein muista paljo oli taksamittarissa. - Nissaneita,
Dodge ja Mersuja.
- ani_liini
oli Fiat 600.
Sitten Fiat 27 tai jotain, niitä oli kaksi peräkkäin.
Peugeotia on ollut 5 kpl erilaisia.
Vaihdoin äskettäin farmari- pösön pienempään malliin.
Olen tykästynyt Pegeotiin. Mihin vetää raja?
Lasketaanko vuokra-autot?
Omistamiani merkkejä on vain 5kpl.
Niiden lisäksi ajamiani on 13-merkkiä.
Vuokra-autoja 8 erilaista.
Kuormureita siviilissä kolme.
Tehtaalla Scanioita 35, 56 ja 76.
Muutamia on taatusti tästä unohtunut.- Otto-Vaan
Pitää oikein muistella.Taunus,Wolkkari,Peugeot,Sumbeam,Opel
Rekord bensa,Opel Rekord diesel,Opel Ackona,
Toyotat Camry 1,Camry 2 ja Avensis. - ibiza*
Ford Fairlane 500, M-B 190 D, Ford Cortina 2kpl, Wardburg, Volga M21 ( oli 22 vuotta ), useita Volvoja, Range Rover, Toyota maastureita ja pick upp, useita VW autoja, nykyinen VW Golf farmari...
Toyota Mark II (Kummeliauto) :), Audi 80, Ford Escord, Renault 19, Renault Megane, Renault Twingo.
Seuraava voi olla viimeinen ja päädyn Toyotaan, että ympyrä sulkeutuisi. ;)- Kinnerikuski
Volvo, Ford, VW, Citroen, Moskvitsh, Lada, Simca, Bedford, Renault, Nissan, Toyota, MB, Scania, Iveco, Fiat, BMW, Saab.
Ainakin tuommoisilla hyrysysyillä on tullut posoteltua. - 1943
olen omistanut 8 kpl Toyota Corolla- autoa. Kaksi ensimmäistä ostin käytettyinä, muut uusina. Kaksi viimeisintä Wagon-malleja, viimeisin 3 v vanha diesel. Muut Sedan-malleja, useimmat punaisia.
- jo hankkia
Ensimmäinen autoni oli Morris Mini, kone oli niin harva, että aina piti olla, öljyt mukana.
Sitten tuli Austin Mini, kupla Volkkari, Saab 99, Peugeot 309, Peugeot 105 ja nyt on kolmas Pösö 206:menossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup325371Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su783417Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene203048Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252635- 452501
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?942263Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321951Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731546Maija Kajan
Aiheutti hormoonien määräämisellään massiivisen rintasyöpien lisääntymisaallon!!!!851480- 681361