Mitä valmistatte ruoaksi tänään?

miljoonapulu

Mä valmistin:

Sienikastiketta johon tuli herkkusieniä, tuoreita
sitten kahden valkosipulin kynnet, isoina paloina
paistoin nuo öljyssä ja "kunnon" kermaa joukkoon pian menen lisäämään puoli purkkia ruohosipulituorejuustoa joukkoon.

Sitten höyrytin bataattia ja punajuuria ja porkkanaa.

Jauhelihakastiketta jonka paistoin öljyssä ja johon lisäsin hieman suolaa ja paprikajauhetta laitoin pussillisen (laitan aina jauhelihaan paprikajauhetta oli ohjeessa tai ei) hieman kermaa ja ketsuppia n 4 ruokalusikallista ja tietysti "kunnon" kermaa siihenkin.

Sitten syön lisäksi Fazerin ruispuikulaa paahdan sen leivänpaahtimessa niin, että se on jo hieman kuivaa.

Sitten vielä tummaa suklaata.

Ja henkivakuutus on jälleen uusittu hetken kuluttua :).

44

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rattus sp.

Kuullosti todella hyvältä ruokalistasi :). Luulen, että jotakin yksinkertaista. Ellen meni sitten thairuokaa syömään ulos.

• miljoonapulu

Annan jauhelihakastikkeen vielä hetken hautua ja kohta menen uusimaan henkivakuutukseni.
        Mä en thairuoasta paljoa tiedä niin jotta itse olisin sitä maistanut mutta mitä ohjeita olen lukenut niin hyvältäpä vaikuttaa :) .

• pookionki

keitettyä perunaa voin kera ja mustaa leipää. Yksinkertaista ja todella hyvää.

• miljoonapulu

Kuulostipa muutkin pöperösi hyviltä :) .

Anoppi kun joskus käy kalassa niin on antanut meille kalaa ja esim just ahvenfileitä. Ja joskus saamme mätiä. Koitan piilottaa sen jonnekin muiden purkkien taa jääkaapissa että saisin enemmän mätiä itse :) ei vaisneskaan kyllä muksut ja mieskin sitten sitä mätiä saavat.
        Mäti on eräs vastustamattomimpia herkkuja jota tiedän. Voisin syödä kilon yhdeltä istumalta. Nam

• pookionki
        miljoonapulu kirjoitti:

Kuulostipa muutkin pöperösi hyviltä :) .

Anoppi kun joskus käy kalassa niin on antanut meille kalaa ja esim just ahvenfileitä. Ja joskus saamme mätiä. Koitan piilottaa sen jonnekin muiden purkkien taa jääkaapissa että saisin enemmän mätiä itse :) ei vaisneskaan kyllä muksut ja mieskin sitten sitä mätiä saavat.
        Mäti on eräs vastustamattomimpia herkkuja jota tiedän. Voisin syödä kilon yhdeltä istumalta. Nam

tulee hyvää kun sen leivittää kuin kalan ja paistaa pannulla. Jos oikein isomäti niin kannattaa leikata kahtia tai laittaa mädistä ohuita pihvejä ja leivittää ne.Kokonainen mätipussi saatta paistinvoissa räjähtää silmille, joten kannatta varoa tai käyttää suojalaseja, mutta hyvää se on.

• miljoonapulu
        pookionki kirjoitti:

tulee hyvää kun sen leivittää kuin kalan ja paistaa pannulla. Jos oikein isomäti niin kannattaa leikata kahtia tai laittaa mädistä ohuita pihvejä ja leivittää ne.Kokonainen mätipussi saatta paistinvoissa räjähtää silmille, joten kannatta varoa tai käyttää suojalaseja, mutta hyvää se on.

mä en osaa ajatellakaan mädin syömistä muuta kuin astiasta suoraan tai siis tietty otan siitä annoksen toiseen astiaan tai kippoon.
        Anoppi on niin ystävällinen että hän käsittelee kalat ja ottaa ja laittaa mädit talteen ja antaa meille. Me vaan nautitaan sitten.
        (En tarkoita että anoppi on vain tuossa asiassa ystävällinen vaan anoppi on ystävällinen ihminen kaiken kaikkiaan :) ei oo ollut koskaan hankala. Oon onnekas sekä anoppi että anopin poikakin ovat molemmat aika ihania kumpikin. :) )

• pookionki
        pookionki kirjoitti:

kannatta laittaa erilailla. Muikun ja siian mäti suolattuna ja sipulilla. Ahvenen mäti paistettuna ja mateen mäti keitettynä.

• miljoonapulu
        pookionki kirjoitti:

kannatta laittaa erilailla. Muikun ja siian mäti suolattuna ja sipulilla. Ahvenen mäti paistettuna ja mateen mäti keitettynä.

miten niitä laitetaan kun ystävällinen anoppini laittaa ne miten ne pitää laittaa. :)

Taidat osata käsitellä kaloja ja kalojen mätejä.
        Vaikutat niin asiantuntevalta.

Mua jotenkin "pelottaa" ajatus kalankäsittelystä.
        Mitä jos se kala herääkin henkiin ja näykkäsee naulanterävillä hampaillaan pululta höyheniä.
        En voi ottaa tuota riskiä.. :)))

• pookionki
        miljoonapulu kirjoitti:

miten niitä laitetaan kun ystävällinen anoppini laittaa ne miten ne pitää laittaa. :)

Taidat osata käsitellä kaloja ja kalojen mätejä.
        Vaikutat niin asiantuntevalta.

Mua jotenkin "pelottaa" ajatus kalankäsittelystä.
        Mitä jos se kala herääkin henkiin ja näykkäsee naulanterävillä hampaillaan pululta höyheniä.
        En voi ottaa tuota riskiä.. :)))

Bravuuri on kylmäsavustettu siian ja muikun mäti.Sitä ei monesta paikasta edes saa.

• miljoonapulu
        pookionki kirjoitti:

Bravuuri on kylmäsavustettu siian ja muikun mäti.Sitä ei monesta paikasta edes saa.

sitä. Valmista tuota ja sitten kaupaksi. :)

• pookionki
        miljoonapulu kirjoitti:

sitä. Valmista tuota ja sitten kaupaksi. :)

hinta jotain 500 ekee per kilo tai enempi.

• miljoonapulu
        pookionki kirjoitti:

hinta jotain 500 ekee per kilo tai enempi.

liian kovaa hintaa, eihän sitä silloin kukaan ostakaan vaan myy halvemmalla kuin muut niin saat enemmän kaupaksi ja sitä kautta rikastut :).

• pookionki
        miljoonapulu kirjoitti:

liian kovaa hintaa, eihän sitä silloin kukaan ostakaan vaan myy halvemmalla kuin muut niin saat enemmän kaupaksi ja sitä kautta rikastut :).

rikastua enä'ä yhtään :)

• miljoonapulu
        pookionki kirjoitti:

rikastua enä'ä yhtään :)

Etkö. Onko noin? :)

• Pär Pillhard

Tykkään niistä.

• miljoonapulu

harvoin syön perunaa mutta joskus perunamuussia kun perunaa silloin harvoin kun syön niin sen on oltava muussia.

Nakkeja ja makkaraa syön kyllä usein. Wilhelm on lempimerkkini. Kabanossi oli ennen mutta se muuttui jostain syystä jauhomakkaraksi. Vaihdoin sitten Wilhelmiin. Mä en diggaa jauhoisista nakeista ja makkaroista, niiden pitää olla lihaisia.

• wilma60

Päivälliseksi oli uunimakkaraa (Takka-lenkkiä) ja perunamuusia. Lapset tykkää ja maistuu toki äidillekin.

• miljoonapulu
        wilma60 kirjoitti:

Päivälliseksi oli uunimakkaraa (Takka-lenkkiä) ja perunamuusia. Lapset tykkää ja maistuu toki äidillekin.

Takka-lenkki, onko uusi merkki kun en muista kuulleeni siitä.

• Putkivalo

Tässä menee vähän aikaa kun ajan sinne :)) Ei vais, tuskin tuosta mulle jäänyt kuitenkaan :P

Tänään on broilerinkoipia (uunissa), riisiä ja paprikaa hapanimelänä. On muuten hyvää paitsi lasten mielestä, joten jotain muuta lisukettä pitää keksiä. Ilmeisesti jälleen kerran porkkanaa.

Se paprika tehdään niin että pilkotaan palasiksi se ja sipuli, keitetään vedessä viitisen minuuttia joka on maustettu etikalla, suolalla ja pippurilla. Kaadetaan vettä pois sen verran että jää muutama ruokalusikallinen ja lisätään hunajaa ja ketsuppia. Olikohan siinä muuta *dementia* On muuten yllättävän hyvää, ja sopii tavallaan kastikkeeksi, vaikkei se kovin litkumaista ole. Eikä rasvaa! Sitä onkin broilerissa.

Jälkkäriksi koira-lenkki :))

• Rattus sp.

Löysin näkkärilasagnen ohjeen ja ajattelin kokeilla jossakin vaiheessa. Kuullosti helppotekoiselta :D.

No, kai tästä on lähdettävä hoitelemaan asioita. Ensi viikosta lähtien aika on taas kortilla. Laittelen jossakin vaiheessa sähköpostia :).

• Putkivalo
        Rattus sp. kirjoitti:

Löysin näkkärilasagnen ohjeen ja ajattelin kokeilla jossakin vaiheessa. Kuullosti helppotekoiselta :D.

No, kai tästä on lähdettävä hoitelemaan asioita. Ensi viikosta lähtien aika on taas kortilla. Laittelen jossakin vaiheessa sähköpostia :).

Tuo kuullostaakin herkulliselta ;D hyvä että olet koemaistajana :)) Nährään sitten postissa :)

• miljoonapulu

NO joo et sä ihan pian taida ehtiä tänne syömään :) . Taitaa jäähtyä mutta mikroon sitten vaan. (Oli muuten pakko ostaa uus kun vanha meinas syttyä tuleen. Vedenkeittimen tuhosin niin, että laitoin sen vahingossa keittolevylle joka oli ollut vielä hetki sitten lämmin. Harmitti kun menin tuhoamaan sen, toki se oli vahinko, enhän mä nyt hyvänen aika kelpo keitintä tahallani tuhoisi.)
        On hyvää toi sunkin ruokasi. Monenlaista oon kokannut mutten hapanimelää paprikaa. Täytettyjä paprikoita olen kyllä joitakin kertoja tehnyt ja todella hyvää on tullut; paistettua jauhelihaa ja vuohenjuustoa joukkoon ja täyte paprikoihin ja n vajaa tunniksi uuniin. Tuota kokeilen joskus. Niin, lapset tuppaavat olla hieman tuota kriittisiä välillä. Mielelläni kokkaan jotain hm hieman erilaistakin välillä. Mieheni kyllä innokkaasti maistelee safkojani.

• miljoonapulu
        Rattus sp. kirjoitti:

kuin säkin. Täytyy olla sama ohje minkä näin koska ei tuonkaltaisia ohjeita paljoa ole. Ajattelin ihan samaa itsekin; pitää valmistaa.

• Rattus sp.
        miljoonapulu kirjoitti:

kuin säkin. Täytyy olla sama ohje minkä näin koska ei tuonkaltaisia ohjeita paljoa ole. Ajattelin ihan samaa itsekin; pitää valmistaa.

Se joka ehtii ensin koputtelee selkään palstalla ja kertoo, miltä maistui?

• miljoonapulu
        Rattus sp. kirjoitti:

Se joka ehtii ensin koputtelee selkään palstalla ja kertoo, miltä maistui?

teemme niin. Sopii mulle :)

• tomppa2006

...odottaa jääkaapissa mikroaaltouunissa lämmitystä...

Kaupan valmisruokahyllystä ostettu, 2.95€.

• miljoonapulu

mutta joskus valmisruoka ihan ok.

Meillä nuoremmat hihkuu innosta kun on joskus Saarioisten jauhelihapizzaa jonka saavat iltapalaksi syödä.

Vanhin taas pitää mulle luennon siitä miten paljon terveellisempää on itse valmistettu ruoka jossa ei ole lisäaineitakaan.
        Ja antakaas olla jos en katso häntä silloin asiaankuuluvalla hartaudella jonka tämä "vakava" aihe vaatii. Jos mua alkaa hymyilyttämään hänen "saarnansa" aikana niin hän kimpaantuu mulle ja alkaa paasaata; etkö yhtään välitä.
        Siinä vaiheessa mun pokka ei meinaa pitää..

Mielestäni voi hyvin tehdä poikkeuksia välillä ja niitä pitää tehdä, mutta vanhimmalle nuorellemme ruoan terveellisyys on tietysti hirveän vakava asia. Tietenkin olen terveellisen ruoan kannalla itsekin, terveyspoliisi en silti ole, tyttäreni on jo täyttänyt sen viran :). Ihan hauskaa noiden nuorten kanssa on. Enkä mä vähättele ollenkaan sitä kun hän opn terveellisten elämäntapojen kannalla.
        Hänen nuorempi siskonsa selitti mulle kun hammaslääkäri oli käynyt puhumassa ja näyttämässä INHOTTAVIA kuvia siitä mitä nuuska ja lävistykset tekevät ikenille yms. Kuvat olivat kuulemma olleet ällöjä.

• Ramseyska

Mietin juuri, kenelle voisin kehua miten hyvää ruokaa tein.

Broilerinsuikaleita, porkkana-parsakaali-kukkakaali sekoitus (pakaste), purjoa, valkosipulia, ananaspaloja, soijakastiketta, sweet chiliä mausteita, vettä liemeksi ja suurustus perunajauhoilla. NAM. Tulipa hyvää. Lisäkkeenä riisiä.

Netistä löysin ja hieman sovelsin.

