kovalevyn tyhjennys

eha11

joo!neuvokaa tyhmää!miten tyhjennetään kovalevy C-asema kun ei ole CD-levyä?onko joku ohjelma ja suomeksi.

9

3222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riiviönrauta

      ...ole suomeksi, muuten olis ollu...

      -Rr

      • eha11

        no anna sitten erikielellä se ohjelma.


      • mutta senkin
        eha11 kirjoitti:

        no anna sitten erikielellä se ohjelma.

        asennus edellyttäis että on koneessa Windows. Sitten kun sen saisit asennettua niin tuon windows-ohjelman mukana tulee myös MS-dos versio (tiedostonnimi eraserd.exe) jonka voi kopsata vaikka korpulle...mut sun pitäis tehdä ensin buuttaava ja MS-dosiin käynnistyvä buuttilevyke ja sit kopsata se eraserd.exe tuolle buuttilevykkeelle...ja hommaa mutkistaa vielä sekin että jos sulla on XP niin etpä sä sitä dossia siitä löydä...

        Tosin tää sivusto vois auttaa..
        http://www.bootdisk.com/

        tuolta voi hakea ilmaisen buuttilevykkeen (tai siis oikeammin levykeimagen ja kirjoittaa sen levykkeelle) ja sit voit kopsata sen eraserd.exen siihen buuttilevykkeelle.

        Sit vaan käynnistät sen koneen levykkeeltä ja voit alkaa tyhjentää kovoa.


      • buuuuttaaaa
        mutta senkin kirjoitti:

        asennus edellyttäis että on koneessa Windows. Sitten kun sen saisit asennettua niin tuon windows-ohjelman mukana tulee myös MS-dos versio (tiedostonnimi eraserd.exe) jonka voi kopsata vaikka korpulle...mut sun pitäis tehdä ensin buuttaava ja MS-dosiin käynnistyvä buuttilevyke ja sit kopsata se eraserd.exe tuolle buuttilevykkeelle...ja hommaa mutkistaa vielä sekin että jos sulla on XP niin etpä sä sitä dossia siitä löydä...

        Tosin tää sivusto vois auttaa..
        http://www.bootdisk.com/

        tuolta voi hakea ilmaisen buuttilevykkeen (tai siis oikeammin levykeimagen ja kirjoittaa sen levykkeelle) ja sit voit kopsata sen eraserd.exen siihen buuttilevykkeelle.

        Sit vaan käynnistät sen koneen levykkeeltä ja voit alkaa tyhjentää kovoa.

        XP:ssä voi tehdä buuttaavan MS-DOS-levykkeen. Korppu sisään ja resurssienhallinnasta levykkeen kohdalta oikealla hiirennapautuksella valikko esiin, valitse "alusta" ja esilletulevasta ikkunasta rasti kohtaan "tee ms-dos aloituslevyke". Sama toimii muistaakseni myös seiskassa.


      • Kala-65

        Itse olen käyttänyt Kill Disk www.killdisk.com ohjelmaa, josta on saatavissa myös maksullinen versio jos koneellasi on valtiosalaisuuksia. Lataa Killdiskin sivuilta levyn image http://software.lsoft.net/boot-cd-iso.zip (Levyimage on tiedosto joka sisältää kaiken datan cd/dvd -levyltä). Tämän tiedoston avulla voit sitten polttaa täydellisen kopion kyseisestä levystä esim neron avulla. Boottaa koneesi tällä rompulla ja kun ohjelma on tehnyt työnsä, Windowsikin vaatii, että levy pitää formatoida uudelleen. Itse jouduin pyytämään Microsoftilta uuden tunnuksen, jotta sain Windows XP:n aktivoitua, kun olin käsitellyt C:levyn Killdiskillä. Jos kovalevy on jaettu moneen osaan suosittelen että levyn käsittelyn aloittaa jostain muusta kuin C:stä, en ole varma onko tarpeen mutta varalta kuitenkin. Windowsin uudelleen asennuksessa käsittelin vain C:n mutta jos annat koneen kierrätykseen pitää käsitellä kaikki levyasematunnukset.


      • vtfjhgd
        Kala-65 kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Kill Disk www.killdisk.com ohjelmaa, josta on saatavissa myös maksullinen versio jos koneellasi on valtiosalaisuuksia. Lataa Killdiskin sivuilta levyn image http://software.lsoft.net/boot-cd-iso.zip (Levyimage on tiedosto joka sisältää kaiken datan cd/dvd -levyltä). Tämän tiedoston avulla voit sitten polttaa täydellisen kopion kyseisestä levystä esim neron avulla. Boottaa koneesi tällä rompulla ja kun ohjelma on tehnyt työnsä, Windowsikin vaatii, että levy pitää formatoida uudelleen. Itse jouduin pyytämään Microsoftilta uuden tunnuksen, jotta sain Windows XP:n aktivoitua, kun olin käsitellyt C:levyn Killdiskillä. Jos kovalevy on jaettu moneen osaan suosittelen että levyn käsittelyn aloittaa jostain muusta kuin C:stä, en ole varma onko tarpeen mutta varalta kuitenkin. Windowsin uudelleen asennuksessa käsittelin vain C:n mutta jos annat koneen kierrätykseen pitää käsitellä kaikki levyasematunnukset.

        "polttaa" ja "nero" samassa lauseessa. I see what you did there...


    • gftggggg
    • testannut

      Ainoa huono puoli on ettei daris bot and nuke ole täysin luotettava, tietojäämiä jää jonkin verran. Lisäksi tuo ohjelma on toivottoman hidas, voit varautua 15 tunnin aikaa vievään toimeen, eli ei mene ihan yhden työpäivän kuluesa. Mutta jos jaksaa odottaa ja nukkua yön yli koneentehdessä töitä niin aamun vaöjetessa kovo on tyhjennetty mutta ei ole luottoa onko sittenkään kaikki. Tosin sillä voi formatoida melko luotettavasti, ihan kepulikonsteilla ei tiedon hippuja kovolta saa ongituksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe