En tilannut, pakettia pukkaa...

puketti

Laitan tämän tännekin...

Mitä tehdä kun joku tekee kiusaa ja tilaa postimyynnistä minun nimellä tavaraa? Lyhyen ajan sisällä jo toinen. Olen pyytänyt kopion tilauksesta, koska on vahva epäilys kuka tämän takana on. Mutta miten todistaa se?

134

73698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puheille

tekemään tutkintapyyntöä ja kerro epäilyistäsi

• hoopn

Jeps, poliisin puheile, koska kyseessä on (ainakin ) väärennys.

• puketti
        hoopn kirjoitti:

Jeps, poliisin puheile, koska kyseessä on (ainakin ) väärennys.

Kiitos, näin olin ajatellutkin tehdä. Mietin vain miten nuo todisteet menee kun ei siellä firmassa, mihin tilaus oli tehty, säilytetä niitä tilauslappuja. Ainakin siitä firmasta varmistavat jos mun nimellä tehdään jatkossa tilaus, mutta en voi koko kuponkiuutisia soitella läpi.

Onko kellään ihan henk.koht. kokemusta tällaisesta?

• chaya
        puketti kirjoitti:

Kiitos, näin olin ajatellutkin tehdä. Mietin vain miten nuo todisteet menee kun ei siellä firmassa, mihin tilaus oli tehty, säilytetä niitä tilauslappuja. Ainakin siitä firmasta varmistavat jos mun nimellä tehdään jatkossa tilaus, mutta en voi koko kuponkiuutisia soitella läpi.

Aika jännä, etteivät säilytä lappuja, koska luultavasti ei ole kovinkaan vanhoista asioista kyse sun kohdallasi kyse (niin, että olisit kysellyt vuosikausia vanhoja kaavakkeita).

Kun tulisi mieleen, että tarvitsevat tilauskuponkeja ihan velkojen perintäänkin (joku tilaa tavaraa, mutta jättää maksamatta, sitten firma alkaa periä tilaajalta, tilaaja sanoo ettei ole tilannut, niin milläs muulla myyjä näyttää tilausta toteen kuin allekirjoitetulla kupongilla...).

Jos pitäisi arvata, niin sanoisin että poikkeuksellinen menettely ja että muissa firmoissa olisi blanketit säästetty.

Sinun kannnaltahan on tärkeintä, että ko. firma ei peri paketin hintaa sinulta, ettei lähettele karhukirjeitä yms. Muutenkin, vaikka kuponki löydettäisiin niin sen oikean täyttäjän ja allekirjoittajan löytyminen voisi olla aika epätodennäköistä (jos on täyttänyt lapun sinun tiedoilla).

Jotenkin tulisi mieleen, että on joku, joka tuntee sinut? Tehnyt ihan käytännön pilana, vai kiusantekona? Pystyisitkö yhtään päättelemään, kuka voisi olla?

• Chaya
        chaya kirjoitti:

Aika jännä, etteivät säilytä lappuja, koska luultavasti ei ole kovinkaan vanhoista asioista kyse sun kohdallasi kyse (niin, että olisit kysellyt vuosikausia vanhoja kaavakkeita).

Kun tulisi mieleen, että tarvitsevat tilauskuponkeja ihan velkojen perintäänkin (joku tilaa tavaraa, mutta jättää maksamatta, sitten firma alkaa periä tilaajalta, tilaaja sanoo ettei ole tilannut, niin milläs muulla myyjä näyttää tilausta toteen kuin allekirjoitetulla kupongilla...).

Jos pitäisi arvata, niin sanoisin että poikkeuksellinen menettely ja että muissa firmoissa olisi blanketit säästetty.

Sinun kannnaltahan on tärkeintä, että ko. firma ei peri paketin hintaa sinulta, ettei lähettele karhukirjeitä yms. Muutenkin, vaikka kuponki löydettäisiin niin sen oikean täyttäjän ja allekirjoittajan löytyminen voisi olla aika epätodennäköistä (jos on täyttänyt lapun sinun tiedoilla).

Jotenkin tulisi mieleen, että on joku, joka tuntee sinut? Tehnyt ihan käytännön pilana, vai kiusantekona? Pystyisitkö yhtään päättelemään, kuka voisi olla?

No höh, luin alkuper. viestisi loppuosan huonosti, sorry. Siis itse arvelet että kiusantekomielessä ja että epäilyksiäkin on kuka voisi olla.

Hmm. Jos menet poliisin puheille ja kerrot ketä epäilet, niin voihan se olla, että poliisin yhteydenotto epäiltyyn saa hänet lopettamaan ja jopati myöntämään teon. Eihän hän ensisijaisesti tiedä, että ko. firma ei ole blanketteja säästänyt...

• puketti
        chaya kirjoitti:

Otin jo yhteyttä firmaan ja pyysin lähettämään kopion tilauksesta, mutta eivät säilytä niitä. Enkä tietenkään hae ja maksa sellaista pakettia mitä en ole tilannut, mutta tämä juttu pitäisi olla kyseisen firman kanssa nyt selvä.

Mulla on aika varma tieto kuka tätä harrastaa, henkilö aiheuttaa harmia muutenkin lähes päivittäin. Tai on aiheuttanut, nyt tiedän miksi on ollut hiljaisempaa...

• puketti
        Chaya kirjoitti:

No höh, luin alkuper. viestisi loppuosan huonosti, sorry. Siis itse arvelet että kiusantekomielessä ja että epäilyksiäkin on kuka voisi olla.

Hmm. Jos menet poliisin puheille ja kerrot ketä epäilet, niin voihan se olla, että poliisin yhteydenotto epäiltyyn saa hänet lopettamaan ja jopati myöntämään teon. Eihän hän ensisijaisesti tiedä, että ko. firma ei ole blanketteja säästänyt...

Kyseinen epäilty on erittäin sairas ja arvaamaton. Ja ollut paljon tekemisissä virkavallan kanssa joten ei varmasti myönnä jos ei ole vahvoja todisteita. Tietää lakikiemurat vuosien kokemuksella.

• SusssuQ

Todella ilkivaltaista laittaa toiselle paketteja tahallaan ! Menet poliisille ja kerrot epäilystäsi.

• tiedät
        puketti kirjoitti:

Mistä tiedät, ettei ole firman keksimää "pakkomyyntiä". Onko joku oudompi firma? Tunnetuimmat postimyytitalot eivät tämmöistä tee, mutta nykyään on liikkellä kaikenlaista. Liikkeellä on velvollisuus näyttää toteen tapahtunut tilaus, ja säilyttää siitä dokumentaatio.

• maa päällään kantaa
        puketti kirjoitti:

Otin jo yhteyttä firmaan ja pyysin lähettämään kopion tilauksesta, mutta eivät säilytä niitä. Enkä tietenkään hae ja maksa sellaista pakettia mitä en ole tilannut, mutta tämä juttu pitäisi olla kyseisen firman kanssa nyt selvä.

Mulla on aika varma tieto kuka tätä harrastaa, henkilö aiheuttaa harmia muutenkin lähes päivittäin. Tai on aiheuttanut, nyt tiedän miksi on ollut hiljaisempaa...

Hyi hemmetti. Eihän sellaisesta ihmisestä pääse kulumallaakaan eroon. Niinkuin ei arjessa olisi muutenkin kannettava huota, vielä tuollaisia sairaita kiusantekijöitä!
        Jaksamista sulle ja sotasuunnittelua kaikenlaisen kiusan estämiseksi.

• Stuidu.vm.61
        puketti kirjoitti:

Entisen kaverini "vuokra emo" tilaili hänen nimissään mitä oudoimpia asioita ja sotkipa tuo tilauksiin vielä kaverini äidinkin. No poliisi juttuhan siitä tuli ja homma selvis.

St.

• gfyreg
        puketti kirjoitti:

oletkos itse aivan varma ettet ole tehnyt mitään väärää kyseiselle häirikölle ???? en jaksa uskoa että kukaan ilman syytä moista harrastaisi. no eipä asia mulle kuulu kuhan nyt heitin aiheeseen lisäsiiven.....

• villeheikki
        puketti kirjoitti:

On kokemusta ns poliisi ei tee mitään,mieluimmin siihen malliin että jospa sittenkin olet tilannut vaan et muista johtuu siitä ettei oikein näyttöä saa kuka on tilannut.Ja maksut ei katkea eli jos et maksa tavaroita alkavat ulosottotoimet.Kuten kai minullakin joku on roskista löytänyt kanta-asiakasnumeron mainoksesta ja sillä saa tilattua käsirahatta kivoja ylläreitä.

• paketin saanut minäkin...
        maa päällään kantaa kirjoitti:

Hyi hemmetti. Eihän sellaisesta ihmisestä pääse kulumallaakaan eroon. Niinkuin ei arjessa olisi muutenkin kannettava huota, vielä tuollaisia sairaita kiusantekijöitä!
        Jaksamista sulle ja sotasuunnittelua kaikenlaisen kiusan estämiseksi.

sain se minäkin kerran "tilaamattoman" paketin. olin pari kuukautta aiemmin eronnut, ja likkakaverit päättivät, että tarvitsen "miehen". ja ei kun postimyynnistä mulle dildo!!! ja ihan hyvä olikin...

• puketti
        paketin saanut minäkin... kirjoitti:

sain se minäkin kerran "tilaamattoman" paketin. olin pari kuukautta aiemmin eronnut, ja likkakaverit päättivät, että tarvitsen "miehen". ja ei kun postimyynnistä mulle dildo!!! ja ihan hyvä olikin...

Hieno homma! :) Saa toisille tilata paketteja jos myös huolehtii maksusta.

• postimyynnissä tilattu
        villeheikki kirjoitti:

On kokemusta ns poliisi ei tee mitään,mieluimmin siihen malliin että jospa sittenkin olet tilannut vaan et muista johtuu siitä ettei oikein näyttöä saa kuka on tilannut.Ja maksut ei katkea eli jos et maksa tavaroita alkavat ulosottotoimet.Kuten kai minullakin joku on roskista löytänyt kanta-asiakasnumeron mainoksesta ja sillä saa tilattua käsirahatta kivoja ylläreitä.

on palautettavissa

jos tulee suoraan postiluukusta niin silloin mukana olevaa laskua ei kannata maksaa

jos pitää hakea postista postiennakko, ei kannata noutaa ja paketti palautuu lähettäjälle

kummassakaan tapauksessa sinulle ei koidu kuluja

älä avaa mitään pakettia mitä et ole tilannut äläkä lunasta postista mitään pakettia mitä et ole tilannut

• puketti
        postimyynnissä tilattu kirjoitti:

on palautettavissa

jos tulee suoraan postiluukusta niin silloin mukana olevaa laskua ei kannata maksaa

jos pitää hakea postista postiennakko, ei kannata noutaa ja paketti palautuu lähettäjälle

kummassakaan tapauksessa sinulle ei koidu kuluja

älä avaa mitään pakettia mitä et ole tilannut äläkä lunasta postista mitään pakettia mitä et ole tilannut

Mutta eikö postikulut voi periä tällaisessa tapauksessa? Ja firma voi laittaa "mustalle listalle" sellaisen joka ei nouda paketteja ajoissa.

Oletustilanne kuitenkin on se, että tilaus ei ole feikki.

• kuunauta
        puketti kirjoitti:

Mutta eikö postikulut voi periä tällaisessa tapauksessa? Ja firma voi laittaa "mustalle listalle" sellaisen joka ei nouda paketteja ajoissa.

Oletustilanne kuitenkin on se, että tilaus ei ole feikki.

Palautusoikeuteen kuuluu myös postikulut, ja mitä se haittaa, jos joudut "mustalle listalle"? Onko kyse jostain itsellesi tärkeästä postimyyntifirmasta? Käsittelen työkseni asiakaspalautuksia ja voin sanoa, että näitä pilatilauksia tulee enempi ja vähempi palautuneisiin, ja ne käsitellään kuten muutkin palautukset (esim. kirjakerhoissa palautusten määrä on 10-15% lähetyksistä) ja asia on sillä selvä. Kuten joku jo aiemmin neuvoikin, niin suoraa vain asiakaspalautuksena takaisin tai sitten älä nouda postista, mikäli tulee sinne.

• humoristi kuunauta
        kuunauta kirjoitti:

Palautusoikeuteen kuuluu myös postikulut, ja mitä se haittaa, jos joudut "mustalle listalle"? Onko kyse jostain itsellesi tärkeästä postimyyntifirmasta? Käsittelen työkseni asiakaspalautuksia ja voin sanoa, että näitä pilatilauksia tulee enempi ja vähempi palautuneisiin, ja ne käsitellään kuten muutkin palautukset (esim. kirjakerhoissa palautusten määrä on 10-15% lähetyksistä) ja asia on sillä selvä. Kuten joku jo aiemmin neuvoikin, niin suoraa vain asiakaspalautuksena takaisin tai sitten älä nouda postista, mikäli tulee sinne.

Jos joku on ottanut toisen henkilötiedot haltuunsa niin voi tehdä lähes mitä tahansa.
        On mahtava idea asiakaspalvelun ihmiseltä ehdottaa että älä tee mitään!!!!!
        Ja kaikista ärsyttävin ja paras kommennti:onko kyseinen postimyyntifirma sinulle tärkeä.
        Joka helvetin ikinen firma on pantava kieltolistalla ennen kuin asia selviää siis kaikki maailman....
        Itsellä takana vuoden helvetti pikavippi firmojen kanssa. joku vei väärennetyllä ajokortilla elisalta mun puhelinkortin ja siitä se alko, hyvä meininki. tuhansilla euroilla pikavippejä ja kaikki itselle maksettavaks. toki poliisin rikosilmoitus lopettaa perinnän mut poliisilla menee noin vuosi sen tekemiseen joten ei muuta kuin kiltisti toimitat kopion ilmoituksesta ihan joka ikiseen perintäfirmaan tai moi luottotiedot.ja kuten tiedetään uhreina on ainoastaan luottotiedolliset siis ns. normi ihmiset.
        Seuraavaksi tulee kysymys/syytös että mitäs annat henkilötunnuksen ulkopuolisille, no miettikääpä tätä.
        Jokaikinen kerta kun maksat pankkikortilla jossain ihan missä vain yli 50€ niin paperit tarkistetaan mikä ON ok mut ehkä yhdellä sun toisella kesätyöntekijällä tai sijaisella tai vaikka vakkarilla saattaa olla narkkari poikaystävä joka saattaa ihan vähän vaan painostaa ottamaan ylös noita tietoja ja PIM HOMMA TOIMII....
        Niin ja se estämis keino on aika karu mut jos ei muu auta niin luottokuntaan ilmoitus omasta luottotiedottomuudesta niin eipä naput häiritse mutta eipä juhli itselläkään.
        AV

• Nimetön
        gfyreg kirjoitti:

oletkos itse aivan varma ettet ole tehnyt mitään väärää kyseiselle häirikölle ???? en jaksa uskoa että kukaan ilman syytä moista harrastaisi. no eipä asia mulle kuulu kuhan nyt heitin aiheeseen lisäsiiven.....

"oletkos itse aivan varma ettet ole tehnyt mitään väärää kyseiselle häirikölle ???? en jaksa uskoa että kukaan ilman syytä moista harrastaisi. no eipä asia mulle kuulu kuhan nyt heitin aiheeseen lisäsiiven....."

Ja pakettien tilaaminen kostoksi on normaali aikuismainen tapa hoitaa asia?

Vaikuttaa 15v. kerholta.

• villeheikki
        humoristi kuunauta kirjoitti:

Jos joku on ottanut toisen henkilötiedot haltuunsa niin voi tehdä lähes mitä tahansa.
        Ja kaikista ärsyttävin ja paras kommennti:onko kyseinen postimyyntifirma sinulle tärkeä.
        Joka helvetin ikinen firma on pantava kieltolistalla ennen kuin asia selviää siis kaikki maailman....
        Itsellä takana vuoden helvetti pikavippi firmojen kanssa. joku vei väärennetyllä ajokortilla elisalta mun puhelinkortin ja siitä se alko, hyvä meininki. tuhansilla euroilla pikavippejä ja kaikki itselle maksettavaks. toki poliisin rikosilmoitus lopettaa perinnän mut poliisilla menee noin vuosi sen tekemiseen joten ei muuta kuin kiltisti toimitat kopion ilmoituksesta ihan joka ikiseen perintäfirmaan tai moi luottotiedot.ja kuten tiedetään uhreina on ainoastaan luottotiedolliset siis ns. normi ihmiset.
        Seuraavaksi tulee kysymys/syytös että mitäs annat henkilötunnuksen ulkopuolisille, no miettikääpä tätä.
        Jokaikinen kerta kun maksat pankkikortilla jossain ihan missä vain yli 50€ niin paperit tarkistetaan mikä ON ok mut ehkä yhdellä sun toisella kesätyöntekijällä tai sijaisella tai vaikka vakkarilla saattaa olla narkkari poikaystävä joka saattaa ihan vähän vaan painostaa ottamaan ylös noita tietoja ja PIM HOMMA TOIMII....
        Niin ja se estämis keino on aika karu mut jos ei muu auta niin luottokuntaan ilmoitus omasta luottotiedottomuudesta niin eipä naput häiritse mutta eipä juhli itselläkään.
        AV

no näin se kävi mullekin,paras oli kun tulin kotia niin oli kaksi autokuormaa mursketta pihassa tallin eessä joku mukava kamu tilannut,makso mulle paljon kun pyöräkone piti tilata ja autot viemään pois.Viranomaiskommentti:no siitähän on lähdettävä että jos oletkin itse tilannut,vai onko sulla nimetä joku muu henkilö tilauksen tekijäksi.Että tällänen juttu.Niin ja ainut keino on sitten välttyä maksuilta julistaa itsensä varattomaksi.

• kuunauta
        humoristi kuunauta kirjoitti:

AV

Nyt olikin kyse POSTIMAKSUJEN PERIMISESTÄ tilanteessa, jossa palauttaa/ei nouda pakettia. Varmasti olet oikeassa omassa asiassasi, mutta kommentissani oli kyse nimenomaan asiakaspalautuksena palautettavien postilähetysten postikuluista eikä henkilötietojen ryöstöstä ja pikavipeistä. Siinä tilanteessa, että pitäisi itsellään lähetetyn tavaran eikä maksaisi sitä, firma voi kyllä periä saataviaan vaikka tilaus olisikin väärennös.

Mitä tulee kysymykseeni "onko kyseinen firma sinulle tärkeä" viittasin vain ketjun aloittajan pelkoon joutua jollekin "mustalle listalle". Tiedän joidenkin postimyyntifirmojen pitävän tällaista listaa palauttajista, mutta tuskinpa sillä on mitään merkitystä, jos ei halua kyseisen toimittajan tavaraa koskaan tilata.

• puketti
        kuunauta kirjoitti:

Nyt olikin kyse POSTIMAKSUJEN PERIMISESTÄ tilanteessa, jossa palauttaa/ei nouda pakettia. Varmasti olet oikeassa omassa asiassasi, mutta kommentissani oli kyse nimenomaan asiakaspalautuksena palautettavien postilähetysten postikuluista eikä henkilötietojen ryöstöstä ja pikavipeistä. Siinä tilanteessa, että pitäisi itsellään lähetetyn tavaran eikä maksaisi sitä, firma voi kyllä periä saataviaan vaikka tilaus olisikin väärennös.

Mitä tulee kysymykseeni "onko kyseinen firma sinulle tärkeä" viittasin vain ketjun aloittajan pelkoon joutua jollekin "mustalle listalle". Tiedän joidenkin postimyyntifirmojen pitävän tällaista listaa palauttajista, mutta tuskinpa sillä on mitään merkitystä, jos ei halua kyseisen toimittajan tavaraa koskaan tilata.

Se ja sama mikä firma se on, joka listaa pitää. Minun ei kuulu joutua millekään kieltolistalle sellaisen teon takia, mitä minä en ole tehnyt. Periaatekysymys.

Minkä taakseen jättää...

• Riikervo
        Nimetön kirjoitti:

"oletkos itse aivan varma ettet ole tehnyt mitään väärää kyseiselle häirikölle ???? en jaksa uskoa että kukaan ilman syytä moista harrastaisi. no eipä asia mulle kuulu kuhan nyt heitin aiheeseen lisäsiiven....."

Ja pakettien tilaaminen kostoksi on normaali aikuismainen tapa hoitaa asia?

Vaikuttaa 15v. kerholta.

Aloittaja on sanonut epäeilevänsä kyseessä olevan mieleltään sairaan henkilön. Mieleltään sairas ei aina kykene hoitamaan asioita aikuismaisesti, joten mitä kohtaa et asiasta ymmärtänyt?

• Nimetön
        Riikervo kirjoitti:

Aloittaja on sanonut epäeilevänsä kyseessä olevan mieleltään sairaan henkilön. Mieleltään sairas ei aina kykene hoitamaan asioita aikuismaisesti, joten mitä kohtaa et asiasta ymmärtänyt?

Lue se viesti johon vastasin hiukan enemmän ajatuksella, selvinnee mitä tarkoitin.

Sen kirjoittaja antaa kuvan että on ihan normaalia lähetellä pilapaketteja jos toinen on tehnyt jotain. Mielisairauteen viitattiin vain aloittajan tekstissä.

• Nähty on.
        gfyreg kirjoitti:

Kyllä sairaat ihmiset tekevät ilman syytäkin sellaista.

• puketti

Ja kävi ilmi että kuponkiuutisia on täytelty, eikä kuulemma niitä tilaukuponkeja säilytetä. prkl

• säilytetä

Outoa, ettei yritys säilytä tilauskuponkeja.

Ilman niitähän yrityksen on mahdotonta osoittaa sopimuksen syntymistä kenenkään kanssa, eikä yritys niin ollen pysty perimään ainuttakaan rästiin jätettyä maksua.

En ole kyllä kuullut, että yksikään yritys noin typerästi toimisi.

• sinä Puketti

Mies vai nainen? Miehet tekevät naisilleen ihan erilaista kiusaa!
        Kuten häiritsevät tekstiviesteillä sekä harjoittavat puheluita joissa eivät sitten uskalla puhua mitään jne.

• Leppäkerttu liitelee

Tämä "puketin" juttu vähän provolta tai jonkinmoiselta huomionkaipuulta :))

• Kaikkea sattuu ja varovaine...
        Leppäkerttu liitelee kirjoitti:

Jossa yks ihminen ihmetteli ku sille oli tullu puhelu jossa oli joku hoonosoomi kyselly että onko tullu pakettia postissa, kun oli kuulema "vahingoissa" tilannut ton puhelun saaneen tyypin nimellä paketin. Hups.. mitähän sieltä on ollu tulosa. En oo löytäny sitä ketjua enää vaikka oon ehtiny. Kiinnostaa et onko paketti tullu ja mitä siellä on ollu.

Kaikkee ne ihmiset hommaa.

• kaij

täälläkin????Provo provo?

• Moneen junaan

Kyllä näitä voi hyvinkin tapahtua.
        On samanlaisia kokemuksia.
        Pakettien lisäksi olen saanut myös lehtiä.

• AAA...........................
        Moneen junaan kirjoitti:

Kyllä näitä voi hyvinkin tapahtua.
        On samanlaisia kokemuksia.
        Pakettien lisäksi olen saanut myös lehtiä.

Minulla samalainen tilanne. Ei küllä pakettejä ole tipahtanut postiluukusta, mutta 3 kummalista lehteä küllä. Tietän varmaa, ettei ole sellaisia tilannut eikä n'hnytkaan aikaisemmin, mutta nyt jo tullut 3 erilaista lehteä. Soitin teätenkin heti sinne, ja sain 2 lehtea peruttu, kun ei niita ollut tilanutkaan. Kolmannalle ei ole vielä tullut lasku, eikä sentakia saa ennestään soitella, ei ole asiakasnumeroa. Katsotaan, tuleko lasku, ja kun tulee, soittelen välittömästi. Pari-kolme kerta viikossa soitellaan ja tarjotaan kaikenlaisia lehtia, aina olen sanonnut, ettei just nyt kiinosta ja raha ei ole. Lehtia tulee mulle niiki riitävästi ja liikaki, silti lähettävät jostain syystä lisä, ajattelevat, että ehkä tyhmä maksakin ja heillä taas tilaja lisa.

• Jarppa1971
        säilytetä kirjoitti:

Ilman niitähän yrityksen on mahdotonta osoittaa sopimuksen syntymistä kenenkään kanssa, eikä yritys niin ollen pysty perimään ainuttakaan rästiin jätettyä maksua.

Mutta jäähän siittä dokumentti, jos postista käyt lunastamassa jonkun tilaaman paketin.

• Järkevää
        säilytetä kirjoitti:

Miksi firmat säilyttelisivät tilauskuponkeja?Oli sitten kyse isosta tai pienestä firmasta. Kun vain ajattelee järjellä kuinka paljon Suomessa on ihmisiä, jotka tilaavat postimyynneistä ja jotka voisivat tilata kupongeilla. Tilauksia tulee varmasti päivittäin kupongeilla monia tuhansia, laskekaa huviksenne montako kuponkia tulee kuukaudessa? Varmaan kymmeniä tuhansia, minne luulette että sellaiset määrät kuponkeja voi varastoida niin että kukaan pitäisi niitä järjestyksessä ja ne minnekään mahtuisi? Maalaisjärkeä hyvät ihmiset tälläiseenkin.

• VEROTTAJAN vuoksi
        Järkevää kirjoitti:

Miksi firmat säilyttelisivät tilauskuponkeja?Oli sitten kyse isosta tai pienestä firmasta. Kun vain ajattelee järjellä kuinka paljon Suomessa on ihmisiä, jotka tilaavat postimyynneistä ja jotka voisivat tilata kupongeilla. Tilauksia tulee varmasti päivittäin kupongeilla monia tuhansia, laskekaa huviksenne montako kuponkia tulee kuukaudessa? Varmaan kymmeniä tuhansia, minne luulette että sellaiset määrät kuponkeja voi varastoida niin että kukaan pitäisi niitä järjestyksessä ja ne minnekään mahtuisi? Maalaisjärkeä hyvät ihmiset tälläiseenkin.

Eikä muuten ole tila kysymys.

Yrityksellä ON velvollisuus säilyttää tilauslipukkeet. Ja säilyttäväthän ne. Skeidaa on puhe etteivät muka säilyttäisi.

• kävi niin,

että nykyisin ex-mies oli mennyt netistä tilaileen kaiken maailman tavaroita ilman lupaa minun nimissäni. Jollain kumman keinolla oli jopa saanut ne postista haettua ilman, että henkkareita jne olisi pitänyt näyttää. Sitten, kun kyseisen miehen jätin ja siirsin osoitteet omaan asuntoon, alkoi puskeen kaiken maailman perintäkirjeitä yms perintätoimistoista! Ex oli siis hävittänyt kaikki mulle tulevat postit ennen, kuin itse niitä koskaan näin.

Menin poliisin juttusille ja eihän siitä mitään tullut. Minä ne jouduin kaikki maksaan, vaikka suostumusta en koskaan näihin tilauksiin antanut, enkä kyseisiä tavaroita koskaan nähnyt. Syynä oli se, että mies oli joskus yhden ainoan kerran mun nimellä tuotteen tilannut ja olin silloin siihen antanut luvan. En näinkin voi käydä. Mulla ei suostuneet edes tapaukseen liittyvät yritykset lykkäämään eräpäivää usean tonnin laskussa, vaikka heille selkeästi kerroin, että asia on poliisin tutkinnassa jne. Oli sit tosi kiva maksella niitä laskuja opintotuella takas.

• vielä,,

niin siis ex-mieheni naispuolinen kaveri oli käynyt lunastamassa kaikki paketit postista eikä silloinen mieheni!

• itselle kävi näin:
        vielä,, kirjoitti:

niin siis ex-mieheni naispuolinen kaveri oli käynyt lunastamassa kaikki paketit postista eikä silloinen mieheni!

sain yllättäen perintäkirjeen perintätoimistosta, jossa ilmoitettiin etten ole maksanut usean tuhannen tilauksiani hobby hallista. lasku oli messevä! uhattiin ulosotolla ja oikeudella. mielenkiintoisen asiasta teki se, etten ollut koskaan tavaroita saanut enkä tilannut, ja tuotteet oli tilattu vieläpä ihan eri osoitteeseen. nimeni kyllä oli saatu tilauksiin oikein, mutta onneksi syntymäaikaani eivät olleet tienneet. tämä ilmeisesti pelasti minut?

perintäkirjeen saatuani piipahdin ensi töikseni poliisilaitoksella ja esitin asiani. ystävällinen konstaapeli soitti hobby halliin ja kertoi, että täällä on asiakas (ei tosin teidän), joka ei ole tilannut teiltä mitään, mutta olette panneet hänet perintätilaan. vetivät välittömästi laskun pois ja poliisi selvitti loput. en siis joutunut maksamaan senttiäkään. eikä tarvitse sinunkaan. älä ihmeessä ala maksamaan tyhjästä, äläkä varsinkaan kun kyseessä on rikos, jossa sinua käytetään hyväksi petoksessa!

• gyugyfdsydgyufgay

Elämä on kovaa, tyhmille ihmisille ehkä jopa kovempaa. "Sitten, kun miehen jätin." Taitaa olla ihan perussettiä tää jättämishomma sinulle. Että äläpä muita syyttele omista teoistasi, anna itselles aikaa kasvaa aikuiseksi ennenkuin tulet sysäämään omat virheesi toisen niskoille. Tuut kyllä ymmärtämään muutaman vuoden päästä et oli se "kukasenytoli" kuitenkin oikeessa ymym.

• en nyt tajunnut
        gyugyfdsydgyufgay kirjoitti:

Elämä on kovaa, tyhmille ihmisille ehkä jopa kovempaa. "Sitten, kun miehen jätin." Taitaa olla ihan perussettiä tää jättämishomma sinulle. Että äläpä muita syyttele omista teoistasi, anna itselles aikaa kasvaa aikuiseksi ennenkuin tulet sysäämään omat virheesi toisen niskoille. Tuut kyllä ymmärtämään muutaman vuoden päästä et oli se "kukasenytoli" kuitenkin oikeessa ymym.

viestisi pointtia. En todellakaan ala itseäni tästä lähes kymmenen vuoden takaisesta tapahtumasta syytteleen, koska en itse silloin mitään väärää tehnyt. Asiahan olisi täysin eri, jos olisin itse ne tavarat tilannut, mutta niin en tehnyt.

Itsekö et jättäisi seurustelukumppaniasi, jos tajuaisit sen alistavan, pettävän yms sinua? Taitaa olla sulla itselläsi kasvun paikka..

• et vaikka

sitten soittaisi kyseisiin firmoihin mistä paketteja tulee ja sovi niiden kanssa vaikka että vain puhelin tilauksia ja sillin pitää sanoa joku erillinen tunnussanakin vaikka että tilaus otetaan tosissaa ja muuten ei tilausta laiteta eteenpäin vaan kyseessä on kiusan teko tilaus.. aiheutuuhan siitä vaivaa myös kyseiselle firmalle kun joutuvat lähettämään ja sitten palautatkin ne... itselläni ei vastaavaa ongelmaa ole koskaan ollut mutta exäni oli .. hmm.. no joo mutta kutienki kun tiesi hlö tietoni ym ni aiheutti ongelmia varsinkin puhelin liittymän kanssa.. joten soitin operaattorille ja sovin heidän kanssaan salasanan mitä käytin jos jotai liittymääni liittyvää asiaa halusin muuttaa ja jos asoittaja ei sitä tiennyt niin mitään muutoksia ei tehty.. uskoisin myös tässä firmassa (oli mikä postimyyntifirma tms tahansa) suostuttavan tekemään saman.. kaikki tietosihan on siellä koneella ylhäällä joten näkyy myös se jos haluat salasanan kysyttävän ennen tilausta.
      ihan vinkkinä vaan mut kannatan myös tuota poliisin puheille menemistä,onpahan jo kertaalleens itten käyty sielläkin JOS vastaisuudessa jotai muitakin ongelmia kyseisen ihmisen osalta ilmenee.. =)

mutta kaikseta huolimatta toivotan onnea ja toivottavasti pääset häiriköstä eroon.. =)

• puketti

Tässä tapauksessahan joutuisin soittamaan kaikki kuponkiuutisten firmat läpi ja kieltämään lhettämästä mitään?

• maksaa?

Jos paketit ovat vielä maksamatta, ja on tilattu sun nimellä, kuka hoitaa maksun? Sinä maksat!

Jos tilaukset ovat maksamatta, etkä halua niitä lunastaa omaksi, joudut tekemään rikosilmoituksen joka tapauksessa. Muuten yritykset kerjäävät suorituksia sinulta ulosottoon asti. Eivätkä luovuta ulosotosta ennen kuin rikosilmoitus on tehty ja käräjäoikeus päättänyt tilauksesta vastuullisen tilille, jolloin ulosotto siirtyy tosiasialliselle tilaajalle maksettavaksi.

• A-Siakas B

Älä myöskään käy noutamassa. Itella kyllä aikanaan palauttaa postin lähettäjälle.

• levottomat

Kannattaa olla varovainen et mistä tilaa et ei tuu yllätyksiä

• Josafara

Eniten tästä kärsii postimyynnin yrittäjä. Perus paketista palautuksineen Itella veloittaa noin 20-24€. Täytyy muistaa lisätä tavaran, tilauksen sekä paketoinnin käsittelykulut.

Yritykselle koituu pilailutilauksesta noin 30-40€ kustannukset. Ja aika paljon saa myydä tavaraa jotta noi kulut saa peitettyä.

Ei taida pilailia oikein tietää että vastaanottaja ei lystiä joudu maksamaan.

Suosittelen että teet asiasta rikosilmoituksen! Koska jos tulevaisuudessa tekijä selviää niin saat helposti paketin lähettäneet yritykset mukaan

• pakettia

älä nouda pakettia!! niin posti,R kioski joutuu palauttaa sen lähtö pisteeseen määrätyn säilytys ajan jälkeen niin yksinkertasta se on niin ja vielä firma pitää säilyttää tilauslappua 2v

• terttu

Hei,,yksi mahdollisuus on ,että tuollaista kiusaa voi tehdä sellaiset jotka joko tuntee toisen ja jos viet roskiin sanomalehtiaä,postimyyntilehtiä ota osoitteet ja omat henkilötiedot lehdistä pois ja revi ne ihan pieneen silpuun tai ainaskin pois omat tiedot senkin kautta jotkaut esimerki,,,mene roskiksiin penkoon toisten laittamia lehtiä ja postimyyntilehtiä ja ottaa sieltä tiedot ja tilaa toisen nimeltä itselle ja laskuttaa toiselle tai tilaa kiusalla toiselle paketteja,,mie en ole kokennut tällästä tai miulle tehty en muista ,mutta koskaan ei voi tietää

• Tumpelo

Eihän tuo sallittua ole ja on vaikea todistaa noita.
      Hyvänä vinkkinä on olla reilu ja rehti kanssaihmisilleen. Joku tai joitain Sinun on täytynyt loukata. Todennäköisesti olet naisihminen.
      Raamattukin sanoo, että mies on vaimonsa pää. Jos tässä oli avioliitosta kyse tai vastaavasta.

• Lisänä rikka rokassa...

Tämä menee pahemman kerran aiheesta sivuun, mutta tuon nimimerkki Tumpelon esiin ottaman asian vaatii mielestäni pientä tarkennusta..

Jälleen lähestymme todella vaikeaa ja kipeää aihetta, jolla miehet ja naiset ovat toinen toisiaan vuosisatoja toisiaan mätkineet..(Ottamatta millään muotoa kantaa viestiketjun alkuun panneen henilön sukupuoleen.. Se ei minulle kuulu..)

Haluan huomauttaa henkiö Tumpelolle, ettei se Iso Kirjakaan ilmaiseksi sitä "perheen pään" asemaa miehelle ole antanut.. Sieltä löytyy tarkat ohjeet "perheen päälle"..

Kun kerran tunnet tuon verran Raamattua, kaivelepas se uudelleen sieltä jostain käteesi ja katsopa sieltä kohtaa Paavalin kirjettä Efesolaisille, lukua 6 ja sieltä seuraavat jakeet:25, 28-31 ja 33..

Ja alaviitteistä yleensä löytyy vielä muita paikkoja jotka tukevat näitä ohjeita..
        Ainakin omastani löytyy..

Eli miehen on omalla käytöksellään hankittava se naisen kunnioitus.. Ja on löydyttävä se sama rakkaus, joka Jeesuksella oli, että he ovat tarvittaissa valmiit antamaan oma henkensä perheensä puolesta..

Eli kun nämä edellytykset täyttyvät, hän saa aivan luonnostaan vaimonsa kunnioituksen ja (uskollisen) rakkauden, sitä ei tarvitse vaatia, eikä myöskään Raamatulla lähimmäisiään päähän hakaten vaatia..

Nyky maailmassa sellaiset miehet ovat harvssa.. (Mutta onneksi myös heitäkin löytyy..)

Hyvää kevättä ja parempia aikoja kiusan teon kohteeksi joutuneelle henkilölle sekä kaikille muillekin viesti ketjun lukijoille..

• yksivaan

muistan kun eräs tuttavani kerran puhui samaisesta tapauksesta. Kyseisen henkilön oma sisko osoittautui syylliseksi juttuun. Tämän seurauksena että hän tilasi tavaraa tuttavani nimellä niin kävi lopulta niin että tuttavani menetti omaa "mainettaan" peruutettujen tiluksien ja siksi ettei hän ottanut itselleen tavaroita joita oli muka tilannut. Jäi tästä sitten merkintä papareihin eikä hän voinut tilata mitään enää itse koska ei luoteta enään tilaajaan joka on aina palauttanut saamansa paketit...viisi vuotta meni että sai puhdistettua taas nimensä :(
      siskohan ei edes pyytänyt anteeksi tätä tapausta vaikka kaikki tiesivät että hän ili itse kaiken takana....

• on muita...

Asia nyt on niin että poliisilla on paljon vakavampiakin asioita hoidettavana kuin virheelliset postilähetykset joten tälläiset mitäänsanomattomat jutut voi hoitaa ilman poliisia.

• joopa joo "poliisi"
        on muita... kirjoitti:

Asia nyt on niin että poliisilla on paljon vakavampiakin asioita hoidettavana kuin virheelliset postilähetykset joten tälläiset mitäänsanomattomat jutut voi hoitaa ilman poliisia.

Virheelliset postilähetykset? Tässähän ollaan varastamassa toisten identiteettiä ja omaisuutta. Mihin raja vedetään? Saako avata puhelinliittymän tai pankkitilin toisen nimellä? Vuokrata asunnon ja jättää maksamatta?

Toiset reppanat ne sallii itselleen tehtävän mitä tahansa... Vaikka ei kovia sanktioita tulisikaan, on syytä osoittaa tolloille ettei tämmöstä vaan voi tehdä ilman _mitään_ seuraamuksia.

• Lääkkeet

Onko sulla kenties benzo-lääkitys..? Sillon on kummasti tapana pukata pakettia vaikka minne..

• homma hoituu

Noniin:

Jos et vielä ole tehnyt, niin teet nimenomaan
      "TUTKINTAPYYNNÖN" poliisille.
      Ei rikosilmoitusta.

Kun teet tutkintapyynnön, asia siirtyy poliisille ja sinun ei tarvitse ottaa mitään vastuuta asiasta tai pelätä oletko oikeassa vai väärässä epäilyksiesi suhteen.

Älä epäröi.

• minä...

ihan ottamalla kyseisen firman asiakaspalveluun yhteyttä, ja tietty ettet käy lunastamassa paketteja.

he kyllä osaavat laittaa asiaa eteenpäin.

• Marcus28vHki

JOS PAKETIT JA LASKUT ON OSOITETTU SULLE LAIN MUKAAN SINUN ON MAKSETTAVA NE JA VASTA JÄLKIKÄTEEN OIKEUDEN KAUTTA VOIT SAADA KORVAUKSIA JOTEN HOPI HOPI.TEET RIKOKSEN JOS ET MAKSA NIITÄ!

• älä huuda

Ensinnäkin; jos ottaisit capslookin pois päältä. Ei täällä heslaistkaan saa huutaa.

Postimyynnisähän on aina palutusoikeus. Ensin ilmoitus poliisille ja sitten voit käyttää palutusoikeutta ja samalla ilmoittaa myyjälle asian oikean laidan. Samalla voi myös ilmoittaa sen ettei myyjä lähetä enää lisää tavaraa. Myyjäkin on tavallaan asianomistaja ja voi tehdä rikosilmoituksen.

• Marcus28vHki
        älä huuda kirjoitti:

Ensinnäkin; jos ottaisit capslookin pois päältä. Ei täällä heslaistkaan saa huutaa.

Postimyynnisähän on aina palutusoikeus. Ensin ilmoitus poliisille ja sitten voit käyttää palutusoikeutta ja samalla ilmoittaa myyjälle asian oikean laidan. Samalla voi myös ilmoittaa sen ettei myyjä lähetä enää lisää tavaraa. Myyjäkin on tavallaan asianomistaja ja voi tehdä rikosilmoituksen.

SÄ VALEHTELET JA AJATTELET ALAPÄÄLLÄSI ÄLÄ KUULE YRITÄ APINA KEHOTTAA JÄTTÄÄ MAKSAMATTA LASKUJA NE ON ON MAKSETTAVA JOS NE TIPPUU SUN POSTILUUKUSTA!

• tiedän mistä puhun
        älä huuda kirjoitti:

Hei, asia on juuri näin kuin edellinen kommentoija tuossa esitti. Tiedän mistä puhun, kosk aolin vastaavanlaisen kiusaamisen kohteena parisen vuotta. Postissa tuli jatkuvasti tavaraa: kukksipuleista ja Ruotsinb maalta lähetetyistä unikaseteista ja urkukursseista lähtien ihan mitä tahansa roinaa. Ei muuta kuin soittamaan kysisiin firmoihin ja pyytämään rtilauslapit itselle samall akun kertoo asian todellisen laidan. Sitten, kun tilauslaput ovat itsellä, viet ne poliisille. Tosin poliisille kannataa kertoa jo heti, kun postia alkaa tulla. Melko rassaavaa ylimääräistä puuhaa, mutta minkä steet: pinei se on näköjään pienikin kiusa!

Todellakaan, en maksanut mistään sentin senttiä, mitä nyt puhelunmaksut firmoihin. Kaman voi tosiaan roudata takaisin postiin ja lähettää paluupostina takaisin.

Kyllä minua vaan ihmetytti, miten jollakin riitti kaunaa ja pokkaa väärentää nimikirjoitukseni tilauksiin! Poliisin mukaan tilauslapuista on melko hankala saada sormenjälkien perusteella selville todellista lähettäjää - omanikin laitokselle otettiin, vertailua varten - mutta mahdotonta sekään ei tietenkään ole.

En tiedä vieläkään, kuka sairas tätä "mielenosoitusta" oikein harrasti, mutta kun työtoverilleni alkoi tipahdella postiluukusta vastaavaa postia, tämä järjesti ansan epäilemälleen taholle: siis siten, että kynnys epäillä ylittyi. Tyypit saatiin poliisikuulusteluun ja yllätys, yllätys! Myös minun postiluukkuni sai olla rauhassa siitä lähtien! Asianosaiset tietenkin kiistivät todella jyrkästi olleensa missään tekemisissä kyseisen kotirauhan rikkomisrikoksen kanssa.

Toivon, että piinasi päättyy ja asianosaiset saavat palkkansa!

• huutelija siellä!
        Marcus28vHki kirjoitti:

SÄ VALEHTELET JA AJATTELET ALAPÄÄLLÄSI ÄLÄ KUULE YRITÄ APINA KEHOTTAA JÄTTÄÄ MAKSAMATTA LASKUJA NE ON ON MAKSETTAVA JOS NE TIPPUU SUN POSTILUUKUSTA!

Niin. Jo ehti häirikkö tähän väliin.

Jokainen täysjärkinen tietää, ettei mitään makseta, jos ei itse tilattu.

• sailamarjanna
        Marcus28vHki kirjoitti:

, että entinen kaveri tilasi minun nimissä juttuja, kun asui samassa osoitteessa, mutta eri huoneistossa. Haki sitten ne tilatut jutut mun postilaatikosta ja minä ihmeissään, et mistä kummasta tulee karhuja! Poliisille menin tekemään rikosilmoituksen ja he itse otivat sinne firmaan yhteyttä ja kyllä löytyi tilauskupongit sieltä! Faksasivat sieltä firmasta poliisilaitokselle kopiot tilauskupongeista, joista heti näki, ettei ollut minun allekirjoittamat ne kupongit!

Ei tarvinnut maksaa niitä laskuja, mutta koskaan ei tuo minun ex-kaveri jäänyt kiinni, kun en uskaltanut ilmiantaa...Oli sellaisissa porukoissa, etten tosiaankaan halunnut, että minulle olisi jotain kostettavaa.

• hakoteillä........
        Marcus28vHki kirjoitti:

Ei tämä Marcus näköjään tiedä hevonvittua asiasta.Taitaa homppeli itse harrastavan myös toisten nimissä tilaamista.

• ??????

mutta kun paketti kortti on hävinnyt ja sitä vastaan annetaan se paketti!. miten sit suu pannaan

• ????????
        Marcus28vHki kirjoitti:

mutta jos paketti on postiennakolla ja noutokortti on hävinnyt niin silloin siitä ei voi tulla laskua eikä muutakaan??

• Perse
        huutelija siellä! kirjoitti:

Niin. Jo ehti häirikkö tähän väliin.

Jokainen täysjärkinen tietää, ettei mitään makseta, jos ei itse tilattu.

Taas joku kekkas uuden sanan. Tilalle Hankkiudu. Terv. Ylioppilas Larvanto....

• KALA

Ei muuten pidä paikkaansa ilmoitin postiin etten ole tilanut mitään seksi asusteita ja lähettäjällä ilmoitin väärästä tilauksesta ja sain tilaus lapun postissa,Sen oli muute ainakin kaksi eri henkilöä kirjoittanut

• kuunauta
        Marcus28vHki kirjoitti:

Haa haa, mutta tilaamatonta tavaraa ei tarvitse maksaa, ja myyjän on pystyttävä todistamaan tilaus. Tässä tapauksessa se ei voi sitä edes tehdä. Muutoinhan mikä firma tahansa voisi lähettää kenelle tahansa mitä tahansa ja vaatia laskua maksettavaksi.

• oho!
        Marcus28vHki kirjoitti:

kylläpä se marcus siellä huutelee. heh! oikeesti niitä laskuja ei oo pakko maksaa jos et oo tilanut mitään, ainahan sitä voi tehdä rikos ilmoituksen poliisille ja pyytää tutkintaa.... ota ens kerra marcus selvää asioista ennen ku tuut tänne mitään huutelee.. naurettavaa! ota muuten se caps lock pois päältä...

Marcus28vHki kirjoitti:

Jos joku laittaa nimelläsi sulle paketin kiusallaan niin menetkö maksamaan sen? Ja haet sen postista.

Ei tarvi maksaa jos laittaa suoraan asiakaspalautuksella ja sanoo postissa etten ole tätä tilannut että tämä on pila.

Toki sitten joutuu maksamaan jos olet tilannut paketin ja noudat sen postista, Käteisellä tai miten se on sovittu.

Mutta täällä ainakin se toimii että laittaa avaamattomana ja ei ota sitä pakettia vastaan vaan laittaa sen takas asiakaspalautuksella. Ilmoittaa vaikka postiin että ei ota sitä pakettia.

Itse olen ollut myös asiamiespostissa.

• hgfdsa
        Marcus28vHki kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pönkäle

• valelaskuihin

• syytteen...

Harhaan johtamisesta ! Senkin HARHAANJOHTAJA ! Nautit kun saat pelotella ihmisiä ja perättömiä lauseita tuoda julki . Kehtaatkin näyttää täällä tietämättömyyttäsi senkin" luteen nussima selkäreppu" !

• tiedän mistä puhun kirjoitti:

Hei, asia on juuri näin kuin edellinen kommentoija tuossa esitti. Tiedän mistä puhun, kosk aolin vastaavanlaisen kiusaamisen kohteena parisen vuotta. Postissa tuli jatkuvasti tavaraa: kukksipuleista ja Ruotsinb maalta lähetetyistä unikaseteista ja urkukursseista lähtien ihan mitä tahansa roinaa. Ei muuta kuin soittamaan kysisiin firmoihin ja pyytämään rtilauslapit itselle samall akun kertoo asian todellisen laidan. Sitten, kun tilauslaput ovat itsellä, viet ne poliisille. Tosin poliisille kannataa kertoa jo heti, kun postia alkaa tulla. Melko rassaavaa ylimääräistä puuhaa, mutta minkä steet: pinei se on näköjään pienikin kiusa!

Todellakaan, en maksanut mistään sentin senttiä, mitä nyt puhelunmaksut firmoihin. Kaman voi tosiaan roudata takaisin postiin ja lähettää paluupostina takaisin.

Kyllä minua vaan ihmetytti, miten jollakin riitti kaunaa ja pokkaa väärentää nimikirjoitukseni tilauksiin! Poliisin mukaan tilauslapuista on melko hankala saada sormenjälkien perusteella selville todellista lähettäjää - omanikin laitokselle otettiin, vertailua varten - mutta mahdotonta sekään ei tietenkään ole.

En tiedä vieläkään, kuka sairas tätä "mielenosoitusta" oikein harrasti, mutta kun työtoverilleni alkoi tipahdella postiluukusta vastaavaa postia, tämä järjesti ansan epäilemälleen taholle: siis siten, että kynnys epäillä ylittyi. Tyypit saatiin poliisikuulusteluun ja yllätys, yllätys! Myös minun postiluukkuni sai olla rauhassa siitä lähtien! Asianosaiset tietenkin kiistivät todella jyrkästi olleensa missään tekemisissä kyseisen kotirauhan rikkomisrikoksen kanssa.

Toivon, että piinasi päättyy ja asianosaiset saavat palkkansa!

Eli vain tutkintapyyntö poliisille, he hankkivat todisteet ja muut ja nostavat jutun jos saavat riittävästi näyttöä kasaan.

-H

• todistaja3
        haapu kirjoitti:

Eli vain tutkintapyyntö poliisille, he hankkivat todisteet ja muut ja nostavat jutun jos saavat riittävästi näyttöä kasaan.

-H

Voiko poliisille kertoa ketä epäilee tällaisessa tapauksessa? Voiko siitä tulla itselle ongelmia jos ei pystytä todistamaan tms?

Mulle on käynyt samanlainen tapaus, epäilyksen kohteena on sekopäinen naapuri, joka on yrittänyt saada häädettyä naapureita ja tehnyt muutakin ilkeyttä. Ja tässä tapauksessa toiset osapuolet ovat täysin syyttömiä, esim vasta taloon muuttaneita, joita ei ennestään tunneta ja jotka eivät ole aiheuttaneet täälle sekopäälle häiriötä.

Poliisijutusta tulemme varmasti saamaa vielä lisää paskaa niskaan tältä ihmiseltä...

• kylläpä taas ftiedetään....?
        haapu kirjoitti:

-H

Oletkohan itse ollut poliisin kanssa tekemisissä, kun tiedät noin varmalla rintaäänellä, miten asiat hoituu? Poliisi ei kuules tee yhtään mitään kuin automaatista, siellä käy itkemässä! Edelläesitetyt asiat ovat todellisuutta, eivät unennäköä.

• tarvitse maksaa
        Marcus28vHki kirjoitti:

jos ei lunasta eikä pidä tavaroita itsellään.Eli paras vaan jättää postiin paketit mitä ei ole tilannut ja jos se jatkuu ilmoita kyseiseen lähettäjään että et ole itse tilannut.

• maitohousu-lälläri!
        sailamarjanna kirjoitti:

, että entinen kaveri tilasi minun nimissä juttuja, kun asui samassa osoitteessa, mutta eri huoneistossa. Haki sitten ne tilatut jutut mun postilaatikosta ja minä ihmeissään, et mistä kummasta tulee karhuja! Poliisille menin tekemään rikosilmoituksen ja he itse otivat sinne firmaan yhteyttä ja kyllä löytyi tilauskupongit sieltä! Faksasivat sieltä firmasta poliisilaitokselle kopiot tilauskupongeista, joista heti näki, ettei ollut minun allekirjoittamat ne kupongit!

Ei tarvinnut maksaa niitä laskuja, mutta koskaan ei tuo minun ex-kaveri jäänyt kiinni, kun en uskaltanut ilmiantaa...Oli sellaisissa porukoissa, etten tosiaankaan halunnut, että minulle olisi jotain kostettavaa.

Et sitten uskaltanut ilmiantaa?????

• miljoonan euron laskun

Miljoonan euron laskulla ryyditettynä. Miksihän musta tuntuu että et heti syöksy sitä maksamaan??

Vai maksatko ensin ja sitten vasta alat perimään oikeusteitse rahoja takaisin.

Mietippä sitä ensikerralla kun luet lakia.

• eesuti54

Olen itsekin saanut ,ainakin 10kpl:tta,esim. Paketteja Ruotsista jotain C-vitamiiniä ja alus housuja ja paidan.Tosiaan jurppii,kun olen lähettänyt takaisin,niin eiköhän ,perintä-toimistolta perkele tulee laskua. Olen uhannut poliisilla,niin ei ole vähään aikaan tullut mittään paketeja.Kilpailiuhin ei kannata vastata ,ne tulee niitten välityksellä!!!!

• puketti

Ei liity tähän politiikon juttuun, vaikka samoihin aikoihin tapahtuikin. Ehkä liittyy enemmän kupokiuutisten julkaisupäivään :D

Kyseessä ei ole ex, sukulainen, tuttava tms. Epäily kohdistuu ilkeään häirikköön jonka kanssa en ole missään tekemissä ollutkaan, on vain jostain syystä ärsyyntynyt minuun.

"Sattumalta" eräs tuttava on myös saanut paketit ja samoihin aikoihin kuin minä. Ainoa yhdistävä tekijä tämä häirikkö...

En tietenkään hae paketteja, vaan otin yhteyttä lähettäjään mikäli mahdollista. Toimituskuluthan voisi periä mikäli jättää muuten vaan hakematta.

Tämä firma johon otin yhteyttä, ei kommentoinut asiaa muuten kuin että trkistavat minulta jos tulee vielä tilaus tähän osoitteeseen..?

• Sano ei lamalle

Oon tilaillu aika paljon kamaa naapureille, työkavereille ja muille tutuille. Netistä saa aika hyvin tavaraa liikenteeseen. Oon tässä asiassa hallituksen valtuuttama ja onhan se aika kiva katella kun naapurit kantaa pakettaja himaan!

• myyjäliikkeeseen

Tuollaista sattunut meillekin. Poliisi sai syyllisen kiinni, eikä ollut edes tuttu, vaan rikollinen ennestään.

• "kantilta" !

Kun tavaraa tilataan puhelimitse, niin vaikeaa sitä on arvata, että ostaja antaakin jonkun aivan toisen henkilön puhelinnumeron ja ehkäpä vielä osoitteenkin!

• puketti
        "kantilta" ! kirjoitti:

Kun tavaraa tilataan puhelimitse, niin vaikeaa sitä on arvata, että ostaja antaakin jonkun aivan toisen henkilön puhelinnumeron ja ehkäpä vielä osoitteenkin!

Eihän se myyjän vika ole, mutta firman tulisi suhtautua vakavammin tällaiseen huijaukseen. Tehän siinä tappiota teette kun joudutte maksamaan postimaksuja.

• puketti kirjoitti:

Eihän se myyjän vika ole, mutta firman tulisi suhtautua vakavammin tällaiseen huijaukseen. Tehän siinä tappiota teette kun joudutte maksamaan postimaksuja.

Ei olekkaan myyjän vika, mutta ei ole sinunkaan. Rikoksen uhreja olette molemmat. Mutta tuo kuuluun ns. yritysriskiin joka pitkällä tähtäimellä vaikuttaa hintoihin. Mikään vakuutus tuskin tuollaista korvaa koska yksittäinen vahinko ei ylitä omavastuuta.

• puketti
        erkinveli kirjoitti:

Ei olekkaan myyjän vika, mutta ei ole sinunkaan. Rikoksen uhreja olette molemmat. Mutta tuo kuuluun ns. yritysriskiin joka pitkällä tähtäimellä vaikuttaa hintoihin. Mikään vakuutus tuskin tuollaista korvaa koska yksittäinen vahinko ei ylitä omavastuuta.

Juu siitä olen samaa mieltä ettei ole kummankaan syy, mutta ei nuo yritykset kovin hyvin hoida näitä asioita. Kuten tämä yksi joka sanoo etteivät säilytä niitä tilauskuponkeja (edes viikkoa?!)

• postimyynti

Kun tulee vain pakettilappu, niin heitä se roskiin.

Paketit palautuu automaattisesti postista takaisin lähettäjälle määrä ajan kuluttua.

Maksetut paketit vain tuodaan kotiin.

Sinulla ei siis ole mitään hätää eikä muuta vaivaa kuin tehdä niin kuin mainoslapuille, roskiin. Siinäpä se.

• Pakettia pukkaa silti...

En tilannut mitään:Pakettia pukkaa silti: Kuuluisi sanoa: Silti, pukkaa pakettia. Tali Tali aivo.

• puketti

Tuo etusivun otsikko ei ole minun kirjoittamani, vaan sen henkilön, joka tämän keskustelun poimi täältä etusivulle. :D

Taliaivo, onneksi löysit keskustelun pointin.

• En Tarkoittanut
        puketti kirjoitti:

Tuo etusivun otsikko ei ole minun kirjoittamani, vaan sen henkilön, joka tämän keskustelun poimi täältä etusivulle. :D

Taliaivo, onneksi löysit keskustelun pointin.

Sinua...

• oho!

siis oikeesti tosi törkeetä, tee rikos ilmoitus poliisille ja pyydä heitä tutkimaa asiaa... älä missään nimessä maksa niinä laskuja.jos siitä jotain tulee. sulla on oikeus pistää ne paluu postina takas sinne mistä ne tulikin.. joo voin kuvitella,että pikku hiljaa rupee vituttaa ainanen paketin tulo,mutta ota siis yhteyttä poliisiin

• joku:?:

sanot postissa että kerrankun näitä paketteja tänne meille tulee niin lähettäjä maksaa myös ne.. ainoa mutta jos maksaa..mut kuitenkin

• Jos maksaa...

Niin kuitenkin... Mistä näitä idiootteja oikein sikiää. Onko niillä lihanleikkaajan lakki. (ns. ylioppilas.)

• joku:?:
        Jos maksaa... kirjoitti:

Niin kuitenkin... Mistä näitä idiootteja oikein sikiää. Onko niillä lihanleikkaajan lakki. (ns. ylioppilas.)

parempi lihanleikkaajan lakki kuin ei mitään.. IDIOOTTI!!.

• Posti-Pate vaan

että joku on tilannut elokuvia tai musiikkia jollain ihan oudolla nimellä.Nimessä ei esim. ole ollenkaan ollut vokaaleja.Ei sellainen voi olla oikea nimi missään maassa!!! Ei se kyllä siihen tiettyyn osoitteeseen tietääkseni edes kuulunut.

• VLK2

No tää nyt ei varsinaiseti kuulu aiheeseen mutta tsekin jääkiekkomaajoukkuessa pelas aikoinaan herra VLK. Etunimeä en muista.

PS: Jolu muuten oli rekisteröinyt nimimerkin VLK!!

• vastaanottaja????

Minulle on käynyt ihan samallalailla,minulle tuli kaikenmaailman paketteja hesari ja muita lehtiä.soitin paikkoihin mistä pakatit oli lähetetty ,ja he sanoivat että ne on tilattu semmosilla kuponki lipuilla.Jotkut yritykset lähetti ne kupongit minulle missä oli väärennetty minun nimikirjoitus.En kuitenkaan mennyt poliisille vaikka mielessä kävi,nyt minulla on eri yrityksiin semmonen tilaus esto. tekijää ei tänä päivänäkään tiedetä.....tästä on n.vuosi aikaa

• Sä pidit ..

Ne paketit ittelläs.. No tsoukki.. Heko Heko osta leko..Ja leiki...

• joskus 20 vuotta
        Sä pidit .. kirjoitti:

Ne paketit ittelläs.. No tsoukki.. Heko Heko osta leko..Ja leiki...

sitten postissa visalasku jossa olin ostanut jotakin Ranskassa ,mutta kun en ole ikinä siellä käynytkään heitin sen roskiin,tuli toinen sama juttu ,mutta siihen se loppui.

• Keiturika

Et taida kohdella kaikkia ihmisiä hyvin, kun joillain on niin pahasti hampaankolossa?

Jos kohtelee lähimmäisiään ja muita ihmisiä kunnioittavasti ja muutenkin inhimmillisesti ei tuollaisia ongelmia missään nimessä pitäisi tulla.

• njoo

Jos tekijän tiiät nii samal mital takas!!

• vittuillen

Riittää että palauttaa saadut paketit takaisin postiin ja laittaa selvityksen, palautetaan lähettäjälle.

14 vrk:n palautusoikeus kattaa kaiken, ja varisinkin avaamattomat lähetykset, varsinkin jos niitä ei itse ole tilannutkaan. Itsekin tilaamillaan tavaroilla on vaihto- ja palautus-oikeus, sitä on turha niellä mitä yritetään syöttää.

• oldtrafford

kyllä on jonkulla kuiva elämä jos täytyy tilata postimyynnistä toisen nimellä tavaraa.
      no kiusa se on pienikin kiusa. jos ''aikuinen'' ihminen tekee tuollaista niin voi päivää.

• Vellu Pirinen

Toki sen tietää, kuka niitä on tilannut. Se tietenkin, ketä vastaan on rikkonut.

• fmdslöfmsdlöfsmdlöfsmdlö

nuorena minulle kävi niin, että eräs hyvä ystäväni oli kirjoittanut minun nimiini koko sellaisen tilausvihkon täyteen tilauksia, mitä ikinä siellä olikaan ja väärensi äitini nimen siihen alle. saatiin selville koska olin nähnyt hänen tekevän samanlaisia valetilauksia eräälle toiselle kaverilleensa.

eli jos sinulla on lapsia, kannattaa kysyä lapsien kaverien äideiltä. toinen on että mietit kuka haluaa tehdä sinulle sellaista kiusaa.

minä itse olin silloin tosi nuori ja se tapahtuma johti siihen että vanhempani syyttivät minua mutta sitten onneksi ennenkuin poliisille piti mennä saatiin tämä hyvä ystäväni ja toinen hyvä ystävä kiinni. siinäpä lähti sitten luottamus ystäviin koko loppuelämäksi veks.

• samoin kävi

Minäkin sain oudon postilähetyksen ja noudin sen ihan mielenkiinnosta kun se maksoi vain 68 €.
        Lähetyksestä paljastui aivan ihania alus-asuja jollaisia en kuvitellutkaan ikinä laittavani ylleni mutta ihastuin niihin niin että tilasin jopa lisää ja tilaan yhä.
        Kiitos vaan lähettäjälle !