• miljoonapulu

Oikein ihanan kuuloinen valmistamasi ruoka on.
        Oikein namilta kuulostaa, aloin kuolata silti vaikka söinkin jokunen hetki sitten.

Ja ihana tuo otsikkosi, pulu on nyt höyhenet pörhöllään kun mielstäsi oli ihana kysymys :) .
        Pulu tykkää kun kehutaan :).
        Aivan ihanaa on kun näin monet ovat vastanneet keskustelun aloitukseeni. En ollut varautunut lainkaan näin ilhduttavaan määrään vastauksia. Oikein kivaa :)
        Ruokaohjeita on todella paljon niin netissä kuin monessa muussakin "kohteessa", onkohan koskaan ennen ollut niin paljon valinnanvaraa mitä nykyään. Melkein paikassa kuin paikassa on ruokaohjeita. Ja varmasti jokainen löytää itselleen sopivanlaisia ohjeita..
        Myös mä sovellan kun tarve vaatii sitä.

• tretori

Kun luin aloituksesi niin päätin samantien, että mä en tänään edes yritä. Tulen teille syömään:)

• tretori

kun tuo miljoonapulu ei avannut ovea. On varmaan piiloutunut herkkujensa kanssa kellariin tai joitain.. Kolme kertaa ainakin lingotin ja koputin vielä varmuuden vuoksi kerran tai pari (kevyesti rystysillä;)
        Loihdin sitten seuraavan päivän menyn:
        -keitettyjä perunoita
        -jauhelihakastiketta
        -porkkanaraastetta
        -ruokajuomaksi maitoa
        Vei nälän, mutta ei maistunut kummoiseltakaan..

• muistitko
        tretori kirjoitti:

kun tuo miljoonapulu ei avannut ovea. On varmaan piiloutunut herkkujensa kanssa kellariin tai joitain.. Kolme kertaa ainakin lingotin ja koputin vielä varmuuden vuoksi kerran tai pari (kevyesti rystysillä;)
        -keitettyjä perunoita
        -jauhelihakastiketta
        -porkkanaraastetta
        -ruokajuomaksi maitoa

maustaa kastikkeen? Mausteilla siitäkin saa hyvää.

• tretori
        muistitko kirjoitti:

maustaa kastikkeen? Mausteilla siitäkin saa hyvää.

No maustoinhan minä ja näin jälkikäteen ajateltuna olihan se ihan hyvääkin. Olin vain niin kade Miljoonapulun aikaansaannoksista..;)

• miljoonapulu

vai niin tuumailit :)

• miljoonapulu
        tretori kirjoitti:

-keitettyjä perunoita
        -jauhelihakastiketta
        -porkkanaraastetta
        -ruokajuomaksi maitoa

mitään koputtelua..olisin tullut avaamaan jos olisin kuullut :)
        Eikö maistunut? No voi harmi..
        Ihan kelpo aterialta se ainakin kuulosti :)

• mira-ley

Hei,

Herkkuja näyttää olevan monella--itse ajattelin tämän päivän pärjätä vähän kevyemmällä. Pakastepinaattikeittoa ja kananmuna. -ruisleipää ja kurkkua. Aamulla kaurapuuroa mustikkakeiton ja mustikoiden kera. Sekä lasi luomuappelsiinimehua. eiköhän se tästä kun illalla vielä popsiin naposteluporkkanoita.

t:mira-ley ;))

• miljoonapulu

Pinaattikeitto kananmunalla on hyvä ruoka. Tykkään siitä.
        Ja terveellinen oli aamiaisesikin :)

• pinaattia
    • Jermuxi tms.

No, joka tapauksessa en valmista mitään, koska näin karu jätkä voi ostaa jotain ohimennen tosta naapurikojusta. Ei katos aina ehdi viritteleen tollaisia keitoksia. Ehkä sitten viikonloppuna jotain...Tai sitten meen ravintolaan.

• oinas-um

Broileri on uunissa valurauta pataan paloiteltuna.
      Riisiä pitäs lähtee kypsentään.

• syökää kanaa, syökää kanaa...

Kanaruuat ob helppoja ja kevyitä. Lisukkeita joukkoon ja ehkä riisiä, mausteet ja se on siinä.

• miljoonapulu

valinta tuo ruokasi :) .

• tällä kertaa,

keitin vaan perunat ja lämmitin naapurin tuoman karjalanpaistin.
      Olen flunssassa. En muutenkaan brassaile ruualla. Yksinkertainen on hyvää. Ja halpaa. Nuukuuskin vaivaa, siihen on oppinut.

• miljoonapulu

mukava naapuri kun teki sulle karjalanpaistia, kivaa tollanen :)

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      53
      3837
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3685
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3481
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3287
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3069
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2558
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2445
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      103
      2295
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2079
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2079
    Aihe