mitä me ja varsinkin he ollaan opittu tänä aikana?
konginkankaasta
45
3938
Vastaukset
- Kiki
Voisi ne ihan ite testat että kummassa tulaa pahempaa jälkeä, jos kuormuri ajaa yhteen 56 nopeudella tai 80 nopeudella, veikkaan että tulee yhtä pahaa jälkeä.
No onneksi suomessa on järkeviä, eikä tuota ideaa rajoittimen asentamisesta 80 nopeuteen ole toteutettu, tosin jos siinä pnnettomuudessa olleessa rekassa ei olisi ollut rajoitinta, niin olisi häb vetässyt yhdistelmän suoraksi, ja olisi säästynyt 23 henkeä- maailma on iso
ja sen muun euroopan nopeuden mukaan on tuo sinunkin dukaton rajoitin laitettu.Kas kun muualla on aivan turvallista ajaa 90 km/h.Ja iso ja ihmeellinen asia onkin ettei ole mitään lisävaraa sen jälkeen.Ja luntakin on joskus enemmän kuin sinä talven aikana turussa näät.Ja se paha jälki tulee aika paljon pahemmaksi jos se rekka ajaa Sinun dukaton keulaan 80 km/h kuin 56 km/h.Siinä kovemmassa vauhdissa tulee dukaton kuskista tukaton, mutta hiljemmässä voi selvitä peräti vain likaisilla housuilla.Siis muista pyyhkiä pyllysi aamulla kun lähdet dukatolla törmäilemään
- höpö höpö
On paskapuhetta että nopeudenrajoittimet aiheuttavat tuollaista. Miksi pitää ajaa rajoitinta vasten ja odottaa että auto karkaa käsistä? Ja sen jälkeen väittää, että olisi saanut vedettyä yhdistelmän suoraksi ilman rajoitinta. Kuinka sellainen kuski saa heittelehtivän yhdistelmän hallintaan muutaman kilometrin nopeuden nostolla, joka ei pystynyt pitämään sitä hallinnassaan tasaisella nopeudellakaan?
- Öljykuski
Neste oil säädätti kaikista nesteen ajossa olevista autoista rajoittimet 82Km/h, helmikuun alusta alkaen
- turhaa...
kuvitella, että mitenkään on mahdollista oikaista luisuun lähtenyt yhdistelmä kiihdyttämällä. Yhdessäkään autossa ei ole tehoa niin paljoa, että onnistuisi. Jos tehoa olisikin niin pito loppuisi kesken. Tämä on tutkittu ja laskettu juttu!
- että muutama
öljy-yhtiö Suomessa on määrännyt ajojaan hoitavien autojen rajoittajat säädettäväksi 82km/h! Oma ajokkini Neste oilin ajossa kulkee GPS:n mukaan 81km/h!!! Ei yhtään enempää.
- uralintiikerinmuna
että muutama kirjoitti:
öljy-yhtiö Suomessa on määrännyt ajojaan hoitavien autojen rajoittajat säädettäväksi 82km/h! Oma ajokkini Neste oilin ajossa kulkee GPS:n mukaan 81km/h!!! Ei yhtään enempää.
jaa nesteen ajossa olevilla autoilla 82 km/h ? ei näytä koskevan kaikkia nesteen sopimus liikennöitsiöitä.olet tainnut nähdä unta .soitappas vaikka simeonille tai ollnqvistille onko säätäneet kilkkeet ajantasalle???? nimim.tielläliikkunut jo enemmän kuin olet hengittänyt
- määräyksetä
uralintiikerinmuna kirjoitti:
jaa nesteen ajossa olevilla autoilla 82 km/h ? ei näytä koskevan kaikkia nesteen sopimus liikennöitsiöitä.olet tainnut nähdä unta .soitappas vaikka simeonille tai ollnqvistille onko säätäneet kilkkeet ajantasalle???? nimim.tielläliikkunut jo enemmän kuin olet hengittänyt
jokaisen sopimusajossa olevan auton suurin nopeus tulee säätää enintään 82km/h. Firmat joissa paljon autoja on selvää ettei kaikkia ole ehditty säätää tiettyyn päivään mennessä. Omalla työnantajalla on toistakymmentä autoa ja kaikki on säädetty asianmukaisesti säädettyyn arvoon. Neste oil on hyvin tarkka annettujen ohjeiden noudattamisesta. Tuskin kukaan liikennöitsijä haluaa menettää ajojaan jättämällä säätämättä autojaan!
- et myöskään sitä voi säätää
määräyksetä kirjoitti:
jokaisen sopimusajossa olevan auton suurin nopeus tulee säätää enintään 82km/h. Firmat joissa paljon autoja on selvää ettei kaikkia ole ehditty säätää tiettyyn päivään mennessä. Omalla työnantajalla on toistakymmentä autoa ja kaikki on säädetty asianmukaisesti säädettyyn arvoon. Neste oil on hyvin tarkka annettujen ohjeiden noudattamisesta. Tuskin kukaan liikennöitsijä haluaa menettää ajojaan jättämällä säätämättä autojaan!
Kato kun ei sitä rajoittimeen säädettyä arvoa saa jälkikäten mennä muuttelemaan...
- sitä kiellä jos
et myöskään sitä voi säätää kirjoitti:
Kato kun ei sitä rajoittimeen säädettyä arvoa saa jälkikäten mennä muuttelemaan...
haluan omassa autossani säädättää rajoittimen vaikka siihen turvallisimpaan 80km/h nopeuteen.
Micrassa ei ole pakko olla rajoitinta jos sitä ei ole katsastettu kuorma-autoksi. - olin virallisen
et myöskään sitä voi säätää kirjoitti:
maahantuojan korjaamolla katsomassa kun asentaja laittoi piuhan kiinni ja asensi uuden rajoitinnopeuden vajaan vuoden ikäiseen Scaniaan.
Mainitaan vielä että eräällä toisella öljy-yhtiöllä on autot säädetty kahdeksaankymppiin jo vuosi sitten. Kukaan tai mikään ei kiellä rajoittimen säätöä alempaan nopeuteen. - öljykuski2
turhaa... kirjoitti:
kuvitella, että mitenkään on mahdollista oikaista luisuun lähtenyt yhdistelmä kiihdyttämällä. Yhdessäkään autossa ei ole tehoa niin paljoa, että onnistuisi. Jos tehoa olisikin niin pito loppuisi kesken. Tämä on tutkittu ja laskettu juttu!
se on kyllä semmonen juttu että monta yhdistelmää on oikaistu juuri lisäämällä nopeutta. eipä sellaisessa tilanteessa voi juuri muuta tehdä kuin yrittää vedättää ja rukoilla. vai mitä itse sitten tekisit? jos sinulla on parempia keinoja niin kerro ihmeessä.
tässä neste oilin päätöksessä säädättää rajoittimet alas ei sitten ole mitään järkeä. perusteluina imoittivat että: parantaa liikenneturvallisuutta ja vähentää polttoaineenkulutusta.
paskapuhetta sanon minä. polttoaineen kulutus ei vähene kun nyt ei saa mäkiin yhtään vauhtia. jo ihan uskomattomissa paikoissa nopeus putoaa viiteen-kuuteenkymppiin ja joutuu etsimään pienempää numeroa että jaksaa nousta "mäelle", mitkä ennen mentiin vauhdilla ylös. ja liikenneturvallisuus ei parane, ei oma eikä muiden kun ohitustarve lisääntyy. ennen menivät ohi yleensä vain pikkuautot. nyt menevät kaikki ketkä pääsevät. ja vielä se että nyt ei edes 80 km/h:n nopeudessa ole yhtään pelivaraa.
omassa ajokissa on rajoitin 82 km/h ja pieni mittarivirhe päälle niin auto kulkee tasan 80km/h. ennen rajoittimien säätöä ajoin n. 82-84 km/h ja mäkiin tietysti täysi laulu. liikenne oli sujuvampaa kuin nyt ja mielestäni jopa TURVALLISTA!!! - öljykuski2
öljykuski2 kirjoitti:
se on kyllä semmonen juttu että monta yhdistelmää on oikaistu juuri lisäämällä nopeutta. eipä sellaisessa tilanteessa voi juuri muuta tehdä kuin yrittää vedättää ja rukoilla. vai mitä itse sitten tekisit? jos sinulla on parempia keinoja niin kerro ihmeessä.