• yurgfyuasgdu
        samoin kävi kirjoitti:

Minäkin sain oudon postilähetyksen ja noudin sen ihan mielenkiinnosta kun se maksoi vain 68 €.
        Lähetyksestä paljastui aivan ihania alus-asuja jollaisia en kuvitellutkaan ikinä laittavani ylleni mutta ihastuin niihin niin että tilasin jopa lisää ja tilaan yhä.
        Kiitos vaan lähettäjälle !

Oliskohan saumaa tarkistaa nuo alusvaatteet, duunista läksi 2 viallista tuote-erää markkinoille. Johtajana tulisin ihan henk. kohtaisesti tarkastamaan tuotteidemme kestävyyden. Tarkastusohjelmamme on täysin kattava, maksatte vain 49,99€/kk.

• rikos on

ilmoita poliisille.

• uteilijainen

Natural Med Pharma
      tilasin pelkästäin mainokset
      ja siihen lahjan 2 euron kellon,
      missä ranneke ei toimi ja punputtat
      postin kautta Omega 3 piilereitä
      30 e paketit, täysin kreisi toiminta,
      tämä on viimeinen kerta otan vasta heidän
      mainoksia, heti ROSKIKSEEN ja siinä sipuli.

• liisi78

Erehdyin tilaamaan erästä kalanmaksaöljytuotetta. Paketteja tuli,mutta en ollut tavaraan tyytyväinen. Peruutin puhelimitse ohjeen mukaan. No, luulinpa,että asia oli ok. Kyseistä tuotetta kuitenkin tuli vielä peruutuksen jälkeen.Viimein tuli perintäkirje peruutuksen jälkeen tulleista tuotteista.Soitin ao.yritykseen, jossa sanottiin, että minun täytyy maksaa tuotteet, koska en ollut ilmoittanut tekemäni peruutuksen jälkeen,että paketteja tuli yhä edelleen.Löysin kyseisen firman pääkonttorin kännykkänumeron netistä - soitin - numero ei käytössä. Kyseisen firman nettiosoitekaan ei ollut käytössä (ohjaussilmukka päällä).Vihdoin viimein suostuin maksamaan puolet ulosottolaskusta, toimenpide sovittiin kalanmaksaöljytuotteen suomalaisen asiakaspalveluneuvojan kanssa. No, eipä aikaaakaan, kun posti toi laskun -arvaatte varmaan- siitä toisesta puolikkaasta.
        Aikamoista komediaa...
        Tuohon väliin mahtuu vielä kontaktit kalanmaksaöljyn valtuuttaman perintätoimiston kanssa. Odottelen yhä edelleen seuraavaa firman liikettä.

• Nimetön

Heips! Olen kokenut saman ja se oli todella inhottavaa ja sairasta. Sain paketteja kuukausitolkulla ja tein asiasta myös rikosilmoituksen. Pyysin jokaisesta paikasta kupongin jolla oli tilattu minun nimelläni ja useimmiten ne paketit tulivat näistä kuponkiuutisten paketeista, koska niitä on hyvin helppoa täytellä toisten nimellä. Allekirjoitukseni oli väärennetty ja sekin on jo todellinen rikos, sekä tietysti yksityisyyden loukkaus. Juoksin joka viikko poliisilla toimittamassa uusia kuponkeja jotka oli nimelläni täytetty. Eipä poliiseja kuitenkaan kiinnostanut, kun oli tärkeämpääkin. Näin ainakin Lahdessa. Pari kertaa he kävivät epäilemääni tyyppiä kuulustelemassa, mutta kun hän ei myöntänyt, niin poliisit sanoivat vain, että ei sille mitään mahda, laita paketit vaan takaisin.

Oli todella stressaavaa laittaa joka viikko monta pakettia takaisin postiin kun jouduin ravaamaan kaupungilla. Sitten muutettiin uuteen asuntoon ja ne loppuivat. Tekijää ei saatu koskaan kiinni, koska ei poliiseja asia kiinnostanut tarpeeksi paljon. Toivottavasti saat tekijän kiinni ja voit vaatia korvausta.

• 987654

Lähipostiin voi jättää ilmoituksen että ei vastaanota paketteja. Näin niitä ei kannetakaan kotiin. Lähimmälle postille tieto niin ei postinkantajallekaan tule selkä kipeeksi.

on lähettävän firman asia tehdä rikosilmoitus asiasta ja vaikuttaahan tämä nyt ilkivallalta ITELLAA kohtaankin.
        Tämmöisellähän on monta uhria. firmassa tehdään turhaa työtä.itella kantaa väärää postia. ja sinä kannat takaisin..
        Kyllä poliisilta outoa jos ei tee mitään. voi vaatia poliisiltakin parempaa työn laatua. Niilläkin kun on esimiehet.

• kaikesta jää jälki

Sieltä tilausyhtiöstä selviää miten tehty tämä tilaus.ja sähköisen viestinnän aikana saadaan helposti selville puhelintiedoin,yht.tiedon välittäjän tiedoin mistä ja milloin tehty tämä kiusa yms.
      tosin joudut menemään poliisin puheille koska laaja tarkistaminen kuuluu heille ei uhrille itselleen.

On pirun alhaista ja nautamaista lähetellä toisen nimissä yhtään mitään tai tilata. Siitä nykyään taatusti jää kiinni. oli sitten pripaid tai ei.
      Kertonee vain kiusaajan älykkyydestäkin jotain.
      jos epäilet hlöä homma on harvinaisen selvä !

• puketti

Paljon tullut myös asiallista kommenttia. :)

Kuten aikaisemmin kerroin, tilausyhtiö kertoo että tilaus on tehty kupongilla, eivätkä he ole säilyttäneet sitä. (tästä on kirjeenvaihto tallessa) Tilauksesta on aikaa noin viikko. Eli aika kummallista. Harmillista kun ei tosiaan netin kautta.

Eli parasta olisi jos saisi provosoitua tämän tilausfirman ja Itellan jotenkin mukaan. Heille tästä koituu enemmän harmia kuin minulle, itse haluan vain aiheuttaa ongelmia tälle häirikölle.

• äitiyslomalla oleva asiakas...
        puketti kirjoitti:

Paljon tullut myös asiallista kommenttia. :)

Kuten aikaisemmin kerroin, tilausyhtiö kertoo että tilaus on tehty kupongilla, eivätkä he ole säilyttäneet sitä. (tästä on kirjeenvaihto tallessa) Tilauksesta on aikaa noin viikko. Eli aika kummallista. Harmillista kun ei tosiaan netin kautta.

Eli parasta olisi jos saisi provosoitua tämän tilausfirman ja Itellan jotenkin mukaan. Heille tästä koituu enemmän harmia kuin minulle, itse haluan vain aiheuttaa ongelmia tälle häirikölle.

Ei varmaankaan kovin monessa firmassa ole säilytystiloja näille kupongeille nykyaikana kun suurin osa palveluista on siiretty puhelimella ja internetissä toimivaksi.

Miettikää montako sellaista tulee suurillekin firmoille päivässä. Minne sellaiset voisi laittaa säilytykseen? Pitäisikö firmojen hankkia niitä varten varasto vain sitä varten että se pieni osa tilauksista, jota kupongeilla tulee, on joku toinen tehnyt pilailumielessä tai aiheuttaakseen toiselle vahinkoa?

Ja kuka niitä tilauksia laittaisi aakkosjärjestykseen ja ennenkaikkea kävisi läpi tälläisen tilanteen sattuessa?Tuhansia ja tuhansia tilauksia vain kupongeilla tehtynä. Olisitteko itse valmiita etsimään sellaisessa tilanteessa yhtä tilausta kaikkien niiden kuponkien joukosta, jos olisitte töissä postimyyntifirmassa?

On ihan sama onko tilaus tehty kupongilla vai internetin kautta, ei kaikkia internettilauksiaan voi jäljittää jos niitä ei ole tehty henkilön omalta koneelta tai sen käyttöön ole tarvinnut erillistä varausta tai kirjautumista koneelle.

Jos toisella henkilöllä ei ole henkilötunnustanne, ei kukaan voi tietojasi käyttää hyväksi.

Postiin kun otat yhteyttä heidän kanssaan voi sopia miten saadan järjestettyä niin että tietyt paketit ja ilmotukset eivät tule sinulle.

Ja kun otat yhteyttä postimyyntiyritykseen, he pystyvät kyllä järjestämään niin että vain tietyllä tavalla tehdyt tilauksesi menevät eteenpäin. Ja jos jatkossa tulee tilauksia kupongeilla, heidän tiedoissaan näkyy että kyseessä on väärinkäytös ja he tietävät samantien ottaa yhteyttä poliisin ja sinuun.

Ei ole suuri homma ottaa yhteyttä aina kun ilmenee että olet saanut paketin jota et ole tilannut, ei tarvitse selata läpi jokaista kuponkiluetteloa etukäteen ja ilmoittaa kaikkialle.

Ja pakettia jota et ole tilannut, ei tarvitse hakea eikä maksaa.

Ja hyvät ihmiset,ennenkuin viette lehtiä,kirjeitä, laskuja paperinkeräykseen tai roskiin niin repikää,silputkaa tai sotkekaa yhteystietonne ettei kukaan saa niitä selville. Silppureitakin saa hyvin varustetuista kaupoista.

Ja jos epäilette että joku vie postianne postilaatikosta niin hankkikaa postilaatikko jossa on lukko. Saatte sen kätevästi avaimella auko ja näin ollen kukaan muu ei pääse postiinne käsiksi. Postinkantaja voi kyllä jättää sinne postinne mutta niitä ei sieltä saa ellei ole avainta laatikkoon.

Miksi sinun pitäisi provosoida ketään? Ja miksi haluat aiheuttaa ongelmia jollekin toiselle?
        Kosto ei ole paras mahdollinen tapa toimia. Paha saa aina palkkansa, mutta ei saa näyttää pahalle että hän on aiheuttanut sinulle vahinkoa.

Ota huomioon että posti ja kyseinen firma eivät ole syyllisiä asiaan,he ovat vain välikappale jota joku käyttää aiheuttaakseen sinulle harmia.
        Postissa ja kyseisssä firmassa tehdään vain sitä työtä mitä varten firma on perustettu eli haluavat toimittaa lähetyksiä asiakkaille.

Jos olet asiallinen ja yrität löytää kyseisten tahojen kanssa ratkaisun asiaan, olen varma että asia hoituu jollain keinolla jatkossa niin että et saa enää lähetyksiä, joita et ole tilannut.
        Ja myös on helpompi jatkossa jäljittää kuka näitä tekee, kun olet sopinut/ilmoittanut kyseisille tahoille miten asiat on.

• Nimetön
        äitiyslomalla oleva asiakas... kirjoitti:

Ei varmaankaan kovin monessa firmassa ole säilytystiloja näille kupongeille nykyaikana kun suurin osa palveluista on siiretty puhelimella ja internetissä toimivaksi.

Miettikää montako sellaista tulee suurillekin firmoille päivässä. Minne sellaiset voisi laittaa säilytykseen? Pitäisikö firmojen hankkia niitä varten varasto vain sitä varten että se pieni osa tilauksista, jota kupongeilla tulee, on joku toinen tehnyt pilailumielessä tai aiheuttaakseen toiselle vahinkoa?

Ja kuka niitä tilauksia laittaisi aakkosjärjestykseen ja ennenkaikkea kävisi läpi tälläisen tilanteen sattuessa?Tuhansia ja tuhansia tilauksia vain kupongeilla tehtynä. Olisitteko itse valmiita etsimään sellaisessa tilanteessa yhtä tilausta kaikkien niiden kuponkien joukosta, jos olisitte töissä postimyyntifirmassa?

On ihan sama onko tilaus tehty kupongilla vai internetin kautta, ei kaikkia internettilauksiaan voi jäljittää jos niitä ei ole tehty henkilön omalta koneelta tai sen käyttöön ole tarvinnut erillistä varausta tai kirjautumista koneelle.

Jos toisella henkilöllä ei ole henkilötunnustanne, ei kukaan voi tietojasi käyttää hyväksi.

Postiin kun otat yhteyttä heidän kanssaan voi sopia miten saadan järjestettyä niin että tietyt paketit ja ilmotukset eivät tule sinulle.

Ja kun otat yhteyttä postimyyntiyritykseen, he pystyvät kyllä järjestämään niin että vain tietyllä tavalla tehdyt tilauksesi menevät eteenpäin. Ja jos jatkossa tulee tilauksia kupongeilla, heidän tiedoissaan näkyy että kyseessä on väärinkäytös ja he tietävät samantien ottaa yhteyttä poliisin ja sinuun.

Ei ole suuri homma ottaa yhteyttä aina kun ilmenee että olet saanut paketin jota et ole tilannut, ei tarvitse selata läpi jokaista kuponkiluetteloa etukäteen ja ilmoittaa kaikkialle.

Ja pakettia jota et ole tilannut, ei tarvitse hakea eikä maksaa.

Ja hyvät ihmiset,ennenkuin viette lehtiä,kirjeitä, laskuja paperinkeräykseen tai roskiin niin repikää,silputkaa tai sotkekaa yhteystietonne ettei kukaan saa niitä selville. Silppureitakin saa hyvin varustetuista kaupoista.

Ja jos epäilette että joku vie postianne postilaatikosta niin hankkikaa postilaatikko jossa on lukko. Saatte sen kätevästi avaimella auko ja näin ollen kukaan muu ei pääse postiinne käsiksi. Postinkantaja voi kyllä jättää sinne postinne mutta niitä ei sieltä saa ellei ole avainta laatikkoon.

Miksi sinun pitäisi provosoida ketään? Ja miksi haluat aiheuttaa ongelmia jollekin toiselle?
        Kosto ei ole paras mahdollinen tapa toimia. Paha saa aina palkkansa, mutta ei saa näyttää pahalle että hän on aiheuttanut sinulle vahinkoa.

Ota huomioon että posti ja kyseinen firma eivät ole syyllisiä asiaan,he ovat vain välikappale jota joku käyttää aiheuttaakseen sinulle harmia.
        Postissa ja kyseisssä firmassa tehdään vain sitä työtä mitä varten firma on perustettu eli haluavat toimittaa lähetyksiä asiakkaille.

Jos olet asiallinen ja yrität löytää kyseisten tahojen kanssa ratkaisun asiaan, olen varma että asia hoituu jollain keinolla jatkossa niin että et saa enää lähetyksiä, joita et ole tilannut.
        Ja myös on helpompi jatkossa jäljittää kuka näitä tekee, kun olet sopinut/ilmoittanut kyseisille tahoille miten asiat on.

tilaajatietojen ja asikasnumeroiden poistaminen on ihan paikallaan.

Nimelläni oli joskus tilattu kosmetiikkaa. kun
        kerroin tilanteen asiakaspalveluun, silloin kyllä lasku vedettiin pois kun tavarat oli lähetettykin aivan johonkin muualle ja luvattiin selvittää asia.

mutta: sen jälkeen olen ihan hysteerikkona repinyt kaikki osoitetiedotkin pois posteista, jotka vien paperinkeräykseen.

• eräs mies....

Minulle rupesi virtaamaan jatkuvalla syötöllä ruskeissa kuorissa aikuisviihdelehtiä yms. häveliäitä tavaroita. En tiedä, kuka tätä jäynää teki. Minulle tuli niin tekovaginoita, kuin hieromasauvojakin. En tiedä, kuka tällaista älytöntä pilaa teki. Palautin lehdet postiin ja sanoi, etten ole näitä edes tilannut. Asia on tutkinnassa.

• Luinpa kerran

Tästä tuli mieleen Roald Dahlin novelli.

Novellissa firma teki hyvät rahat lähettelemällä lähiaikoina kuolleiden miesten nimellä muistutuslaskuja. Taisi olla vanhojen kirjojen kaupan pikku sivubisnes. Muistutuksissa viitattiin laskuihin, joissa laskutusperusteena oli toimitettu kirjojen tilaus. Kirjojen aihe oli aina jotakin noloa, jotakin erikoisempaa seksiä koskevia. Mitään tilausta ei ollut olemassa, eikä toimitustakaan, mutta nolostuneet lesket makselivat laskuja kaikessa hiljaisuudessa, ettei edesmenneen aviopuolison luullut harrastukset tulisi julki.

Tämä ei siis mitenkään suoraan liity alkuperäiseen aiheeseen (tilaaminen toisen nimissä), vaan novellin firma huijasi, mutta tulipa nyt mieleen noista aikuisviihdelehdistä.

• kitis-85

Onkohan lama suomessa jo iskenyt niin syvälle, että pojat/ukot lakanneet runkkailemisen tai muutoin vaan soittelemisen viihdelinjoille.
        Heitä oli kiva aikansa kuunnella ja tiesihän se opiskelijale kivoja tulojakin. Nyt ovat ajat muuttuneet, ostaneet kai tekopimperoita tms.....

• Ei koskaan opi

Mulla on tosta kokemusta. Tein "pilaa" joskus vuosia sitten luokka"kavereilleni" ja tilailin niistä postimyyntilehtisistä kaikkea turhaa heidän nimillään. En olisi uskonut jääväni kiinni, mutta kylläpä sitten yhtenä päivänä jouduin rehtorin puhutteluun, ja hän näytti mulle kopiot niistä tilauskupongeista, joita olin postittanut. Käsialasta siis tunnistettiin, että minä se olin.

• Kalevi38

taas mennyt tuot tekemään, kun nimimerkkisikin on "Ei koskaan opi "

• repiä kaikki

postimyyntifirmojen tilauslaput ennenkuin laitatte ne paperinkeräykseen!!!
      Jos viette ehjänä keräyslaatikkoon, on kenen tahansa helppoa tilailla eidän nimiinne.

• eihän ne nimellä tule ...

"Jos viette ehjänä keräyslaatikkoon, on kenen tahansa helppoa tilailla eidän nimiinne. "

Mistä sen kukaan tietää kenen se postimyyntikatalooki siellä muiden katalookien ja lehtien seassa on kun ei niissä oo nimiä ;o)
        Ei niitä tilaulappuja ole etukäteen täytetty kenekään nimellä.

Poikkeuksena on esim. Elloksen asiakkiden luettelot, mutta siinäkään ei ole nimeä kun sen poistaa muovipussista(koska muovia ei saa muutenkaan laittaa paperinkeräykseen niin asia hoituu automaattisesti)

• asiakasnumero on
        eihän ne nimellä tule ... kirjoitti:

"Jos viette ehjänä keräyslaatikkoon, on kenen tahansa helppoa tilailla eidän nimiinne. "

Mistä sen kukaan tietää kenen se postimyyntikatalooki siellä muiden katalookien ja lehtien seassa on kun ei niissä oo nimiä ;o)
        Ei niitä tilaulappuja ole etukäteen täytetty kenekään nimellä.

Poikkeuksena on esim. Elloksen asiakkiden luettelot, mutta siinäkään ei ole nimeä kun sen poistaa muovipussista(koska muovia ei saa muutenkaan laittaa paperinkeräykseen niin asia hoituu automaattisesti)

jos olet joskus tilannut niistä esim Hobby Halla, Anttila ym
        En koskaan laita lehtiroskiin mimelläni olevia kuponkeja yms

• dddddddddddddgggg
    • paketit...

Laskut on osoitettu sinulle joka tapauksessa, oli tilaaja kuka tahansa.

Poliisi ei voi tällaisiin paneutua riittävän syvästi.

Ihan sama jos sun matkapuhelin varastetaan: olet velvollinen maksamaan puhelinlaskut siihen asti, kunnes teet sulkuilmoituksen operaattorillesi.

• Vakavampi ongelma
    • jepajepjep

joka sai kerran 10 000 euron laskun, jossa ei ollut maksuaikaa (eli siis pakko maksaa heti). Oli kuulemma shoppaillut tyyliin Australiassa. Sai onneksi todistettua, että oli ollut Suomessa sen ajan.

• sorolla1

Minulle tuli myös joskus paljon tavaraa jota en ollut tilannut.Pyysin postimyyntifirmoista kopioita tilauslipukkeista,mutta eivät kuulemma niitä arkistoi!!Joten se siitä todisteiden hankkimisesta...

• 30

Ihmettelen ihan oikeasti jos postimyyntifirma väittää että he ovat hävittäneet tilauskupongin koska silloinhan he eivät voi edes todistaa että kukaan on koskaan heiltä tilannut yhtään mitään. Jolloin ei laskutuksellekaan löydy perustetta. Ei ymmärrä. Veikkaan että vastaavat noin koska eivät oikeasti halua kuin rahansa ja kupongin etsimisessä on oma työnsä.

Minä en edes hakisi postista mitään paketteja joita en ole itse tilannut. Sitten voisi olla hyvä laittaa paketti takaisin merkinnällä vastaanottaja tuntematon. Jonka jälkeen salata puhelin numero.

• Pekka_-.

Joo kannattaa poliisille ilmottaa niin kun täällä on jo monet sanonut. Itse tekisin niin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8373
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4664
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4343
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3483
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3470
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe