Acer aspire one

Tiitustus

Minulla on Acer Aspire one ZG5, eli 1gb 160gb Windows xp:llä. Koneeni on noin 3 kuukautta vanha ja aivan sekaisin.

Kone oli ollut minulla noin viikon kun se hidastui aivan jumalattoman paljon. Kaikki, niin netissä, kun musiikki ohjelmissa. Ihan kaikki hidastui ja äänet! Äänet alkoivat kuulua aivan ihmeellisesti. Joskus kuului ihan normaliisti, mutta suurimman osan ajasta jolloin koitan jotain kuunnella niin ääni rätisee, tulee hirveän hitaana. Ihan ihmeellisenä.

No olen ajatellut että kyllä se siitä sutjaantuu. Mutta ei niin ei! Nyt tuli sitten viimenen pisara. Tuossa tiistai iltana pelailin jotain nettipeliä missä oli jokin oikein mukava pimputus musiikki... juuri kun olin laittamassa musiikkia pois, niin äänet menee aivan jumiin.

Kuuluui kokoajan sama ääni ja se oli hirveää. Säikähdin ja koitin painaa koneen vikasieto tilaan, mutta se ei suostunut menemään siihen vaan jumitti siinä, kunnes koneen näyttö menee siniseksi ja tulee valkoisella tekstillä virhe ilmoitus, en nyt muista mitä siinä lukee. Sitten kone meni itsestään kiinni.

Koitin käynnistää koneen. Hyvin se alkoikin, samalla tavalla kuin aina kun se menee kiinni itsestään. tulee ilmoitus että :

Windows ei käynnistynyt oikein. Tämä saattaa johtua laitteisto- tai ohjelmistomuutoksesta järjestelmässä.
jne... siinä on vaihtoehdot miten käynnistää : vikasieto tila, vikasietotila ja verkkotoiminnot, vikasietotilan komentorivi, viimeisin toimiva kokoonpano ja normaali Windowsin käynnistys.

Kaikkea olen tämän kanssa koikeillut, mutta se ei mene eteenpäin tuosta tilasta. saan kyllä sen valitsemaan jotain ja mukamas lähtee eteenpäin, mutta aina se palaa tuohon kohtaan. välissä siinä välkähtää virheilmoitus, mutta sitä ei ehdi lukea...

Voisiko joku olla niin kiltti ja auttaa minua tämän kanssa. olen aivan hukassa -.-

10

1231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulkutus

Jos sul o töpseli tai bunto väärin. 98 winis oon huomanu samaa.

• Tiitustus

Tuota, olen tiistaista lähtien yrittänyt saada sen toimimaan, vaikka millä, on kokeiltu ihan kaikkea

• nomen
        Tiitustus kirjoitti:

Tuota, olen tiistaista lähtien yrittänyt saada sen toimimaan, vaikka millä, on kokeiltu ihan kaikkea

Vika voi olla niin monessa, että viisainta hakea apua ATK-huollosta.

• "Kone oli ollut minulla noin viikon kun se hidastui aivan jumalattoman paljon. Kaikki, niin netissä, kun musiikki ohjelmissa. Ihan kaikki hidastui ja äänet!"

Kyllähän se sitten takuuseen menee.

• Justus762

Oletko kokeillut verkkossa olevia virus skannereita?
      Entä koneesi omaa virustentorjunta ohjelmaa, pelaako ok?

• Tiitustus

Juuri oli ostettu mc afee, vai mikä onkaan, vuodeksi, kun kokeilu loppu, hankala on skannata kun ei mitenkään avaudu kone, mutta nyt se vietiin takaisin teknisille ja sieltä se menee huoltoon... kauankohan siellä menee?

• Tiitustus kirjoitti:

Juuri oli ostettu mc afee, vai mikä onkaan, vuodeksi, kun kokeilu loppu, hankala on skannata kun ei mitenkään avaudu kone, mutta nyt se vietiin takaisin teknisille ja sieltä se menee huoltoon... kauankohan siellä menee?

operoidaan ulkomailla eli viikkoja siinä tapauksessa. Jos vika on ohjelmallinen, joudut ehkä maksamaan korjauksen. Jos löytyy rautavikaa, sitten et.

Windows _ei_ ole tumpeloitten käyttöjärjestelmä!

• Tiitustus
        RepeRuutikallo kirjoitti:

operoidaan ulkomailla eli viikkoja siinä tapauksessa. Jos vika on ohjelmallinen, joudut ehkä maksamaan korjauksen. Jos löytyy rautavikaa, sitten et.

Windows _ei_ ole tumpeloitten käyttöjärjestelmä!

Minulle sanottiin että menee viikko tai pari. mutta eipä sillä nyt mikään kiire ole.
        En ole kyllä mikään tumpelo ja se ei liity mitenkään käyttöjärjestelmään. Minulla on aina ollu windows ja osaan käyttää sitä kunnolla, ja osaan tehdä koneiden kanssa aika paljon. Olen mm. kasannut yhden koneen veljeni kanssa, niin että veljeni vain auttoi hieman, kyseinen kone toimii kuin unelma ja on kovassa käytössä tällä hetkellä, tosin on jo sen verran vanha etten sitä käytä kaikessa... Mutta joo, huollossa se nyt on :)

• lepo vaan

Vaihda käyttikseksi aspire1xp, se on xp mikä on tweakattu juurikin tuolle zg5 A150 mallille. Kaverillani toimii kuin unelma, nappaa vaikka piraattilahdesta aspire1xp

• keke8222

mulla on kanssa acerissa toi aspire1xp, voin suositella. suoraan asennuksessa kaikki toimisi kuin unelma,yhä edelleen. sisältää myös kaikki tarpeelliset softat jo valmiiksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      114
      7293
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5233
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3412
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1501
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      48
      1290
    Aihe