Tax-freen ikärajat

Risteilykuninggas

Olen ymmärtänyt, että Ruotsiin päin mentäessä kaikkien alkoholijuomien ikäraja on 20 (koska Ruotsissa alkoholia ei tarjoilla alle 21-vuotiaille ollenkaan) ja Suomeen päin mentäessä miedoilla alkoholi juomilla ikärajana on 18 ja vahvemmilla 20 (kuten Suomen laki sanoo). Onko näin?

Lisäksi olisi kiva saada ulkopuolista linkkiä missä asia vahvistetaan. Kiitos! :)

3

10860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan itsekin löytänyt

tullin sivut, sekä suomen ja ruotsin tullin, joissa kerrotaan selvästi asia.
      Myös varustamojen sivut auttavat ja kertovat samat tiedot.
      Mutta nykykakaroille kun täytyy lusikoida sapuskakin suoraan suuhun.

Niin sitten avuttomana ruikutetaan linkkien perään, kun ei itse osata tai jakseta.

Suosittelen että kasvat aikuiseksi, niin nuo ongelmasi poistuvat ettet edes sitä huomaa!

• riit.

Olet ymmärtänyt aivan oikein. Ruotsiin päin mentäessä kaikkien alkoholijuomien ostoikäraja tax-freessä on 20 vuotta, Suomeen päin tultaessa ihan normaalit 18 miedoille ja 20 väkeville.

Tälle ensimmäiselle vastaajalle sen verran, että mielestäni asiaa ei ole kovin selkeästi ilmaistu ainakaan varustamoiden sivuilla, niistä saa helposti käsityksen että ikäraja on tuo 20 mikäli olet menossa maihin. Niin minä sen ainakin käsitin ennen kuin jokunen vuosi sitten osui tällainen tilanne omalle kohdalle, ettei myyty menomatkalla mitään koska ikää oli vasta 19 vuotta.

Asiassa kuitenkin joustetaan oman kokemukseni mukaan jonkun verran - riippuu kassahenkilöstä myykö 18- vuotiaalle mietoja alkoholijuomia Ruotsiin päin mentäessä.

• selvästihän se on

ilmoitettu matkasuunnassa ruotsiin alkoholiostokset 20 vuotta, mitä vaikeuksia siinä on sinulla ymmärtää, virheellinen käsityksesi on oma mokasi!

Käy katsomassa vaikka viikingin ruotsin sivuilta kohdasta bra at veta ja klikkaa yläreunasta kirjain T , jolloin löydät kohdan tullreglar ja klikkaa se auki. Siinä se on helposti löydettynä yksinkertaisesti ilmoitettu osto-oikeus matkalla ruotsin suuntaan.
        Hyvin selvästihän se oli mainittu, eikö vain!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe