pukeutuminen marokossa

ei tietoa

Tiedän, että marokossa kuuluu pukeutua peittävämmin kuin euroopassa, mutta kuinka paljon?

Edellisistä keskusteluista olen lukenut, ettei miesten kuuluisi käyttää shortseja, kelpaisiko yli polven menevät housut? Täyspitkät housut olisivat tietysti paras vaihtoehto, mutta jos lämpöä on 30 astetta auringossa niin tekee kyllä mieli pukeutua vähän vähemmän..

Entäs sitten naisten pukeutuminen, saako naisilla näkyä polvet hameen kanssa? Entä saako toppeja pitää, vai onko vähimmäisvaatimus t-paita? Oletuksena siis ettei olisi yksin liikenteessä.

Näitä ihan siihen malliin kyselen että kuinka kieroon katsotaan, jos ei täytä pukukoodia. En tiedä lainkaan miten marokkolaiset naiset itse pukeutuvat, joten on myös vähän vaikea varustautua oikein kun lähtee täältä Suomesta.

13

5003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhut..

      niin lomalla oleva turisti voi aivan huoletta (mies)olla ihan lyhyissä shortseissa ja vaikka ilman paitaa jos kuuma ja nainen todella hyvin topissa ,shortseissa ja lyhyessä hameessa.Itse olen naimisissa marokkolaisen kanssa ja ollaan lapsiperhe ja lomailemme ympäri Marokkoa usein.Esim.Agadirissa itse käytän lyhyttä hametta tai caprihousuja,riippuen menenkö rannalle vai ostoksille ja toppi käy missä vaan.Ei se uskonto lomakohteissa turisteille oikeen näy ja siellä ollaan totuttu turistien erilaiseen pukeutumiseen.Joten mukaan normaalit lomavaatteet.=)

      • ei tietoa

        Agadiriin juu menossa :) Kiitos paljon infosta!

        Täytyy varmaan kuitenkin varata jotain asianmukaista vaatetusta kun käy vierailemassa Marrakechissä ja muualla Marokossa.


      • atmalo
        ei tietoa kirjoitti:

        Agadiriin juu menossa :) Kiitos paljon infosta!

        Täytyy varmaan kuitenkin varata jotain asianmukaista vaatetusta kun käy vierailemassa Marrakechissä ja muualla Marokossa.

        Shortseja voi käyttää jokapuolella. Olen ollut Marokossa 8 kuukautta siellä sun täällä ja olen edelleen.


      • maassa maan tavalla tai..

        Kyllä oppaat muistuttavat heti saavuttua, että ilman paitaa ollaan vain rannalla ja altaalla! Ja täytyy sanoa että on ihanaa olla kun ei tarvitse kaikkia ihrakasoja katsella kaupungilla! Ja miksi ihmeessä naisten pitää mennä sinne itseään paljastelemaan,se kun ei siihen kulttuuriin kuulu?Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmaa peittää hartioita kaupungilla kulkiessa, joka kulmalla myydään huiveja joten valinnan varaa löytyy. On jotenkin kummallista että halutaan mennä katsomaan eksoottista kulttuuria ja sitten kuitenkin kaiken pitäisi olla kuten kotona.


      • ei tietoa
        maassa maan tavalla tai.. kirjoitti:

        Kyllä oppaat muistuttavat heti saavuttua, että ilman paitaa ollaan vain rannalla ja altaalla! Ja täytyy sanoa että on ihanaa olla kun ei tarvitse kaikkia ihrakasoja katsella kaupungilla! Ja miksi ihmeessä naisten pitää mennä sinne itseään paljastelemaan,se kun ei siihen kulttuuriin kuulu?Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmaa peittää hartioita kaupungilla kulkiessa, joka kulmalla myydään huiveja joten valinnan varaa löytyy. On jotenkin kummallista että halutaan mennä katsomaan eksoottista kulttuuria ja sitten kuitenkin kaiken pitäisi olla kuten kotona.

        Juuri sen takia tänne tulin kysymään neuvoa pukeutumisen suhteen kun en tiedä miten sielä on soveliasta liikkua.

        Tarkoitus ei todellakaan ole liikkua puoli alasti yhtään missään muualla kuin rannalla. Pointti onkin se, että käsitys paljastelulle on hiukka erilainen eri puolilla maapalloa.


    • Pukeutumisen suhteen oleskelu Marokossa ja varsinkin turistikohteissa on vapaa.Tässäkin asiassa maalaisjärjen käyttö on täysin sallittua. Kukaan ei puutu pukeutumiseen, mutta "parempi hieman liikaa kuin liian vähän". Rannalla ja hotellien uima-altaalla pukeutuminen on erilaista. Shortseissa ja topeissa?(kunhan se nyt ei ole aivan napaan saakka auki) voi aivan hyvin esiintyä.Olkapäitä ei tarvitse mitenkään peittää.Sandaaleissa voi liikkua.Yksi asia on minusta kuitenkin aivan selvä.Esim.Agadirissa ei ole niin kuuma, etteikö mies voisi kantaa päällä paitaansa.Siis ilman paitaa ei ole soveliasta liikkua. Eihän täällä suomessakaan miehet eivät liiku kesällä yleensä paidatta miksi sitten muualla. Korostan, että ranta-alue ja hotellien uima-altaat ovat aivan eri asia.Yksi asia, joka ei nyt liity pukeutumiseen on se, että islamilaisessa maailmassa ei ole soveliasta liikkua kadulla käljapullo tai-tölkki kädessa.Ei edes vapaamielisessa Marokossa. EI siihen siellä kukaan puutu,mutta "maassa maan tavalla".Mehän olemme siellä vieraina.Hyvää matkaa. kalevi

    • Suomenmarokkolainen

      Mistäköhän ihmeestä sä olet kuullut etteikö miehet sais käyttää shortseja? Puoliks suomalaisena ja puoliks marokkolaisena voin kertoa että kyllä miehet ja naiset saavat pukeutua miten haluavat.

      Mutta jos aikoo lähteä maaseudulle, niin on kohteliasta ja suositeltavaa pukeutua hieman peittävämmin.

    • Kisse-65

      Moi, miehet voi käyttää shortseja ja naiset toppia ja hameita. Eri asia on jos menee käymään moskeijassa, silloin on hyvä hartiat peittää ja niistä saakin yleensä huiveja tai kaftaania lainaan.
      Olen itse käynyt Marokossa ja oli oikein ihana matka, pukeuduin niin kuin täälläkin, uimarannalle uimapuku ja kaupungille, hame tai caprit, T-paita tai toppi, riippuen kelistä. Sielä on niin paljon turisteja ettet varmaankaan erotu massasta. Myös nuoriso pukeutuu jo paljon modernimmin tai ns. eurooppalaisemmin. Onhan toki niitäkin jotka pitävät vielä huivia hiusten verhona ja vartalon suojaavaa chellapaa. Mutta sekin kuuluu kulttuuriin jokainen toimii omalla parhaaksi katsomallaan tavalla. Oikein ihanaa lomailua !!!

      • berberin vaimo

        Kyllähän Marokossa toki voi pukeutua kuinka haluaa , ei kukaan tule huomauttamaan, mutta jos haluaa kunnioittaa heidän kulttuuriaan sekä itseään (marokkolaisten silmissä) kannattaisi vähän miettiä mitä päälleen pistää. Oma mieheni ei antaisi minun todellakaan liikkua topissa ja minihameessa, ei edes turistikohde Agadirissa, saati muualla. Suosittelen olkapäät ja polvet peittävä vaatetusta. Marokkolaisen silmissä näet nainen joka yrittää vaatetuksellaan ennemminkin paljastaa kuin peittää ei arvosta itseään eikä perhettään, jolle tämä on myös häpeäksi. Toki marokkolaisten omassakin pukeutumisessa on eroja, varsinkin pohjoisen suuremmissa kaupungeissa, mutta myös Agadirissa voi nähdä marokkolaisten naisten jopa uivan vaatteet päällä. Maassa maan tavalla, vaikka lomalla ollaankin.


      • berberin vaimo kirjoitti:

        Kyllähän Marokossa toki voi pukeutua kuinka haluaa , ei kukaan tule huomauttamaan, mutta jos haluaa kunnioittaa heidän kulttuuriaan sekä itseään (marokkolaisten silmissä) kannattaisi vähän miettiä mitä päälleen pistää. Oma mieheni ei antaisi minun todellakaan liikkua topissa ja minihameessa, ei edes turistikohde Agadirissa, saati muualla. Suosittelen olkapäät ja polvet peittävä vaatetusta. Marokkolaisen silmissä näet nainen joka yrittää vaatetuksellaan ennemminkin paljastaa kuin peittää ei arvosta itseään eikä perhettään, jolle tämä on myös häpeäksi. Toki marokkolaisten omassakin pukeutumisessa on eroja, varsinkin pohjoisen suuremmissa kaupungeissa, mutta myös Agadirissa voi nähdä marokkolaisten naisten jopa uivan vaatteet päällä. Maassa maan tavalla, vaikka lomalla ollaankin.

        En ole käynyt Casablancassa joten en osaa sanoa onko pääsy HassanII-moskeijaan sallittu ei muslimille. Moskeijoihin ei muualla ainakaan ole ei muslimille mitään asiaa.Eikä sinne pidä edes yrittää mennä.kalöevi.s


      • moskeijassa käynnyt...
        kalevi.s kirjoitti:

        En ole käynyt Casablancassa joten en osaa sanoa onko pääsy HassanII-moskeijaan sallittu ei muslimille. Moskeijoihin ei muualla ainakaan ole ei muslimille mitään asiaa.Eikä sinne pidä edes yrittää mennä.kalöevi.s

        Olen käynnyt HassanII-moskeijassa Casablancassa.
        Ei muslimit pääsevät moskeijaan vain korvausta vastaan heille on tarjolla opastettu kiertokäynti jossa
        kerrotaan moskeijasta, sen rakennusvaiheesta ym. Jos mahdollista kannattaa käydä.


    • Anonyymi

      Loopo loopo aitisMutisis piude pnee joo oo

    • Anonyymi

      Marokossa kannattaa olla varovainen. Voi joutua helposti piestyksi, mikäli pukeutuu väärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe