Eli minulta jäi maaliskuun osalta kuukautiset tulematta ja mietin että onko syytä ottaa yhteys lääkärille tms. vai odotanko seuraavaan kuuhun. En sitten ole varma jos kuukautiset voivat joskus olla "näkymättömät" sillä kipuja on ollut ja valkovuotoa on tullut runsaammin mutta varsinaista verta ei.
Minulta on joskus kuukautiset jääneet pois koska olen syönyt liian vähän tai ollut kovassa kuumeessa mutta nyt ei ole ollut mitään tuollaista. Painoni on kyllä saattanut nousta tämän kuun aikana mutta kyse on max. kilosta. En ole varma vaikuttaako se. Toinen asia saattaisi olla koulujutuista johtuva stressi mutta mielestäni en ole stressanut. Tästäkään en tiedä kuinka suurta stressin pitää olla että se vaikuttaa. Usein minä en stressaa juuri mitään joten pienikin tuntuu. Kolmas mikä mieleen tulee on että minulle todettiin migreeni pari viikkoa sitten ja sitä ennen minulla oli kauhea migreenikohtaus. Oksensin vatsani tyhjäksi hapoille asti ja nukuin lähes päivän. En tiedä tästäkään vaikuttaako tuollainen yhden päivän tapaus mitenkään. Toisaalta, voikohan olla nämä kaikki yhdessä? E-pillereitä en käytä, enkä ole yhdynnässäkään ollut.
Asun isän kanssa perheen ainoana tyttönä niin olisi todella kiva saada asiantuntevia vastauksia, voi myös kysyä jos jokin jäi epäselväksi.
Kuukautiset jäivät pois?
3
976
Vastaukset
- älä stressaa
Kun kuitenkin olet suhteellisen nuori eikä raskauden mahdollisuutta ilmeisesti ole, niin en huolestuisi asiasta. Odottele vielä vaikka seuraaviin menkkoihin, ja jos niitäkään ei tule, niin sitten voit käydä vaikka terveydehoitajalla juttelemassa asiasta.
Naisen hormonitoiminta on niin monimutkainen systeemi että melkein mahdotonta sanoa mikä voi olla syynä siihen että menkat jää välistä - joskus niin vain käy. - vain myöhässä
Tuo paha migreenikohtaus on voinut myöhästyttää ovulaatiota (ja sitä myöten menkkojakin).
- Nimetön
Kuukautiset voivat hyvinkin jäädä joskus tulematta. Syitä on monia, eikä itsekään aina tiedä syytä.
Migreenikohtaus on iso stressi elimistölle. Kyllä se voi horjuttaa hormonitasapainoa.
Mistä sinun migreenisi johtuu? Pystytkö aavistelemaan syytä tai altistavia tekijöitä?
Hormonitoiminta vaikuttaa itselläni migreeniin. Saan sen herkimmin silloin, kun estrogeenitaso on alhaisimmillaan eli juuri ennen kuukautisia tai niiden aikana.
Vuosien mittaan olen oppinut monta asiaa kehostani. Nykyisellään saan migreenin noin kolme kertaa vuodessa ja täsmälääkkeet tehoavat hyvin.
Psyykestäkin olen oppinut yhtä sun toista. Sekin vaikuttaa. Olen nuorena ollut hyvin stressaantunut, mutta olen vasta vanhempana oppinut tunnistamaan nuoruuteni ongelmat.
Jos kolmeen kuukauteen ei kuukautisia kuulu, niin ota sitten yhteys lääkäriin. Kuukautisasioissa voit aina kääntyä myös koulun terveydenhoitajan puoleen, jos et tunne läheltäsi löytävän muuta naista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2605236Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204251- 604131
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363647- 513630
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413425Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv242782Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202616- 232536
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo652417