miten saa puol vuotiaan juomaan vettä ??tai onko se välttämätöntä?mein neiti vaan alkaa leikkii jos vettä on pullossa...oisko ideoita??
veden juonti?
5
460
Vastaukset
- välttämätöntä...
Mä olen antanut ruoan yhteydessä pikkuhörppyjä 6kk lähtien, ei tuo tyttö kyllä pahemmin sitä halua juoda. Mukin reunasta menee parhaiten, mutta myös nokkamukia ja taikamukia on kokeiltu.
Eli suosittelen antamaan ihan mukin reunasta, jos haluat vettä juottaa...auttaahan se ainakiin siihen mukista juomiseen, jos ei muuta. ;) - Miksi?
Ei vauvan tarvitse juoda vettä normaaliolosuhteissa. Maito, olkoot sitten tissistä tai pullosta/mukista, niin riittää juomaksi. (Toki jos vaikka sairas lapsi ei juo maitoa, niin sitten vettä tai vaikka mehua, jos muu ei uppoa, ettei vauva kuivu.)
Meidän 11kk ikäinen on hörpännyt vettä kaksi kertaa elämänsä aikana.- ei pullosta
Meillä on jo kauan aikaa ollut ruokajuomana vesi. Siinä vaiheessa kun vauva alkoi kiinteitä syömään säännöllisesti, eli n. 5kk:n ikäisenä, aloin antaa nokkamukista vettä ruokailun yhteydessä. Tuttipullosta ei ole koskaan vettä juonut, tuttipullo on mun mielestä maitoa ja velliä varten, ei vettä. Siis jos onnistuu niin toki, mutta nokkamukista juottaminen voi onnistua paremmin. Ja mukistakaan ei tarvitse osata juoda itse, vaan se pitää kaataa suuhun. Aluksi suurin osa varmaan valuu leukaa pitkin rinnuksille, mut meil on kolmessa kuukaudessa opittu juomaan ihan hyvin ja nyt jo tykkää juoda vettä nokkamukista vaik aluksi ajattelin ettei koskaan onnistu:D
- Äippä -72
ei pullosta kirjoitti:
Meillä on jo kauan aikaa ollut ruokajuomana vesi. Siinä vaiheessa kun vauva alkoi kiinteitä syömään säännöllisesti, eli n. 5kk:n ikäisenä, aloin antaa nokkamukista vettä ruokailun yhteydessä. Tuttipullosta ei ole koskaan vettä juonut, tuttipullo on mun mielestä maitoa ja velliä varten, ei vettä. Siis jos onnistuu niin toki, mutta nokkamukista juottaminen voi onnistua paremmin. Ja mukistakaan ei tarvitse osata juoda itse, vaan se pitää kaataa suuhun. Aluksi suurin osa varmaan valuu leukaa pitkin rinnuksille, mut meil on kolmessa kuukaudessa opittu juomaan ihan hyvin ja nyt jo tykkää juoda vettä nokkamukista vaik aluksi ajattelin ettei koskaan onnistu:D
... juodaan vettä vain ruuan yhteydessä ja nokkamukista. Pulloon opettelu on mun mielestä ihan turhaa, jos imettää lasta. En anna vellejäkään koskaan, vain puuroja.
- kristus..
kyl kaikkien lasten täytyy vettä saada.. oli minkä ikänen tahansa!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573585- 413396
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062791Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151619- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241