tässä neste oilin päätöksessä säädättää rajoittimet alas ei sitten ole mitään järkeä. perusteluina imoittivat että: parantaa liikenneturvallisuutta ja vähentää polttoaineenkulutusta.
paskapuhetta sanon minä. polttoaineen kulutus ei vähene kun nyt ei saa mäkiin yhtään vauhtia. jo ihan uskomattomissa paikoissa nopeus putoaa viiteen-kuuteenkymppiin ja joutuu etsimään pienempää numeroa että jaksaa nousta "mäelle", mitkä ennen mentiin vauhdilla ylös. ja liikenneturvallisuus ei parane, ei oma eikä muiden kun ohitustarve lisääntyy. ennen menivät ohi yleensä vain pikkuautot. nyt menevät kaikki ketkä pääsevät. ja vielä se että nyt ei edes 80 km/h:n nopeudessa ole yhtään pelivaraa.
omassa ajokissa on rajoitin 82 km/h ja pieni mittarivirhe päälle niin auto kulkee tasan 80km/h. ennen rajoittimien säätöä ajoin n. 82-84 km/h ja mäkiin tietysti täysi laulu. liikenne oli sujuvampaa kuin nyt ja mielestäni jopa TURVALLISTA!!!ennen paasattiin kuinka vaarallista on ajaa rajoitinta vasten, niin nyt myös me jotka ajoimme ns. asiallista nopeutta olemme pakotettuja ajamaan rajoitinta vasten että pääsisimme edes auton suurinta sallittua nopeutta. eli suomeksi: ennen sillä osaa kuljettajista joka ajoi aina rajoitinta vasten ei ollut "pelivaraa". nyt sitä ei ole KENELLÄKÄÄN!!!
ja turha tulla kenenkään avautumaan tilannenopeudesta että se ei ole suurin sallittu.
joo TIEDETÄÄN. se on vaan elämän tosiasia että ihminen on erehtyväinen myös ammattikuski.
kukaan ei pudota nopeutta seitsemäänkymppiin vain siksi että serkun kummin kaima on nähnyt yhden lumihiutaleen jossain kuusamossa. - weradd
uralintiikerinmuna kirjoitti:
pittäis nuo kaikki olla simeonin ja ollonqvistin autot säädetty
- vasta n. kuukausi sitten
weradd kirjoitti:
pittäis nuo kaikki olla simeonin ja ollonqvistin autot säädetty
yöllä turun ohitustiellä liimautui simeonin säiliö yhdistelmä puskuriin kiinni, ja painoi heittämällä ohi heti kun tie muuttui kaksi kaistaiseksi. Mulla oli cruisessa 85 ja rahtiautolla ite liikkeellä.
- Alkonkassa.
öljykuski2 kirjoitti:
omassa ajokissa on rajoitin 82 km/h ja pieni mittarivirhe päälle niin auto kulkee tasan 80km/h. ennen rajoittimien säätöä ajoin n. 82-84 km/h ja mäkiin tietysti täysi laulu. liikenne oli sujuvampaa kuin nyt ja mielestäni jopa TURVALLISTA!!!rupeat vaikka amattityöttömäksi ja juo enemmän esim kori kossua päivässä ,mutta älä aja kun et osaa sitä nytkään.
- härre gud
mitä pitäisi oppia?...itse tulin kemistä rullakuormalla yksillä silmillä hellsinkiin samana päivänä...lahden kohdalla kuulin liikennetiedotteen...umpikaapissa luki kylläkin combi,eikä point...liekö väliä,vaikkakin minulla oli ylikuormaa 5,5ton...paperilla oli kiire maailmalle...kuten nykyäänkin,vaikka sitä on entistä vähemmän...kuskit ajaa ja juitsarit juitsaa,kuten aikaisemminkin...tästä viimeviikkoinen polliisin tekemä ratsia osoituksena...
- Jos alamäessä
kärry alkaa työntämään autoa edellään ja aisa menee linkkuun ainoa keino saada se oikenemaan on yrittää kiihdyttää autoa painamalla kaasua. Jos vauhti jo on maksimissa(rajoittajassa) ei tätäkään keinoa voi käyttää.
- sanoin,pelle
Jos alamäessä kirjoitti:
kärry alkaa työntämään autoa edellään ja aisa menee linkkuun ainoa keino saada se oikenemaan on yrittää kiihdyttää autoa painamalla kaasua. Jos vauhti jo on maksimissa(rajoittajassa) ei tätäkään keinoa voi käyttää.
-saati vielä täydellä kuormalla ?! selityksiä kiitos.
onko pokkaa sanoa että lähet itse kiihdyttämään jäisellä alamäellä kärry linkussa, 64 ton selässä ? -lisää vauhtia vaan.. voipi olla että tulee lille housuun ennemmin. - Keppihevonen
sanoin,pelle kirjoitti:
onko pokkaa sanoa että lähet itse kiihdyttämään jäisellä alamäellä kärry linkussa, 64 ton selässä ? -lisää vauhtia vaan.. voipi olla että tulee lille housuun ennemmin.-Helppoa olla jälkiviisas. tämän asian autonkuljettajat kyllä osaavat.
- koko yhdistelmää oikaistakaan
sanoin,pelle kirjoitti:
onko pokkaa sanoa että lähet itse kiihdyttämään jäisellä alamäellä kärry linkussa, 64 ton selässä ? -lisää vauhtia vaan.. voipi olla että tulee lille housuun ennemmin.vaan se kärryn aisa!! Sinä varmaan painat jarrua ko.tilanteessa?! No et varmaan oo yhdistelmää edes ajanut!!
- Keppihevonen
koko yhdistelmää oikaistakaan kirjoitti:
vaan se kärryn aisa!! Sinä varmaan painat jarrua ko.tilanteessa?! No et varmaan oo yhdistelmää edes ajanut!!
pähkäile itse vaan teorioitasi. ja mieti miten ite olisit tehnyt ,ilmeiseti oikein. ok olet sankari. sovitaan me niin,toivottavasti et kuppilassa mene laukomaan teorioitasi, hiljaa sinulle nauretaan. onko isäsi muuten koskaan puhunu et kaduttaa ku sinut sai aikaseks? luultavasti,ja toivoo että ois laskenu lakanoille niin ois monelta harmilta säästyny.
- heppikevonen
Keppihevonen kirjoitti:
pähkäile itse vaan teorioitasi. ja mieti miten ite olisit tehnyt ,ilmeiseti oikein. ok olet sankari. sovitaan me niin,toivottavasti et kuppilassa mene laukomaan teorioitasi, hiljaa sinulle nauretaan. onko isäsi muuten koskaan puhunu et kaduttaa ku sinut sai aikaseks? luultavasti,ja toivoo että ois laskenu lakanoille niin ois monelta harmilta säästyny.
Toivottavasti heppikevonen et ole ison auton ratissa, sillä jarrun painaminen alamäessä on todellakin hengenvaarallista liukkaalla kelillä!
- sitten meille
sanoin,pelle kirjoitti:
onko pokkaa sanoa että lähet itse kiihdyttämään jäisellä alamäellä kärry linkussa, 64 ton selässä ? -lisää vauhtia vaan.. voipi olla että tulee lille housuun ennemmin.että mitä yrittäisit jos vaunu työntää veturia alamäessä, vauhtia 75km/h, ja kärryn etuseinä näkyy peilissä? Yksin olet, ei muuta liikennettä.
- vitsejä?
koko yhdistelmää oikaistakaan kirjoitti:
vaan se kärryn aisa!! Sinä varmaan painat jarrua ko.tilanteessa?! No et varmaan oo yhdistelmää edes ajanut!!
Ilmeisesti et heittele kommentejasi ihan tosissasi. Ei nimittäin ole juttusi järjellä pilattu.
- nimimerkin takana oleva
heppikevonen kirjoitti:
Toivottavasti heppikevonen et ole ison auton ratissa, sillä jarrun painaminen alamäessä on todellakin hengenvaarallista liukkaalla kelillä!
tapaisten kirjoittajien kanssa on aivan turha yrittää keskustella koska jo ensimmäisessä vastauksessaan alkaa vittuilemaan ja nimittelemään aivan asian vierestä. On muuten mielenkiintoista miksi niin moni netissä tekee juuri näin. Ilmeisesti anonyymiteetin suojissa voi pienikin hiirulainen soittaa poskeaan kun on kotona turvassa. Keppihevosen itse kirjoitukset aiheesta osoittaa ettei hänellä ole mitään konkreettista tietoa raskaankaluston käyttäytymisestä liukkaalla. Vetoaa vain joihinkin testeihin ja laskelmiin joiden tuloksia ei kuitenkaan pysty näyttämään todellisuudessa esim. jollain linkillä ko. kokeisiin.
- kaipaava.
nimimerkin takana oleva kirjoitti:
tapaisten kirjoittajien kanssa on aivan turha yrittää keskustella koska jo ensimmäisessä vastauksessaan alkaa vittuilemaan ja nimittelemään aivan asian vierestä. On muuten mielenkiintoista miksi niin moni netissä tekee juuri näin. Ilmeisesti anonyymiteetin suojissa voi pienikin hiirulainen soittaa poskeaan kun on kotona turvassa. Keppihevosen itse kirjoitukset aiheesta osoittaa ettei hänellä ole mitään konkreettista tietoa raskaankaluston käyttäytymisestä liukkaalla. Vetoaa vain joihinkin testeihin ja laskelmiin joiden tuloksia ei kuitenkaan pysty näyttämään todellisuudessa esim. jollain linkillä ko. kokeisiin.
Keppihevosen väitteet vaan taitaa olla lähempänä oikeaa kuin tuon toisen. Oikeastaan voisit linkittää tietoa, että kuinka paljon tehoa ja millainen kitka tulee olla täydessä lastissa heittelehtivän perävaunun oikaisemiseen. Taitaa mennä rakettimoottorin puolelle. Keppihevonen on sen verran oikeassa asiassa, että tuskin tarvitsee linkityksiä asian todisteluun. Ja tuo pelkkä aisan oikaisu osoittaa vähäisen tietomäärän sanan mukaisesti.
- taisi,...
sitten meille kirjoitti:
että mitä yrittäisit jos vaunu työntää veturia alamäessä, vauhtia 75km/h, ja kärryn etuseinä näkyy peilissä? Yksin olet, ei muuta liikennettä.
olla, että mitä tapahtuu jos yrität vedolla oikaista, samaa mieltä olen, ettei se siitä taida oieta, korkeintaan tuurilla ei taidolla. pitää osata myöntää oma vajaavaisuutensa, rekkamies ei ole ihmeidentekijä. ps. tuurilla tarkoitan, että tiessä sattuisi olemaan parempi kitka jossain kohtaa ja kärry lähtisi siitä oikenemaan.
- Ajateltu
taisi,... kirjoitti:
olla, että mitä tapahtuu jos yrität vedolla oikaista, samaa mieltä olen, ettei se siitä taida oieta, korkeintaan tuurilla ei taidolla. pitää osata myöntää oma vajaavaisuutensa, rekkamies ei ole ihmeidentekijä. ps. tuurilla tarkoitan, että tiessä sattuisi olemaan parempi kitka jossain kohtaa ja kärry lähtisi siitä oikenemaan.
Ei se yhdistemä oikene millään veättämällä.Kyllä se on onnesta kiinni minne mennään jos pahasti pääsee heitteleen. Kyllä se jossain tasaisella jäällä(liukaankelin harjoittelu jäällä ,jopa onnistuu veättämällä saada hallintaan ,missä tilaa on, MUT TIELLÄ EI ONNISTU ei riitä enään mikään lääni.) Tiedän mistä puhun amattiautoilija kun olen,mut voin kertoa totuuden ,ettei ne massat meitä tottele jos ne haluaa ottaa ohjaimet haltuun ,puhukoon mitävaan "TOSI REKKAKUSKIT" ja tarkoitan niitä jotka baareissa kehuvat ajaneessa PERKELEEN PALJON.....
- että takavuosina
sitten meille kirjoitti:
että mitä yrittäisit jos vaunu työntää veturia alamäessä, vauhtia 75km/h, ja kärryn etuseinä näkyy peilissä? Yksin olet, ei muuta liikennettä.
kun vielä puolikasta ajoin Norjaan ,niin pikkulujut oikeni perävaunun käsijarrulla, mutta kun se kerran karkaa alamäessä,niin mikään ei sitä enää oikaise,paitsi korikorjaamo osuman jälkeen,jos edes se.
- kulunut tänään
kun 100 vuotta sitten, 19.3.1909 Töllin kahvilassa perustettiin Helsingin Kisa-Veikot.
- pallle
kärry kun lähtee heittelemään sillon lisää vetoa ja pieni korjausliike sillein ite olen oikassut. eli kun kärry on vierellä yritettävä tavallaan sen eteen koukata
- hyvä..
pallle kirjoitti:
kärry kun lähtee heittelemään sillon lisää vetoa ja pieni korjausliike sillein ite olen oikassut. eli kun kärry on vierellä yritettävä tavallaan sen eteen koukata
tuuria ollut, jos se krry sattuukin töyttäämän veturin sivuluisuun joka aika todennköist, niin sitte sulla alkaa oleen kinttaita tuulilasi tynnä ja kuiteskin pöpelikkö kutsuu 95%.n varmuudella, elikäs ei sitä 60tonnista niin vain oikaista. tuurilla toki voi onnistua.
- 5v 10 pv tänään
ollaanko minä sinä hän me te he opittu katsomaan omia "mestari" suorituksiamme liikenteessä hieman kriittisemmin?
- luisuista
Niin ei se voima siinä kärryn luisun oikasemisessa oo oleellista jos se tapahtuu alamäessä , tarkoitushan on vaan pitää auto kärryn edellä. Kyllä se siellä takana sitte ittekseen rauhottuu , tämä tietenki sillon ku kärryn keula lähtee ohittamaan. pitää vain olla ala mäkeen tultaessa semmonen vauhti että on varaa kiristää. Jos kärryn perä alkaa heittelehtimään ni sitte on kyllä kusessa. Mun mielestä pahin jos kärry alkaa työntää autoa poikittain edellä, ei auta ees rakettimoottorit, nämä siis täysperillä, mulla ei oo oikeen kokemusta nuista puolikkaista
- Luisuista joo
luisuista kirjoitti:
Niin ei se voima siinä kärryn luisun oikasemisessa oo oleellista jos se tapahtuu alamäessä , tarkoitushan on vaan pitää auto kärryn edellä. Kyllä se siellä takana sitte ittekseen rauhottuu , tämä tietenki sillon ku kärryn keula lähtee ohittamaan. pitää vain olla ala mäkeen tultaessa semmonen vauhti että on varaa kiristää. Jos kärryn perä alkaa heittelehtimään ni sitte on kyllä kusessa. Mun mielestä pahin jos kärry alkaa työntää autoa poikittain edellä, ei auta ees rakettimoottorit, nämä siis täysperillä, mulla ei oo oikeen kokemusta nuista puolikkaista
On mielestäni melko selkeästi tullut todettua, että nykyinen kalusto on liukkaalla hyvin vaikeasti hallittavaa. Miksi sellaisella kalustolla sitten edelleen sallitaan liikennöidä?
Kaluston mitat, painot ja hallintalaitteet pitää olla olosuhteita vastaavat. Nythän näin ei ole. Silti mitään muutosta ei ole edes näköpiirissä - tuokin
Luisuista joo kirjoitti:
On mielestäni melko selkeästi tullut todettua, että nykyinen kalusto on liukkaalla hyvin vaikeasti hallittavaa. Miksi sellaisella kalustolla sitten edelleen sallitaan liikennöidä?
Kaluston mitat, painot ja hallintalaitteet pitää olla olosuhteita vastaavat. Nythän näin ei ole. Silti mitään muutosta ei ole edes näköpiirissäTeollisuuden intressejähän mittojen ja massojen kasvattamisella ajettiin aikanaan, niin mistäköhän muutokset pienempää kalustoon hakristaa? Hm....
- Norsk guppe...
Turska ei pysy tuoreena.
- james deen
sole poka mikhää! se on jokaisella heittelemään lähteneellä ollu tuuri peesissä! ittekki sen kokeneena! ja rajotin jos sääjetään 80km/h ni se on sit mukavaa ku jossai pikku laskussa pieni mutka alla junttaa kulli kelillä rajottimeen ni suttiinhan se menee että hellurei ja hellät tunteet..
- opittu?
Ollaan opittu ainakin se, että tarpeeksi isot otsikot lehdissä pakottavat tuomarin etsimään väkisin jonkun, josta tehdään syntipukki.
Konginkankaasta kannattaisi katsella tutkintapöytäkirjat, ennenkuin aletaan jauhamaan paskaa. Tässä langassa kun on pari pikkuvirhettä...
Haluaisin myös kysyä, mistä on tullut kuva siitä, että vaunu oli menossa alamäessä ohi. Kah kun näin yksinkertaisena, joskin lukutaitoisena, olen saanut tavailluksi samasta raportista, että vaunu alkoi heittelehtimään. Ei siis kääntänyt etuakselistoa poikittain, vaan aisa tiukalla viskeli puolelta toiselle. Puhun nyt lähtötilanteesta, jossa tämä oletettu ohjauksen korjaus olisi ollut mahdollista. Myöhemminhän se kärry nyt oli hiukan asennossa, jos toisessakin.
Rajoitin hourailuihin en ota kantaa. On turha alkaa keskustelemaan aiheesta ihmisten kanssa, jotka kuvittelevat fysiikan lakien olevan jollain tavalla kaasupokimella kumottavissa.
Jos maailma olisi täydellinen, olisi tuo onneton toki haistanut kelinmuutoksen ja ajanut raportissa mainitun ajolinjan kaltaiseksi. Muistutan tässä, että aikansa simulaattorilla leikittyään, saivat jotkut viisaat "toistettua" onnettomuustilanteen alun. Simulaattori, joka kaikkine hienouksineen on valitettavasti jotakin Playstation 1:en tasoa, muodostui avaintodistajaksi kuskia vastaan.
OIKEA simulaatori, joita käytetään esim lentäjien koulutuksessa, on toistaiseksi tälle alalle liian kallis. Oikea ASIANTUNTIJA puolestaan olisi ymmärtänyt tämän, ennenkuin lehdistön perseitä nuollakseen ja koneensa mainetta kasvattaakseen olisi ryhtynyt lelulla oikeata luontoa lakeineen selittelemään.
Muistutan tässä myös, että kuljettajalle manattiin syyksi ajovirhe kaarteeseen tullessa ja mittaakin tarjottiin oikein muutamia senttejä, jotka "oikein" ajamalla olisi vältytty koko sopasta. Tämän langan sellaisille kirjoittajille, jotka ovat ajelleet lähinnä näppäimistöä kerron, että tuollainen millipeli ei oikeasti ole mahdollista ihan jokaisella ajetulla sentillä. Valitettavasti ihmiset ajavat näitä kapineita...
Liukas keli... En tiedä, millainen maisema oli tapahtumahetkellä. Kelien muuttuessa tilanne muuttuu sen verran nopeasti että jo ensimmäiset paikalle saapuneet auttajat olivat toisenlaisessa kelissä. Luultavasti kuitenkin samaa sorttia, kuin pahimmat itseni kohtaamat kaljamat. Vaan kokemuksesta tiedän, että sitä normiliukkaan muuttumista ristusperkeleenliukkaaksi ei aina heti huomaa.
Toki olihan (kuten meidän kaikkien) ollut mahdollista pysäyttää yhdistelmä sanotaan nyt vaikka 25,25m:n välein tarkistaakseen kelin koko letkan matkalla. Lisätään siis 500 vuotta linnaa tuolle epäonniselle kolleegalle ja ammutaan vaikka sen sukulaiset vielä kaupanpäälle, kun ei varmistanut...
Ajo, tahi lepoaikaa oli marginaalisesti rikottu ja samana päivänä oli ajettu oikein 85Km/h vauhdillakin. Tosin minusta olivat suhteellisen normaalit pidempää reissua ajavan kuljettajan tunnit, enkä usko että tässäkään tapauksessa vaikuttivat tilanteeseen. Varsinkin maininta ylinopeudesta tilanteen alkaessa on aika kummallista, jos kiekosta lukemalla selviää että se oikea ylitys tapahtui kilometrejä aikaisemmin.
Linja-atuon kuljettaja kuoli rytäkässä. Ko herravainaa (jonka tomulle toki rauhaa toivotan) oli ajellut huomattavan rankan päivän. Samainen vainaa ei tehnyt elettäkään hidastaakseen, väistääkseen tahi ylipäätään osoittanut minkäänlaista (viittaan tässä luetusta raportista muistamaani) merkkiä siitä, että olisi edes havainnut vastaantulevan pikkuesineen, joka vilkuttelee valojaan ja mellastaa hallitsemattomana kahdella kaistalla. Valittettavasti ko kuljettaja ei voi itseään puolustaa väitteelleni, joka kuuluu; bussikuski nukkui tilanteessa. Ja nyt tuuppaan tähän vielä epäilykseni siitä, että olen itsekin hakoteillä. Piirturi kun on ainoa, joka bussin viimeiset liikkeet selittää.
Toistan itseäni lausumalla taas, että jos maailma olisi täydellinen...
Jos maailma olisi täydellinen, olisi yliavaruudellinen juitsari viivyttänyt, tahi kiirehtänyt jompaa kumpaa kuljettajaa n 30 sekuntia aamusella. Kysyttiinkö kuulustelussa, jotta pesikö kumpikaan kuljettajista käsiään aamukusen jälkeen, vai jättikö, roisto, pesemättä ehtiäkseen massamurhaamaan? Tahi hotkiko jompikumpi aamupalansa rikollisen tuottamuksellisesti ennen töihinlähtöä?
Kuulostaako oudolta utelulta?
Kuitenkin suurinpiirtein sen verran olisi tarvinnut ajoituksen heittää, että autot olisivat ehtineet ohittamaan toisensa ennen mahdollista vaunun irtoamista.
Jos maailma olisi täydellinen, ei koskaan tapahtuisi mitään. Onnella on valitettavasti käytännössä iso rooli elämässä. Jos väärät asiat kohtaavat toisensa sillä sekunnin murto-osan hetkellä, joka tarvitaan kaaoksen aikaansaamiseksi, ei kukaan voi estää seuraavaa ryminää. Joskus olet vain väärässä paikassa väärään aikaan.
Jos oikeus jatkaa tätä linjaa, odotan syksyn ukkosilla ensimmäisen haasteen saamista tuottamuksellisesta salaman alle rakentamisesta.
Vahinkoja sattuu, arvoisat lajitoverit.- kusipäille
ainoa oikea laskutapa, jos rekan rajoitin säädetään vaikka kuinka ylös, niin te saatanan kusipäät vetelette tappiin aina ja edelleenkään ei sitä keli/pelivaraa ole. Koittakaa jo kakarat alkaa oppimaan sitä ajamista, se ei teistä raukoista tee ammattimiestä että painelette lintta lattiassa. Saisi oikeasti olla joku älykkyystesti, ennen kun annetaan lisenssejä isoihin autoihin.
- kasso peiliin.
kusipäille kirjoitti:
ainoa oikea laskutapa, jos rekan rajoitin säädetään vaikka kuinka ylös, niin te saatanan kusipäät vetelette tappiin aina ja edelleenkään ei sitä keli/pelivaraa ole. Koittakaa jo kakarat alkaa oppimaan sitä ajamista, se ei teistä raukoista tee ammattimiestä että painelette lintta lattiassa. Saisi oikeasti olla joku älykkyystesti, ennen kun annetaan lisenssejä isoihin autoihin.
Välillä on yksinkertaisten työ,välillä tosi paljon koulutusta ja ammattitaitoa vaativa ammatti? höllää itse sitä kaasujalkaa sillä v70:sellä! Jätkä kaahaa menee aina vähintään 20km/h yli rajoitusten ja haukkuu kaikki muut mennen tullen.
- BECEDE
kusipäille kirjoitti:
Jo tuo pelkkä kirjoitus osoittaa, ettet tarvii pitkää korttia. Et oikeastaan ajokorttia ollenkaan. Ihme, että pitää nimimerkin suojassa kirjoittaan täysin vailla päätä.
- ei tumpelo
Kun lukee lehtiä, niin voi todeta, että vaaralliset tumpelot on vain lisääntyneet.
- pelkoo,
kuin kärpäsiä konsanaan! Lama lisää noita tuntemattomia ajautumisia ;)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455210Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1271671Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151589Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511560- 141275
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41200No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22110081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171057Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771018Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60857