Tässäpä hieman Torvalsin sanomisia. Olkaa hyvät.
1. "Nimeni on Linus ja olen Jumalasi."
Onpas noussut päähän
2. "Minulla pienen planeetan kokoinen ego."
Myöntää edellisen väittämän.
3. "Herään useimmiten ajatellen olevani onnekkain äpärä maailmassa."
Samaa sarjaa
4. "Ohjelmat ovat kuin seksiä..."
Kuvittelee olevansa maailmanmerkittävin jakorasia
5."Siirrettävyys on ihmisille, jotka eivät osaa kirjoittaa uusia ohjelmia"
Myöntää epäsuorasti Linuxin suurimman heikkouden
6. "Olen tekemässä ilmaista käyttöjärjestelmää (siitä ei tule suurta ja ammattimaista...)..."
Hän oli oikeassa!
7. ..."Toivon, että koette tuskallisen kuoleman"...
Linus armahtaa
8. "Olen aina oikeassa..."
Niin totta
9. "Gnomen mielestä käyttäjät ovat idiootteja ja toiminnallisuus saa heidät hämilleen. Jos luulet, että käyttäjät ovat idiootteja, vain idiootit tulevat käyttämän sitä. [.....], se on saavuttanut kauan aikaa sitten pisteensä, missä se on yksikertaisesti tee mitä sen pitäisi tehdä."
Niin totta
10. "Olette masturboivia apinoita"
Niin totta
Torvaldsin sanomisia
11
456
Vastaukset
- joku
Taitaa olla kyseessä selvästi herjaus. Katsotaan kuinka käyy..
- Pentti Nelonen
Kirjaimellisia suomennoksia ja omia virheettömiä tulkintojani
http://en.wikiquote.org/wiki/Linus_Torvalds- c=3
"Software is like sex; it's better when it's free."
Tottahan tuo on. M$-miehet(?) ilmeisesti joutuvat maksamaan seksistäkin.
- Penguin
Steve Ballmer
- Emme voi koskaan antaa Intelin kehittää siruja Linuxilla.
- Developers, developers, developers, developers, developers, developers, developers, developers, developers, developers, developers, developers, developers, developers.
- I'm going to fucking bury that guy, I have done it before, and I will do it again. I'm going to fucking kill Google.
- DRM on tulevaisuus.
Bill Gates
- Uskon, että OS/2 tulee olemaan kaikkein tärkein käyttis ja ehkäpä tärkein ohjelma koskaan.
- Julkaistuissa ohjelmistoissamme ei ole sellaisia merkittäviä bugeja, mitä mikään merkittävä määrä käyttäjiä haluaa korjattavan.
- On mahdollista, koskaan ei voi tietää, että maailmankaikkeus on olemassa vain minua varten. Jos näin on, täytyy tunnustaa että aika hyvin menee.
- Parin vuoden päästä roskaposti on jo menneisyyttä.
- On ihmisiä, jotka eivät pidä kapitalismista ja on ihmisiä, jotka eivät pidä PC:stä. Kuitenkaan ei ole ketään joka pitää PC:stä, muttei Microsoftista.
- Emme koskaan tee 32-bittistä käyttistä.
Jim Allchin
- Meidän täytyy hidastaa Novellia. ... Niin kuin sanoit Bill, sen täytyy olla dramaattista. ... Meidän täytyy lahdata Novell ennen kuin siitä tulee vahvempi.
- Epäkaupallinen softa on kilpailija kaikelle kaupalliselle softalle.
- Emme ole sellaisella tiellä, jolla voisimme voittaa Linuxin.
- Meidän täytyy saada TOC-tutkimus tehtyä. Hinta ja kulujen leikkaaminen on nyt ensimmäisenä kaikkien mielessä. En ole varma, mitä IDC-tutkimuksesta lopulta päätettiin. Todellakin tarvitsemme sellaisen nyt. Jos IDC raportti ei kelpaa, meidän täytyy teettää toinen.
- Linux pääsee tiettyihin paikkoihin sen tosiasian takia, että asiakkaat haluavat skaalautua, mutteivat voi ajaa sovelluksia yksittäisesti/turvallisesti Windowsilla.
- Nykyiselle paperillemme vain naurettiin eräässä paikassa.
Bill Hilf
- Linuxia ei ole enää vuonna 2007. Ei ole enää FSF:ää. Jos joku sanoo, että Linux on rakkautta, rauhaa ja harmoniaa, käskisin häntä tutkimaan vähän tarkemmin. Ei ole enää vapaita ohejlmistoja ajavaa liikettä.- guru Gatesia
Ja eikös tämä guru Gates sanonut jotain sinnepäin, että 640kB muistia on niin paljon, ettei kukaan tavanpulliainen koskaa tarvitse niin paljoa...
- Penguin
guru Gatesia kirjoitti:
Ja eikös tämä guru Gates sanonut jotain sinnepäin, että 640kB muistia on niin paljon, ettei kukaan tavanpulliainen koskaa tarvitse niin paljoa...
Tuota en usko. Paljon muuta pöljää on kyllä sanonut.
Ainakin tyyppi itse kumoaa sen. Jos jollakulla on tallenne jossa niin sanotaan, voi julkaista sen.
http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Gates - Mäkkihöperö
>Kuitenkaan ei ole ketään joka pitää PC:stä, muttei Microsoftista.
Tuo on jo sinällään melko omituista, mutta kun M-Kar sanoo, että Mac on PC, niin menee täysin mielettömäksi!
- Penguin
"1. "Nimeni on Linus ja olen Jumalasi."
Onpas noussut päähän"
Et ole koskaan vitsaillut? Tiedät toki tämän olleen erään puheen alkuvitsi.
"2. "Minulla pienen planeetan kokoinen ego."
Myöntää edellisen väittämän."
Edelleen, lähinnä huumoria. Hän puhuu aina olevansa kamala tyyppi vastapainoksi sille, että ihmiset ajattelevat hänen olevan jokin suuri hyväntekijä.
"3. "Herään useimmiten ajatellen olevani onnekkain äpärä maailmassa."
Samaa sarjaa"
No tuota ei pitäisi kääntää äpärä vaan lähinnä paskiainen. Liittyy kyllä noihin edelliseen, tuo on sitä Torvaldsin huumoria.
"4. "Ohjelmat ovat kuin seksiä..."
Kuvittelee olevansa maailmanmerkittävin jakorasia"
Ajattelet siis hänen olevan maailman merkittävin ohjelmoija?
"5."Siirrettävyys on ihmisille, jotka eivät osaa kirjoittaa uusia ohjelmia"
Myöntää epäsuorasti Linuxin suurimman heikkouden"
Minkä suurimman heikkouden? Ai sen ettei sitä voi portata? Se sattuu olemaan portattu useammalle alustalle, kuin mikään muu ydin ikinä.
"6. "Olen tekemässä ilmaista käyttöjärjestelmää (siitä ei tule suurta ja ammattimaista...)..."
Hän oli oikeassa!"
Täydennetään lausetta. ...ammattimaista niinkuin Minixistä. Aika ajoi Minixin ohi ja kyllä tuli paljon suurempi ja ammattimaisempi kapine kuin siitä. Itse asiassa mahdollisesti paras koskaan, ainakin parempi kuin Windowsin ydin. :P
"7. ..."Toivon, että koette tuskallisen kuoleman"...
Linus armahtaa"
Hän ei ole koskaan väittänyt olevansa erityisen mukava tyyppi. Voisit silti olla leikkaamatta noita asiayhteydestään.
"8. "Olen aina oikeassa..."
Niin totta"
Useammin kuin sinä, taitaa 0,01‰ olla osumaprosenttisi täällä.
"9. "Gnomen mielestä käyttäjät ovat idiootteja ja toiminnallisuus saa heidät hämilleen. Jos luulet, että käyttäjät ovat idiootteja, vain idiootit tulevat käyttämän sitä. [.....], se on saavuttanut kauan aikaa sitten pisteensä, missä se on yksikertaisesti tee mitä sen pitäisi tehdä."
Niin totta"
Torvaldsin mielipide Gnomesta. Tällä hetkellä käyttää ilmeisesti Gnomea eikä KDE:tä.
"10. "Olette masturboivia apinoita"
Niin totta"
Hyvä että myönnät, mutta minä en ole. Hieman leikattu myöskin asiayhteydestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17513388
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454910Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402833Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282032Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191783Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3711693Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371515