Hei. Paljon olisi hyvä varata käteistä päivää kohti Rodokselle? Olen päättänyt että yhtään tuliaista en osta. Tarkoitus lähinnä vain syödä hyvin niin ettei tarvitse nälässä olla :) Olisi kiva kuulla kenellä tuoretta kokemusta matkabudjetista. Ja onko hyvä vai huono idea, että ottaa vain käteistä mukaan? (Siru)kortin olen ajatellut jättää kotiin. Kiva jos joku vastaisi.
Matka
10
2445
Vastaukset
- budjetti
Meillä ( 2 aikuista ja 9- ja 11-vuotiaat pojat) meni Rodoksella yhdessä viikossa 1300,- sisältäen 2 autonvuokraa, 2 skootterivuokraa. Syötiin hyvin eikä pihistelty missään. Matkamuistoja emme juuri ostelleet. Tuo summa sisältää siis kaiken Rodoksella tekemämme ja siellä olimme heinäkuussa 2008.
- Budjetti :)
Kiitos kun vastasit. Eli teillä about 50 per nokka/pv. Ei kuulosta "pahalta". Teillä on kyllä varmaan ruoat kuuluneet matkaan. Minulla vain aamukahvi, joten sillä ei varmaan pitkälle pötki. Etsittävä joku edullinen ruokapaikka, siinä sitä onkin tekemistä ummikkona ko paikalla :)
- ruokailuun
Budjetti :) kirjoitti:
Kiitos kun vastasit. Eli teillä about 50 per nokka/pv. Ei kuulosta "pahalta". Teillä on kyllä varmaan ruoat kuuluneet matkaan. Minulla vain aamukahvi, joten sillä ei varmaan pitkälle pötki. Etsittävä joku edullinen ruokapaikka, siinä sitä onkin tekemistä ummikkona ko paikalla :)
Kierrä vanhan kaupungin ja Mandrakin sataman ruoka- ja juomapaikat kaukaa, ne on kalliita. Vaikka siellä on sellaisia buffet-paikkoja jossa hinta jopa alle kympin, niin niissä ei silti kannata syödä ellei tietentahtoen vatsavaivoja halua.
- budjettina 1300
Budjetti :) kirjoitti:
Meidän perheen matkaan ei kuulunut mitään ruokia saatikka aamupalaa (jonka teimme itse huoneistossamme koska huoneistohotellissamme ei ravintolaa ollut ja meillä hyvät keittomahdollisuudet)joten tuohon 1300,- sisältyy siellä syömämme ja juomamme. En tiedä onko summa suuri tai pieni; me elimme juuri kuten halusimme mistään tinkimättä
- Budjetti:
ruokailuun kirjoitti:
Kierrä vanhan kaupungin ja Mandrakin sataman ruoka- ja juomapaikat kaukaa, ne on kalliita. Vaikka siellä on sellaisia buffet-paikkoja jossa hinta jopa alle kympin, niin niissä ei silti kannata syödä ellei tietentahtoen vatsavaivoja halua.
Kiitos vinkistä. Kääntäen; mutta minne sitten kannattaa mennä syömään? Onkohan parempi valita buffet paikka? Tiedätkö vaikka nimeltä jonkin edullisen paikan tai mistä päin löytyy?
- ravintola
Budjetti: kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Kääntäen; mutta minne sitten kannattaa mennä syömään? Onkohan parempi valita buffet paikka? Tiedätkö vaikka nimeltä jonkin edullisen paikan tai mistä päin löytyy?
Jos kiinalainen ruoka kelpaa, niin tiedän edullisen paikan. Ruoka ei sitä paitsi ole kovin "kiinalaistakaan". :o)
En tiedä katujen nimiä, mutta osutte varmasti jossakin vaiheessa yhdellä vilkkaimmista iltaelämäkaduista sille, jolla on Jaakon viinakauppa. Sen jatkona sataman suuntaan on toinen katu, jalankulkijakatu, jonka alkupäässä on paikka nimeltä Koykos. Sitä en tarkoita, mutta heti sen jälkeen on kiinalainen ravintola, jonka kiinalaisannokset ovat edullisia ja suuria.
Lisäksi esimerkiksi lasi punaviiniä maksoi muistaakseni vain runsaan euron. Paikan "eurooppalaiset" annokset kuten wienerleike kannattaa jättää väliin. Kiinalaiset kokit osaavat tehdä kiinalaista ruokaa, mutta eivät muuta. - ruokailuun
Budjetti: kirjoitti:
Paikkoja joita turistit suosii on mm. Agalma, Zum Zum, Antique ja Yamas. Tuon viimeeksimainitun kotisivuilla: http://www.yamas-rodos.gr/finland/cuisine.htm löytyy menu hinnoilla (suomenkielinen).
Taitaa olla vielä viimekesäinen joten hinnat on saattaneet vähän nousta. Eiköhän noissa kaikissa mainitsemissani ole hinnat samaa luokkaa. - -Budjetti
ruokailuun kirjoitti:
Paikkoja joita turistit suosii on mm. Agalma, Zum Zum, Antique ja Yamas. Tuon viimeeksimainitun kotisivuilla: http://www.yamas-rodos.gr/finland/cuisine.htm löytyy menu hinnoilla (suomenkielinen).
Taitaa olla vielä viimekesäinen joten hinnat on saattaneet vähän nousta. Eiköhän noissa kaikissa mainitsemissani ole hinnat samaa luokkaa.Ai että, kiitos nimistä ja linkistä, varmasti etsin paikan. Matkustan yksin, joten ei ehkä ole niin orpo olo, kun tietää mitä etsii :)
- syömiseen ja juomiin ( ei a...
aamupala oli hotellissa
tässä linkki Rodoksesta
http://toffetarinat.blogspot.com/2009/03/rodos-rodoksen-kaupungissa-3-177-08.html- -Kiitos
Kaunis kiitos! :) Luin linkin innoissani, D.Corner ruokapaikan otan kohteekseni. Ainoastaan kissa/koira-aiheen jätin alkuunsa. Olen ajatellut kuin mun parasta suhtautua siellä näihin nelijalkaisiin etten särje sydäntäni
:( erittäin eläinrakkaana haluaisin syöttää niitä, mutta itsesuojelukseksi olisiko minun paras kovettaa itseni ja sulkea silmäni tyystin niiden suhteen. Tiedän että menettäisin sydämeni helposti ja siitä on itkut ilona. Itselläni 2 sydänkäpystä kisua. Kiitos myös kaikille muille vinkkien antajille! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h282849Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv262353Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141483- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958