Tälläinen

ongelma...

Olen tapaillut erästä naista tässä kohta kolmatta kuukautta ja
ongelmani on oikeastaan se, että missä kulkee tapailun ja seurustelun raja?

Hän sanoi minulle ettei halua sitoutua eikä ole valmis seurusteluun,
mutta kuitenkin ei haluaisi että tapailen muita naisia saatikka harrastaisin seksiä muiden kanssa.
Ei ole kyllä ollut aikomustakaan harrastaa mitään sivusuhteita,
sillä pidän hänestä todella paljon ja olen sen hänelle sanonutkin,
mutta ihmetyttää miksi häntä niin kauheasti se kiinnostaa jos ei kerran halua seurustella .

Minä kyllä käsitän tapailun silloin muuttuneen seurusteluksi,
kun ei romanttisessa mielessä tapailla muita.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Mitähän minun oikeastaan pitäisi tehdä?

7

1468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - sydän särkyi joo-o

kuulostaa kuule ihan hirveen tutulta, etten vaan kuule olisi tapaillut samaa naista mutta eri aikaan... noin vuosi sitten.

sydän särkyi joo-o... tämä vain tiedoksesi, enpä ala enempää neuvomaan.

• Laumasielu

Nainen ei ole rakastunut sinuun (ehkä jopa toiseen) koska ei halua seurustella mutta haluaa silti olla kontrollifriikki, "pitää varalla". Toinen vaihtoehto on se, että hän on kokenut sen verran suuria seurustelupettymyksiä, että on tullut todella varovaiseksi, eikä halua enää tehdä mitään hätiköityä, katsoo ensin mitä siitä tulee, että kannattaako panostaa suhteeseen. Kuulostaa kamalalta. Merkitseekö hänelle yhteiskunnallinen status ja raha paljon? Mieti hänen mahdollisia motiivejaan. Onko se rakkaus sinua kohtaan vai jokin muu asia.

• joojajuu

Katselin yksi päivä jotain ohjelmaa telkasta ja siellä joku tutkija sanoi, että nykyään nuoret aikuiset käyttäytyvät juuri noin ja hän tarkoitti heteroita, mutta tuskin se poikkeaa lesbojen ajattelutavasta millään tavalla.

Mitä pitää tehdä, en osaa vastata, mutta sen neuvon annan, varaudu kaikkeen mahdolliseen. Se on vaikeaa, mutta antaa edes jonkinlaisen turvallisuuden sun omaan elämääsi. Se turva olet siis sinä itse.

• myös huomannut, että nyky-yhteiskunnassa
        näyttää olevan vallalla tälläinen uusi
        käsitys ihmissuhteista.

Mä voisin sanoa että
        elä omaa elämääsi ja katso mitä tapahtuu.
        Ei toiselta voi vaatia mitään sellaista mihin ei
        ole itse myös valmis sitoutumaan.

Parisuhde on aina kahden kauppa,
        ei siinä mennä vaan toisen ehdoilla.

• mutta kuitenkin

Olen samaa mieltä siitä, että vasta seurusteluun kuuluu sitoutuminen yhteen tiettyyn ihmiseen, sitä ennen on vapaa tapailemaan muitakin, jos se itsestä oikealta tuntuu.

Mulla oli jokin aika sitten samankaltainen tilanne, nainen johon olin kovasti ihastunut, ei vastannut heti myöntävästi kysymykseeni siitä jos siirtyisimme tapailusta seurusteluun. Hänellä oli siihen omat syynsä, jotka ymmärsin kyllä kuullessani hänen selityksensä asiaan. Asia ratkesikin pian kun hän sai aikaa päästä yli vanhoista asioista.

Kokemani perusteella sanoisin, että jokin todellakin jarruttaa naista, josta pidät. Joko se on se, että tunteita sinua kohtaan yksinkertaisesti ei ole "tarpeeksi" tai jokin muu tunnepuolen asia, vanha suhde, vanhat tunteet jotakuta toista kohtaan tai joku muu kiinnostuksen kohde vaikuttaa sinun asemaasi hänen elämässään. Sinun kannattaisi ehdottomasti yrittää keskustella asiasta hänen kanssaan ja kertoa miltä tilanne sinusta tuntuu, nimeomaan niin ettet syyllistä häntä vaan kerrot asian "minusta tuntuu siltä"- "tai koen tämän näin"-muodossa, jottei hän heti ryhdy puolustuskannalle.

Olen itse ollut melko hätäisten johtopäätösten tekijä ihmissuhdeasioissa, joten kehoitan kärsivällisyyteen. Sinun on kuitenkin ehdottoman tärkeää kuunnella itseäsi, eikä pitkittää tilannetta, jossa itse kärsit.

Toivottavasti saat selvyyden asiaan mahdollisimman pian.

• arvaus vain

Varmaan tämä asia selviäisi parhaiten keskustelemalla juuri hänen kanssaan. Mutta kun olet tuonut sen tänne keskusteluun niin arvailen - tuntematta tapausta-

- jos hän ei itse halua sitoutua, yksi arvaus on, että hän kuitenkin katselee samalla muitakin ja olettaa ehkä kaikkien toimivan niin ja sitten ... toivoo kuitenkin voivansa harrastaa kanssasi "puhdasta" ja tartuntavaaratonta seksiä.

Sinänsä hauska ilmaus, ettei mitään "romanttista muiden kanssa". Minusta kyse voi olla ihan vaan tapailusta "aikuisviihteen merkeissä", josta on romantiikka kaukana. Kuulostaa vähän nimittäin siltä, ettei hän huomioi tarpeeksi tunteitasi, kun joudut ihmettelemään täällä tätä asiaa...

Sinänsä hyvä keskustelun aihe...

• udgigzdivugi

Jos kyseessä on keräilijälesbo Tampereelta, ni ääliö olisit jos edes koskisit.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6409
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      82
      4905
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      104
      3169
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3002
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2215
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1606
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      94
      1181
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      338
      1175
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1086
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      864
    Aihe